Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Petr B3 »

Zdravím chlopaci, mam nového starého golfina asi měsíc.. je to jednašvestka (1.6) a šestnáctiventil:) (16v) ročník dvajedna (2001).. Problém je v divném zvuku při přidání plynu v nízkých otáčkách.. Mé odborné ucho si myslí, že se jedná o katalyzátor a ty filtry, že by už byli nějaké vy....ne, je to takový chrochtlavý zvuk, je to jen při nižších otáčkách, popř, když se trošku zadusí tak to je upe nejvíc, nebo když najedno sešlápnu plyn:) ale je to jen má domněnka.. k tomu bych i rovnou tedy přiřadil tu větší spotřebu (kombi tak 12 - 15l.. 15 kdyz občas a zdůrazňuji OBČAS předjedu nějaký to auto:) ale i tak jsem se nedostal pod 11l.. a to můžu jezdit sebevíc úsporně-... VAG ještě nemám ale je na cestě.) Jestli někdo ví a poradí, budu mu moc vděčný:) Úsporná jízda za 7 litrů by byla úplně ideální:)

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Petr B3 »

A ještě mě napadlo:) otáčky jsou něco malo pod 600, řekl bych takových 570 při zahřátém motoru a drží a neskáčou.. a ještě, já vím že se to moc srovnávat nedá, ale měl jsem Opla Corsu, maličkou, krásnou, jednadvoječku, devadesátšestku, no paráda:) ale zahřívala se úplně normálně... teď u golfa mám max 90, ještě jsem neměl víc a to jsem jednou stál s nastartovaným motorem téměř půl hoďky.. jestli tak dobře chladí, jsem spokojen, jen si nejsem jist, jestli neníí i teplotní čidlo chadící kapaliny v dupe... Díky moc za rady:)

Frank51
Řidič
Řidič
Příspěvky: 94
Registrován: 19.05.2008 17:30

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Frank51 »

Bez diagnostiky budeš taky v dupě. To, že na budíku je 90 stupňů nic neznamená. A kolik ta rachotina má najeto kilometrů?

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Petr B3 »

tak to vi jen sam panbuh:) podle tachace 122894 presne:) kablik prijde behem pristiho tydne, snad, dneska objednan z aukra.. Tak pak uz budu chytrejsi:)

Uživatelský avatar
Moose
Člen klubu
Příspěvky: 260
Registrován: 22.05.2010 12:59
Bydliště: Přerov nad Labem

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Moose »

Petr B3 píše:A ještě mě napadlo:) otáčky jsou něco malo pod 600, řekl bych takových 570 při zahřátém motoru a drží a neskáčou.. a ještě, já vím že se to moc srovnávat nedá, ale měl jsem Opla Corsu, maličkou, krásnou, jednadvoječku, devadesátšestku, no paráda:) ale zahřívala se úplně normálně... teď u golfa mám max 90, ještě jsem neměl víc a to jsem jednou stál s nastartovaným motorem téměř půl hoďky.. jestli tak dobře chladí, jsem spokojen, jen si nejsem jist, jestli neníí i teplotní čidlo chadící kapaliny v dupe... Díky moc za rady:)
myslim si že v tomhle problém nebude mám ten samej motor otáčky při zahřátem motoru něco málo pod 600 a teplota taky max na 90
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=302657
VW Golf VII 1.2 TSI 77kw Comfort Edition 2015

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od bifur »

Ta teplota je OK, v rozmedzi cca 80° - 110° budik ukazuje 90°. Je to trosku na chuja, ale aspon viez ze ked nedrzi 90° tak je asi cidlo v tahu.. K tej spotrebe, popozeraj vyfukove potrubie, hlavne okolo zvodov. Ak ti to niekde fuci, tak to klame lambdu a preto to prdi a ma taku spotrebu..

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od tomakecTD »

Ten zvuk to dělá víceméně všem. Přesnou teplotu nepoznáš, je to udělaný údajně tak, aby to nestrašilo řidiče. Je to hodne orientační a většinou je tam 90C. ALe 15 si to brat mimo město, to nejde. Já s tím jedu po městě slušně a jo, 12 si to veme. Ale mimo město po rovině 6,5- 7,5 když tomu dupeš a máš plný auto a kopce, tak i 12. 15 je opravdu velmi moc. Jak říkali kolgové. Napichnout na VAG a bude se vědět víc. Může to být problem lambdy
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tazzz
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 27.11.2010 13:33

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od tazzz »

Otázku divného zvuku bych nijak zvlášť neřešil, nejspíše to bude nějaký defekt ve výfukovém potrubí (nejvíce to bývá závada na připojení vlnovce), ale ta spotřeba je problém ... s tímhle motorem bys měl jezdit někde okolo 7 litrů (dálky okolo 6,5, město 11 a běžný provoz do 7).Chtělo by to projít výfukové potrubí, dojet si někam na sondu (autorizované WV bych vynechal, alespoň u nás v Táboře je tam akorát parta přeplacených podivínů, kteří neumí správně vyměnit ani H7 v předním světlometu ... osobní zkušenost, když jsem to pak musel na TP předělávat), přeměřit nahuštění pneu (výrazný vliv na spotřebu má jednak podhuštění pneu a jednak i vzorek a profil v návaznosti na velikosti valivého odporu kola např.podhuštěné snížené 205 se šípovým vzorem ti vyženou oproti dobře nahuštěným 195 se standartním vzorem spotřebu klidně o litr i více nahoru) a tankovat solidní benzín (raději 98, ale slušný je i ten nový aditivovaný benzín z Benziny).Osobně bych vzhledem k počtu deklarovaných ujetých km vyměnil rozvody a náplně a do oleje bych si nechal přidat nějaký přípravek na snížení tření a dojetí bez oleje (je jich na trhu plno a záleží na zkušenosti automechanika , vyjde to tak na 100,- na jednu výměnu oleje a snižuje to zpravidla spotřebu tak o půl litru, ale hlavně je motor živější a tišší díky sníženému tření).
Vozítka postupně : Škoda 110, VAZ 2103, WV Polo hatchback 900ccm, WV Polo combi 1100ccm, WV Golf II 1.6i, WV Golf III TDi, WV Golf IV 1.6 16V 77kW

Svítek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 27.08.2009 13:56
Bydliště: Trutnov

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Svítek »

nemáš náhodou děravej výfuk, to by mohlo dělat i tu spotřebu, kromě toho kraválu.

Uživatelský avatar
mispi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 58
Registrován: 31.12.2008 16:56

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od mispi »

Podle mě máte 1,6 8V, 16V se v té době nedělal. Mám New Beetle 1,6 r.v. 2001 a Jettu 1,6 r.v. 2006, obě auta jsou jen 8V.

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od bifur »

Nic v zlom chalan, ale 1,6 16V sa daval od GIV od zaciatku, cize od 1998. To ze mas ty obe auta 1,6 SR neznamena ze ich maju aj ostatni.. :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
avalancheno1
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1531
Registrován: 20.11.2008 18:22
Bydliště: Strakonice

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od avalancheno1 »

mispi píše:Podle mě máte 1,6 8V, 16V se v té době nedělal. Mám New Beetle 1,6 r.v. 2001 a Jettu 1,6 r.v. 2006, obě auta jsou jen 8V.
Jsou to 8V protže jsi si nekoupil 16V, nic víc v tom nehledej, jak píše kolega. 16V se dávali od začátku :wink:
"Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou problémy"

Jezek1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 16.06.2009 21:30

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Jezek1 »

Jen pro upřesnění 1,6 16V se začal dělat až v roce 1999, výroba 1,6 8V ale pokračovala dál.
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html
Golf IV 1,6 16V AZD

Petr B3
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 29.07.2010 23:49
Bydliště: Opava

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Petr B3 »

Taak chlapi:) je to 16v:) motor AUS. na potrubi jsem nenasel nikde duru.. ani kamos.,. ten kravalek je fakt jen pri nizkych otacakach a pri nahlem zrychleni, ale jen chvilku, udela to chrlychrlochrles a dobre... zvuk fakt jak kdyz do hrnce nasypete bordel, prikryjete poklickou a zasterkate:) dale jsem to nejak logoval:) pres VAG-COM, vyber RJ, motor, 033 a 036.. doufal jsem ze je to napeti lambdy.. cetl jsem ze ma skakat.. mi jako skace ale z 0,411 na max 0,489 ne vic ne min... a ta druha taky tak,.. akorat 0.7xx... ale tak nevim jestli to jsou lambdy...:) pak mi to naslo chybicku ve snimaci g200 (snimac pricneho zrychleni) 57-00 chyba v el. obvodu.. (mam to asi klasicky preletovat((snimac jako:)) nebo muzou byt jen kabliky nekde cvakly?) jinak nevim co mam zjistovat jeste:( ted jsem se tak dival na obem nadrze a 11 litru.. si rikam no tak staci to abych zajel jeste tam a tam, pak natankuju.. jenze ja ujedu 46km a uz jsem pod cervenou carou,,,. tak se divam kolik tam je no a 3 litry...to jako mam na 46 km spotrebu 8 litru?:) parada:) pal. pc nemam ale uz mam packy tak to ted pujde jak po masle:D:D

Uživatelský avatar
Sparks
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 11.05.2009 08:03

Re: Divný zvuk a spotřeba Golf IV 1.6 16v

Příspěvek od Sparks »

Tak ty lambady otestuj ve VAGU

1 lambda pred katikem:
zakladni nastaveni
blok namerenych hodnot 34
slapni na brzdu ... zvednou se otacky ... drz brzdu
ve 4 policku se musi objevit TEST ZAP ... cekej !!! dokud se neobjevi test OK nebo test neni OK

2 lambda za druhym katikem
zakladni nastaveni
blok namerenych hodnot 36
pridej plyn kolem 3000 otacek a cekej !!! dokud se nezapne test ve 2 policku ... cekej bud na test OK nebo neni OK

kontola katalyzatoru (druhyho)
zakladni nastaveni
blok namerenych hodnot 46
pridej plyn 1500 - 3900 a cekej dokud se nezapne test ve 4 policku a cekej na test OK nebo neni OK
3 policko je prevod katalyzatoru v % ( ja mam 95% :-) )
(pokud ti neprojde 2 lambda testem, test druhyho katiku ti nepujde)

vsechno delej pri zahratym motoru a ohratym katiku ( nejlepe to poradne protahni)

snad si ten postup dobre pamatuju, kdyztak me nekdo opraví

Ja si takhle objevil spatnou druhou lambdu, hodnoty v mV mela normalni, ale obcas se mi rosvecela porucha druhy lambdy 1-2x za mesic pak mesic klid , laboroval jsem s benzinem menil pumpy, pak jsem udelal test a neprosla, dal jsem novou a je klid
taky mrkni na readiness a vubec nez tohle udelas tak je zaklad jak se tu porad pise dokola dobre nastavena klapka, nastavenej EGR, dobry svicky, tesnej vyfuk v cajku vzduchovy filtr... vsechno co ma vliv na emise

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“