1,6 16V odvětrání klikovky

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Svítek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 27.08.2009 13:56
Bydliště: Trutnov

1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od Svítek »

Kam vede odvětrání klikovky u vašeho motoru? Je to běžně do sacích parohů, nebo to má nějaký motor jinak?
Napište kdo to jak má i s typem motoru. Dík

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od xerxes »

kod AZD do sání,BCB to má jinak se m izdát že do nalevaciho hrdla

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od falko1983 »

Je to motor o motoru třeba:
ATN - do filtrboxu před klapku
AZD,BCB - pod klapku přímo do sání

Třeba u ATN to jde nechat volně funět do motoráku ale pak to smrdí do kabiny.U BCB by se musel zaslepit vstup do sání.
BTW:kam tím míříš? :)
VW GIV 1.6 16V

Svítek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 27.08.2009 13:56
Bydliště: Trutnov

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od Svítek »

Nechával jsem čistit odlučovač oleje, ale říkali že to moc špinavý, nebo ucpaný snad ani nebylo a že si myslí že to ono nebude, tak mě napadlo co to navést do hrdla ventil víka. Uvidíme

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od falko1983 »

Podle mě to není dobrý nápad to navést do víka ventilů.Odlučovač slouží jako odvod par z bloku motoru aby pod písty nevznikal tlak a proto je to i z ekologického důvodu napojený zpět do sání kde je podtlak a páry to z bloku odsává.Víko je taky odsáváno do sacího traktu motoru.Kdybys to spojil s víkem ještě by jsi motor tlakoval a mohlo by fouknou i nějaký těsnění.Pokud to nechceš vracet zpět do sání.Tak to nech volně foukat třeba kamsi pod auto.

BTW:co jsi měl za problém že jsi nechával čistit odlučovač?
VW GIV 1.6 16V

Svítek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 27.08.2009 13:56
Bydliště: Trutnov

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od Svítek »

Problém byl že olej lítal do sání, zablil celý parohy zevnitř a klapku úplně všude. Na druhou stranu si myslím že když to navedu zpět do ventil. víka, tak olej bude stále kolovat v jednom okruhu a ne někam pryč a co se týká tlakování tak si myslím že trochu to tlačit bude, ale rozvede se to po celým motoru, tj. trošku větším objemem. Filtřík se pak dá napojit někde výš a trochu mimo páry(udělat oddech někde nahoře).

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od falko1983 »

Jak se ti to chová teď po vyčištění odlučovače?Pořád ti lítá olej do sání.Pokud jo spíš bych to viděl na netěsnosti u písních kroužků prostě ti to tlačí do kliky.Jako když to navedeš do víka tak určitě musíš udělat filtřík aby ten tlak měl kam utíkat.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od DandyCZ »

i u AUS je to vedený do filtrboxu a mastilo to jak klapku tak filtr. Jako by nestačilo že je pod klapku napojený EGR.
Já sem to vyřešil tak že sem na odlučovač dal jinou (delší hadici) a svedl to pod auto....a otvor na filtrboxu sem zaslepil.
Auto se chová zatím normálně, a výpary zasmrděj jen občas, když foukne blbej vítr a stáhne to do vetilátoru.

Svítek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 27.08.2009 13:56
Bydliště: Trutnov

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od Svítek »

Zatím nevím, uvidí se na jaře jak s olejem a jestli to blije dál. Jinak nechápu myšlenku s kroužkama, to by se snad dostalo do spalovacích prostor, ne?

Uživatelský avatar
JeTTi
Člen klubu
Příspěvky: 151
Registrován: 09.06.2010 18:23
Bydliště: BernoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od JeTTi »

Jestli to chápu správně ty kroužky, tak se ti tlak kterej se vytvoří nad pístem dostane okolo netěsnících kroužků ke klice..a vyfoukne olej přes odvětrání...

Svítek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 27.08.2009 13:56
Bydliště: Trutnov

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od Svítek »

Tak už je mi to jasný, to zní logicky. Díky

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od falko1983 »

JeTTi píše:Jestli to chápu správně ty kroužky, tak se ti tlak kterej se vytvoří nad pístem dostane okolo netěsnících kroužků ke klice..a vyfoukne olej přes odvětrání...
Přesně tak :wink:
VW GIV 1.6 16V

slovan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 05.12.2010 09:21

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od slovan »

Zdar, mam v autě motor 1,6 16V BCB, odvětrání kliky je přes ventil pod klapku. Je fakt, že to klapku zespoda zasírá. K tomu ventilu vede káblík. Neví někdo jak má ventil správně fungovat? Jestli je tam pouze nějaký snímač, nebo je ovládaný elektricky? Druhý konec odvětrání vede do airboxu.

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od falko1983 »

slovan píše:Zdar, mam v autě motor 1,6 16V BCB, odvětrání kliky je přes ventil pod klapku. Je fakt, že to klapku zespoda zasírá. K tomu ventilu vede káblík. Neví někdo jak má ventil správně fungovat? Jestli je tam pouze nějaký snímač, nebo je ovládaný elektricky? Druhý konec odvětrání vede do airboxu.
Tohle by mě taky zajímalo protože ten ventil je vyhřívaný a zajímalo by mě jestli je to vyhřívání po otočení klíčku pořád pod napětím.Jinak motory BCB to mají od odlučovače pod klapku.Nevím co jsi měl na mysli s tím druhým koncem?
VW GIV 1.6 16V

slovan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 05.12.2010 09:21

Re: 1,6 16V odvětrání klikovky

Příspěvek od slovan »

Druhým koncem jsem měl na mysli hadičku, která vede od hrdla, kterým se nalévá olej, do airboxu. Tady se přisává do klikové skříně čerstvý vzduch a přes odlučovací ventil jde pod klapku. Ty myslíš že je ventil elektricky vyhřívaný? Tím by se vysvětlilo to, že k němu vede ten káblík. Zdar.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“