problémy s motorem AFN - vyřešeno
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
sundej kryt rozvodů a mrkni na řemenici na klicae, zda nehází
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
to asi musej dolů řemeny a řemenice z klikovky abych sundal kryt ? nebo se pletu ?
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: problémy s motorem AFN
katany píše:to asi musej dolů řemeny a řemenice z klikovky abych sundal kryt ? nebo se pletu ?
V podstate k hádzaniu nedochádza. Musíš zhodiť komplet remene a rozvody a kolečko dať z kľuky dolu. Dochádza k poškodeniu dosadacej plochy ktorú tvorí vlastne otvor v tvare z časti odrezaného kruhu. Tu dôjde k poškodeniu plochy až sa kolečko pootočí o nejakú časť a tým pádom sa nenachádza v preddefinovanej polohe a z tohoto dôvodu už nevieš nastaviť počiatok vstreku. Z tohoto dôvodu boli zavedené volnobežky na alternátore aby nedochádzalo k rázom na remenice pri zábere alternátoru no ale aj tak dochádza k poškodeniu.
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
Mal som podobný problém,len ja som dospel do situácie,ked už som nemohol ani naštartovať Pozrel sa mi na to moj mechanik,skúšal nastavovať čerpadlo,no bezúspešne. potom rozobral rozvody a vyberal remenicu,ktorá je na klukovej hriadeli Skonštatoval,že je opotrebovaná dosadacia ploha na hriadeli. Vymenil remenicu,vybrúsil tú dosadaciu plochu,nastavil rozvody a všetko bolo O.K Od vtedy som urobil asi 60 tis. km a stále spokojnosť.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
no a já teď potřebuju jenom sehnat mechanika kterej tohle umí
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: problémy s motorem AFN
To jsi měl shánět hned od začátku. Já mám velice slušného, ale asi to je pro Tebe daleko. I když Chlumec a Slatiňany. ALe musel bys u něj auto nechat.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
já už jsem sehnal, někoho od vrchlabí, jak jsem mu volal, tak hned věděl o co jde, říkal, že na to má frézu ... asi s tím bude mít zkušenosti ... schválně dám vědět jak to dopadlo )
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN
tak to mám opravený celej problém byl v tom, že se to někdo pokusil načipovat a popravil jednotku, novej čip + oprava jednotky a auto jede jako nový a žádný kraviny nedělá Předvstřik taky už perfekt.
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN - vyřešeno
je to super pocit,keď všetko ide ako má.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN - vyřešeno
no .... skoro všechno, auto stejně jednou za cca 150km lehce škubne, ale rozhodně ne tak hodně jako před tím ... už se na to asi vykašlu, teď to jede úplně super i spotřeba a startování paráda. To škubnutí tomu asi odpustím. Sice se na to ještě toho borce co mě to dělal optám, ale už to asi řešit nebudu, jsem rád, že to jede tak jak to jede
- marcelralis
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 18.12.2009 18:00
- Bydliště: Liberecko
Re: problémy s motorem AFN - vyřešeno
Ahoj všem, mám Sharan AFN 1998 a měl jsem podobný problém, jen s tím rozdílem, že auto jelo i startovalo bezchybně, ale při výměně oleje jsem si všiml při nastartovaném motoru, že hází řemenice, která je namontovaná na rozvodovém kolečku. Nemusí se sundavat kryt rozvodů, ale stačí natočit motor a podívat se na řemenici. Motor nedělal žádný kravál, kdybych neměnil ten olej, tak jsem o tom ani nevěděl a jednoho dne by se to asi vysypalo komplet. Občas při vyřazení kvaltu před zastavením mi to jen trochu jakoby chrastilo, myslel jsem, že je to v převodovce, ale nebylo. Dnes po opravě už to nedělá. Dal jsem to známému do servisu a nakonec mi museli vyměnit to rozvodové kolečko (dosedací plocha už byla vymačkaná), řemenice s tlumičem vibrací byla dobrá, tak ji tam vrátili a hlavně museli zafrézovat konec klikového hřídele. Naštěstí to jde udělat přímo na autě bez sundání motoru (alespoň v mém případě). Ten známý dělá VW už asi 15 let a prý má tento problém spousta motorů tohoto typu (asi konstrukční nedostatek). Ještě musím napsat, že moje auto má najeto cca 240 000. Jinak jsem velice spokojen. Při výměně rozvodů na cca 270 000 si to nechám radši zkontrolovat, ale zatím dobrý, po opravě jsem najel asi 8000.
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN - vyřešeno
budu teď měnit olej tak na to zkusím schválně taky mrknout. protože nějakej pazvuk taky slyšim, sice malinko, ale slyšim
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN - vyřešeno
no tak abych se k tomu vrátil a někoho zbytečně nemistifikoval, tak oprava jednotky sice některé problémy vyřešila, ale jak začlo mrznout tak se chcípání a chod na 3 válce vrátil, pomohla nakonec až výměna olejového čerpadla, protože staré dávalo moc vysoký tlak.
ale ani tak se všechny problémy nevyřešily :
Za studena, třeba když auto přes noc stojí tak po startu v motoru něco "šustí" (lehce rachotí, nevím jak to popsat). Auto dělá toto: Při zrychlování za studena kousek pod 2tis otáček celkem prudce zabere, dalo by se říct až skoro škubne, pak ubere v zátahu a na cca 2100 až 2200 zabere ne už tak razantně znovu a už táhne plynule , dělá to až do doby kdy se auto dostane na provozní teplotu a po dobu ohřívání se to zlepšuje .... když se motor ohřeje tak už nic "nešustí" a auto jede normálně, začne plynule táhnout od cca 1700ot.
a stále se mi občas motor lehce hádá při dojíždění před zastavením s vyřazenou rychlostí, po zastavení auta přede jako kotě ...
kontroloval jsem předvstřik a mám ho kousek nad modrou čárkou, skoro ideální dalo by se říct, ale malinko kolísal ... opravdu jen trochu, tak nevim jestli je to normální ....
čidlo teploty v blok hodnot při -2°C ukazovalo -1°C což si myslim je v normě a během jízdly sledovaná teplota plynule stoupala, takže čidlo bude asi taky OK
ještě bych řekl, že je zvýšena spotřeba, protože dřív jsem jezdil stejným stylem stejnou trasu asi o třičtvrtělitr míň ...
poraďte co mám ještě zkouknout, případně nechat zkouknout ... když bych se k tomu o víkendu dostal tak bych udělal za vlažna log ... který kanály mám případně nalogovat ?
Díky
ale ani tak se všechny problémy nevyřešily :
Za studena, třeba když auto přes noc stojí tak po startu v motoru něco "šustí" (lehce rachotí, nevím jak to popsat). Auto dělá toto: Při zrychlování za studena kousek pod 2tis otáček celkem prudce zabere, dalo by se říct až skoro škubne, pak ubere v zátahu a na cca 2100 až 2200 zabere ne už tak razantně znovu a už táhne plynule , dělá to až do doby kdy se auto dostane na provozní teplotu a po dobu ohřívání se to zlepšuje .... když se motor ohřeje tak už nic "nešustí" a auto jede normálně, začne plynule táhnout od cca 1700ot.
a stále se mi občas motor lehce hádá při dojíždění před zastavením s vyřazenou rychlostí, po zastavení auta přede jako kotě ...
kontroloval jsem předvstřik a mám ho kousek nad modrou čárkou, skoro ideální dalo by se říct, ale malinko kolísal ... opravdu jen trochu, tak nevim jestli je to normální ....
čidlo teploty v blok hodnot při -2°C ukazovalo -1°C což si myslim je v normě a během jízdly sledovaná teplota plynule stoupala, takže čidlo bude asi taky OK
ještě bych řekl, že je zvýšena spotřeba, protože dřív jsem jezdil stejným stylem stejnou trasu asi o třičtvrtělitr míň ...
poraďte co mám ještě zkouknout, případně nechat zkouknout ... když bych se k tomu o víkendu dostal tak bych udělal za vlažna log ... který kanály mám případně nalogovat ?
Díky
- katany
- Jezdec
- Příspěvky: 394
- Registrován: 03.02.2008 21:01
- Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN - stále nevyřešeno
doplním topic ...
hádání při dojíždění způsobovala příliš malá volnoběžná dávka
vynechávání a chod na míň válců vysoký tlak oleje
a pazvuky volnoběžka
auto už rok jezdí no problem ... občas škubne, nebo na chvilinku vynechá v tahu, ale jen když mrzne a může za to vada řídící jednotky, se kterou jsem se naučil žít měnit ji kvůli tomu nebudu.
hádání při dojíždění způsobovala příliš malá volnoběžná dávka
vynechávání a chod na míň válců vysoký tlak oleje
a pazvuky volnoběžka
auto už rok jezdí no problem ... občas škubne, nebo na chvilinku vynechá v tahu, ale jen když mrzne a může za to vada řídící jednotky, se kterou jsem se naučil žít měnit ji kvůli tomu nebudu.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy s motorem AFN - stále nevyřešeno
mi borci tady u nás celou jednotku přehráli......
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz