VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami + video - VYŘEŠENO

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami + video - VYŘEŠENO

Příspěvek od jurod »

Zdravim všechny,
možná se to tu už někde řešilo, ale můj problem je trošku více specifický, tak bych chtěl někoho poprosit o radu, někoho kdo má podobnou zkušenost.

Při studeném motoru mi strašně blbnou otáčky. Nastartuji a auto někdy i zdechne. Když nezdechne, tak otačky běhají z 750 do 1300. Ono to vystřelí do 1300 a když ručička spadne na 750, tak zase vystřelí do 1300 a pořád dokola. Někdy spadne uplně a motor zdechne.

Problém jsem se pokoušel řešit.
Jako první jsem si všiml, že byla prasklá hadice na přívod vzduchu od filtru do klapky až za váhou vzduchu. Tak jsem jí vyměnil. Problém nepřestal.
Šel jsem na diagnostiku, kde bylo vše v pořádku, akorát jsme si všimli, že nějak skákala teplota na teplotním čidlu chladici kapaliny.
Prostě auto bylo nahřáté a teplota skákala 80C, 90C, 70C, 92C každých 5 vteřin asi, což je blbost.
Takže jsem vyměnil čidlo a pro jistotu i termostat. Teplota teď uplně normálně ale problém nepřestal. Za studena je auto uplně mimo.
Šel jsem opět na diagnostiku a teď pro změnu vyhodilo chybná lambda sonda. Což ale před týdnem tam vůbec nebylo. Když jsme se na VAGu dívali na hodnoty lambda sondy tak to skákalo asi každých 5 vteřin v rozmezí od 0,04 do 0,97. Nikdy to nebylo víc.
Auto má najeto 160 tisic km, pravidelně servisováno. Zatim žádnej problém. Když je motor nahřáty tak jede jako hodinky.
Nevím jestli má cenu měnit lambda sondu?
Protože v servisu mně řekli, že za studena lambda stejně neměří, až se motor nahřeje až pak se zapne.
Snímač otáček je v pohode podle Vagu.


Prosím kdyby jste mi mohli něco poradit.
Možná VAG ukazuje lambdu, ale ve skutečnosti to může být něco jiného....

Díky moc za případné rady.


EDIT: Video http://www.stream.cz/video/540837-vw-golf-iv-1-6-74kw" onclick="window.open(this.href);return false;

Vyřešeno.
Naposledy upravil(a) jurod dne 29.01.2011 13:42, celkem upraveno 4 x.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od bifur »

Skus napisat presny kod chyby, nech sme mudrejsi. A mimochodom, lambda by mala zmenit hodnotu aspon 2x za sekundu a nie raz za 5 sekund.. Cidlo teploty nasavaneho vzduchu je OK? Pozri hodnotu cez VAG za studena, mala by byt cca vonkajsia teplota. Potom by nebolo odveci dat logovat udaje za jazdy, aspon teplotu chl. zmesi, teplotu vzduchu, lambdu, vahu vzduchu, klapku, (otacky su samozrejme). Nieco sa musi ukazat.. Teploty by mali + - linearne stupat, lambda pravidelne menit vystup (az na niektore stavy ako brzdenie motorom nesmie mat dlhsie rovnaku hodnotu) atd..

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od jurod »

Zdravim, díky za odpoved.
Diagnostiku nemam doma. Delal mne to jeden mechanik, co k nemu jezdím.
Vypsalo tam lambda sonda, ale kód neznám.
Myslím, ze hodnoty teploty chladící kapaliny budou OK, cidlo je origo a je nove, taky termostat.
Kdyz jsme to nakopli studené, tak teplota pekne linearne stoupala.
Na teplotu vzduchu jsme se myslím nedívali.
Urcite teda zmerim to cidlo teploty nasavaneho vzduchu.
Kdyby bylo spatne, nevyhodí to samo tu chybu?
Ale jak jsem psal, pokud je motor teplejsí nez 30 stupnů C, tak je vse bez problemů.
Jen nevím zda teda má lambda nejakej vliv na otacky za studena?
Tá lambda ty hodnoty menila, ale myslím ze urcite ne 2x za 1 vterinu.
Otazné je jestli byli ty hodnoty spravne a nebo to merí nesmysli.
Co presne by se melo zmerit na te klapce? Je vycistena, nastavena. Reagovala normalne na nastavení.

Zítra by jsem mel jet za ním, tak mu reknu at to znovu napojí na pc a uvidím.

EDIT:
Tak dneska jsme probehli vsechno, vsechno se zdá být v poradku, jediné co porád vyhazuje je lambda sonda.
Takze koupím novou sondu, tahle má najeto uz 160 tisic, tak snad by to mohlo pomoct i kdyz nevím... jestli ta sonda jede za studena.
Ale jinak ta sonda je vyhrivana, takze mozná jede i za studena.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od jurod »

Prosím pomoooc :-))

Takže lambda sondu se mi podařilo vyměnit. Je tam origo od bosche.

Na druhý den hned ráno jsem nastartoval a otáčky blbnou stejně jako předtím. Jezdil jsem 2 dny a nedalo mi zajet znovu na diagnostiku, kdyz uz jsem teda vymenil snimac teploty vzduchu, termostat, lambda sondu, potrubí vzduchu, čistil a nastavoval klapku, tak mně zajímalo, jestli teda to vyhodí nejakou další chybu.

Načetli jsme pamět závad a bylo tam

lambda regulace:
překročení horní meze regulace - sporadická

Prosím te bifur, můžeš mi nějak poradit, nebo tady někdo na foru, protože už fakt že nevím co dělat.
Kontrolovali jsme i cidlo nasavaného vzduchu a teplota je v pořádku. Za studena ukazuje zhruba venkovní teplotu.

Díky za případnou pomoc.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od bifur »

Mal som skapate PC, tak som sa neozyval.. Pokial ti to aj pri novej lambde hodi sporadicku chybu, tak to je divne. Skus pozriet ci niesu derave alebo prasknute zvody, mozno to prisava vzduch a klame lambdu. Alebo sa treba zamerat na elektroinstalaciu. Stava sa ze sa izolacia prederie a niekde to preraza. Problem byva niekedy v zvezku kablov co ide nad starterom. Ale neviem ci ti to pomoze s otackami za studena. Lambda by mala zacat regulovat az po zahriati. Kazdopadne skus to nakopnut studene s odpojenou lambdou, ak budu otacky aj tak lietat, tak to lambda nebude.. Uz ma napada len vyskusat s pozicanou vahou vzduchu. Problem vyzera byt v zlozeni zmesi, len je otazka co to sposobuje. Lambda uz to moze len zahlasit ako chybu, ale nemusi byt na vine. Inak ked to nakopnes ide to na vsetky valce? Ked je to takyto zapeklity problem, tak pokial clovek nema inu moznost najlepsie je zohnat niekoho s takym istym motorom a skusat jednolive cidla a modlit sa aby to nebola rj. A spravidla to aj tak byva nejaky mechanicky problem typu dierka tam kde nema byt alebo posahane kable :D :D.

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od jurod »

Zdravim ta bifur.
Ked je motor teply tak to neblbne, otacky kolisaju max o 40 otacok podla Vagu.
Problem je len ked je motor studeny.
Napr. ked by som ho rano nastartoval a trosku ohrial, povedzme na 20C a vypnem ho a pridem tam o 3 hodiny a nastartujem tak krasne drzi otacky.
Ono to robi len ked je tam celu noc. 12 hodin ked stoji to auto, tak vtedy to blbne.
Blbne to tym sposobom, ze to bud zdochne, alebo to drzi otacky na 800 ale ide to ako keby na 3 valce, ma to taky zvuj jak trabant a trasie celym autom, tak radsej pridam trosku plynu. A ked pridam, tak mi to vystreli na 3000 otacok, len sa toho dotknem.

Mne prave nejde do hlavy, ze keby cosi prebijalo, alebo bola niekde dierka, tak to blbne aj za tepla nie?
Neviem co s tym moze byt, vacsinou co som cital, tak byvaju zle skrtiace klapky na tychto motoroch.
Lenze to je velka polozka, tolko do toho vrazit nechcem.
Inak tu lambdu co som kupil, tak je to nejaka nova verzia, planárna lambda sonda, ktorá uz po 10 sekundach po starte poskytuje hodnoty. Teraz zacal bosch robit miesto 260 druhov sond, iba nejakych 11. Koncovka tam bola origo, len bol dlhsi kabel, pretoze to ide na dalsich 30 druhov aut.

Stiahol som si do PC VAG Com, len potrebujem este kabel aby som to mohol premerat sam. Nevies kde sa da zohnat nejaky lacnejsi?
Este jedna vecicka ma napadla, daju sa niekde najst idealne hodnoty, ktore by to malo ukazovat na tom vag come?


Este raz diky.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od bifur »

Fuuuha, tak toto skor vyzera na problemy so zapalovanim. Skusil by som pozriet zapalovaci modul. Treba ho zhodit, pozriet ci nie je prasknuty. Moduly su svine, niekedy blbnu iba za studena a niekedy iba za tepla. Premeraj aj zapalovacie kable, neviem kolko presne maju mat odpor, skusim pozriet (ale kable by snad blbli stale..), kazdopadne vsetky by mali mat rovnako. Ked uz to budes odpajat, tak daj von aj sviecky (aj ked na SR je to dost drbacka) a popozeraj v akom su stave, popripade vymen, ak nevies kolko maju nabehane. Kupovat by som modul nekupoval, predsalen si nie sme isty ci to je tym. Ak by sa dal pozicat od niekoho, tak by to bolo fajn. Akurat by ho bolo treba nahodit vecer, nechat v aute do rana a potom skusit nakopnut..

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od jurod »

Diky za odpoved.
Sviecky som menil, su tam NGK a maju nabehane asi 15 tisic km.
Ale robilo to aj na svieckach predtym.
Takze sviecky to nebudu.
Tak hovoris, ze by to mohol byt zapalovaci modul. Skusim sa na neho pozriet, pokial nebude prasknuty alebo nieco take, tak sa to da aj nejako premerat?
Inak tie idealne hodnoty na VAG-COM ake by mali byt nevies kde by som nasiel?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od bifur »

Ked das vo VAGu merane hodnoty, tak pod kazdou polozkou je rozmedzie v ktorom by sa mala dana hodnota pohybovat. Na kazdom kanali je napisane ci pri volnobehu (idle) alebo pri pracovnych otackach (working). Nic viac ti bohuzial poradit neviem. Ci sa da modul premerat to fakt neviem. Ja som ho mal prasknuty, tak som rovno vymenil..

GOLF 1.6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 16.05.2010 13:05

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od GOLF 1.6 »

Ahoj čtu tvoje téma a také být tebou bych se zaměřil na zapalovací modul a zapalovací kabely. Mám stejnej motor jak ty a mě zase někdy nespadnou otáčky na volnoběh na 800.ot, ale drží se cca 1300 už jsem to přestal řešit, protože nevím, ani mechanik neví, tak hodně šteští. prostě tyhle motory jsou tak trochu mrdky :P , ale já jsem spokojenej, protože auto táhne super na 1.6 8V

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od jurod »

Díky za odpoved.

Este jedna otazka. Myslite si, ze pokial by bol zly zapalovaci modul, tak moze vykazovat zle hodnoty lambda sonda?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od bifur »

Samozrejme, nespalena zmes ti fici do vyfuku a lambda to vyhodnoti ako bohatu zmes.. Ked to prekroci vrchnu medznu hodnotu, hodi to chybu..

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od jurod »

No len problem je v tom, ze nemam kde zohnat ten modul... len na pozicanie... a kupovat ho nechcem, pokial to neviem na 100%.
Zaujimala by ma este jedna vec. Ci existuje nejaka diagnostika, ktora nejako premera vsetky cidla v aute, ci reaguju spravne a ukazuju spravne hodnoty?
Ja mam vag com 304.
Este nikdy som ho nepouzival sam, ale objednal som si kabel aby som stale nemusel jazdit za tym mechanikom a otravovat ho.
Prosim ta bifur, ked ho zapnem, tak kde presne najdem to co si pisal, ze by to malo ukazovat nejake tie idealne hodnoty?
Ja len viem, ze ked dam vyber riadiacej jednotky, tam dam 01-motor, tak tam su chybové kody co mi nacita z pameti.... tam to ukazovalo tu lambda sondu. Potom je tam blok hodnot, tam su 3 riadky, v kazdom je skupina, potom +-, potom start, potom su 4 kolonky s hodnotami, to su aktualne hodnoty a tie idelane neviem kde by mali byt?


Diky.
Přílohy
vag-com.jpg
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od bifur »

No clovece, cumim. Ja mam tusim VAG 312 a presne v tom okne co si dal screenshot pod jednotlivymi okienkami (tie modre popisky) mam nazov a za nim rozmedzie hodnoty. Tebe to tam chyba. Ale nechcem ta klamat, este to pozriem. Uz som dlhsiu dobu nemal VAG zapnuty, snad si to nepametam z vyssej verzie. Kazdopadne by sa to dalo oklamat, tie popisky si VAG cita z jedneho suboru na disku. Aaaaaaa, uz to mam - v polozke label soubor mas udane: Neni. To znamena ze nema odkial citat tie hodnoty. Potreboval by som cislo tvojej rj a skusim ti nieco najst. Ak nevies cislo, tak kod motoru a rok vyroby..
Co sa tyka modulu, skus pozhanat nejakeho klubaka v tvojom okoli, mozno bude ochotny. Odkial si?

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: VW Golf IV 1,6 74kw problém s otáčkami

Příspěvek od jurod »

Cislo RJ neviem.
Kod motoru je AKL a rok vyroby je 98.
Ten label by sa mi hodil, pretoze takto nemam s cim tie hodnoty porovnat.

Inak pochdzam zo Žilinskeho kraja, okolia Žiliny. Ale momentalne som student a byvam v Cesku v meste Uherske Hradiště - Zlínský kraj.
Neviem ci bude niekto ochotny mi zo svojho auta pozicat ten modul na noc... ja skor myslim ze nie.
Bifur nemas icq, skype alebo nieco take?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“