MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
widle
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6549
Registrován: 25.09.2007 18:49
Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od widle »

kámoš jezdí kamione s E5, tudíž tam má vstřikování ad-blue. Když dochází, ztratí to prý brutálně výkon
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od abeljozef »

Vykon aj spotreba rastie vtedy ak filter zapcha - tym sa zhorsi prechodnost vyfukovych plynov. ADBLUE napomaha k jeho regeneracii pri nizsich teplotach vyfukoveho systemu, ak chyba tak moze byt problem.

Uživatelský avatar
OndraVyskov
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 15.02.2010 18:58
Bydliště: Brno a okolí

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od OndraVyskov »

Zdravím všechny příznivce SAG. V současné době mám možnost koupit Alhambru s 2.0 TDI. V této souvislosti se Vás chci zeptat:

- dočetl jsem se, že do SAG se montovaly montory je s 8 ventily. Jak poznám, že motor má 8 V nikoliv 16V (16V nechci, protože dle fóra na dieselpower jim praskají hlavy.
- jak poznám, že je motor vybaven DPF filtrem respektive, jak poznám, že to DPF filtr nemá, neboť bych ho v autě nechtěl ani za "zlaté prase". Dá se to zjistit např. VAGem, má to svoji adresu ve VAG??
- obecně, jaké máte zkušenosti s tímto motorem. Rozhoduji se mezi variantou 2.O TDI a klasikou 1.9 TDI 96 KW. Trochu se přikláním spíše k té 96 kw verzi neboť z toho "dvoulitr" mám trochu strach, jak je to z jeho poruchovostí.

Díky všem za info

Ondra
Seat Alhambra BTB 110kw, r.v.2006, zatím vše origo

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od z.bury »

TO: OndraVyskov
Jo, do SAG se dávali jen 2 litry s 8 ventily, takže to je pravda. Jestli má DPF, to by mělo být označené i na štítku, ale když se podíváš na výfuk, tak jsou za sebou - CAT a DPF filtr (jsou spojeny přírubou). Ale myslím, že novější nafťák bez DPF filtru už vůbec nekoupíš. Vím, že dřív se dalo vybrat, dneska jedině s DPF.
Já mám 2 litr 2007 bez DPF od srpna a zatím v pohodě. Trochu jsem se bál vyvažovacích hřídelů a hlavně pohonu olejového čerpadla. Ptal jsem se na to, ale u SAG to nikdo neřešil a podle Etky to dávají (i ten systém pohonu) i dále do 2l. Superbu, Audi TT, VW Passat atd.
Takže zatím v pohodě.
PS: Ségra má Mazdu MPV cca 120000 a minulí týden vstřiky v pérdeli. Pokazit se může vše a na všem, jsou to jenom auta.

mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od mp3turbo »

s tym pohonom : pri vymene oleja vymen rovno sfleku aj ten cirkus: katalogove cislo 03G 115 281D, stoji hubičku (tusim tri eura).

ja tym 2.0tdi neviem prist na chut ani za svet, vstrekovace su jeden obrovsky problem bez ohladu na pocet ventilov - najlepsie o tom snad vypoveda aj to, ze jeden jediny POUZITY vstrek na 2.0tdi zozenies za radovo 250-300eur (a to samozrejme v neznamom stave) kdezto za 100eur mas vsetky styri [!] 1.9tdi, tiez sice pouzite, ale proste styri. Toto najlepsie vypoveda o rovnovahe dopytu a ponuky. 1.9tdi nikto nechce lebo ich proste nepotrebuje, 2.0tdi potrebuje tak sialene vela ludi ze proste nie su na trhu a smitec.

hlavy : praskali aj na tychto osemventiloch, zvlast z prvych dvoch-troch rokov produkcie.

DPF : no comment.

vyvazovacie hriadele : tu som asistoval : http://www.powerdiesel.sk/viewtopic.php?f=9&t=203" onclick="window.open(this.href);return false; plus este v nejakych dalsich pripadoch... toho blbca co to vymyslel spolu s celou snahou o stisenie PD technologie by som dokazal prislusne "odmenit" - by som mu trieskal tie vymlatene hlavy o jeho sprostu hlavu... PS: posraty koncern, sproste a zaslepene bude presadzovat svoju politiku namiesto jednoducheho uznania ze commonrail je najblizsia buducnost a ze PD nema sancu splnit euro5/6 a vyssie...

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od z.bury »

Hele ono to máš ohledně vstřiku jedno 2.0 Tdi PD nebo 1.9 Tdi PD, všechno je pumpe-düse. Jinak dle Etky má BRT poháněné vyvažováky pomocí ozubených kol. Vím, že ten řetěz bylo svinstvo.
K tomu pohonu, už jsi to někdy dělal? To bych musel sundat vanu a jestli je to špatný, tak bude stejně hlavně ojetý ten protikus a když dám nový pohon tak se stejně vymele. Otázka je, pokud s tím má někdo problém, jestli to spíš nebude něco s olejovým čerpadlem (přidřený nebo tak).

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od abeljozef »

No trocha objektivity:

Common Rail co sa tyka zivotnosti vstrekov a ich ceny neni tiez ziadna vyhra :wink:

Navyse problemove su Piezo vstreky, tieto su klasicke elektromagneticke BOSCH.

Pokial ide o vyvazovacie hriadele podstatny je typ jej pohonu. Retazove boli problemove. To sa tiez BRT cka netyka.

mp3turbo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 136
Registrován: 27.09.2008 00:37
Bydliště: Bratislava, Slovensko

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od mp3turbo »

s commonrailom je to pravda. Bojim sa toho... planujem sa drzat starych overenych technologii s lahko a lacno dostupnymi dielmi co najdlhsie sa to ROZUMNE bude dat (neplanujem jazdit v roku 2025 na 1.9tdi sharane 2001 ale tych 5 rokov to este bez problemu vydrzim).

uz som sialene vela usetril tym, ze som si nekupil prve generacie dpf vozov.
aj tym ze som nesiel do prvych 2.0tdi pripadne inych "progresivnych" technologii. Aj BMW sa zoparkrat koplo a to je uz ina liga a aj cenovka...

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od z.bury »

Zdravím, chci se zeptat majitelů 2.0 s DPF, máte hodnotu emisí dle normy euro4 nebo už euro5?
dík

MySH :-)
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 29.05.2009 12:04
Bydliště: České Budějovice

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od MySH :-) »

Ahoj všichni :-)
Předně u svého v pořadí druhého VW Sharan - 2.0 TDi (BRT) PD 103 kw jsem řešil odstranění filtru pevných částic (při najetých km prevence vyšší investice při případných budoucích porblémech) včetně nahrání SW pro auto bez filtru, aby to jelo jak má. Cena 6600,-, profi přístup a žádný problém. Auto by i nadále mělo být na Euro 4 jako předtím s filtrem. Nechal jsem i čipovat (na 124 kw - optimum), aby to jelo lépe... tam se vyskytl problém... i přes diagnostiku, kde se vše jevilo jako ok, odešlo při jízdní zkoušce turbo.. takže následovala výměna za repas, výměna oleje, čištění intercooleru, výměna vzduch. filtru... vše s výrazným finančním podílem firmy, která za stav přijala odpovědnost, i když vše napovídalo tomu že auto dovezené z německa mělo zanedbaný servis... aby toho nebylo málo došlo k tomu v pátek odpoledne, ale do druhého dne bylo vše ok a auto jede jak má, respektive ještě líp :-) Cena za chip byla 6000,- Bylo to divoký, ale takový ochotný profi seriózní přístup jsem v této republice už dlouho neviděl... více v SZ, veškěré úpravymohu vřele doporučit...
Jihočech - * VW SHARAN 2.0TDi * PD * 103 kW * 2007
Život je změna :o
Obrázek

Ján Porada
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 09.07.2009 18:42

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Ján Porada »

Zdravíčko, páni mám taktiež 2.0 TDi obyčajné nie červené "i" a kód motora BVH. Za posledné dva roky hlavne v lete nad 26 st.C sa mi neskutočne začne dokopca prehrievať motor až tak, že teplota vystúpi na 130 st C !!! Po rovinke klíma vôbec nefunguje. Môže problém spôsobovať znečistená chladiaca sústava ? Mám v pláne vymeniť tečúci chladič pretože dolievam raz za 3000 km asi 1l zmesi.

Uživatelský avatar
rcmony
Pilot
Pilot
Příspěvky: 792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od rcmony »

Více by jsi se spíše dozvěděl v tématu o přehřívání motoru tady: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=25109

Může to být i "méně" průchodná chladící soustava, ale troufnul bych si typovat spíše na vadný termostat, přicpaný přepad exp. nádržky a v krajním případě těsnění pod hlavou.

Více vyčteš přes SHERLOCKA http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441, hledej MOTOR,TEPLOTA
I LOVE TO FLY

Ján Porada
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 09.07.2009 18:42

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Ján Porada »

Vďaka, len tento typ motora tam nikto nepopisuje s takým problémom a prečítal som všetko. Budem sa musieť spoĺahnúť na diagnostiku servisu.

Uživatelský avatar
rcmony
Pilot
Pilot
Příspěvky: 792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od rcmony »

typ motoru nebude v tomto případě až tak směrodatný.
Jako první bych zkusil ten přepad z expazní nádržky chlazení, to zkontroluješ sám za pár minut.
A pak uvidíš co na ten servis.
I LOVE TO FLY

Uživatelský avatar
Tunerkoo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 30.12.2008 22:59
Bydliště: Bratislava

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Tunerkoo »

chlapy chcem sa spýtať tak ako kolega par riadkov hore
má technická močovina nejaku kontrolku hladiny ked je jej malo alebo ako sa zistuje kolko jej tam je nech sa zamedzí zanášaniu a tým pádom aj odpáleniu DPF-ka??
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“