KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW
- divoch
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 24.02.2006 21:02
KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW
Chci se stát majitelem Sharana, ale nevím pro který motor TDI se rozhodnout.
Dle roku výroby se rozmýšlím mezi 66kW nebo 81kW.Jedná se o rok výroby v rozmezí 1999- 2001. Můžete mi poradit nebo podělit se o své poznatky v provozu?
Dle roku výroby se rozmýšlím mezi 66kW nebo 81kW.Jedná se o rok výroby v rozmezí 1999- 2001. Můžete mi poradit nebo podělit se o své poznatky v provozu?
- x
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 24.02.2006 21:02
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- matyasss
- Řidič
- Příspěvky: 173
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: TRUTNOV
- Kontaktovat uživatele:
- Luket
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Aký benzínový motor??
Zdravím vás, mám na Vás jednu prosbu rozmýšlam nad kúpov Sharan/Alhambra/Galaxy 1.generácie ale s benzínovým motorom ročne s autom najazdí do 10000km. Viete mi poradiť s akým motorom to mám kúpit???na tomto fore som zatiaľ čítal že 2.0 je trocha slabý, osobnú skúsenosť mam s galaxy 2.3 ale v automate. Auto hladam z dôvodu že chodím s kamaratmi na bike a už ma nebaví stále bycikel rozoberať. Auto tiež hladam z dôvodu že v aute môžu byť 4 ludia a 4 bycikle to je úplne genialne. Auto by malo stať do 200.000Sk(komplet s prihlasením servisom....už len aby som do auta tankoval len benzín)
Ešte mam na vás všeobecnú otazku ak má auto climatronic v zime kúri okamžite alebo nie???
Vopred dík
Ešte mam na vás všeobecnú otazku ak má auto climatronic v zime kúri okamžite alebo nie???
Vopred dík
- rowan
- Řidič
- Příspěvky: 76
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký benzínový motor??
Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:
http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953
Porovnání motorů najdeš zde:
http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953
- Luket
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Aký benzínový motor??
dík za odpoved, ešte mám na teba otázku: akú má realnu spotrebu??nemáš problém s turbom lebo na internete som sa dočítal že motor 1,8 turbo dosť nákladný na servis, máš 1 alebo 2 generáciu auta??rowan píše:Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:
http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: Aký benzínový motor??
Este som nikde nepocul ze by motor 1.8 T bol nejaky poruchovy resp problemovy. Pokial ti ide o rychle vykurenie auta tak benzin by mal byt veobecne rychly. Problemy s vyhrevnostou maju skor diesle. Rataj s tym ze spotreba bude asi 10 - 12 litrov. Ak ho budes hnat tak urcite aj viac. Preto je 95% tychto aut dieslovych. Ja mam alhambru II 1,9 PD 85 KW a mal som aj pozicaneho sharana 2,8 V6. Jazda to bola nenormalna ale to co som s nim spravil na plnu nadrz tak pri mojom pokla nadrze. Ak budes malo jazdit tak by ta to zas az tak strasne boliet nemalo.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Aký benzínový motor??
To Luket:
Pokud najedeš skutečně jen 10.000 km, pak bych možná ten benzin volil taky. Mám nejlepší zkušenosti s motorem 2,3 16V od Fordu s manuálními převody. Plochá křivka točivého momentu dovoluje tomuto motoru pracovat v rozsahu od 2000 do 6000 otáček prakticky se stejnou pružností. Pokud se s tímto motorem jede opatrně, lze mít i velmi příznivou spotřebu (myslím, že devět litrů je reálné číslo). Na couračky počítej kolem 12 litrů. Rozvody řetězové, tedy s velmi dlouhou životností.
Motor 1,8T od VW je velmi dobrý a spolehlivý agregát. Nákladný na servis? - jak se to vezme. Například výměnný interval pro rozvody je dlouhých 180.000 km, ale cena za opravu je relativně vysoká (řemen, kladky, vodní čerpadlo, hydraulický napínač a k tomu práce = daleko přes 10.000 Kč). Ale rozvody se mění u každého motoru, kde je řemen, a vždycky to něco stojí.
Dá se říci, že jak motory VW tak motory Ford mají stejný servis. Mají stejné výměnné intervaly oleje, svíček, filtrů a náplní. Jediný rozdíl je v rozvodech.
Benzinové motory 2,0 DOHC 85kW a 2,3 16V DOHC 107kW od Fordu mají pohon řetězem - bez nákladů.
Benzinový motor 1,8T 20V DOHC 110kW od VW má řemen a výměnný interval 180.000 km.
Benzinový motor 2,0 OHC 85kW od VW má řemen a výměnný interval není stanovený, je pouze doporučený 120.000 km.
Benzinový motor 2,8 VR6 má rozvody řetězem, takže bez investic.
Naftové motory I. generace (1Z, AHU, AFN, AVG) s výkonem 66kW a 81kW mají výměnný interval rozvodů 90.000 km.
Naftové motory PD II. generace mají dva výměnné intervaly: ANU 66kW a AUY 85kW mají 60.000 km, motory ASZ 96kW a BTB 110kW mají 90.000 km.
Pokud najedeš skutečně jen 10.000 km, pak bych možná ten benzin volil taky. Mám nejlepší zkušenosti s motorem 2,3 16V od Fordu s manuálními převody. Plochá křivka točivého momentu dovoluje tomuto motoru pracovat v rozsahu od 2000 do 6000 otáček prakticky se stejnou pružností. Pokud se s tímto motorem jede opatrně, lze mít i velmi příznivou spotřebu (myslím, že devět litrů je reálné číslo). Na couračky počítej kolem 12 litrů. Rozvody řetězové, tedy s velmi dlouhou životností.
Motor 1,8T od VW je velmi dobrý a spolehlivý agregát. Nákladný na servis? - jak se to vezme. Například výměnný interval pro rozvody je dlouhých 180.000 km, ale cena za opravu je relativně vysoká (řemen, kladky, vodní čerpadlo, hydraulický napínač a k tomu práce = daleko přes 10.000 Kč). Ale rozvody se mění u každého motoru, kde je řemen, a vždycky to něco stojí.
Dá se říci, že jak motory VW tak motory Ford mají stejný servis. Mají stejné výměnné intervaly oleje, svíček, filtrů a náplní. Jediný rozdíl je v rozvodech.
Benzinové motory 2,0 DOHC 85kW a 2,3 16V DOHC 107kW od Fordu mají pohon řetězem - bez nákladů.
Benzinový motor 1,8T 20V DOHC 110kW od VW má řemen a výměnný interval 180.000 km.
Benzinový motor 2,0 OHC 85kW od VW má řemen a výměnný interval není stanovený, je pouze doporučený 120.000 km.
Benzinový motor 2,8 VR6 má rozvody řetězem, takže bez investic.
Naftové motory I. generace (1Z, AHU, AFN, AVG) s výkonem 66kW a 81kW mají výměnný interval rozvodů 90.000 km.
Naftové motory PD II. generace mají dva výměnné intervaly: ANU 66kW a AUY 85kW mají 60.000 km, motory ASZ 96kW a BTB 110kW mají 90.000 km.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 06.01.2008 17:34, celkem upraveno 3 x.
- rowan
- Řidič
- Příspěvky: 76
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký benzínový motor??
Luket píše:dík za odpoved, ešte mám na teba otázku: akú má realnu spotrebu??nemáš problém s turbom lebo na internete som sa dočítal že motor 1,8 turbo dosť nákladný na servis, máš 1 alebo 2 generáciu auta??rowan píše:Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:
http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953
Ahoj, mám Sharana z roku 2001, tzn. 2. generace. Nemyslím si, že by měl motor 1.8T nějak nákladný servis, oproti dieselům je to legrace. Navíc odpadají problémy s naftou v zimě, s nekvalitní naftou, vyhříváním vnitřku auta, atd. Naproti tomu ta spotřeba je vyšší, já mám 1.8T s tiptronicem, jezdím tak za 9-10l, jak tomu turbu naložím... Ale tu spotřebu fakt nijak neřeším, mám auto v maximální výbavě a prostě si užívám tiché a komfortní svezení v MPV.
R.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Aký benzínový motor??
To rowan:
Vypadá to, že moc nevíš, o čem mluvíš - nebo spíš mluvíš zaujatě. Věřím, že své auto miluješ a považuješ ho za nejlepší (to asi každý), ale musím Tě vyvést z omylů.
Ze své letité zkušenosti za volantem pamatuju víc problémů s nekvalitním benzinem než s nekvalitní naftou.
S naftou v zimě není absolutně žádný problém - to jsou mýty a pověry staré desítky let, ale dneska už to neplatí.
Vnitřní prostor auta mám u svého vozu vytopený rychleji než u benzinového motoru - my nafťáci totiž máme bufík .
A že bys měl levnější servis než já, o tom se taky dá dlouze diskutovat, je to totiž blbost - vyjde to úplně nastejno.
Vypadá to, že moc nevíš, o čem mluvíš - nebo spíš mluvíš zaujatě. Věřím, že své auto miluješ a považuješ ho za nejlepší (to asi každý), ale musím Tě vyvést z omylů.
Ze své letité zkušenosti za volantem pamatuju víc problémů s nekvalitním benzinem než s nekvalitní naftou.
S naftou v zimě není absolutně žádný problém - to jsou mýty a pověry staré desítky let, ale dneska už to neplatí.
Vnitřní prostor auta mám u svého vozu vytopený rychleji než u benzinového motoru - my nafťáci totiž máme bufík .
A že bys měl levnější servis než já, o tom se taky dá dlouze diskutovat, je to totiž blbost - vyjde to úplně nastejno.
- rowan
- Řidič
- Příspěvky: 76
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aký benzínový motor??
2 Marek:
Tak proč tady na foru teda stále řešíte kde tankovat? Proč netankujete u diskontních čerpaček kde je palivo nejlevnější? Snad mi Marku nechceš namluvit že v naftě není rozdíl? Pokud není a nevím tedy o čem píšu tak mne pouč...
O tom bufíku samo sebou vím, hlavně ve verzi s dálkovým ovládáním to musí být super, to je asi jediná věc která mi v mé výbavě docela chybí při častých cestách do hor
Tak je fakt že mám Sharana zatím cca 8 měsíců, jediné co jsem musel servisovat byly gumičky do stěračů, takže zatím ťuk ťuk pohoda.
Tak proč tady na foru teda stále řešíte kde tankovat? Proč netankujete u diskontních čerpaček kde je palivo nejlevnější? Snad mi Marku nechceš namluvit že v naftě není rozdíl? Pokud není a nevím tedy o čem píšu tak mne pouč...
O tom bufíku samo sebou vím, hlavně ve verzi s dálkovým ovládáním to musí být super, to je asi jediná věc která mi v mé výbavě docela chybí při častých cestách do hor
Tak je fakt že mám Sharana zatím cca 8 měsíců, jediné co jsem musel servisovat byly gumičky do stěračů, takže zatím ťuk ťuk pohoda.
Marek77 píše:To rowan:
Vypadá to, že moc nevíš, o čem mluvíš - nebo spíš mluvíš zaujatě. Věřím, že své auto miluješ a považuješ ho za nejlepší (to asi každý), ale musím Tě vyvést z omylů.
Ze své letité zkušenosti za volantem pamatuju víc problémů s nekvalitním benzinem než s nekvalitní naftou.
S naftou v zimě není absolutně žádný problém - to jsou mýty a pověry staré desítky let, ale dneska už to neplatí.
Vnitřní prostor auta mám u svého vozu vytopený rychleji než u benzinového motoru - my nafťáci totiž máme bufík .
A že bys měl levnější servis než já, o tom se taky dá dlouze diskutovat, je to totiž blbost - vyjde to úplně nastejno.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Aký benzínový motor??
Samozřejmě v naftě rozdíly jsou, ovšem rozdíly jsou i v benzinu. A ze své zkušenosti vím, že pokud mám "blbou" naftu, jedu sice nevalně, ale jedu a dojedu. Pokud se to stane jednou či občas, prakticky ani nic moc neriskuji. Zatímco pokud natankuju "blbej" benzin, klidně se může stát, že nedojedu a riziko poškození komponentů vozidla (především kyslíkových senzorů či katalyzátorů) je nesrovnatelně vyšší než u naftového motoru.
Nemyslím si, že se tu řeší kde tankovat. Spíš se tu zveřejňují poznatky a zkušenosti s palivem od jednotlivých čerpacích stanic - nic jiného v tom nehledej. Například já tankuju výhradně u ČS Tesco Jihlava. Nafta je tam nejlevnější široko daleko (a taky nejlepší). Jednou jsem v nouzi natankoval za pár stovek u ČS Shell Třebíč (litr byl o 3,20 Kč dražší !!!) a myslel jsem, že se mi roztrhne motor (a nastartovat zatepla byl téměř nadlidský úkol).
Bufík lze dodatečně domontovat i do aut s benzinovým pohonem. Ale vzhledem k tomu, že je jich velmi málo, bude asi problém ho koupit starší (a nový stojí přes 30.000 Kč).
A neboj se - poznáš finanční stránku údržby - v okamžiku, kdy necháš měnit rozvody (kam se na to dieselové motory hrabou).
Nemyslím si, že se tu řeší kde tankovat. Spíš se tu zveřejňují poznatky a zkušenosti s palivem od jednotlivých čerpacích stanic - nic jiného v tom nehledej. Například já tankuju výhradně u ČS Tesco Jihlava. Nafta je tam nejlevnější široko daleko (a taky nejlepší). Jednou jsem v nouzi natankoval za pár stovek u ČS Shell Třebíč (litr byl o 3,20 Kč dražší !!!) a myslel jsem, že se mi roztrhne motor (a nastartovat zatepla byl téměř nadlidský úkol).
Bufík lze dodatečně domontovat i do aut s benzinovým pohonem. Ale vzhledem k tomu, že je jich velmi málo, bude asi problém ho koupit starší (a nový stojí přes 30.000 Kč).
A neboj se - poznáš finanční stránku údržby - v okamžiku, kdy necháš měnit rozvody (kam se na to dieselové motory hrabou).