3,0 TDi - rozvody

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Keflek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1647
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od Keflek »

Ahoj,nasel by jste nekdo nastaveni rozvodu na motor V6 - 3,0 TDi - retezovy rozvody...
diky
sory za foto,mobilem
jinak je to tohle :lol:
Přílohy
Foto859.jpg
Touran 2.0 TDi

Uživatelský avatar
MKTech
Pilot
Pilot
Příspěvky: 855
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Slavkov

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od MKTech »

Je to tuším v else a jestli můžu doporučit vyměn hydraulické napínáky pro vačky když už to máš v tomto stavu.
Diagnostika -AUDI-VW-SKODA-SEAT,Dojezdy oken přes DO,Palubní PC dojezd na zbylé palivo,Air CRASH Data,Tachometry KM+Pin,Chiptuning Motorů.Montáž Climatronicu,Palubních PC, Tempomatů,Navigací

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od KOŠŤÁL »

v else je to a kdybych věděl,jak to zkopírovat,tak bych to sem hodil
Obrázek

Uživatelský avatar
VWjelen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2010 22:17
Bydliště: Dobruška (RK)

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od VWjelen »

a neměli by náhodou být náký risky na řetězovym kole a někde na bloku?? a měli by se dát proti sobě... klikovku musíš nák zajistit, je tam náká dírka na kolík... a nebo to bude tak, že mezi těma spojenejma kolama musí být náký určitý počet článků řetězu, zase od risky k risce...
Golf IV 1,6 74kW AKL

Uživatelský avatar
Keflek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1647
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od Keflek »

klika se zajistuje kolikem...a vacky vcetne vyvazovacky taky...
menim vse,voditka,napinaky,retizky...
na pocet clanku jsem taky myslel ze by to melo jit,ale jde mi o to ze to nesedi...vacky jsou rozhozeny kazda jinak cca o pul zubu a vyvazovacka taky...
Touran 2.0 TDi

boobika
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2542
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: kousek od Brna

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od boobika »

na tenhle orloj si nejlépe sežeň věšteckou kouli :lol:
no abs, no klima, no servo -> no problem

Uživatelský avatar
VWjelen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 26.10.2010 22:17
Bydliště: Dobruška (RK)

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od VWjelen »

boobika píše:na tenhle orloj si nejlépe sežeň věšteckou kouli :lol:
no, to jo .... :) kamarád má manuály od VW a od škodovky v PDFku.... skusim se ho zeptat jestli by tam něco našel.. :)
Golf IV 1,6 74kW AKL

Uživatelský avatar
bdsMK5
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 20.10.2007 16:23
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od bdsMK5 »

KOŠŤÁL píše:v else je to a kdybych věděl,jak to zkopírovat,tak bych to sem hodil
Snadné řešení: Nainstalovat PDF factory (je to tuším zdarma). Tím se ti v systému objeví virtuální tiskárna se stejným názvem. V ELSE pak dáš tisknout a zvolíš tuhle tiskárnu. Tím se vytvoří PDF, které sem můžeš plácnoust. Mám starou ELSU se starýma VW datama, ale takhle přesně jsem to dělal a fungovalo to spolehlivě.
Naposledy upravil(a) bdsMK5 dne 19.12.2010 12:44, celkem upraveno 1 x.
Originální, svěží a hlavně dlouhotrvající vůně do auta!
Více na www.VOŇAVÉAUTO.cz nebo napište soukromou zprávu.


Obrázek

Uživatelský avatar
Keflek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1647
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od Keflek »

dik za rady...
Touran 2.0 TDi

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Demontáž
PoznámkaKlikovým hřídelem a vačkovým hřídelem lze protáčet jen při úplně namontovaném řetězovém pohonu. V opačném případě mohou ventily narazit na píst – hrozí nebezpečí poškození ventilů o dno pístů.
– Demontujte tlumicí kryt → Montážní práce na karoserii vně; opr. sk.50.
– Vypusťte motorový olej.
– Demontujte motor → Kapitola.
– Oddělte agregát motor / převodovka.
– Motor připevněte na montážní stolici → Kapitola nebo jej nechte na nůžkovém zdvihacím stole -VAS 6131-.
– Demontujte unášecí kotouč → Kapitola.
– Demontujte kryty rozvodových řetězů → Kapitola.

– Pomocí dvou starých šroubů unášecího kotouče namontujte vzadu na klikový hřídel adaptér -T40049-.
Poznámka
t Upevňovací kolíček -T40060- je opatřen ploškou -2-, která ulehčuje nasunutí upevňovacího kolíčku při lehkém přesazení vyznačených otvorů vačkového hřídele a hlavy válců.
t Upevňovací kolíček se nejdříve nasune tak, aby čep -1- byl šikmo k ose vačkového hřídele.
t Pro dosažení správné polohy HÚ je třeba naklonit čep -1- o 90° -šipka-, aby byl kolmo k ose vačkového hřídele.

– Klikovým hřídelem otočte do HÚ ve směru otáčení motoru:
l Musí být možné zajistit vačkové hřídele upevňovacími kolíčky -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose příslušného vačkového hřídele.
Řada válců 1 (vpravo):

Řada válců 2 (vlevo):

– K zachycení vytékajícího motorového oleje položte pod horní část olejové vany hadr.
– Vyšroubujte uzavírací šroub -šipka- z horní části olejové vany.
POZOR!
V době, kdy se prstem snažíte nahmatat prohlubeň HÚ, neotáčejte klikovým hřídelem – nebezpečí úrazu.


– Fixační šroub -3242- našroubujte do otvoru (20 Nm), příp. pro úplné vycentrování šroubu otáčejte klikovým hřídelem -1- trochu sem a tam.

– Kluznou kolejnici napínáku rozvodového řetězu vlevo zatlačte ve směru -šipky- a napínák řetězu zajistěte vrtákem o Ø 3,3 mm -pozice 1-.
– Označte směr pohybu rozvodového řetězu vlevo.
– Upevňovací kolíčky -T40060- vytáhněte z obou vačkových hřídelů.

– Vyšroubujte šrouby -1- napínáku řetězu a -2- řetězového kola vačkového hřídele.
– Sejměte řetězové kolo vačkového hřídele, napínák řetězu a rozvodový řetěz vlevo.

– Kluznou kolejnici napínáku rozvodového řetězu vpravo zatlačte ve směru -šipky- a napínák řetězu zajistěte vrtákem o Ø 3,3 mm -pozice 1-.
– Označte směr pohybu rozvodového řetězu vpravo.

– Vyšroubujte šrouby -1- napínáku řetězu a -2- řetězového kola vačkového hřídele.
– Sejměte řetězové kolo vačkového hřídele, napínák řetězu a rozvodový řetěz vpravo.

Montáž
l Klikový hřídel -1- je zafixovaný fixačním šroubem -3242- v poloze HÚ.
l Je namontován hnací řetěz ovládacího rozvodu → Kapitola
Poznámkat Vyměňte těsnicí kroužek.
t Šrouby, které se po dotažení pootáčejí, vyměňte.
t Při otáčení vačkových hřídelů nesmí být klikový hřídel v žádném válci v poloze HÚ. Hrozí nebezpečí poškození ventilů o dno pístů.

– Zkontrolujte, zda jsou vačkové hřídele obou hlav válců v poloze HÚ.
l Musí být možné zajistit vačkové hřídele upevňovacími kolíčky -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose příslušného vačkového hřídele.
Řada válců 1 (vpravo):

Řada válců 2 (vlevo):
– Upevňovací kolíčky -T40060- vytáhněte z obou vačkových hřídelů.
Poznámka
t Nelze-li vačkové hřídele zajistit, lze jejich nastavení nepatrně zkorigovat adaptérem -T40061-; proto šrouby řetězového kola našroubujte do vačkového hřídele.
t Při otáčení vačkových hřídelů nesmí být klikový hřídel v žádném válci v poloze HÚ – nebezpečí poškození ventilů o dno pístů.

– Namontujte rozvodový řetěz vlevo s řetězovým kolem vačkového hřídele a napínákem řetězu.
l Podélné otvory v řetězovém kole musejí být umístěny ve středové poloze k závitovým otvorům vačkového hřídele.
– Dotáhněte šrouby -1- napínáku řetězu.
– Volně našroubujte oba šrouby -2- řetězového kola.
l Řetězovým kolem musí být ještě možné otáčet na vačkovém hřídeli a nesmí se sklopit.
– Vačkový hřídel vlevo zajistěte upevňovacím kolíčkem -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose vačkového hřídele.
– Vrták -3- vytáhněte ze zajišťovacího otvoru, aby se odjistil napínák řetězu vlevo.

– Namontujte rozvodový řetěz vpravo s řetězovým kolem vačkového hřídele a napínákem řetězu.
l Podélné otvory v řetězovém kole musejí být umístěny ve středové poloze k závitovým otvorům vačkového hřídele.
– Dotáhněte šrouby -1- napínáku řetězu.
– Volně našroubujte oba šrouby -2- řetězového kola.
l Řetězovým kolem musí být ještě možné otáčet na vačkovém hřídeli a nesmí se sklopit.
– Vačkový hřídel vpravo zajistěte upevňovacím kolíčkem -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose vačkového hřídele.
– Vrták -3- vytáhněte z vyznačeného otvoru, aby se odjistil napínák řetězu vpravo.

– Řetězové kolo vpravo předepněte adaptérem -T40062- a momentovým klíčem s momentem 30 Nm ve směru -šipky- a udržujte předpětí.
– Dotáhněte šrouby -1- a -2-.
– Sejměte adaptér -T40062- a vytáhněte upevňovací kolíček -T40060-.
– Dotáhněte zbývající šrouby řetězového kola vpravo.

– Řetězové kolo vlevo předepněte adaptérem -T40062- a momentovým klíčem s momentem 15 Nm ve směru -šipky- a udržujte předpětí.
– Dotáhněte šrouby -1- a -2-.
– Sejměte adaptér -T40062- a vytáhněte upevňovací kolíček -T40060-.
– Dotáhněte zbývající šrouby řetězového kola vlevo.

– Odstraňte fixační šroub -3242-.

Kontrola časování rozvodů
Upozornění!
Klikovým hřídelem lze protáčet jen ve směru otáčení motoru.

– Klikovým hřídelem protočte pomocí adaptéru -T40049- o 2 otáčky ve směru otáčení motoru -šipka-, až klikový hřídel bude opět krátce před HÚ.

– Klikový hřídel -1- odaretujte z otáčivého pohybu pomocí fixačního šroubu -3242- momentem 20 Nm.
Upozornění!
Pokud jste klikový hřídel třeba jen nepatrně přetočili přes HÚ, pootočte klikovým hřídelem nejdřív zpět asi o 10°, aby se potom mohl znovu nastavit na HÚ ve směru otáčení motoru.


– Zkontrolujte, zda lze vačkové hřídele zajistit upevňovacími kolíčky -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose příslušného vačkového hřídele.
Řada válců 1 (vpravo):

Řada válců 2 (vlevo):

Korekce časování rozvodů
Pokud jeden z vačkových hřídelů nelze zajistit:
– Povolte všechny šrouby -šipky- příslušného řetězového kola asi o 1 otáčku.

– Adaptér -T40061- nasaďte na hlavy povolovaných šroubů.
– Vačkovým hřídelem otáčejte pomocí adaptéru -T40061- nepatrně sem a tam, až bude možné nasadit upevňovací kolíček -T40060-.
l Čep -šipka- v upevňovacím kolíčku -T40060- musí být kolmo ke středové ose vačkového hřídele.
– Ještě při nasazeném adaptéru -T40061- a nasunutém upevňovacím kolíčku -T40060- dotáhněte šrouby řetězového kola momentem cca 5 Nm.
– Odstraňte upevňovací kolíček -T40060- a adaptér -T40061-.
– Dotáhněte šrouby řetězového kola do konečného dotažení.
– Příp. postup zopakujte na druhé hlavě válců.
– Odstraňte fixační šroub -3242-.
– Zopakujte kontrolu časování rozvodů → Záložka.
Další montáž se provádí v opačném pořadí, přičemž je třeba dbát na následující:

– Uzavírací šroub -šipka- značky HÚ s novým těsnicím kroužkem našroubujte do horní části olejové vany.
– Namontujte kryty rozvodových řetězů → Kapitola.
– Namontujte unášecí kotouč → Kapitola.
– Převodovku našroubujte na motor a namontujte agregát motor / převodovka → Kapitola.
– Naplňte motorový olej a zkontrolujte hladinu oleje → Kapitola.
Přílohy
rozvody.rar
(886.02 KiB) Staženo 540 x
Obrázek

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od KOŠŤÁL »

v příloze jsou obrázky,doufám,že ti to trochu pomůže
Obrázek

Uživatelský avatar
Keflek
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1647
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od Keflek »

KOŠŤÁL : no,ty vole :wow:
mazec navod,diky
Touran 2.0 TDi

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od ls »

Kolik vyjde kč oprava potkaného motoru 3.0 V6 tdi MAT+PRÁCE.Dík
Mám nabídku na auto s asi potkaným motorem, tak bych chtěl vědět jestli do toho jít.

Uživatelský avatar
marky
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 361
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sever čech jílovwé
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,0 TDi - rozvody

Příspěvek od marky »

není lepší jenom kvuly výměně rozvodu vyndat převodovku? budu to dělat na phaetonu díky za odpoveď
powered by TDI
KONTAKT: 732964162

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“