MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
- Petr74
- Jezdec
- Příspěvky: 396
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 15
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
co Ti ukazuje VAG za hodnotu na atmosferickém tlaku? Je při vypnutém motoru stejná jako tlak v potrubí?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11.11.2009 14:19
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Prosím o radu, omlouvám se pokud je už řešeno jinde, nenašel jsem.. krátce po koupi auta vloni na podzim spadlo do nouzáku. Pořešeno po několika dnech v servisu - na VAG závada N75, v reálu nic neobjeveno, paměť vymazána, od té doby bez problému (cca 3 tis. km). Dotaz zní: lze to samé provést i bez kompu? Jedu za 3 týdny na Korsiku a netuším co bych dělal, kdyby se to opakovalo. Netbook budu mít s sebou, ale nemám soft, kabel, know-how..
Bigfoot, Alhambra 1,9 85kw 2004
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
V pátek minulého týdne mi při cestě do Brna motor padl do nouze. Výkon dolů a jelo to jako stodvacítka. Po vypnutí motoru a opětovném startu to zase jelo celkem v pohodě. Od té doby je ale pružnost motoru nápadně horší. Motor zatahne až při otáčkách kolem 2400-2500 a rozjezdy jsou vyloženě trápení zvířat. Když motor držím několik sekund na plném plynu, padne do nouze.
Verdikt jednoznačný - zanesené turbo sazemi a zaseknuté lopatky statorového kola na regulátoru plnicího tlaku. Takže mě čeká jediné možné řešení tohoto problému - turbo ven a vyčistit.
Verdikt jednoznačný - zanesené turbo sazemi a zaseknuté lopatky statorového kola na regulátoru plnicího tlaku. Takže mě čeká jediné možné řešení tohoto problému - turbo ven a vyčistit.
- Laclosak
- Jezdec
- Příspěvky: 338
- Registrován: 30.06.2009 20:34
- Bydliště: Brodek u Konice
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Ty si šikula tak dřím palce ať se to podaří....
Seat Alhambra II r.v 2001 1.9 TDi PD 85kw,EGR-OFF,Chip 105kw
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________
Daewoo Nexia 1.5....55kw.... - Prodáno
Seat Leon 1MTop Sport 110kw
_________________
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
taky jsem měl minulý týden nouzák u 4 tis otáček to padlo zrovna když jsem to čirou náhodou logoval.Dá se říct,že už od rozjetí turbo tlačilo o 0,2 Baru více než byl požadavek.Po vyčtení chyb to hodilo chybu 17958 a podle mého Visu to je ventil N75,jenže já tam mám nějaký měnič tlaku s bílou čepičkou.
Zkontroloval jsem hadičky a vypadají dobře,ten měnič jsem proměřil Ohmmetrem a dává 17 Ohm jak by měl.Jel jsem to znovu projet a nic,různě jsem to vytáčel za hranici 4 tis otáček a nic.
Vlezl jsem pod auto a koukal na tu regulační tyčku,zkoušel za ní vzít a jde lehce,ale nevím jak moc jí jde rukou zatlačit.Akorát mě zarazilo,že ta tyčka z tý baňky nedosedá kolmo na tu "osičku,táhlo" z turba,ale je jakoby vyvrácená.
Je to tak normální nebo je to táhlo ochozený? Motor 1,9 81kW AVG
PS: o pár příspěvků z5 někdo popisuje chybu 17958 jako závadu na čidle tlaku sacího potrubí co to tedy je za chybu?
Zkontroloval jsem hadičky a vypadají dobře,ten měnič jsem proměřil Ohmmetrem a dává 17 Ohm jak by měl.Jel jsem to znovu projet a nic,různě jsem to vytáčel za hranici 4 tis otáček a nic.
Vlezl jsem pod auto a koukal na tu regulační tyčku,zkoušel za ní vzít a jde lehce,ale nevím jak moc jí jde rukou zatlačit.Akorát mě zarazilo,že ta tyčka z tý baňky nedosedá kolmo na tu "osičku,táhlo" z turba,ale je jakoby vyvrácená.
Je to tak normální nebo je to táhlo ochozený? Motor 1,9 81kW AVG
PS: o pár příspěvků z5 někdo popisuje chybu 17958 jako závadu na čidle tlaku sacího potrubí co to tedy je za chybu?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Nakonec ten problém s padáním do nouze byla jen poškozená podtlaková hadička, která přivádí podtlak k membráně turba. Výměna = deset minut práce. Hadička je stejná, jako je na vstřikovačích (vnitřní průměr 3,2mm), metr stojí cca 80 Kč.
Nevzdávejte to - turbo vydrží strašně moc a je to až ta poslední možnost, co může odejít. Jakmile motor ztrácí výkon, především je nutné zkontrolovat všechny podtlakové hadičky v systému omezení plnicího tlaku turba, dále ventil N75, snímač teploty stlačeného vzduchu a váhu vzduchu. Pokud nic z toho neodstraní závadu, dá se uvažovat, že bude problém v turbu samém. Ale stává se to zřídka, mnohem častěji odejde něco kolem turba, ale turbo drží.
Ventil N75 může být vadný i v případě, že ohmicky je v pořádku a při přivedení napětí na svorky spolehlivě cvaká. Problém bývá mechanický - ventil má netěsnou jehlu, kterou přivádí nebo naopak odpojuje podtlak k dóze turba. Pak dochází ke zpožďování regulace, turbo přeplní nad dovolenou mez a jednotka pošle motor do nouze. Jediné spolehlivé řešení je výměna ventilu.
Nevzdávejte to - turbo vydrží strašně moc a je to až ta poslední možnost, co může odejít. Jakmile motor ztrácí výkon, především je nutné zkontrolovat všechny podtlakové hadičky v systému omezení plnicího tlaku turba, dále ventil N75, snímač teploty stlačeného vzduchu a váhu vzduchu. Pokud nic z toho neodstraní závadu, dá se uvažovat, že bude problém v turbu samém. Ale stává se to zřídka, mnohem častěji odejde něco kolem turba, ale turbo drží.
Ventil N75 může být vadný i v případě, že ohmicky je v pořádku a při přivedení napětí na svorky spolehlivě cvaká. Problém bývá mechanický - ventil má netěsnou jehlu, kterou přivádí nebo naopak odpojuje podtlak k dóze turba. Pak dochází ke zpožďování regulace, turbo přeplní nad dovolenou mez a jednotka pošle motor do nouze. Jediné spolehlivé řešení je výměna ventilu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 29
- Registrován: 07.11.2009 20:58
- Bydliště: Trutnov
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
taky mě propouští olej a taky mě párkrát spadla jednotka do ouzového režimu, dělá to pouze za studena, kouknu na ty hadice a ventyl a uvidím.pyropavel píše:Josef21:
Přesně tahle závada mě začla zlobit na Alhambře asi před měsícem.Můj mechanik mi rozebral turbo-bylo čisté,jen nějaký ventil propouští lehce olej.Asi by to mělo být ono,ale já se v tom vůbec nevyznám.A jelikož ten ventil má stát několik tisíc,tak ještě počkám.Ber to však s rezervou,já tomu opravdu nerozumím.
Takže i já přivítám více nápadů a jak znám kluky tady na fóru,tak se brzy dozvíme co máme opravovat.
- daber
- Profík
- Příspěvky: 954
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Klubáci prosím o pomoc.Už se mi třikrát za sebou stalo při cestě do CB že mi před kopcem na tom samým místě spadl motor do nouzáku.Ve vagu to napsalo že byl překročen tlak vzduchu. Jinak jezdím všude možně a nic,ale v Rájovským kopci prostě spadne.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Tak na tohle znam odpoved zcela presnou
Nejezdi tam tudy bratre
Nejezdi tam tudy bratre
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- daber
- Profík
- Příspěvky: 954
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Tak už sem pokročil na pět projetí toho místa a pokaždé to spadne do nouzáku.Tam je to vážně zakletý.Jezdím všude možně a pohoda a tady pět krát za sebou.Je to vůbec možný.????
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
zkus to nalogovat za jizdy jestli vše funguje jak má zkus sem dát ten log možna zatuhlá regulace na turbu nebo ventil n75 nebo hadičky
- Tomik-VW
- Řidič
- Příspěvky: 150
- Registrován: 28.05.2010 09:44
- Bydliště: Žandov u CL
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
...to se s toho picnu,vše co tady píšete jsem už udělal,turbo nový,trubky a hadičky taky ok,lopatky čistý,n75,snímač tlaku a hadička v PC taky ok,intercoler je taky v poho...a pořád řešim ten blbej nouzák,jedu přes tři tísíce,a hop do nouzáku...poradí mi teď někdo co s tím mám dělat,už mě to fakt s.re..
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
- Tomik-VW
- Řidič
- Příspěvky: 150
- Registrován: 28.05.2010 09:44
- Bydliště: Žandov u CL
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Hm to už jsem taky vyřešil
- daber
- Profík
- Příspěvky: 954
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, NOUZOVÝ REŽIM: padá do nouzového režimu
Pánové tak ten most je zakletej.Jízda Paříž a zpět - 2200 km a pohoda.Druhej den cesta do čb a na na mostě No jasně spadl do nouzáku. .Budu muset pozvat duchaře