G4 1.4 16V špatný volnoběh

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

zdenda.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 16.09.2010 13:42

G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od zdenda. »

Zdravím, prosím o radu mam VW Golg IV 1.4.16V po nastartování motor běži na volnoběch jen na 500ot. a občas chcípne. Na diagnostice to neukázalo žádnou chybu. Palivový a vzduchový filtr vyměněn.

Uživatelský avatar
bear
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Curitiba, Brazil
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosím o radu

Příspěvek od bear »

změň si název topicu.
škrtící klapka vyčištěna a udělaný zakl. nastavení ?

zdenda.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 16.09.2010 13:42

Re: Prosím o radu

Příspěvek od zdenda. »

klapku jsem nečistil

zdenda.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 16.09.2010 13:42

Re: Prosím o radu

Příspěvek od zdenda. »

tak kamoš mi řekl , že ta škrtící klapka je vyčištěna a udělal zakl. nastavení a porád stejný

Uživatelský avatar
MaF
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1463
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Prosím o radu

Příspěvek od MaF »

zapalovaci kabely k rozdelovaci, samotnej rozdelovac, spatne vycistena klapka i kdyz byla vycistena od kamarada, tlaky... neklepe ti moc treba ten motor? takovy to tatatatatatata ( nemyslim aktivni uhli u serva )

vag neni vsemocny kor treba u 1.4 ktera do roku 2000 nebyla vubec poradne prospikovana elektrikou, a dost veci k dyz jsi mel treba KO tak VAG vubec nezminil...

navic kdyby jsi nemel vycistenou klapku ale zasranou od oleje z airboxu nebo cokoli, tak nebudes mit nizky otacky ale spis by ti haprovali vyssi/nizzsi, motor by se klepal atd... jestli drzi stabilnich 500 otacek tak bych se nejvic priklanel ke kabelum ke svickam nebo samotnymu rozdelovaci kterej byl u starejch 1.4 pro vsechny 4 valce dohromady, jestli uz mas novejsi na kazdej valec zvlast tak jednu podruhe zkontrolovat

jinak jeste treba konektor kterej jde do klapky a kontroluje krokovej motorek ( je to vlastne jednoduchy potenciometr), ten muze byt taky KO, potreba klapku na strane rozsroubovat a vnitrek prosplichat necim na to urcenym, ten potenciometr mirne otevira privira klapku prave na ten volnobeh aby byl stabilni na hodnotu danou v RJ, takze kdyz mas treba auto ktery nema udelany zakladni nastaveni tak se potenciometr hada s RJ a nevi jak se ma nastelovat.

"zakladni nastaveni" ve VAGu prakticky znamena ze vag posle na ten potenciometr ve skrtici klapce hodnoty A max a B min rozsah naprogramovany v RJ, klapka si motorkem odkrokuje dane mezni hodnoty a ty pak na budikach nebo na vagu vidis ze volnobeh je krasnych ustalenych 700/750, jelikoz klapka je spravne odkrokovana a vi ze kdyz je smes bohatsi v danou chvily nebo chudsi tak vi jak moc se ma mirne privrit/mirne otevrit aby zachovala idealni stav... kdyz je neco spatne tak jednoduse ty mezni hodnoty nevi a lita ve svym maximalnim mechanikym rozmezi toho krokovyho motorku od certa k dablu jak splasena :D

( neplest si pojmy potenciometr uvnitr klapky a samotne lankove/elektricke ovladani klapky kterym muzes klapku otevrit treba na plno! o tom neni rec a to je vec ktera nas ted netankuje

... jednoduse receno kdyz oddelas sani a zatlacis z vrchu na klapku tak by se mela jakoby dovrit, kdyz to zkusis s nastartovanym motorem a poradne zatlacis mel bys bejt schopnej auto pridusit / kompletne chcipnout...

Dukaz ze zakladni provedeni nebylo provedeno muze byt treba i to ze kdyz nastartujes tak ti vyleti otacky treba na 1500 a dlouhou dobu trva nez se vrati treba na 900 pri studenym motoru... jinak pokud nemas vag muzes zkusit jednoduse odpojit baterku a pripojit zpet, otocit klickem a mel bys slyset vrcet klapku ktera se bude pokouset se nastavit, to ale neznamena uspech... pro zkontrolovani potrebujes VAG tak jako tak...

Ja na sve 1.4 99 kdyz jsem nemel udelane nastaveni, a jel jsem postup / adaptacni hodnoty / 0000 / ulozit / zakladni nastaveni kanal 97 myslim (mel jsem lanko, elektrickej plyn ma jinej kanal, myslim 60), tak klapka zavrcela a v kolonce ADP bylo napred "bezi" a pote "chyba"... musel jsme proto oddelat airbox sani, nastartovat motor ( vse je samozrejme pri dane teplote aspon 30c) jsem klapku silou dotlacil az se auto zacalo dusit, pak jsem auto vypl a ejhle, po stejnem procesu ve vagu se klapka dokazala nastavit! Pripominam ze klapka byla cista... cili i moji cistou klapku jsem musel silou donutit se dostat zrejme na spodni mez krokovyho motorku ( B min) jelikoz ona nebyla sama schopna se tam pri elektrickem nastavovani dostat, proto zakladni nastaveni napoprve nezbehlo..

jinak mozna i lambda je KO... je toho povicero :)
OOOO A4 3.0TDI

Uživatelský avatar
Skrat-G4
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3525
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Prosím o radu

Příspěvek od Skrat-G4 »

určitě lambda, mám taky ten problém, ale ještě jsem na tu lambdu nenašetřil, protože to není zrovna levná záležitost

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od bifur »

Pokial je to lambdou, tak ju odpoj a musi to ist normalne. RJ totiz pouzije hodnoty ktore ma v sebe ulozene. Moze to robit aj ked pred zakladnym nastavenim neboli zmazane adaptacne hodnoty. Dalej musi byt pri zakladnom nastaveni minimalne 80°C ak je to lanko a cca 30°C ak je klapka elektronicka. Vsetky spotrebice musia byt vypnute.
Inak tieto symptomy este moze sposobovat zle cidlo teploty chladiacej kvapaliny (treba porovnat udaj z rj motora s udajom z rj budikov - rozdiel musi byt najviac 3°C) alebo cidlo teploty nasavaneho vzduchu (je v MAP senzore, ktory je na boku sania - treba pozriet cez VAG ci udava spravnu teplotu a popripade skusit vycistit).

Uživatelský avatar
Skrat-G4
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3525
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od Skrat-G4 »

A to musím lambdu vyšroubovat aji odpojit? A mělo by to jet správně jo?

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od bifur »

Len odpojit konektor. Ak to je lambda, tak to pojde lepsie. Treba ju samozrejme potom vymenit. Ak to bude stale blbnut, tak to nie je lambda. Treba potom kazdopadne zmazat chybu z pamete..

zdenda.
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 16.09.2010 13:42

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od zdenda. »

Děkuji Všem za rady , už je to O.k.

Uživatelský avatar
Skrat-G4
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3525
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od Skrat-G4 »

No tak alespoň napiš, jak jsi to vyřešil :wink:

MasterDj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 10.06.2009 14:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od MasterDj »

U me 1.4ky zacal motor cukat zniceho nic (proste na serkundu vynechal, jako bych vypnul klicek) a pak zase jel normalne po zhorseni jsem auto dovezl ke znamemu, ktery vymenil cidlo teploty chladici kapaliny, jeden kabel svicky k rozdelovaci. Na VAGu mu to ukazalo jen to cidlo teploty chladici kapaliny. Po jeho zasahu je to jeste horsi a dokonce motor uz nedrzi ani volnobeh, tkz na krizovatkach jsem za kaspara a motor nejde za studena normalne nastartovat. Nastartuje az tak po 6tem pokusu. Ale co zjistuji, ze je to horsi, kdz je morko a nebo snezi. Kde hledat?

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od bifur »

Pokial na VAGu nie je ziadna chyba, tak by som premeral (nie prepipal) celu elektroinstalaciu od rj po cidla a hladal aj zodratu izolaciu na kabloch. Pozri aj ukostrenie motora..

MasterDj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 10.06.2009 14:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od MasterDj »

Dnes na to kouknu, zkusim se podivat, zda neni skrtici klapka zacpana a vyzkousim co se da.

Coudak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 23.12.2010 16:21

Re: G4 1.4 16V špatný volnoběh

Příspěvek od Coudak »

Zdravím taky bych se připojil k tomuto tématu s prosbou o radu. Při nastartování kolísají otáčky mezi 900 až 1300 možná o něco výše, pak se ustálí zhruba na 1100 a pak začínají klesat na normální hodnoty. Při zahřátém motoru to nedělá. Ale to by byl jen problém na okraj, ale hlavní je, že mi při jízdě když vyřadím a přibržďuji rychle klesnou otáčky a motor zdechne. Nedělá to pokaždé, ale teď co jsem nedávno jel do Jeseníků, tak cestou tam to udělalo 4x a zpět ani jednou. A připadne mi, že je motor velice líný. Mám také 1.4 16V. Děkuji za rady

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“