KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 14.03.2009 23:46
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
ahoj třeba se ti na pneumatice udělala mírná bublina praskla výstuha očima to nepoznáš ani převážit skus to jen vyměnit
- maf77
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 01.05.2009 13:38
- Bydliště: brezno,SR
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
dobry. neviete poradit ? pri brzdeni asi 110 km/h mi triaslo volantom. vlani som menil kotuce aj platnicky QH . kamos vravel ze su to nekvalitne a kotuce su zas krive tak som dal nove ATE + bosh platnicky. no a ked pribrzdim pri asi 105-110 km/h tak to zas trasie volant. neviete cim to moze byt. este som nebol na geometrii. ma to vplyv.a este sa mi zda ze chveje malicko volant pri akceleracii okolo 100 km/h. ak mate skusenosti poradte prosim. dakujem
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
kdysi jsem měl podobnou starost, ve finále to byla poloosa, ale nebylo to nijak strašné, takže jsem neinvestoval a auto prodal. Nový majitel zainvestoval a potvrdil, že to bylo tím...
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Jen takový poznatek z letošní blátivé sezony....
Zahrabal jsem se do bláta na louce. Poté jsem byl vytažen a auto pěkně oschlo. No a když jsem to druhý den rozjel na silnici, kolem 100km/h se začal klepat volant, kola, auto. A já hned tušil proč...
Odstranil jsem na předním kole, z jednoho místa, v ráfku asi 10dkg zaschlého bahna a bylo po vibracích.
Zahrabal jsem se do bláta na louce. Poté jsem byl vytažen a auto pěkně oschlo. No a když jsem to druhý den rozjel na silnici, kolem 100km/h se začal klepat volant, kola, auto. A já hned tušil proč...
Odstranil jsem na předním kole, z jednoho místa, v ráfku asi 10dkg zaschlého bahna a bylo po vibracích.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vytvarnik
- Jezdec
- Příspěvky: 236
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - 3 Vinohrady
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Chlapi, máte s tím někdo zkušenost?
Když jedu a motor je v tahu, tak je klid, jakmile ale povolím plynový pedál, nebo začnu brzdit, tak se zepředu ozývají tlumené rány a nepříjemné vibrace ve volantu i v celém autě. Nic katastrofálního to není, ale je to nepříjemné a je to čím dál tím zřetelnější.
Díky za tipy.
Když jedu a motor je v tahu, tak je klid, jakmile ale povolím plynový pedál, nebo začnu brzdit, tak se zepředu ozývají tlumené rány a nepříjemné vibrace ve volantu i v celém autě. Nic katastrofálního to není, ale je to nepříjemné a je to čím dál tím zřetelnější.
Díky za tipy.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Co silentbloky na ramenech?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- Vytvarnik
- Jezdec
- Příspěvky: 236
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - 3 Vinohrady
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Nevím. Myslím, že se nikdy neměnily (228 tis. km)
Asi to odvezu někam, kde to zvednou a juknou na to. To asi bude nejlepší, že?
Asi to odvezu někam, kde to zvednou a juknou na to. To asi bude nejlepší, že?
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Já to jen tipuju, zkus servis, zvednout a kouknout na ty ramena, příp. na poloosy.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Galaxy AFN: V jeden víkend jsem měnil současně přední tlumiče, brzdovou kapalinu a zadní brzdy. Auto od té doby silně vibruje při brzdění. Nejvíc se to projevuje v rychlosti 60-80 km/h. Vibrace jsou tak silné, že mi vytrhnou volant z ruky a celé auto se silně třese. Jakmile došlápnu brzdový pedál silněji, vibrace se výrazně ztratí (ale nezmizí úplně). Při vyšších rychlostech to vibruje taky, ale méně. Při těch vibracích je pedál brzdy v klidu - nekope, nepulsuje. Klepe se auto a volant, pedál nikoli.
Zadní brzdy jsem reklamoval a vyměnil za nové - beze změny k lepšímu. Navíc zadními brzdami to rozhodně není, protože pokud za jízdy zatáhnu parkovací brzdu, auto zpomaluje a nevibruje.
čtyřikrát jsem kontroloval přední brzdy (ačkoli jsou zánovní a ačkoli jsem s nimi při opravách nic nedělal) - beze změny.
Geometrie sedí.
Záměna kol za zaručeně bezvadná - beze změny.
Silentbloky v ramenech v pořádku.
Soudím, že ač auto vibruje při brzdění, brzdami to nebude. Vzhledem k tomu, že jsou komplet po výměně a kontrolách, prostě to jimi být nemůže. Nebo aspoň si neumím vysvětlit, jak by mohlo...
Ještě dodám, že se mi začíná ozývat PP ložisko. Nevím, zda je to shoda náhod nebo zda to může mít souvislost.
Za jízdy se auto chová úplně normálně - podtočené, přetočené, v tahu, v deceleraci - vše v pořádku. Jakmile mírně šlápnu na brzdový pedál, rozjede se "lambáda šejkr". Při prudším sešlapu brzdy se to výrazně utlumí (ale neztratí se to úplně). Možná je to subjektivní dojem, ale myslím si, že je-li auto víc naložené (třeba pěti lidmi), dělá to víc než když jedu sám. Ale to nevím jistě, možná je to jen dojem (už se chytám i nesmyslů).
Já pod to v týdnu vlezu a pokusím se prověřit vše, co mě napadne. Ku**a, kdybych byl amatér, co sedí u PC nebo maluje obýváky, řekl bych si - nevíš, nemáš tucha, nesejři se do toho. Ale mně prošly rukama stovky aut s nejrozmanitějšími druhy závad - a na vlastním autě si nevím rady.
Určitě to musí mít souvislost s tou výměnou tlumičů - jinak si to nedovedu vysvětlit. Pořád dokola přemýšlím, co jsem kde sundal, nandal, utáhl, vyměnil - nenapadá mě nic, co bych udělal špatně. Na vše používám momentové klíče, jsem na všechno až přespříliš pečlivý, přesto se stalo něco, co mi samozřejmě není jedno, protože se s tím nedá jet. A jezdím často dlouhé štreky, dálnice, stovky kiláků. Nechci ani domýšlet, co by se mohlo stát, kdybych měl brzdit z rychlosti dálničního provozu - to by mi z volantu urazilo ruce a vykoplo zavřenými dveřmi ven z auta.
Začínám propadat skepsi, beznaději a zoufalství. Jezdí s tím i baba, vozíme děti - nedá se s tím jet jinde než po městě, jinak je to o život. Uvítám jakékoli konstruktivní nápady a předem za ně děkuji.....
Zadní brzdy jsem reklamoval a vyměnil za nové - beze změny k lepšímu. Navíc zadními brzdami to rozhodně není, protože pokud za jízdy zatáhnu parkovací brzdu, auto zpomaluje a nevibruje.
čtyřikrát jsem kontroloval přední brzdy (ačkoli jsou zánovní a ačkoli jsem s nimi při opravách nic nedělal) - beze změny.
Geometrie sedí.
Záměna kol za zaručeně bezvadná - beze změny.
Silentbloky v ramenech v pořádku.
Soudím, že ač auto vibruje při brzdění, brzdami to nebude. Vzhledem k tomu, že jsou komplet po výměně a kontrolách, prostě to jimi být nemůže. Nebo aspoň si neumím vysvětlit, jak by mohlo...
Ještě dodám, že se mi začíná ozývat PP ložisko. Nevím, zda je to shoda náhod nebo zda to může mít souvislost.
Za jízdy se auto chová úplně normálně - podtočené, přetočené, v tahu, v deceleraci - vše v pořádku. Jakmile mírně šlápnu na brzdový pedál, rozjede se "lambáda šejkr". Při prudším sešlapu brzdy se to výrazně utlumí (ale neztratí se to úplně). Možná je to subjektivní dojem, ale myslím si, že je-li auto víc naložené (třeba pěti lidmi), dělá to víc než když jedu sám. Ale to nevím jistě, možná je to jen dojem (už se chytám i nesmyslů).
Já pod to v týdnu vlezu a pokusím se prověřit vše, co mě napadne. Ku**a, kdybych byl amatér, co sedí u PC nebo maluje obýváky, řekl bych si - nevíš, nemáš tucha, nesejři se do toho. Ale mně prošly rukama stovky aut s nejrozmanitějšími druhy závad - a na vlastním autě si nevím rady.
Určitě to musí mít souvislost s tou výměnou tlumičů - jinak si to nedovedu vysvětlit. Pořád dokola přemýšlím, co jsem kde sundal, nandal, utáhl, vyměnil - nenapadá mě nic, co bych udělal špatně. Na vše používám momentové klíče, jsem na všechno až přespříliš pečlivý, přesto se stalo něco, co mi samozřejmě není jedno, protože se s tím nedá jet. A jezdím často dlouhé štreky, dálnice, stovky kiláků. Nechci ani domýšlet, co by se mohlo stát, kdybych měl brzdit z rychlosti dálničního provozu - to by mi z volantu urazilo ruce a vykoplo zavřenými dveřmi ven z auta.
Začínám propadat skepsi, beznaději a zoufalství. Jezdí s tím i baba, vozíme děti - nedá se s tím jet jinde než po městě, jinak je to o život. Uvítám jakékoli konstruktivní nápady a předem za ně děkuji.....
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
Mají SAGíci něco jako závaží na poloosách? Tuším se tomu říká tlumič vibrací (nebo tak nějak). Měl jsem to na Feldě ... prostě na té delší poloose bylo nasazený závaží, a stačilo, aby nebylo přilepený a dělalo to něco podobnýho. Nicméně by se to mělo objevit i při jízdě, nejen při brždění. A ještě ... taky na Feldě .... měl jsem moc volný uložení třmenů na čepech ... ty futra byly už nějak vymačkaný a trn v nich cestoval víc, než bylo zdrávo. Sorry za terminologii ... jsem jen "člen mezi sedačkou a pedálama".
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
SAG nemá kratší a delší poloosu - má obě zhruba stejně dlouhé. Jen pravá osa je ze dvou dílů. Jeden je napevno do převodovky a druhý je kyvná osa mezi kolem a touto tuhou částí. Je tam ložisko uložené v gumě, nic víc - je to uchycené v hliníkovém držáku na bloku motoru. Něco jako závaží na osách je. ale to je bezprostředně za vnějším kloubem (a na obou stranách je v pořádku).
Zkusím v týdnu vlézt pod auto a prozkoumat všechno, co uvidím a co mě napadne. Fakt netuším, čím by to mohlo být. Kdyby to byly čepy, brzdami, silentbloky, určitě by to přišlo postupně, nikoli zničehonic. Tohle musí mít souvislost s tou výměnou tlumičů. Jako kdybych něco při montáži složil špatně nebo poškodil.
Zkusím v týdnu vlézt pod auto a prozkoumat všechno, co uvidím a co mě napadne. Fakt netuším, čím by to mohlo být. Kdyby to byly čepy, brzdami, silentbloky, určitě by to přišlo postupně, nikoli zničehonic. Tohle musí mít souvislost s tou výměnou tlumičů. Jako kdybych něco při montáži složil špatně nebo poškodil.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
zkus zajet na stk, nechat to potřást a pak i na válec, a kukej pod kapotu
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
To mě napadlo taky - válcová zkušebna a třesadlo.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
stojí to, tuším, něco kolem 150,-Kč, tady u nás....
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Re: KOLA, VIBRACE: neskutečné vibrace do volantu
geometrie je ošemetná věc a píšeš že "sedí" což nezní moc věrohodně, tak nevím jestli si byl na geo, a kotouče přední bych nechal líznout pro kontrolu, jestli kopou i méně než o desetinu tak pří určitém jiném nastavení geometrie (i když v toleranci) se to může teprve projevit
nechával jsem stočit kotouče (poměrně nové) kvůli vibracím při brzdění, jeden byl dobrý a druhý se musel ubrat o nějaké dvě desetiny, a vibrace zmizely, jen nepamatuji zda se vibrace projevovaly v pedálu, každopádně ve volantu ano
nechával jsem stočit kotouče (poměrně nové) kvůli vibracím při brzdění, jeden byl dobrý a druhý se musel ubrat o nějaké dvě desetiny, a vibrace zmizely, jen nepamatuji zda se vibrace projevovaly v pedálu, každopádně ve volantu ano
Naposledy upravil(a) Tommate dne 10.01.2011 18:11, celkem upraveno 1 x.