MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od Auto1 »

Lidi,nevíte někdo,kde přesně najdu u motoru 85kW TDI elektromagnetický ventil N75? (řídí turbo)
Jaký je postup se k němu dostat?
Potřebuju ho vyměnit.
Díky.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Captain
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Davle

Re: EL.MAG. VENTIL N75:jeho umístění?

Příspěvek od Captain »

mám 66 Kw, ten ventil mám na straně spolujezdce na stěně pod stěračema. najdeš ho, když půjdeš po hadičce od turba, ta tě tam dovede. :D

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od Auto1 »

Takže dnes byl konečně čas,za motorem na stěně je uprostřed alu kryt a pod ním ty ventily,samozdřejmě mi v autorizáku prodali úplně jiný,poloviční jak na 81kW TDI
..a budu to zase vracet,k čemu tam ty PC mají?
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od Marek77 »

Auto1 píše:..... mi v autorizáku prodali úplně jiný, k čemu tam ty PC mají?


Ty sis na to ještě nezvykl ??? :-D :-D :-D

davidondracek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 22.12.2007 15:49
Bydliště: Hlinsko v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od davidondracek »

Kluci a nevite nahodou,kolik ten ventil N75 stoji na Galaxika 66kw ,rv 97??Dikes....

MarBu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 13.03.2008 16:53
Bydliště: Slovensko

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od MarBu »

Ako ten alu. kryt dám dole? Sharan II 85 KW PD
Nevie niekto aké presne číslo ma ten N75 ventil ? ( kvôli objednaniu ).

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

sharan 2003 - ventil N 75

Příspěvek od ron »

Ahoj Sharanisti.
Kamarád si koupil tento model s motorem AUY a hází mu to na vagu chybu ventilu N75, a následuje okamžitý pokles výkonu, je to zatím sporadická chyba,
nemáte s tím někdo zkušenost, jestli je to opravdu jen tím, či to může způsobovat něco jiného?
Já mu to jen napíchnul a nechci ho hned hnát koupit novej...diesly mě neberou tak budu vděčnej za každý postřeh, popř. kdyby někdo měl novej za slušnou cenu.
díky.
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od majatrabi »

TO ron: hledal bych zde:viewtopic.php?t=20331 nebo viewtopic.php?t=4711
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od marasoba »

Zdravim, mám trošku problém s nouzákem - chyba 575. Vyměnil jsem podtlakové hadičky, zkontroloval tlakovou nádobku za nádobou nachladící kapalinu a zkontroloval měnič tlaku turba.
A právě k měniči bych měl dotaz. Nevíte náhodou, jak moc má být průchozí? Má tři výstupy. 1.VAC, 2.OUT, 3.ATMOSFERE. Když foukám pusou do 3. a sepnu, tak mám problém to profouknout. Je to normální, nebo je ucpaný?
Díkes za rady
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od Marek77 »

Je to normální. Atmosfere je přívod vzduchu o atmosférickém tlaku. OUT je výstupní vývod (k turbu). VAC je přívod podtlaku od vývěvy.

N75 funguje jako přepínač. Podle potřeby přepíná na vývod OUT buď podtlak (z vývodu VAC) nebo atmosféru.

Pokud je N75 sepnutý (na jeho cívce je napětí), propouští na OUT vzduch od přívodu VAC (tedy podtlak). Takže je jasné, že vývod Atmosfere je uzavřený a tudíž jej nelze profouknout.
Pokud na ventilu napětí není, proudí vzduch na OUT z vývodu Atmosfere, takže profouknout půjde (pro změnu nepůjde profouknout vývod VAC).

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od marasoba »

Takže jestli jsem dobře to pochopil, OUT je spojen buď s VAC nebo s ATMOSFERE. Když jsem foukal do Atmosfere při napětí na ventilu na vstupu, tak jsem měl oči jak šnek (lezly mi z důlků, jak jsem tlačil) a vzduch šel z VAC i OUT. Když napětí nebylo, tak Atmosfere jsem neprofoukl vůbec, s těmi VAC a OUT si nejsem jist. Zkusím ho vyndat a vyzkoušet ještě jednou, abych měl jistotu.
Díky za rady

P.S: Jde tam měnič třeba i z octavie I (TDI81kW, r.v. 97-00)? Stojí totiž třetinu!!
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od Marek77 »

Z Octavie tam pasuje, ale má jinou svorkovnici. Muselo by se to předělat.

N75 na Octavii tu mám a dokonce i se svorkovnicí (takže by to stačilo přepinovat). V případě zájmu mi písni SZ.

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od marasoba »

Dík za nabídku, dnes se k tomu nedostanu, ale zítra na to pro jistotu ještě kouknu a když se to potvrdí, že je v háji, tak se ozvu
a domluvíme se.
Díkes.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od Auto1 »

Ještě mě napadlo,že ty elektromagnetické ventily (jsou tam tři u PD) řídí co? Relé 20 ? Neví někdo?
Přílohy
žhavení.JPG
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění

Příspěvek od marasoba »

Zdravim,
tak jsem vyzkoušel můj měnič tlaku a funguje následovně.

foukám do ATM, bez napětí, vzduch jde z OUT
foukám do ATM, s napětím, neprofouknu
foukám do OUT, bez napětí, vzduch jde z VAC
foukám do OUT, s napětím, vzduch jde z VAC
foukám do VAC, bez napětí, vzduch jde z OUT
foukám do VAC, s napětím, vzduch jde z OUT

Připadá mi, že OUT a VAC jsou propojeny stále, ATM má nějaký zpětný ventil s napětím na vstupu se odpojí.
Pokud jsem pochopil Marka77, tak ventil funguje s vadou, že bez napětí neodpojí VAC, což by měl a podtlak utíká.
Teď mě ještě napadá, jestli to nemá souvislost s propadáním brzdy při delším brzdění např když stojím na místě, mám sešláplý brzdový pedál a brzda se jakoby pomaloučku propadá, protože utíká podtlak i z posilovače?
Myslím, že je ventil v háji, co vy na to?
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“