OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Precitaj si tuto temu od zaciatku ....
ALe aby som to v rychlosti zhrnul. Vo vzduchu sa vzdy nachadza voda vo formne vlhkosti. Teraz ked vela prsi tak aj vlhkost vzduchu je velka. To kolko vody je do seba schopny nabrat vzduch je zavysle (ked vynecham chemicke zlozenie) od 2 faktorov. Jeho tlak a teplota. Pokial stupne tlak tak sa jeho absorbcna schopnost zmensuje a voda kondenzuje. To iste sa stane ak klesne teplota (napr. ranna rosa). Co sa stane v aute. Tento vlhky vzduch nasavas cez pelovy filter. Ten ma urcite absorbcne shopnosti ale po nasiteni uz vlhkost neznizuje hlavne ked je stary. Potom ide cez radiator kurenia kde sa zohreje a nasledne je fukany na sklo ktore je studene. Pri kontakte tohoto tepleho vzduchu zo studenym sklom dochadza k jeho ochladzovaniu a kondenzacii vlhkosti na skle. Riesenie je okrem vymeny kabinoveho filtra (ak je stary) hlavne pouzivat klimatizaciu cize klimatronik v rezime AUTO. V tedy sa ten vzduch stretne este v kureni zo studenym vyparnikom klimy a ku kondenzacii dojde v nom. Cize vzduch fukany na skla uz v sebe nema tolko vody a na sklach uz nema co kondenzovat.
ALe aby som to v rychlosti zhrnul. Vo vzduchu sa vzdy nachadza voda vo formne vlhkosti. Teraz ked vela prsi tak aj vlhkost vzduchu je velka. To kolko vody je do seba schopny nabrat vzduch je zavysle (ked vynecham chemicke zlozenie) od 2 faktorov. Jeho tlak a teplota. Pokial stupne tlak tak sa jeho absorbcna schopnost zmensuje a voda kondenzuje. To iste sa stane ak klesne teplota (napr. ranna rosa). Co sa stane v aute. Tento vlhky vzduch nasavas cez pelovy filter. Ten ma urcite absorbcne shopnosti ale po nasiteni uz vlhkost neznizuje hlavne ked je stary. Potom ide cez radiator kurenia kde sa zohreje a nasledne je fukany na sklo ktore je studene. Pri kontakte tohoto tepleho vzduchu zo studenym sklom dochadza k jeho ochladzovaniu a kondenzacii vlhkosti na skle. Riesenie je okrem vymeny kabinoveho filtra (ak je stary) hlavne pouzivat klimatizaciu cize klimatronik v rezime AUTO. V tedy sa ten vzduch stretne este v kureni zo studenym vyparnikom klimy a ku kondenzacii dojde v nom. Cize vzduch fukany na skla uz v sebe nema tolko vody a na sklach uz nema co kondenzovat.
-
- Řidič
- Příspěvky: 188
- Registrován: 07.10.2009 11:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
pekne poctenicko - vicemene stejne zkusenosti jako ostatni - ofukovat okna musim skoro porad - nicmene ted jsem spechal a nevydrzel jsem nez zvladne vetrak ofoukat predni sklo, kdyz jsem vlezl do auta a utrel jsem ho papirovym kapesnikem
od te doby je to ale peklo - vlkhost jde dolu mnohem hure - nemate nekdo tip cim to okno umyt aby se to tam tak silene nedrzelo? (lih?, neco extra na okna?)
od te doby je to ale peklo - vlkhost jde dolu mnohem hure - nemate nekdo tip cim to okno umyt aby se to tam tak silene nedrzelo? (lih?, neco extra na okna?)
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Ted si nevzpomenu na název, ale existuje nějaký prostředek na vnitřní stranu oken, který má zabraňovat pocení. Asi to nebude úplně 100%, ale trochu by to pomoci mohlo. Něco podobného jsem používal na vnitřní stranu plexi na helmě.
Někde jsem to psal (nebo někomu ?), ale v případě pocení je prostě voda někde mezi sáním (kabinový filtr) a vnitřními ofuky, takže zkontrolovat odtokovou trubičku v motoru na motorové přepážce dole vpravo, někde v suché garáži vysušit ventilaci a v i v zimě jezdit bez klimatizace, protože na chladném výměníku klimy se sráží vlhkost, která pak putuje na okno v autě.
Někde jsem to psal (nebo někomu ?), ale v případě pocení je prostě voda někde mezi sáním (kabinový filtr) a vnitřními ofuky, takže zkontrolovat odtokovou trubičku v motoru na motorové přepážce dole vpravo, někde v suché garáži vysušit ventilaci a v i v zimě jezdit bez klimatizace, protože na chladném výměníku klimy se sráží vlhkost, která pak putuje na okno v autě.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 188
- Registrován: 07.10.2009 11:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
michall - poti se mi to tak normalne jako v kazdem aute - proste kdyz nechas teple auto, zavres a prijdes za 3 hodky tak se to vysrazi - bezne to odfoukam - ale prave co jsem to jednou utrel tim papirovym kapesnikem tak je to v pytli - drzsi se to tam a jde to pryc hur a hur - takze premyslim cim to umyt - jinak je to v pohode
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Tak to potom okena, iron .... něco na bázi alkoholu. Hlavně nepij zbytek
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
V autopotrebach , nebo na benzinkach koupis uterky,nebo houbicku na okna ,ktere jsou proti mlzeni
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- --viki-
- Řidič
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08.11.2009 11:01
- Bydliště: brno
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
mikrovlakno ,hadýrek drahé učelné
-
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 06.10.2009 16:01
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Mně funguje obyčejný líh...z drogerie, technickej...denaturovanej, či jak se mu odborně "nadává". Měkký hadřík nebo toaletní papír (nepoužitý ) nacucám lihem a okno utřu, po té jej vytřu do sucha, klidně papírovým ubrouskem, a rozdíl je patrný. Okno je totiž moc velké a jsem línej utírat opravdu celé a šáhnout řádně do všech rohů, takže kde je to odmaštěno lihem, je to OK a kam jsem "nedošáhl", má se tendenci orosovat. Okna se mastí od kouře z cigaret, ale i z výparů různých prostředků na ošetření palubní desky, koženky, interiérových plastů, voňavek a pod ... proto se je snažím používat raději méně. Zvláště, když si v létě člověk napatlá palubku nějakým konzervačním přípravkem, tak je to díky vedru za pár dnů vše odpařeno na vnitřku skel...mastnota
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)
- Majorek
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.12.2009 22:48
- Bydliště: Karviná
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Přátelé tak jsem zjistil příčinu zamlžování oken měl jsem ucpané kanálky od vysypaného čelního okna ,a všelijakého humusu co jsem kde nazbýral .Ato jsem se už psychycky připravoval na to že půjde ven palubovka že mi teče radiator .Sláva poceni oken je zažehnáno .Vyčistil jsem asi 1kg humusu to jsem si nemyslel že toho tolik s těch skulinek vytáhnu.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Ty kanálky jsou kde přesně,lze to detailně uvést?
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- petrklm
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.12.2010 14:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Mám dojem, že tyhle auta jsou prostě na mlžení předních (někdy i předních bočních) skel náchylné už svojí konstrukcí. Pravda, je to celkem nepříjemné, ale jsou v životě i horší případy . Porovnávám to s Lincolnem TC, což není uvnitř zrovna malé auto, ale s mlžením skel problém není. Taky v manuálu má napsáno, že za jakéhokoliv režimu větrání/topení (manuál - automat) jde na čelní sklo vždycky dostatečné množství vzduchu, které zajístí čisté sklo. Tak asi tak, no...
- --viki-
- Řidič
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08.11.2009 11:01
- Bydliště: brno
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
mě stačilo vyhodit textilové koberečky za gumové ,,topení v eko držet podlahu v suchu vše co drží vlhkost hodit do háje pravidelně měnit vzduchový filtr , na chvíli pootevřít okénko při prudké změně teploty a vše je v poho pokud je systém topení .ventilace v pořádku
- Majorek
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.12.2009 22:48
- Bydliště: Karviná
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Odtokové kanálky jsou :těsně vedle pilového filtru v rohu nejlepší je když se vezme hadice a půsti se do rohi voda aspon tak jsem to dělal já .Ale nejdříve jsem to musel vyškrabat špachtlíí
-
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 21.09.2012 20:53
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
čau.mam taky docela velkej problém s mlžením oken,chci si vyměnit kabinovej fltr ale vůbec nevyím kde ho mám hledat,prosím o radu.
taky mám problém s tím že když mi běží ofuk čelního okna tak mi neběží horní větráky a hned se mi mlží boční okna a zase naopak,nevíte jestli se tyto 2 funkce nedají nějak propojit aby fungovali najednou(mám klimatronic)
taky mám problém s tím že když mi běží ofuk čelního okna tak mi neběží horní větráky a hned se mi mlží boční okna a zase naopak,nevíte jestli se tyto 2 funkce nedají nějak propojit aby fungovali najednou(mám klimatronic)
vw sharan 1.9 tdi 85KW 4MOTION highline 2001
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: OKNA, TOPENÍ: pocení oken, větráky nestačí, řešení
Nastav to na okno + nohy, pak to fouká i na bokách
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.