TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Jestli se do toho pustím, což asi jo, určitě plánuju udělat fotodokumentaci.
Potřeboval bych ale vědět, jak poznám, která hadice do předního topného tělesa je vstupní a která výstupní (zpátečka do motoru). Blbě se to určuje. A je jasné, že lepší by určitě bylo zapojit bufík do vstupní hadice, že?
Potřeboval bych ale vědět, jak poznám, která hadice do předního topného tělesa je vstupní a která výstupní (zpátečka do motoru). Blbě se to určuje. A je jasné, že lepší by určitě bylo zapojit bufík do vstupní hadice, že?
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Směr proudění je z bufíku dopředu do motoru. Zadní radiátor je na zpětné větvi a je tam tedy teplota chladící kapaliny nejmenší. Přínos by změna umístění měla hlavně ve zmenšení množství chladící kapaliny po vyřazení celého zadního okruhu. Objem chladící kapaliny je zásadní pro rychlý ohřev motoru.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
No právě, to je taky jedna z věcí. Myslím si, že ten zadní okruh musí pojmout takové 3 až 4 litry kapaliny, čili z celkových cca 10 litrů bychom se mohli dostat někam k 6-7 litrům. A to je objem, který má v dnešní době drtivá většina běžných vozidel.
Viděl bych to takto: Na původní místo bufíku bych vřadil elektromagnetický uzavírací ventil na vodu. Ten bych spínal tlačítkem pro aktivaci zadního ventilátoru (mám mechanickou klimu, takže to ovládám zvlášť). Tento systém mi přijde nejjednodušší - od ventilátoru zadního topení udělat jednoduše odbočku plusového drátu k uzavíracímu ventilu. Jakmile bych potřeboval topit i zadním topením, tlačítkem sepnu ventilátor a spolu s ním mi otevře uzavírací ventil a nažene mi teplou vodu do topného tělesa. Jinak by v případě, že zadní topení nepoužívám, mohla celá ta zadní větev zůstat odpojena a studená - proč ne, že?
Nebo třeba by šlo řešit spínání toho ventilu a následné otvírání zadní větve termostaticky - do velkého okruhu (do zpětné hadice chladiče) by se jistě dal vřadit bimetalový spínač dejme tomu na 70°C, který by v případě, že kapalina vracející se z chladiče do motoru měla teplotu vyšší než tuto, spínal obvod napájení elektromag. ventilu a otevřel zadní větev. Možností je mnoho.
Mimochodem - nemáte někdo nějaký nápad, kde by se takový elektromagnetický uzavírací ventil dal sehnat? Mělo by to být něco, co se používá u karburátorových aut při provozu na LPG pro uzavření přívodu benzinu - ale v trochu větším provedení.
Zaráží mě ale, že bufík je ve zpětné větvi zadního topení. To mi nedává smysl už vůbec. To je přece energeticky úplná blamáž, ne?
Viděl bych to takto: Na původní místo bufíku bych vřadil elektromagnetický uzavírací ventil na vodu. Ten bych spínal tlačítkem pro aktivaci zadního ventilátoru (mám mechanickou klimu, takže to ovládám zvlášť). Tento systém mi přijde nejjednodušší - od ventilátoru zadního topení udělat jednoduše odbočku plusového drátu k uzavíracímu ventilu. Jakmile bych potřeboval topit i zadním topením, tlačítkem sepnu ventilátor a spolu s ním mi otevře uzavírací ventil a nažene mi teplou vodu do topného tělesa. Jinak by v případě, že zadní topení nepoužívám, mohla celá ta zadní větev zůstat odpojena a studená - proč ne, že?
Nebo třeba by šlo řešit spínání toho ventilu a následné otvírání zadní větve termostaticky - do velkého okruhu (do zpětné hadice chladiče) by se jistě dal vřadit bimetalový spínač dejme tomu na 70°C, který by v případě, že kapalina vracející se z chladiče do motoru měla teplotu vyšší než tuto, spínal obvod napájení elektromag. ventilu a otevřel zadní větev. Možností je mnoho.
Mimochodem - nemáte někdo nějaký nápad, kde by se takový elektromagnetický uzavírací ventil dal sehnat? Mělo by to být něco, co se používá u karburátorových aut při provozu na LPG pro uzavření přívodu benzinu - ale v trochu větším provedení.
Zaráží mě ale, že bufík je ve zpětné větvi zadního topení. To mi nedává smysl už vůbec. To je přece energeticky úplná blamáž, ne?
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 03.02.2011 09:47, celkem upraveno 1 x.
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Co se ti nezdá? Horká voda jde nejdřív do motoru a do předního radiátoru (ohřev motoru, odmlžení oken, topení k řidiči). A až co zbyde se na konci použije pro zadní radiátor. Nějakej servoventil je to poslední. Hlavně chci vidět, kam ten bufík chceš dopředu nacpat.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Vepředu je místa dost, o to nemám strach.
-
- Řidič
- Příspěvky: 140
- Registrován: 05.10.2007 21:56
- Bydliště: kousek od Jihlavy, Janštejn
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
No mě to tak zrovna nepřijde, ale Tvoje myšlenka se mi líbí moc a zcela jistě se do toho,
pokud to vymyslíš , taky pustím. Jen doufám, že nebude třeba moc změn při montáži
na SAG II.
pety
P.S.: výfuk z bufíka budeš napojovat do výfuku motoru ?
pokud to vymyslíš , taky pustím. Jen doufám, že nebude třeba moc změn při montáži
na SAG II.
pety
P.S.: výfuk z bufíka budeš napojovat do výfuku motoru ?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Výfuk z bufíku bych vyvedl normálně pod auto někam do prostoru KATu nebo tak. To ještě tak úplně vymyšlené nemám. Vzduch bych chtěl brát ze vzduchového filtru, takže bych navrtal vrchní víko filterboxu a vyvedl silnou hadici a tu spojil s původní hliníkovou trubkou.
Zatím jsem auto moc neprohlížel a neuvažoval, kam bufík umístit. Ale vím, že třeba moje sestřenice v A8 má bufík v kapse předního nárazníku (před PP kolem). Za motorem na příčné stěně je taky místo, třeba nad pravou osou.
Ten bufík přece není velký, vejde se prakticky kamkoli.
Zatím jsem auto moc neprohlížel a neuvažoval, kam bufík umístit. Ale vím, že třeba moje sestřenice v A8 má bufík v kapse předního nárazníku (před PP kolem). Za motorem na příčné stěně je taky místo, třeba nad pravou osou.
Ten bufík přece není velký, vejde se prakticky kamkoli.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
z filtru by som vzduch nebral kamarat to takto zapojil na FIATe ducato ale pri nastartovani auta vznikol podtlak a auto zacalo vysavat z bufiku vzduch a este mu aj zhorel ventilator
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Tak ne, no. To je jedno, kam se to dá...
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
S tím sáním jsem chtěl napsat to samé co jukinoo. Jinak bych ho moc neřešil. V originále to také není přes žádný filtr. Jen to dát tak, aby to nasávalo co nejméně bordelu. Ten práh u SAG II je v tomhle směru docela promyšlený.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Já mám SAG I a taky to mám z prahu.vilik píše:Ten práh u SAG II je v tomhle směru docela promyšlený.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 18.11.2009 22:14
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
...Když jsem prvně viděl ten systém topení a příhřevu v Sharanu,tak jsem si říkal,že je to takový hnus,že to snad projektovala nějaká ženská-asi blondýna.
Nedávno jsem montoval do mojí ex.Okiny Webasto (viz.foto) a samozřejmě,že proti Sharanu je to malé množství vody obrovská výhoda,ohřáté je to "hned".
Nedávno jsem montoval do mojí ex.Okiny Webasto (viz.foto) a samozřejmě,že proti Sharanu je to malé množství vody obrovská výhoda,ohřáté je to "hned".
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Takhle nějak by se mi to líbilo i na SAGu. Neříkám, že přímo před kolem (tam nevím, zda bude místo), ale určitě se nějaké vhodné místo najde.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 23.10.2010 21:51
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
Tak som prečítal celú inštruktáž a rady ako opraviť bufik. Mám D5W v Alhambre r.v. 2003. Môj problém je v tom, že keď klesne teplota pod -6 stupňov prídavné kúrenie vypadne a nevie ho načítať ani VAG. Káble som prešiel, opravil. Elektriku mám až po vstup do kúrenia. Nevie niekto poradiť ako premerať a opraviť riadiacu jednotku? Poprípade kde ešte hľadať chybu keď VAG nenačíta prídavné kúrenie?
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy
K tomu, abys ho mohl načíst, musíš mít splněné podmímky pro spuštění, v tvém případě nejspíš kromě nastartovaného motoru (mám ročník 2001 a funguje to tak). Takže zkus proklemovat čidlo teploty pod stěrači. To že ti budík na palubovce ukazuje -6 zdaleka neznamená, že signál pro bufík je správný a dává také hodnotu odpovídající pro -6. Propojením to obejdeš.
A ještě už jen pro sychrovku nastartuj. Ale nemělo by to být potřeba.
Pokud máš v pořádku kabely, což raději ještě jednou zkontroluj a ŘJ bufíku se přesto neohlásí, bude nejspíš vadná.
A ještě už jen pro sychrovku nastartuj. Ale nemělo by to být potřeba.
Pokud máš v pořádku kabely, což raději ještě jednou zkontroluj a ŘJ bufíku se přesto neohlásí, bude nejspíš vadná.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý