KLIMA, ZÁPACH: zápach z klimatizace, dezinfekční spray
- neverhood
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 24.02.2006 21:02
KLIMA, ZÁPACH: zápach z klimatizace, dezinfekční spray
Mam problem zo zapachom z klimy. Teraz ked som zacal kurit tak sa to prejavilo v plnej sile.
Predosly majitel asi pri pouzivani klimatizacie v lete nebol natolko uvedomely aby ju vcas pred dojazdom vypinal a tak sa tam asi tvoril kondenzat a ten tam stuchol.
Otazka, ako by som na Sarane mohol vycistit klimu a vydenzifikovat?
Ako robite udrzbu vy?
Predosly majitel asi pri pouzivani klimatizacie v lete nebol natolko uvedomely aby ju vcas pred dojazdom vypinal a tak sa tam asi tvoril kondenzat a ten tam stuchol.
Otazka, ako by som na Sarane mohol vycistit klimu a vydenzifikovat?
Ako robite udrzbu vy?
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- vwt4
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 24.02.2006 21:02
http://www.r-evolution.cz/index.php?detail=2517" target="_blank
- neverhood
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- neverhood
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 24.02.2006 21:02
takl neviem som na rozpakoch , teraz pozeram tuto http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=3633 ... ht=heizung ze vyparnik je o dost inde ako za pelovym filtrom.
mozte mi to potvrdit?
mozte mi to potvrdit?
- sid666
- Jezdec
- Příspěvky: 435
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: sevwer čech Otvwice
je to tak jak tu bylo popsáno...za filtrem je ventilátor topení,a hned za ventilátorem je chladič klimatizace,respaktive výparník...vím,že když kluci čistili klimu,cpali tu hadičku do všech přístupných otvorů v palubce a vždy pod pilový filtr...nech to chvíli působyt,potom pust ventilátor a klimošku,ať se pěna dostane do všech zákoutí...," ... no a když takového bacila praštíte po hlavě paličkou,no tak to je s ním potom zaručeně ámen,to dá rozum..."říká Mach a Šebestová...nevěříte???věřte!!!
- pistahufnagl
- VWjunior
- Příspěvky: 1725
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královéhradecko
- Kontaktovat uživatele:
Protože se mi neustále potí skla a je fakt, že jak nastartuju a pustím ofuk na skla, tak i nezapocená skla se na chvíli zapotí, tak jsem dal zapravdu, že asi budu mít mokrý pylový filtr. Původně jsem myslel, že je to jako ve Fabii, kde je pylový filtr společně se vzduchovým, ale jak tu píšete, tak asi nějaký další je i v klimatizaci. Zkoušel jsem se k němu dostat dle výše uvedeného odkazu. A ..... Nepodařilo se. Jsou tam nějaké z... uchytávky, které se mi nepodařilo oddělat. A protože už jsem potřeboval za chvíli frčet pryč, tak jsem to namontoval zpět a budu se zase přemlouvat než to zkusím někdy příště.neverhood píše:takl neviem som na rozpakoch , teraz pozeram tuto http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=3633 ... ht=heizung ze vyparnik je o dost inde ako za pelovym filtrom.
mozte mi to potvrdit?
- neverhood
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 24.02.2006 21:02
ked to budes robit tak to pofot a upozorni na pripadne problemove miesta. Skda ze tu nemame nejakych nemcinarov co by nam podobne uzitocne clanky prelozili a hodili x-manovi na GSA-webpistahufnagl píše:Protože se mi neustále potí skla a je fakt, že jak nastartuju a pustím ofuk na skla, tak i nezapocená skla se na chvíli zapotí, tak jsem dal zapravdu, že asi budu mít mokrý pylový filtr. Původně jsem myslel, že je to jako ve Fabii, kde je pylový filtr společně se vzduchovým, ale jak tu píšete, tak asi nějaký další je i v klimatizaci. Zkoušel jsem se k němu dostat dle výše uvedeného odkazu. A ..... Nepodařilo se. Jsou tam nějaké z... uchytávky, které se mi nepodařilo oddělat. A protože už jsem potřeboval za chvíli frčet pryč, tak jsem to namontoval zpět a budu se zase přemlouvat než to zkusím někdy příště.neverhood píše:takl neviem som na rozpakoch , teraz pozeram tuto http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=3633 ... ht=heizung ze vyparnik je o dost inde ako za pelovym filtrom.
mozte mi to potvrdit?
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Přátelé, tak jsem se dnes pustil do čištění klimatizace. Omlouvám se za méně kvalitní fotodokumentaci. Je to focené mobilem.
Nejdříve je potřeba vymontovat krycí plast pod táhly stěračů. Je přišroubován třemi 6 šrouby. K vyndání je třeba s ním trochu laborovat - vyháčkovat.
Dále se musí vyndat pylový filtr. Stačí natáhnout ruku, zachytit ho za pravý okraj a mírně zatáhnout. Měl by jít uvolnit lehce. Dál opět následuje háčkování ven.
Za filtrem je mřížka, tak 15 x 15 mm a za ní klapka z nějakého měkkého plastu. Je to nějaká zpětná klapka, či co. Stačí na ní lehce zatlačit a je přístup do sací šachty.
Jelikož je výparník až za ventilátorem, zvolil jsem tento postup.
Odehnul jsem pružnou klapu a zasunul hadičku co to šlo nejdál. Klimu jsem si připravil na funkci LO, ale zatím nepouštěl. Do šachty jsem nastříkal asi 1/3 obsahu nádoby. Ihned jsem nastartoval a nechal běžet na LO asi 2 minuty. Tím se pěna dostala do výparníku.
Do šachty jsem nastříkal další 1/3 náplně. Zbytek jsem nastříkal do všech výdechů, včetně středového tunelu a výdechu na nohy.
Nechal jsem to působit asi 1/2 hodiny.
Pak jsem nastartoval a projel na klimě všechna možná nastavení, která jdou nastavit ručně.Od HI až po LO, včetně všech nastavení klapek. Doporučuji otevřít všechny dveře, dokud to trochu "nevysmrádne".
Následovala zpětná montáž a projetí.
Toť vše.
Nejdříve je potřeba vymontovat krycí plast pod táhly stěračů. Je přišroubován třemi 6 šrouby. K vyndání je třeba s ním trochu laborovat - vyháčkovat.
Dále se musí vyndat pylový filtr. Stačí natáhnout ruku, zachytit ho za pravý okraj a mírně zatáhnout. Měl by jít uvolnit lehce. Dál opět následuje háčkování ven.
Za filtrem je mřížka, tak 15 x 15 mm a za ní klapka z nějakého měkkého plastu. Je to nějaká zpětná klapka, či co. Stačí na ní lehce zatlačit a je přístup do sací šachty.
Jelikož je výparník až za ventilátorem, zvolil jsem tento postup.
Odehnul jsem pružnou klapu a zasunul hadičku co to šlo nejdál. Klimu jsem si připravil na funkci LO, ale zatím nepouštěl. Do šachty jsem nastříkal asi 1/3 obsahu nádoby. Ihned jsem nastartoval a nechal běžet na LO asi 2 minuty. Tím se pěna dostala do výparníku.
Do šachty jsem nastříkal další 1/3 náplně. Zbytek jsem nastříkal do všech výdechů, včetně středového tunelu a výdechu na nohy.
Nechal jsem to působit asi 1/2 hodiny.
Pak jsem nastartoval a projel na klimě všechna možná nastavení, která jdou nastavit ručně.Od HI až po LO, včetně všech nastavení klapek. Doporučuji otevřít všechny dveře, dokud to trochu "nevysmrádne".
Následovala zpětná montáž a projetí.
Toť vše.
- Přílohy
-
- Fotka043.jpg (34.34 KiB) Zobrazeno 9883 x
-
- Fotka041.jpg (31.77 KiB) Zobrazeno 9887 x
-
- Fotka040.jpg (37.78 KiB) Zobrazeno 9881 x
-
- Fotka042.jpg (29.51 KiB) Zobrazeno 9886 x
-
- Fotka044.jpg (41.51 KiB) Zobrazeno 9888 x
-
- Fotka039.jpg (52.12 KiB) Zobrazeno 9897 x
-
- Fotka038.jpg (41.86 KiB) Zobrazeno 9908 x
-
- Fotka047.jpg (40.94 KiB) Zobrazeno 9915 x
-
- Fotka045.jpg (42.87 KiB) Zobrazeno 9913 x
-
- Fotka048.jpg (41.24 KiB) Zobrazeno 9914 x
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Sqela prace Viliku, pochvala. http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... 298#355298" target="_blank
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem vyzkoušel jinou metodu.Předem musím upozornit,že není dobrá.
V Lídlu jsem narazil na dezinfekční spray (asi za 100 Kč),přímo také určený pro klimu.Postupoval jsem dle návodu.Spray se měl postavit do středu auta a zmáčknout.Mělo to aretaci,tak že to stříkalo asi 5 minut v kuse.Musela se pustit vnitřní cirkulace a větráky naplno.Asi tak dva týdny to v autě vonělo,jako by tam někdo rozšlapal bednu citrónů,ale pak se postupně zápach začal znovu projevovat.Tudy cesta nevede.Budu to muset udělat jako Vilik
V Lídlu jsem narazil na dezinfekční spray (asi za 100 Kč),přímo také určený pro klimu.Postupoval jsem dle návodu.Spray se měl postavit do středu auta a zmáčknout.Mělo to aretaci,tak že to stříkalo asi 5 minut v kuse.Musela se pustit vnitřní cirkulace a větráky naplno.Asi tak dva týdny to v autě vonělo,jako by tam někdo rozšlapal bednu citrónů,ale pak se postupně zápach začal znovu projevovat.Tudy cesta nevede.Budu to muset udělat jako Vilik
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
- pistahufnagl
- VWjunior
- Příspěvky: 1725
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královéhradecko
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli to mám vůbec psát, ale alespoň se pobavíte. Včera jsem konečně koupil dezinfekci na klimu - za 320 Kč. Navečer asi o půl deváté zajedu s autí na dvorek, otevřu kapotu, odmontuju kryt před stěrači a jeden šroubek mi spadnul někam do motoru. Už jsem ho nenašel. Ale říkám si - v pohodě, šroubek vždycky nahradíme. Naštudoval jsem návod v polštině, mezitím přišel radit soused, ten umí anglicky, tak jsme to nějak dali dohromady. V tom se začaly v dáli blížit černé mraky jak montérky kominíka. A to docela rychlým tempem. Stejným úsilím jsem se snažil dokončit dílo. Vyndám kabinový filtr, nasunu hadičku co nejdále, jdu nastartovat motor a .... Nádoba se spreyem mi spadla do motoru. K...a. To byste nevěřili - ale dosáhnout na ni nešlo protože byla až na vaně. Chvíli vypadalo, že zmizela úplně, ale poté jsem ji nástrojem na odendání tapucírunku dveří od Kazbiče (díky ti) našmátral. Vana musela dolů. To celkem šlo, horší to bylo s jejím přimontováním zpět. Černej až za ušima jsem konečně našel všechny díry pro šrouby a mohl konečně vystříkat všechny otvory klimatizace. Filtr zpátky. Kryt stěračů už jsem nestih, to už mi bubnovaly obrovské hroudy vody na záda. O dalších mých opravách vás budu zase informovat. Pišta Hufnágl.