ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od marcelralis »

Taky mi nedávno exla baterka (Varta Blue 88 Ah), tak jsem koupil na netu klasickou dolévací "údržbovku" zn. AKU 100 Ah (myslím 750 A) a jsem zvědav, jak se vybarví. Přijde mi, že je ve stejné kastli jako Varta, ale cenově jinde, cca 1700 Kč. Na předchozím autě jsem měl baterku NO NAME za pár stovek a když jsem auto po pěti letech prodával, tak tam stále byla a v zimě super točila. No uvidíme.

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od marcelralis »

Já jsem šťoural a radši se do ní jednou za čas podívám. Jsem nedůvěřivý k tomu, že bezůdržbovka se nedolévá, i když v ní něco šplouchá a nedá se do ní vlézt! :-)
Tommate píše:údržbovou baterkou se obecně i podle popisu výrobců považují všechny aku s šroubovacími víčky, a podle toho je i návod na údržbu, takové aku musíme prostě hlídat a dejme tomu 2x za rok kontrolovat hladinu, jinak ohledně nabíjení a jiné údržby se to nějak extra neliší, no a nedávno jsem chodil po krámech a prohledával net, a na údržbovky jsem už ani nikde nenarazil, protože je to prakticky na nic, nemá to žádné rozumné výhody

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Skyppy »

Nevím jak do jedničkové řady, ale do naší dvojkové výrobce vozu uvádí, že mají být montovány jedině baterie s magickým okem a provedení článků Ca/Pb. Z nějakého důvodu nám tuto informaci výrobce sdělil, tak nepokouším štěstí a svému vozítku jsem nadělil tuto baterii.
Přílohy
1574(1)(0).jpg

Uživatelský avatar
CarAudio
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 17.12.2010 22:14

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od CarAudio »

Já používám taky EXCIDE ale DC. Může jít až na nulu a znova se dá nabít. Má ukrutný proudy, mám ji hlavně kvůli muzice, ale krásně točí startérem. Nemá takovou kapacitu, ale moje zkušenost s ní je velmi dobrá.
Tady je link na ni : http://www.audioland.cz/exide/exide-max ... 0-dc-.html
excide.jpg
Mám Ford Galaxy II. Jsem spokojen, 85kW stačí ?!? Mě teda ne : http://www.youtube.com/watch?v=M-u7yD8az2o. Pro všechny ostatní http://ecupower.cz

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od Auto1 »

MĚ BY ZAJÍMALO,JAKÉ MÁTE LIDI DLOUHODOBÉ ZKUŠENOSTI S TĚMITO SPECIÁLNÍMI AKU se svitkovými články?

Kapacita-pokud nemáš bufík asi nevadí,ale ty ukrutné proudy tam nevidím,má 900A to má kdejaká 90-110Ah klasika,mají i 1000A a stojí třeba 2800kč
Jinak to,co píšeš se dá koupit za 4500 a to už je pěkná cena,kdyby dělali něco s 80ti ah tak by to bylo do MPV vhodnější,každopádně asi bude mít větší životnost než ty levné obyč aku a zejména se jí nezkracuje ta kapacita,jak píšeš,po tom,co jde k nule tady dávám link na lepší cenu:
http://www.baterieonline.cz/baterieonli ... h-MAX900DC" onclick="window.open(this.href);return false;
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
CarAudio
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 17.12.2010 22:14

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od CarAudio »

Zkusím odpovědět srozumitelně.
Gelová baterie má nižší vnitřní odpor a dokáže dát při nižším napětí baterie 2-3 větší proud než klasická baterie. TZN. že když má baterie třeba 10V (gelová) tak nastartuji, kdybych tam měl klasickou tak ne.
Stačí ?
Mám Ford Galaxy II. Jsem spokojen, 85kW stačí ?!? Mě teda ne : http://www.youtube.com/watch?v=M-u7yD8az2o. Pro všechny ostatní http://ecupower.cz

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od marcelralis »

No pokud má nižší vnitřní odpor, tak se dříve sama vybije nebo ne? A dobíjí se vůbec gelová baterka stejným napětím jako "klasická"? Potřeba dávat udávané extrémní proudy je jen při startu a pokud má někdo v autě extrémně žravé spotřebiče, tak záleží více na alternátoru, protože baterka je při nastartovaném motoru prakticky k ničemu. Pokud se odběrem přeženou možnosti altíku, tak to pak dorovnává baterka, ale tam pak záleží spíše na kapacitě, za jak dlouho klekne. Ale to se asi stane málokomu. Myslím si, že výhoda gelu je hlavně spíš tam, kde se baterie musí naklánět nebo otáčet, tak aby z ní nic nevyteklo.

Uživatelský avatar
CarAudio
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 17.12.2010 22:14

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od CarAudio »

Tak podívej, spekulace co a jak kdyby a nekdyby není správná. Baterie čím nižší odpor má, dá se říct že je kvalitnější. Podotýkám v uvozovkách. Ale to co jsi tady napsal je totální blbost kompletně. Doufám že na mě nebudeš naštvanej, ale prostě jsou věci který mě dost vadí.
Mám Ford Galaxy II. Jsem spokojen, 85kW stačí ?!? Mě teda ne : http://www.youtube.com/watch?v=M-u7yD8az2o. Pro všechny ostatní http://ecupower.cz

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od marcelralis »

No já to nemyslel špatně, ale přece čím nižší odpor jakýkoliv zdroj má, tím má vyšší samovybíjecí proud, to je klasický ohmův zákon. Spíš jestli nebylo publikováno, že má nižší samovybíjecí proud, ale to je jedno. V každém případě, když si pustíš muziku (počítám s větším výkonem) bez nastartovaného motoru, 50 Ah baterie se vybije skoro jednou tak rychleji než třeba 90 Ah, ať je v autě jakákoliv baterka (bez vady).

Uživatelský avatar
CarAudio
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 17.12.2010 22:14

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od CarAudio »

Ano, v určité věci máš pravdu. Všechno by pasovalo bez slůvka samovybíjecí. Pak s Tebou můžu souhlasit. Jen podotknu, že ta kapacita je na úkor výkonu. Tady můžu a vím že můžu hrát na hranici 10V což by se rovnalo klasické baterce s normální kapacitou, ale pak nastartuji. To je hlavní výhoda. Dá velkou proudovou zátěž i při nižší voltáži. Testoval jsem to na jednom autě podotýkám benzín, baterka měla 8,5V a auto nastartovalo :-) Kdyby tohle měla klasická baterka tak nemá šanci.
Mám Ford Galaxy II. Jsem spokojen, 85kW stačí ?!? Mě teda ne : http://www.youtube.com/watch?v=M-u7yD8az2o. Pro všechny ostatní http://ecupower.cz

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od marcelralis »

Tak s tím musím souhlasit, protože mám kolegu modeláře a ten používá v terénu napájecího zdroje na modelářské baterky, který je krmen z baterie v autě a musí tam mít kontrolu stavu vybití autobaterie, jinak by po nějaké době asi už nenastartoval, u nafťáku to platí dvojnásob. Jemu by se určitě taková baterka, jako máš ty hodila. Zajímalo by mne, kolik vlastně bere proudu taková hodně výkonná muzika?

Uživatelský avatar
CarAudio
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 17.12.2010 22:14

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od CarAudio »

Několik desítek ampér. Ve špičkám mi shořela hlavní pojistka, která měla 90A. Ted tam mám 120A. Tak asi tak :-D
Mám Ford Galaxy II. Jsem spokojen, 85kW stačí ?!? Mě teda ne : http://www.youtube.com/watch?v=M-u7yD8az2o. Pro všechny ostatní http://ecupower.cz

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od vilik »

Malý vnitřní odpor nemá se samovybíjením nic společného. Ale s maximálním proudem ano. Čím menší odpor má zdroj ( je jedno, jestli je to baterie, nebo třeba sí´tový zdroj), tím je to zdroj tvrdší, tedy při extrémním odběru (třeba startování) nedochází k takovému poklesu napětí.

Proč si myslíte, že se v audisoustavách v autě používací kapacitory? Pro pokrytí extrémního odbědu v basových špičkách. To normální baterie, ani alternátor není schopen pokrýt. Kdežto kapacitor, což je vlastně kondenzátor s malým vnitřním odporem, ano. Baterie je také kondenzátor, jen jiné konstrukce, neschopná dodat tak vysoký okamžitý proud. Zase dokáže dodávat jmenovitý proud po určitou dobu, což je zase problém u kondenzátorů.

Další příklad je třeba fotografický blesk. Výboj ve výbojce je také díky kondenzátoru. A tak by se dalo pokračovat dál. Těch příkladů je mraky.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
CarAudio
Řidič
Řidič
Příspěvky: 100
Registrován: 17.12.2010 22:14

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od CarAudio »

Souhlasím :-) Je vidět že konečně tomu někdo rozumí.
Mám Ford Galaxy II. Jsem spokojen, 85kW stačí ?!? Mě teda ne : http://www.youtube.com/watch?v=M-u7yD8az2o. Pro všechny ostatní http://ecupower.cz

Uživatelský avatar
marcelralis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 112
Registrován: 18.12.2009 18:00
Bydliště: Liberecko

ELEKTRO: jakou baterii na Sharana?

Příspěvek od marcelralis »

Jen aby ti nechytly dráty! :? Sorry za rejpání, ale mně to nedá.
CarAudio píše:Několik desítek ampér. Ve špičkám mi shořela hlavní pojistka, která měla 90A. Ted tam mám 120A. Tak asi tak :-D

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“