Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

Tak kutilům tu dám další návod ze své "dílny". Pokud to již předemnou někdo vykoumal, tímto se mu omlouvám a požádám o smazání.
Určitě je tu spousta majitelů, co by chtěli zaslepit zámky, ale obava z jízdy v MHD když se z nenadání vybije baterka v DO nebo v autě, nemluvě o dilematu např. na dovolené v chorvatsku, které okno rozbít, si toto nakonec rozmyslí.
Takže samotné zaslepení je na každém zvlášť, protože možností je celá řada. Zadní vrátka se tedy skládají pouze z jedné dvoulinky vyvedené kdekoliv skrytě vně auta (pod nárazník, za mřížku chladiče, k tažnému oku atd. atd) zakončené např. tímto: http://www.gme.cz/cz/006-pi-p819-001.html. Druhý konec se napojí nejlépe přímo na elektromotorek v zámku řidiče viz. obr. (eliminuje se možnost studených spojů na DPS v zámku jako u mikrospínačů), nebo na dva kabely vedoucí ze zámku do řj dveří. U řj se jedná o piny 1 a 11 (modro-černý a šedo-černý). Oba vedou k motorku zámku. Změnou polarity na těchto dvou kabelech se ovládá buď odemykání nebo zamykání (směr otáčení motorku). Pak už stačí kdykoliv, kdy budete v nesnázi sehnat obyčejnou 9V baterii a pustit na půl vteřiny napětí do koncovky. Téhož výsledku dossáhnete i připojením na propojovací kabely s jiným autem apod. Akorát v případě, že je aktivován safe mod, je potřeba odemknout 2x. Poprvé se deaktivuje safe a podruhé se odemkne.
Pro nenasytné kutili lze při jedné práci natáhnout ještě další vedení mezi motorkem a autobaterií (kostra a svorka se stálým napětím) a opět využít skrytého místa na umístění jakéhokoliv voděodolného spínače, kterým v případě, že vám auto nereaguje na DO ručně pustit napětí do onoho motorku, čímž se dané dveře opět otevřou.
Dané řešení je plně funkční i v případě utopené komfortky, studených spojů v zámku atd. atd. Jedinou podmínkou je funkční elektromotorek a napojení přímo na něj. Ale ještě jsem se osobně nesetkal s vadným tímto elektromotorkem.
Pro ty, kteří si toto budou chtít udělat a netroufají si na to bez fotopostupu, tak si mohou počkat na jaro, kdy si toto budu do auta dávat a pak jim to mohu i doložit fotkama z montáže.
Přílohy
IMG_6099.jpg
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
filini28
Závodník
Závodník
Příspěvky: 583
Registrován: 26.08.2010 06:41
Bydliště: RadVWanice-Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od filini28 »

Borec,borec,borec..... :999:
Srážka s Poláky a ochrnutí=koupě VW
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=61955&fid=31

Můj:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=176441

http://www.setrim-penize.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

A to mám ještě v rukávu modul pro elektromechanické dodělání automatického dojezdu oken při zamknutí přes DO. Ale nad tím má ještě patronát Marcus: A až to posvětí, tak by to měl být další kus z mojí a Marcusovi dílničky. Tam by mohla být cena někde kolem 0-40kč dle toho, co kdo doma najde. :P
Časem to sem taky přilepím.
Jinak ten motorek je právě myslím tvůj nebo Haniszův. Je to s ulomeným kontaktem přímo v konektoru, na což jsem dlouho nemohl přijít:P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
filini28
Závodník
Závodník
Příspěvky: 583
Registrován: 26.08.2010 06:41
Bydliště: RadVWanice-Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od filini28 »

Jak vám všem tady zavidim,kdyz někdo na něco přijde nebo si udela....
Taky me dřív bavilo vymyslet kde co,ted jsem rad,ze si uklidim auto,to zvladnu,mam hned lepší pocit.
Srážka s Poláky a ochrnutí=koupě VW
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=61955&fid=31

Můj:http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=176441

http://www.setrim-penize.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

Zas tam máš o dost lepší "dechovku" jak já. :P
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od teekey »

majkl1 píše:...když se z nenadání vybije baterka v DO nebo v autě...,
Majkle rozhodne "good job" stim navodem, ale prosim pouc me. Ja mam hodne stareho passata, s original zamykanim vydrzel fungovat asi tak 14 dnu a behem nich se mi podarilo, ze sem musel vyndat baterku a auto zamknout. Normalne sem ho klicem nezamknul. Proste kdyz je venku baterka, tak zadna elektrika nefunguje. Tenkrat sem to vyresil tak, ze sem si otevrel haupnu > zamknul > vyndal baterku a haupnu nechal tenkrat privrenou. Je pravda, ze sem to tim klicem nezkousel odemknout, ale kdyz auto neslo klicem zamknout (ani dvere u ridice) tak odemknout by jit melo?
Nikdy sem to nezkousel tak vazne nevim, ale ziju v domneni, ze kdyz je auto bez stavy, tak klicem v zamku muzu sterchat jak chci. Jak to funguje? :)
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

Mechanicky by měly jít přední dveře zamknout klíčem i bez "šťávy", ale pouze jen ty dveře samotné.
Takže ty jsi musel mít nějaký mechanický problém v zámku, pokud ti to na klíč nereagovalo. Zřejmě chyba v takovém plastovém klínku mezi mikrospínači.
Já tady řeším případ ne jak zamknout, ale jak odemknout, což už tady na foru bylo řešeno mockrát, ale nenarazil jsem na případ, že by někdo nemohl auto zamknout bez elektriky. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
probe
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poděbrady

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od probe »

tak skrytý dráty k odemykání bych neriskoval.... to už je lepší zásuvka na dobíjení akumulátoru, která se využije třeba i na temperování v zimě... nebo když už je prostě průser, tak odkrytovat zespodu motor a připojit dobíjení
nefunkční motorek jsem už měl... moc obroušený uhlíky... trošku nadávek, rezebrat, kleštičkama přihnout pacičky a funguje dál ;-)

ale ten dojezd skel by mě zajímal... bylo by to dobrý i když sklo někdo vydloubne... musel by tam bejt někde mikrospínač s velkou packou, aby jezdila po skle, ale jen po tý části co je uvnitř dveří.. což naštelovat by byl porod.... nebo optozávoru

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

Ee, stačí prodloužit impuls. Já tím vlastně nasimuluju, že je v zámku klíč a je pootočený v poloze pro zamknutí. U komfortek, kde to nejde jednoduše nastavit kabelem doma (nemluvím o placeném přehrání paměti někde v servisu) je už z továrny nastaveno, že pokud přidržíš klíč v poloze zamknuto na víc než dvě vteřiny, tak ti komfortka začne zavírat všechna okna. Takže já akorát seberu impuls od motorku v zámku(napájení), dále impuls od mikrospínače signalizující zamčení, a komfortce pošlu falešný signál, že je v zámku klíč a je otočený. Jen čekám, než mi se schématem pomůže Marcus. Máme totiž problém v tom napájení. Nechceme, aby modul byl napájený nonstop, ale jen při zamknutí, což je krapet problém. Modul bude asi ze 5-8 součástek a nejdražší na něm bude asi relátko. :twisted:

Jinak nevím proč by měl být nějaký problém ve skryté koncovce na nouzové otevření auta. :thk:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
probe
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Poděbrady

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od probe »

hmn takže motory stahovaček zaberou při každém zamčení... ale je to cesta..

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

Zaberou jen když bude otevřené okénko. A jak myslíš, že to řeší ostatní alarmy s touto funkci? :P SIce info sbírají a posílají po Can, ale princip je stejný. Komfortka neví, zda je okno ozevřené nebo zavřené. Prostě se ho vždy snaží zavřít. Je to kontrola. Stejné se týká i případného šíbru i zámků. I když máš zamčeno, tak se při stisknutí tlačítka na DO stejně zámky snaží zamknout. :lol:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
frankeee
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 365
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od frankeee »

Dojezd při uzamčení a popř. sjíždění oken dle potřeby jsem kdysi řešil tímto modulem http://www.levnealarmy.cz/eshop/elektri ... -m-03.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zatím to funguje bez problému :wink:

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

To je přesně to, co si chci udělat sám. :twisted:
Prostě další výzva.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
aivos
Pilot
Pilot
Příspěvky: 806
Registrován: 18.08.2009 14:15

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od aivos »

Super věc! Jakmile se oteplí a opravím centrál, ihned zaslepím :-P

Ale jeden dotaz, vy nemate na Paštikach dojezd oken při zamknutí centrálem? Nebo jsem to špatně pochopil... Já mám 97rv a kdyz podrzím klícek (nebo cudlik) v poloze otevrit okna sjedou, a naopak...

PS: ted jak sem cetl tu diskuzi celou tak bych dodal že pokud mam otevrene okna a jenom zamknu, bud klickem nebo dalkou , a ani to nemusim drzet tak okna stejne zajedou nahoru...

PSS: po opětovnem přečtení diskuze usuzuju že to je možná tím že DO je dodělávané... :-P Sory za mystifikaci, nejsem si tím jist, ale muze to tim byt :-P
Obrázek

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Jak se nebát zaslepení zámků kvůli vybití baterie

Příspěvek od majkl1 »

Tak modul mám hotový. Cena v nových sučástkách je cca 29kč (dle použitého relé - 95% celkové ceny) a kousek kuprextitu (cca 3x2cm). Impuls jsem prodloužil na cca 6-7 vteřin, což se dá dle potřeby doladit jiným odporem. DPS není podmínkou, ale bude to asi fortelnější než nějakej balast zalitej v plastu. Já to fouknu do plastové krabičky (dalších 16kč) a přišroubuju k plechu pod tapec.
Pokud by někdo chtěl, hodím sem schéma i návrh DPS.
Konkrétní čísla pinů kam to připojit na řj dveří sem hodím až bude tepleji. O víkendu jsem jednomu klubákovi dělal podsvícení ofuků a klik a nějak jsem to nevychytal - dělali jsme to venku na mrazu do deseti večer a takovou chřipajznu jsem ještě neměl. :budo:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“