GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada -VYŘEŠENO
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.06.2010 18:07
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada -VYŘEŠENO
Ahoj, chtěl bych vás poprosit o názor, radu.Snažil jsem se tu najít téma,který by mi pomohlo vyřešit můj problém,ale asi je příliš specifickej:-) Problém začal tak, že asi 2 hodiny po jízdě jsem chtěl nastartovat,ale začaly blikat všechny možný kontrolky a po otočení klíčku jen "cvak" no tak si říkám, že odešel startér nebo nedobíjí a je špatná baterka. Tak jsem byl nucen auto roztlačit, chytlo to, dojel domů a zhasnul motor, zkusil nastartovat a všechno bylo OK.Bohužel další den jen točí a točí. Specifický je to především v tom, že v průběhu točení najednou PECKA! a začne se z něčeho kouřit, nějakej zkrat. Dým jde z prostoru okolo váhy vzduchu a rozdělovače.
Jinak do válců palivo jde, svíčky hází jiskru, pro jistotu jsem i vyměnil rozdělovač. Diagnostika vyhodila problém ve smyslu "zkrat na kostru" (pokud je třeba můžu to upřesnit i s číslem závady)
Prohledal jsem ten prostor pod rozdělovačem i váhou ,ale nikde jsem nenašel původce toho zkratu, už nevím kam se podívat. Ani žádný stopy po zkratu. Ještě dodám že se tohle děje po výměně rozvodů,ale podle mě to s tim nesouvisí. Díky za názory.
Jinak do válců palivo jde, svíčky hází jiskru, pro jistotu jsem i vyměnil rozdělovač. Diagnostika vyhodila problém ve smyslu "zkrat na kostru" (pokud je třeba můžu to upřesnit i s číslem závady)
Prohledal jsem ten prostor pod rozdělovačem i váhou ,ale nikde jsem nenašel původce toho zkratu, už nevím kam se podívat. Ani žádný stopy po zkratu. Ještě dodám že se tohle děje po výměně rozvodů,ale podle mě to s tim nesouvisí. Díky za názory.
Naposledy upravil(a) tk.kolik dne 01.04.2011 18:29, celkem upraveno 1 x.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.06.2010 18:07
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
Ještě přidávám chyby, který to našlo:
chyba č. 609 -výstup zapalování 1
chyba č. 610 -výstup zapalování 2
Hledal jsem na googlu,ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo.
chyba č. 609 -výstup zapalování 1
chyba č. 610 -výstup zapalování 2
Hledal jsem na googlu,ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo.
- Toxyz
- Moderátor
- Příspěvky: 4623
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
i podle těch chyb, tam někde zkrat bude...nemám tušení kde, ale postupuj po kabelech od svíčky až co najdeš
GI Cabrio 1,8 16v - White Edition + daily TDI "slepice"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.06.2010 18:07
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
Pokud jdu po kabelech od svíčky,tak dojdu k rozdělovači, ale tam končím. Ani stopa po zkratu, zkoušel jsem i jinej rozdělovač a to samý. Kabely jsou teď úplně nový,tak by to probíjet nemělo.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
A co vedenie od zapalovacieho modulu (rozdelovac) k rj? Idu tam tusim 4 kable a ak je niekde tam skrat, tak potom moze vynechavat iskru.
Neviem co nazyvas vahou, ale 1,4 16V vahu nema. Ma len cidlo tlaku a to je na opacnej strane motora na sani. Ak myslis skrtiacu klapku, tak skrat v nej moze sposobit nemoznost nastartovat. Potenciometre a spinac volnobehu v klapke sa cez VAG daju skontrolovat. V meranych hodnotach najdes aj uhol natocenia klapky aj stav klapky. Stav by sa mal pri slapnuti zmenit z volnobehu na zataz a naopak. Krokovy motorcek vyskusas asi iba zakladnym nastavenim, ale to by si ju mal najprv vycistit.
Na pravej strane motora hore je este cidlo otacok vackovej hriadele a to tiez moze zabranit startu ak je skratovane.
Cisto teoreticky je vpravo este egr ventil a ak by bol nejakym zahadnym sposobom stale otvoreny, tak to tiez nechyti. Ak mas egr mechanicke, tak to by mala zavriet pruzina. Pri elektronickom by cisto teoreticky klapka v egr mohla ostat otvorena.
Posledne co ma napada - vpravo je bateria a poistky..
Neviem co nazyvas vahou, ale 1,4 16V vahu nema. Ma len cidlo tlaku a to je na opacnej strane motora na sani. Ak myslis skrtiacu klapku, tak skrat v nej moze sposobit nemoznost nastartovat. Potenciometre a spinac volnobehu v klapke sa cez VAG daju skontrolovat. V meranych hodnotach najdes aj uhol natocenia klapky aj stav klapky. Stav by sa mal pri slapnuti zmenit z volnobehu na zataz a naopak. Krokovy motorcek vyskusas asi iba zakladnym nastavenim, ale to by si ju mal najprv vycistit.
Na pravej strane motora hore je este cidlo otacok vackovej hriadele a to tiez moze zabranit startu ak je skratovane.
Cisto teoreticky je vpravo este egr ventil a ak by bol nejakym zahadnym sposobom stale otvoreny, tak to tiez nechyti. Ak mas egr mechanicke, tak to by mala zavriet pruzina. Pri elektronickom by cisto teoreticky klapka v egr mohla ostat otvorena.
Posledne co ma napada - vpravo je bateria a poistky..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.06.2010 18:07
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
Ano, váhou vzduchu jsem myslel škrtící klapku,ale tu VAG nevyhodil jako chybu, tak by snad měla být v pořádku. Pokud jde o to čidlo otáček, to by se také mělo objevit v nalezených závadách nebo ne? EGR ventil je ucpaný záslepkou natrvalo, asi 6000 bez problémů. Je pravda, že jsem zkoušel měnit ten zapalovací modul ale taky za použitej, tak mě napadá koupit úplně novej a zapalovací cívku. Jinak píšeš o pojistkách někde u baterky?? Možná jsem slepej,ale pojistky jsou jen u řidiče z boku.bifur píše:A co vedenie od zapalovacieho modulu (rozdelovac) k rj? Idu tam tusim 4 kable a ak je niekde tam skrat, tak potom moze vynechavat iskru.
Neviem co nazyvas vahou, ale 1,4 16V vahu nema. Ma len cidlo tlaku a to je na opacnej strane motora na sani. Ak myslis skrtiacu klapku, tak skrat v nej moze sposobit nemoznost nastartovat. Potenciometre a spinac volnobehu v klapke sa cez VAG daju skontrolovat. V meranych hodnotach najdes aj uhol natocenia klapky aj stav klapky. Stav by sa mal pri slapnuti zmenit z volnobehu na zataz a naopak. Krokovy motorcek vyskusas asi iba zakladnym nastavenim, ale to by si ju mal najprv vycistit.
Na pravej strane motora hore je este cidlo otacok vackovej hriadele a to tiez moze zabranit startu ak je skratovane.
Cisto teoreticky je vpravo este egr ventil a ak by bol nejakym zahadnym sposobom stale otvoreny, tak to tiez nechyti. Ak mas egr mechanicke, tak to by mala zavriet pruzina. Pri elektronickom by cisto teoreticky klapka v egr mohla ostat otvorena.
Posledne co ma napada - vpravo je bateria a poistky..
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
Moja skusenost s VAGom je taka ze ked uz cidlo (alebo iny akcny clen) hodi chybu, tak to musi byt uz uplne kaput. Pokial aspon trochu funguje, tak chybu nehodi.
Neviem aky mas kryt baterie, ja mam len taky malicky co vobec ani kryt nie je a mam poistky priamo hore na baterii. A tam su prave tie najsilnejsie poistky..
To uz by ale musela byt pekna haluz aby dva moduly blbli rovnakym sposobom. Skor to vyzera na nieco ine, ale vylucit sa to neda..
Neviem aky mas kryt baterie, ja mam len taky malicky co vobec ani kryt nie je a mam poistky priamo hore na baterii. A tam su prave tie najsilnejsie poistky..
To uz by ale musela byt pekna haluz aby dva moduly blbli rovnakym sposobom. Skor to vyzera na nieco ine, ale vylucit sa to neda..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.06.2010 18:07
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
Tak trošku změna, dým se valí ze sání, když se ozve rána, tak se valí dým přímo z otvoru škrtící klapky,ale nemyslím si že je to přímo z ní, spíš jakoby z toho sání.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 27.05.2010 10:04
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
A nemáš přehozené kabely na svíčky ? Jsou sice jinak dlouhé,ale jestli to střílí,tak je zapalovaní rozhozené.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13.06.2010 18:07
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: GOLF IV 1.4 16V, Nemůžu nastartovat-podivná závada
Záhada je vyřešena, je potkanej motor, 8 sacích ventilů to odneslo,výfukový jsou v pořádku.