Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
V pátek jdu na výměnu oleje s filtrem, sundání a vyčištění klapky, výměna podtlakové hadice od posilovače a ještě nějaké blbosti. Znáte to, pořád se jezdí a není čas. Ale teprve dnes jsem si všiml, že už jsem nějakou chvíli neslyšel jet čerpadlo paliva. Mělo by to dělat tuším po otevření dveří řidiče nebo po otočení klíčem ve spínačce. Dřív bylo slyšet, že tlakuje palivo a teď jsem buď hluchý nebo to nejede. Napadlo mě jestli právě nevypovídá službu, tím pádem tlakuje míň a jede to jak Š120 po faceliftu. Pokud nechci jet jak šnek tak musím s nohou až na podlahu. Jaký by mělo to čerpadlo dávat tlak? A dá se opravit? Např. výměnou uhlíků nebo nové za 6tis. Kč?
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Tlak se dá změřit... může to být jedna z příčin...
A co ABS, už jede?
A co ABS, už jede?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Tak dneska taky nic, do servisu se jde až zítra (snad). Jinak motor SR mě už pěkně s*r*. Navíc mi přestal ukazovat tachometr a s tím spojené blbiny (pal.PC). S čím to může mít spojitost? Teď jdu vyčíst chyby a hodím to sem. Díky za nápady!
|Update:
Takže chyba je následující:
00625 - Signal rychlosti
27-00 - nesmyslny signal
A jinak jsem našel opět podobné stopy tlapek na plastovém krytu motoru. Kuna, bo jaká to sviňa??
Takže se chystám na kompletní kontrolu elektriky okolo motoru.
|Update:
Takže chyba je následující:
00625 - Signal rychlosti
27-00 - nesmyslny signal
A jinak jsem našel opět podobné stopy tlapek na plastovém krytu motoru. Kuna, bo jaká to sviňa??
Takže se chystám na kompletní kontrolu elektriky okolo motoru.
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Tak jsem právě přijel ze servisu. Vyměnil se ojel a filtr, zkontroloval jsem všechny konektory (prostříknul kontoxem) a kontrolovali jsme rozvody. Řemen byl volný, takže se napnul, znovu zkontroloval a byl OK.
Auto teď už konečně jede normálně, bez cukání a i výkon je v normálu. Na kompletní čištění škrtící klapky se nedostalo (mechanik neměl vůbec čas). Projel jsem to, hodil na VAG a zase ta horní hodnota lambdy, snímač rychlosti a defekt sběrnice CANBUS u brzd. Na konektory u ABS i převodovky jsem se díval, prostříknul a evidentně bez efektu. Každopádně dnešní opravy autu pomohly.
Jurode, zkus si zkontrolovat ty rozvody, u mě byly dost povolené a snímač vačky dával ŘJ špatné hodnoty (i když VAG neukázal nic).
Auto teď už konečně jede normálně, bez cukání a i výkon je v normálu. Na kompletní čištění škrtící klapky se nedostalo (mechanik neměl vůbec čas). Projel jsem to, hodil na VAG a zase ta horní hodnota lambdy, snímač rychlosti a defekt sběrnice CANBUS u brzd. Na konektory u ABS i převodovky jsem se díval, prostříknul a evidentně bez efektu. Každopádně dnešní opravy autu pomohly.
Jurode, zkus si zkontrolovat ty rozvody, u mě byly dost povolené a snímač vačky dával ŘJ špatné hodnoty (i když VAG neukázal nic).
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Havajisco, proc zkontrolovat? Já nemám žádnej problém
Já jsem ti jen psal co mohlo způsobit tvůj problém
Rozvody mám měněné před rokem...
Já jsem ti jen psal co mohlo způsobit tvůj problém
Rozvody mám měněné před rokem...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- sapik88
- Profík
- Příspěvky: 979
- Registrován: 29.10.2009 12:48
- Bydliště: Brno - venkov - Drásov
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Čau, připojím se, můj problém - kolísání otáček na volnoběh, dočetl jsem se, že většinou lambda nebo váha, či klapka, ale myslím že to bude lambdou, píše mě to chybu vyhřívání lambdy a defekt,... konektor jsem rozdělal a jak novej,... jinak na kterým kanálu sledovat tu lambdu? A pak přikládám co jsem udělal LOG, nevím jestli dobře,... bylo to na 3 do trochu kopce od 2tis, pak podlaha až po zatáčku co to dalo =) jestli je to blbě, udělám klidně znova,... tak jestli by někdo znalej mrkl, zda je váha v cajku, jinak klapku e hodlám vyčistit a nastavit jak budu měnit lambdu, pokud teda je KO, jakože myslím že je, přijde mi blbost dělat základní nastavení, pokud má být lambda mrtvá... dík za radu, taky 1.6 RS
- Přílohy
-
- LOG-01-003-004-011.rar
- (1.02 KiB) Staženo 84 x
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=140821
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Zdar, tak vyhřívání lambdy je úplně jiný problém než když lambda hlásí dosažení horní hodnoty...
Vyhřívání ti asi odešlo... já jsem měl ten samý problém s vyhříváním, tak jsem koupil novou...
Když budeš pak kupovat sondu, můžu ti sem hodit přesně typ co potřebuješ, protože teď mají od Bosche
nové sondy...
Přikládal jsem tady i screenshot... tak tam můžeš vidět že skupina 1 třetí kolonka je lambda... tam jí můžeš sledovat...
Podle tvého logu vypadá váha v pořádku..
Je pravda, že tyhle 1,6SR mají problém s otáčkami na volnoběhu... špatně se to řeší... protože člověk neví co tomu je.
Já mám vyměněnou klapku, lambdu a otáčky taky občas někdy blbnout...
Teď jsem došel na to, že mi nefunguje elektromagnetickej ventil na nadobce s aktivním uhlím... podle VISu to může mít za následek
blbnutí otáček. Takže zkus se jen tak podívat, zda ti cvaká ten ventil na té nádobce... chtěl bych vědět jestli by jsmemohli najít nějakou spojitost...
Jestli už to nebude tohle tak to připisuji nějaké netěsnosti... která se těžko hledá...
Vyhřívání ti asi odešlo... já jsem měl ten samý problém s vyhříváním, tak jsem koupil novou...
Když budeš pak kupovat sondu, můžu ti sem hodit přesně typ co potřebuješ, protože teď mají od Bosche
nové sondy...
Přikládal jsem tady i screenshot... tak tam můžeš vidět že skupina 1 třetí kolonka je lambda... tam jí můžeš sledovat...
Podle tvého logu vypadá váha v pořádku..
Je pravda, že tyhle 1,6SR mají problém s otáčkami na volnoběhu... špatně se to řeší... protože člověk neví co tomu je.
Já mám vyměněnou klapku, lambdu a otáčky taky občas někdy blbnout...
Teď jsem došel na to, že mi nefunguje elektromagnetickej ventil na nadobce s aktivním uhlím... podle VISu to může mít za následek
blbnutí otáček. Takže zkus se jen tak podívat, zda ti cvaká ten ventil na té nádobce... chtěl bych vědět jestli by jsmemohli najít nějakou spojitost...
Jestli už to nebude tohle tak to připisuji nějaké netěsnosti... která se těžko hledá...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
jurod píše:Havajisco, proc zkontrolovat? Já nemám žádnej problém
Já jsem ti jen psal co mohlo způsobit tvůj problém
Rozvody mám měněné před rokem...
Jurode, neříkám že je máš špatně, to bych si nedovolil . Já je měl dělaný před 2 roky a povolila se napínací kladka. Napnulo se to podle rysky u oz. kola vačky a problém s chcípáním hned po startu, kolísání otáček, mizerného tahu a špatné reakce na plyn je pryč. Zůstalo občasné cuknutí za studena (sem tam i za tepla) při akceleraci. Teď pro změnu řeším to ABS (chyba vedení CANBUS).
Sapik88, napadá mě změřit napájení pro výhřev lambdy. Jestli je tam 12V tak bude vadná lambda jestli ne tak kabel.
- sapik88
- Profík
- Příspěvky: 979
- Registrován: 29.10.2009 12:48
- Bydliště: Brno - venkov - Drásov
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Jo, to bych byl rád, kdybys mi sem hodil jaká to je, když už víš,... jinak na tu nádobku mrknu jestli to funguje,... jinak jak často by měl spínat? A tuším že to bude tou lambdou, teda byl bych rád, jak ju vyměním a vyčistím klapku, tak uvidím co to udělalo,... aje jinak vag žádnou jinou chybu nehlásí, jak tu lambdu,...
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=140821
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
- Stipl
- Řidič
- Příspěvky: 190
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Severni morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Na tu lambdu bych nesazel. Řešim tedkom taky jeden stroj AKL a lambda nová a stále píše závadu s lambdou. Vyměnil jsem hadici od sání protože tam byla dírka a závada už se neukázala.
- sapik88
- Profík
- Příspěvky: 979
- Registrován: 29.10.2009 12:48
- Bydliště: Brno - venkov - Drásov
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
ok, tak budu muset některej den zase pod auto,.. jinak nevíš kterej je pro napájení? Tuším že tam je modročervenej a černej, a 2x hnědej,.. =)havajisco píše:jurod píše:Havajisco, proc zkontrolovat? Já nemám žádnej problém
Já jsem ti jen psal co mohlo způsobit tvůj problém
Rozvody mám měněné před rokem...
Jurode, neříkám že je máš špatně, to bych si nedovolil . Já je měl dělaný před 2 roky a povolila se napínací kladka. Napnulo se to podle rysky u oz. kola vačky a problém s chcípáním hned po startu, kolísání otáček, mizerného tahu a špatné reakce na plyn je pryč. Zůstalo občasné cuknutí za studena (sem tam i za tepla) při akceleraci. Teď pro změnu řeším to ABS (chyba vedení CANBUS).
Sapik88, napadá mě změřit napájení pro výhřev lambdy. Jestli je tam 12V tak bude vadná lambda jestli ne tak kabel.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=140821
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Sapik88:
Barvy ti neřeknu, ale když rozpojíš konektory tak na lambdě změř odpor mezi 1 a 2 pinem (za studena 1-5 Ohm). Napájení lambdy změříš na druhém konektoru (+ by měl být pin 1 a - přiložíš na kostru např.motoru). Napájecí napětí by mělo být +- 12 V. Podle příručky to při měření napájecího napětí můžeš na chvilku nastartovat. Samo, že pojistka č.43 musí být OK
Jinak tu hadici od váhy ke klapce zkontroluj, taky jsem ji měl prasklou a když jsem ji kontroloval odpadl ten kus s membránou (byla slušně rozleptaná). Nová ve Škodě cca 1000 Kč.
Jinak kdy se vám otvírá termostat? Dělal jsem log za studena až do zahřátí na provozní teplotu a když jsem ho prohlížel tak šla teplota krásně plynule nahoru a skončila až u 96°C (to už jsem stál).
Nemá náhodou termostat otevřít cca okolo 87°C, nevšiml jsem si žádného klesání teploty, jen plynulé stoupání k 96°C. Díky všem za názory!
Barvy ti neřeknu, ale když rozpojíš konektory tak na lambdě změř odpor mezi 1 a 2 pinem (za studena 1-5 Ohm). Napájení lambdy změříš na druhém konektoru (+ by měl být pin 1 a - přiložíš na kostru např.motoru). Napájecí napětí by mělo být +- 12 V. Podle příručky to při měření napájecího napětí můžeš na chvilku nastartovat. Samo, že pojistka č.43 musí být OK
Jinak tu hadici od váhy ke klapce zkontroluj, taky jsem ji měl prasklou a když jsem ji kontroloval odpadl ten kus s membránou (byla slušně rozleptaná). Nová ve Škodě cca 1000 Kč.
Jinak kdy se vám otvírá termostat? Dělal jsem log za studena až do zahřátí na provozní teplotu a když jsem ho prohlížel tak šla teplota krásně plynule nahoru a skončila až u 96°C (to už jsem stál).
Nemá náhodou termostat otevřít cca okolo 87°C, nevšiml jsem si žádného klesání teploty, jen plynulé stoupání k 96°C. Díky všem za názory!
- sapik88
- Profík
- Příspěvky: 979
- Registrován: 29.10.2009 12:48
- Bydliště: Brno - venkov - Drásov
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Jo, super, tak sem to změřil, a na přívodu na jednom pinu cca 1,5V bo tak nějak, a na druhým krajním 13V +- takže to by mělo být cajk, odpor na lambdě změřit nešel,... Takže budu shánět, kde seženu za míň,...
A co jsem okem zčekl hadicu, zdá se být cajk, nikde žádná prasklina nebo že by bylo slyšitelný přisávání, vomrknu ju pořádně, jak budu měnit lambdu a čistit klapku a přitom asi celej motor, když v tom budu,...
A co jsem okem zčekl hadicu, zdá se být cajk, nikde žádná prasklina nebo že by bylo slyšitelný přisávání, vomrknu ju pořádně, jak budu měnit lambdu a čistit klapku a přitom asi celej motor, když v tom budu,...
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=140821
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Zdar, jenom aby doplnil ty vodiče
- šedý vodič = kostření (negativ signálu)
- černý vodič = signální vedení
- oba bílé vodiče slouží k napájení vyhřívání
Já měl také prasklou hadici a přisávalo to vzduch, ale i po výměně problém nepřestal.
Co ten ventil na tom aktivním uhlí?
Mrkl jsi na to?
Měl by cvakat.... mně bohužel necvaká... tak jsem jen chtěl najít spojitost.... ¨
Někde se uvádí, že blbnou otáčky, když nepracuje..
Jo a jinak tá lambda, ted delá bosch nové planární sondy, které měří už pár vteřin po startu a tu co jsem kupoval já je s označením 0258006978 a je to Bosch. Aby jsi se nenalekal, není to univerzální sonda, má přesně konektor, vydrž uvádí až 250tis.km... A hlavně oni teď mění všechny sondy - třeba tahle sonda co jsem ti poslal nahrazuje dalších 30 sond na jiné auta, ale není to univerzál... a hlavně je levnější..... doporučuji tuhle, neber určitě nějakou Čínu... to by se ti moc nevyplatilo...
- šedý vodič = kostření (negativ signálu)
- černý vodič = signální vedení
- oba bílé vodiče slouží k napájení vyhřívání
Já měl také prasklou hadici a přisávalo to vzduch, ale i po výměně problém nepřestal.
Co ten ventil na tom aktivním uhlí?
Mrkl jsi na to?
Měl by cvakat.... mně bohužel necvaká... tak jsem jen chtěl najít spojitost.... ¨
Někde se uvádí, že blbnou otáčky, když nepracuje..
Jo a jinak tá lambda, ted delá bosch nové planární sondy, které měří už pár vteřin po startu a tu co jsem kupoval já je s označením 0258006978 a je to Bosch. Aby jsi se nenalekal, není to univerzální sonda, má přesně konektor, vydrž uvádí až 250tis.km... A hlavně oni teď mění všechny sondy - třeba tahle sonda co jsem ti poslal nahrazuje dalších 30 sond na jiné auta, ale není to univerzál... a hlavně je levnější..... doporučuji tuhle, neber určitě nějakou Čínu... to by se ti moc nevyplatilo...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- sapik88
- Profík
- Příspěvky: 979
- Registrován: 29.10.2009 12:48
- Bydliště: Brno - venkov - Drásov
Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty
Jo, to jsem se díval, že dělají univerzální a pak nějaký planární, ale to jsem netušil co je to zač,... to je jakože novější model teďka jo?....
Jinak na tu nádobku jsem díval, ale nic jsem neslyšel při nastartov. motoru,... nejde to ozkoušet přes vag jak když se zkoušej třeba budíky?
Jinak ještě doplním, že sem se díval na ty hodnoty lambdy, a konstantní, tak je to jasný,...
Jinak na tu nádobku jsem díval, ale nic jsem neslyšel při nastartov. motoru,... nejde to ozkoušet přes vag jak když se zkoušej třeba budíky?
Jinak ještě doplním, že sem se díval na ty hodnoty lambdy, a konstantní, tak je to jasný,...
Naposledy upravil(a) sapik88 dne 11.04.2011 15:06, celkem upraveno 1 x.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=140821
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505
Pokládka zámkové dlažby http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=191&t=163505