Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od jurod »

Jo, to jsou nejnovější sondy... i když si objednáš to starší číslo, měla by ti už dojít pouze táto sonda.
Možná někdo, kdo má starší zásoby na skladu by ti dal tu starou. Já jsem kupoval v elitu a měli už jenom tam ten model co jsem ti poslal.
No pokud je konstantní, tak je to jasný... musíš to vyměnit a myslím, že se vyřeší i tvůj problém.
Ten ventil by měl cvakat, dost hlasitě, lidi se na to stežovali, že to jde slyšet dovnitř.... ale právě to, když to cvaká je normál...
pokud to necvaká, tak odešla...
Já teď sehnal ten ventil za 2 stovky... v průběhu týdne bych ho měl mít tady...
Ve Vagu to právě nehlásí nic... a jestli se to dá nějak tak to nevím...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sapik88
Profík
Profík
Příspěvky: 979
Registrován: 29.10.2009 12:48
Bydliště: Brno - venkov - Drásov

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od sapik88 »

Jo, tak snad se tím tvůj problém vyřeší, a můj lambdou, jinak za kolik ju cca měli v elitu? Budu se muset mrknout, kde to vyjde nejlíp, případně z nich vytřískat nějakou studentskou slevu :-D
A občas když sem jezdil bez rádia, tak sem něco cvakat slyšel, ale myslel jsem že to je nějaký relátko, ale jezdím víceméně furt se zaplým rádiem, tak nic nepozoruju,...

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od jurod »

Okolo tech 1900KČ, ale já ji potřeboval ten den a měli jí skladem...
Možná se dá sehnat i levněji.... ale třeba ta původní sonda stále myslím přes 3 tisice...
Jo a ten ventil by měl cvakat, tak když ho slyšíš, tak je to ok...
ale třeba jsem četl, že při startu může zůstat otevřený, nebo jen částečně a auto saje falešnej vzduch...
Ale u tebe jednoznačně lambda...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od havajisco »

A co říkáte na tu teplotu? Neměl by být v logu u nějakých cca 90°C vidět pokles teploty (otevření termostatu)? Mě to jde postupně až k 97°C.

Lamdbu bych taky jedině origo (Bosch) a ne číňany.

Uživatelský avatar
sapik88
Profík
Profík
Příspěvky: 979
Registrován: 29.10.2009 12:48
Bydliště: Brno - venkov - Drásov

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od sapik88 »

s tím poklesem netuším, pokud se nikdo neozve kdo by věděl, tak to můžu ozkoušet, ale až časem jak bude čas, nejspíš jak bych měnil tu lambdu a čustil klapku, a dělal nastavení, tak než by se to zahřálo, bych to mohl napíchnout a sledovat jak seto bude zahřívat

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od jurod »

havajisco píše:A co říkáte na tu teplotu? Neměl by být v logu u nějakých cca 90°C vidět pokles teploty (otevření termostatu)? Mě to jde postupně až k 97°C.

Lamdbu bych taky jedině origo (Bosch) a ne číňany.
Proč tak komplikovaně? Napichni si to na PC, nechej to zahrivat, kdyz bude 87C tak si chytni hadici co jde do chladice a uvidis, jestli tam zacne proudit teplá voda...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od havajisco »

Jak jsem dnes jel do Brna tak jsem to měl na VAGu a teplota 93-99°C, zaparkoval jsem a zkontroloval hadici k chladiči (byla horká), Zítra to zkusím při těch cca 87°C. Možná nespíná ventilátor. Jinak po startu za studena to zase chcípne, po opětovném startu kolísají otáčky mezi 860-960 ot za minutu. Chystám se zkontrolovat ten ventil u nádobky s akt. uhlím a snad i proměřit kabely ke svíčkám. Teď to chvílu táhne a chvílu zas ne, jako kdyby jeden válec vynechával. Svíčky mám 3-4 měsíce (NGK) a po výměně byly OK, oproti původním Bosch i lepší.

Aby toho nebylo málo, tak u chyb 01312 a 01316 (bez komunikace CAN bus u ABS) jsem z příručky vyčetl postup na změření samozřejmě přes diagnostické přípravky VAG tak nevím které piny na jednotkách, resp. kabelu proměřit. A že to může zhoršit jízdní vlastnosti, což by taky nemuselo být od věci, protože ŘJ motoru nemá od ŘJ ABS žádné data.

Neví někdo které piny na těchto řídících jednotkách jsou CAN (low) a CAN ( high)? Díky všem.

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od jurod »

Lidi chtel bych vas poprosit, jestli nekdo z vas by mi mohl napsat seznam akcnich clenu, které mu pujdou spustit...
Dela se to pres VAG - vyber RJ - Motor - akcní cleny - tam start - melo by to zapnout jako první palivové cerpadlo relé myslím, pak elektromagnetický ventil nádobky s aktivním uhlím.... nevím co jde přesně dál, ale zajímalo by mně co tam máte, protože mně to asi po 4 členu hodí chybu a nejde to dál...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od jurod »

havajisco píše:Jak jsem dnes jel do Brna tak jsem to měl na VAGu a teplota 93-99°C, zaparkoval jsem a zkontroloval hadici k chladiči (byla horká), Zítra to zkusím při těch cca 87°C. Možná nespíná ventilátor. Jinak po startu za studena to zase chcípne, po opětovném startu kolísají otáčky mezi 860-960 ot za minutu. Chystám se zkontrolovat ten ventil u nádobky s akt. uhlím a snad i proměřit kabely ke svíčkám. Teď to chvílu táhne a chvílu zas ne, jako kdyby jeden válec vynechával. Svíčky mám 3-4 měsíce (NGK) a po výměně byly OK, oproti původním Bosch i lepší.

Aby toho nebylo málo, tak u chyb 01312 a 01316 (bez komunikace CAN bus u ABS) jsem z příručky vyčetl postup na změření samozřejmě přes diagnostické přípravky VAG tak nevím které piny na jednotkách, resp. kabelu proměřit. A že to může zhoršit jízdní vlastnosti, což by taky nemuselo být od věci, protože ŘJ motoru nemá od ŘJ ABS žádné data.

Neví někdo které piny na těchto řídících jednotkách jsou CAN (low) a CAN ( high)? Díky všem.
Tak při jízdě je 99C docela dost.... při té teplotě už beží i větrák.. ale určitě ne za jízdy... teda pokud jsi někde nepopojížděl v koloně,,,,
Za jízdy by se to mělo uchladit, navíc není venku tak teplo. SNad špatné čidlo chladící kapaliny... to taky dělá bordel po startu, když je špatné... pak termostat, že by se špatně otvíral... pokud by to dělalo jen na místě tak se asi nezapíná větrák..
Ten ventil otestuj v akčních členech, ale je otázka, zda to pomůže, já to tam testoval, pěkně mně cvaká, ale jinak jsem ho nikdy za běhu motoru neslyšel... při startu může zůstat trošku otevřený a motor blbne...
Tyhle otáčky mně taky pěkně serou už... není možné aby se na to nedalo nějak přijít co s tím je...
O pinech nevím nic... tak do hloubky jsem se nikdy nedostal...
Mohl by jsi prosím tě mrknout na ty akční členy co jsem psal v předchozím příspěvku?
Díky.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sapik88
Profík
Profík
Příspěvky: 979
Registrován: 29.10.2009 12:48
Bydliště: Brno - venkov - Drásov

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od sapik88 »

zejtra ti to dopoledne zjistím, a napíšu, co mi jde z těch akč.čl. motoru

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od havajisco »

jurod píše:Lidi chtel bych vas poprosit, jestli nekdo z vas by mi mohl napsat seznam akcnich clenu, které mu pujdou spustit...
Dela se to pres VAG - vyber RJ - Motor - akcní cleny - tam start - melo by to zapnout jako první palivové cerpadlo relé myslím, pak elektromagnetický ventil nádobky s aktivním uhlím.... nevím co jde přesně dál, ale zajímalo by mně co tam máte, protože mně to asi po 4 členu hodí chybu a nejde to dál...
Taky jsem to zkoušel a tuším po třetím, max. čtvrtém členu mi to hodilo chybu. Zítra to testnu.

U těch brzd mám pocit že chybu komunikace vyhodila ŘJ moturu i ŘJ ABS, takže by mohlo jít jen o kabel, což zítra taky snad testnu.

K teplotě přidám jen to, že čidlo teploty pro budíky a ŘJ je nové (na budíkách padala rafička) ale termostat je starý (určitě původní). Na to se chystám ale v Brně na parkovišti nic moc práce. Podle chytré knížky se má vypustit chl. kapalina, tak nevím zda se do toho pouštět. U G3 1.6 ABU jsem to měnil i bez toho :-) .

No a pro jistotu projdu všechny pojistky.

Zítra napíšu jak jsem dopadl. Díky za rady.

Uživatelský avatar
sapik88
Profík
Profík
Příspěvky: 979
Registrován: 29.10.2009 12:48
Bydliště: Brno - venkov - Drásov

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od sapik88 »

takže z akčních členů z motoru mě jde taky - rele pal. cerpadla, magnet.ventil uhlí, prepinaci cidlo sani, a dál error

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od jurod »

Tak to vypadá, ze to delá vsem.
A poslouchal jsi za chodu motoru ten elekromagnetický ventil?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od havajisco »

Taky mě to otestuje 3 členy. Elektromagn. ventil mi taky hezky cvaká, ale na volnoběh ani při zvyšování otáček necvakal (ani hmatem-při testu členu byl cítit).

Prošel jsem pojistky a jedna č.7 byla vadná. Po výměně jsem to byl projet (zahřáté-cca 1km) a světe div se začal ukazovat tachec, auto jelo jak ďas. Po zaparkování jsem projel chyby a nic, místo 4 chyb (lambda. komunikace ABS, ventil klimy atd.), které se objevily skoro pokaždé. Ale nebudu jásat předčasně a pojedu to projet pořádně.

Sledoval jsem i ten termostat a řekl bych že je na výměnu. Začal pouštět až u 95°C, a hodně pozvolna (asi se neotevře úplně). Při přidávání plynu jde přepadem do nádržky na chl. kapalinu voda (čím víc otáček, tím víc vody) asi jak to nemůže projít přes ten termostat.

Krom toho motor tak podivně cvaká, jako by probíjel nějakej kabel ke svíčce. Nebo už z toho cvaká mě :-). Pro klid duše to asi natočím a hodím sem odkaz.

Update:

Tak pojistka č.7 je couvací světlo :-), takže možná pomohlo všechny pojistky ven a zpět. Kontakty v pojistkovce byly zašedlé. Takže to vidím na odpojení baterky a pár typů kontoxů :-) Pojedu to projet a uvidím.

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu - motor 1.6 AKL - správné hodnoty

Příspěvek od havajisco »

Zdarec,
tak starty za studena zůstaly při starém. Nastartuju a chcípne to, nastartuju podruhé a to samý, motor jako by běžel na 3 válce. Takže pro jistotu asi vyměním ty kabely. Jinak akcelerace už je OK, start za tepla taky. Jen mi to vyhazuje pořád tu chybu s komunikací mezi ŘJ motoru a ABS. Naštěstí jsem našel schémata pro 1.6 AKL tak už vím co měřit.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“