KOLA, PNEU: jaké dáváte pneumatiky na Sharana
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 5
Moje zkusenost s gumama, bylo to sice s Toledem, ale muze to platit obecne. Zimaky vedly perfektne, letnaky koupene v Makru za rozumnej peniz (Firestonky) postupne se sjizdenim vzorku tahly stale vic k jedne strane. Geometrie kontrolovana na predku i zadku - OK. A nakonec to byla vadna (spatně upecena) guma na zadku vlevo.
A k diskuzi o sirce gum. Zalezi to na tom, jestli budete jezdit vic na mokru a ledu, a nebo v brecce a hlubokem tezkem snehu. Na ten snih a brecku (stejne jako na bahno a pisek - to jest mekky tezko prostupny teren) je vhodne pouzit co nejuzsi pneumatiky. Ted trochu fyziky. U valiveho odporu v poddajnem terenu si kolo tlaci pred sebou vlnu mekkeho materialu, která se u sirokeho kola hure vytlacuje do stran, a kdyz uz je odpor veliky, tak se kolo prohrabne a zapadne. U uzke pneumatiky se sice bori o trochu vice, ale snaze se vlnou materialu pred sebou prorizne s mensim odporem. I pro toto byvala vejtraska s pomerne uzkymi gumami v takovem terenu neprekonatelna, pro to se do pouste u nakladaku nekdy sundava jedno z kol u tuplaku na zadku (starsi si treba vzpomenou na expedici Lambarene, ti to meli takto u Tatry 138), atd. A schvalne si zacatkem ledna vsimnete, na jakych uzouckych galuskach jezdi auta (hlavne osobni) na Dakaru. Takze zbahnenej terenak se zubatejma priserne sirokejma gumama jak valce je nesmysl a jen frajerina.
A k diskuzi o sirce gum. Zalezi to na tom, jestli budete jezdit vic na mokru a ledu, a nebo v brecce a hlubokem tezkem snehu. Na ten snih a brecku (stejne jako na bahno a pisek - to jest mekky tezko prostupny teren) je vhodne pouzit co nejuzsi pneumatiky. Ted trochu fyziky. U valiveho odporu v poddajnem terenu si kolo tlaci pred sebou vlnu mekkeho materialu, která se u sirokeho kola hure vytlacuje do stran, a kdyz uz je odpor veliky, tak se kolo prohrabne a zapadne. U uzke pneumatiky se sice bori o trochu vice, ale snaze se vlnou materialu pred sebou prorizne s mensim odporem. I pro toto byvala vejtraska s pomerne uzkymi gumami v takovem terenu neprekonatelna, pro to se do pouste u nakladaku nekdy sundava jedno z kol u tuplaku na zadku (starsi si treba vzpomenou na expedici Lambarene, ti to meli takto u Tatry 138), atd. A schvalne si zacatkem ledna vsimnete, na jakych uzouckych galuskach jezdi auta (hlavne osobni) na Dakaru. Takze zbahnenej terenak se zubatejma priserne sirokejma gumama jak valce je nesmysl a jen frajerina.
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Jo jo, covece, to dava smysl. Snehule teprve budu kupovat, tak k tomuto urcite prihlednu. Diky diky. A da se podle Tebe rici zda jsou na zimu z nejakych duvodu lepsi vetsi ci mensi kola? Co si budem povidat, 16" jsou na tomto aute hezci, ale z hlediska zimy jsou lepsi 15" ci 16"?civis píše:Moje zkusenost s gumama, bylo to sice s Toledem, ale muze to platit obecne. Zimaky vedly perfektne, letnaky koupene v Makru za rozumnej peniz (Firestonky) postupne se sjizdenim vzorku tahly stale vic k jedne strane. Geometrie kontrolovana na predku i zadku - OK. A nakonec to byla vadna (spatně upecena) guma na zadku vlevo.
A k diskuzi o sirce gum. Zalezi to na tom, jestli budete jezdit vic na mokru a ledu, a nebo v brecce a hlubokem tezkem snehu. Na ten snih a brecku (stejne jako na bahno a pisek - to jest mekky tezko prostupny teren) je vhodne pouzit co nejuzsi pneumatiky. Ted trochu fyziky. U valiveho odporu v poddajnem terenu si kolo tlaci pred sebou vlnu mekkeho materialu, která se u sirokeho kola hure vytlacuje do stran, a kdyz uz je odpor veliky, tak se kolo prohrabne a zapadne. U uzke pneumatiky se sice bori o trochu vice, ale snaze se vlnou materialu pred sebou prorizne s mensim odporem. I pro toto byvala vejtraska s pomerne uzkymi gumami v takovem terenu neprekonatelna, pro to se do pouste u nakladaku nekdy sundava jedno z kol u tuplaku na zadku (starsi si treba vzpomenou na expedici Lambarene, ti to meli takto u Tatry 138), atd. A schvalne si zacatkem ledna vsimnete, na jakych uzouckych galuskach jezdi auta (hlavne osobni) na Dakaru. Takze zbahnenej terenak se zubatejma priserne sirokejma gumama jak valce je nesmysl a jen frajerina.
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 5
S velikosti prumeru kola nemam zkusenosti, spis jen citem bych rekl, ze vetsi prumer bude lepsi, protoze nabeh na tu vlnu materialu pred sebou bude delat pozvolnejsi a bude na nej lip najizdet a cpat ho pod sebe a pritlakem do stran. Maly prumer ho spis bude tlacit pred sebou a tim jeste zvysovat. Ale tohle je opravdu spis jen filozofovani, jak uz jsem rek, s timhle nemam zkusenosti.
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Diky, smysl to ale taky dava.civis píše:S velikosti prumeru kola nemam zkusenosti, spis jen citem bych rekl, ze vetsi prumer bude lepsi, protoze nabeh na tu vlnu materialu pred sebou bude delat pozvolnejsi a bude na nej lip najizdet a cpat ho pod sebe a pritlakem do stran. Maly prumer ho spis bude tlacit pred sebou a tim jeste zvysovat. Ale tohle je opravdu spis jen filozofovani, jak uz jsem rek, s timhle nemam zkusenosti.
- PetrK
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Super, díky. Musím se přiznat, zatím ještě Sharana nemám, jeden mi včera utekl, ale pracuji na tom a brzo se přihlásím do klubu. Teď sháním všechny možné informace.Dloho jsem váhal mezi Passatem a Sharanem, ale Sharan to nakonec vyhrál. Hlavně pro svoji prostornost. Podnikáme s manželkou docela zajímavé "výlety" za hranice všedních dnů a velké auto je nezbytné. Už se nemohu dočkat.Shemik píše:Tak tady jsem Ti Viliku cvaknul ty tlaky v mem vicku.vilik píše:Kolik foukáte předek-zadek?
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
No tak to gratuluji už jen k té skvělé volbě a následnému rozhodnutí, to totiž mnohdy bývá na koupi vozu to nejtěžší. Tak až ho budeš mít, tak hoď foto do tématu Fotky našich mazlíků, no a samozřejmě vítej mezi nás.vilik píše:Super, díky. Musím se přiznat, zatím ještě Sharana nemám, jeden mi včera utekl, ale pracuji na tom a brzo se přihlásím do klubu. Teď sháním všechny možné informace.Dloho jsem váhal mezi Passatem a Sharanem, ale Sharan to nakonec vyhrál. Hlavně pro svoji prostornost. Podnikáme s manželkou docela zajímavé "výlety" za hranice všedních dnů a velké auto je nezbytné. Už se nemohu dočkat.Shemik píše: Tak tady jsem Ti Viliku cvaknul ty tlaky v mem vicku.
- jardahes
- Řidič
- Příspěvky: 194
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
mám kamaráda a ten měl bouračku a vyválel své autíčko a jedna z
prvních věcí po které policajti a pojištovna šli byli gumy a index nosnosti, měl tam míň než těch 95T. Docela pak problém! Já to nepodceňuju. Teď na zimu jsem tam dal Michelin Alpin3 195/65/15 95T a docela to sedí. Jsem zvědavej až je otestuju
na pořádným sněhu
Jarda
prvních věcí po které policajti a pojištovna šli byli gumy a index nosnosti, měl tam míň než těch 95T. Docela pak problém! Já to nepodceňuju. Teď na zimu jsem tam dal Michelin Alpin3 195/65/15 95T a docela to sedí. Jsem zvědavej až je otestuju
na pořádným sněhu
Jarda