1.6 16V po startu cuká
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
1.6 16V po startu cuká
Zdravím všecky příznivce VW!!
Mám na mém VW GIV 1.6 16V 77kW problém. Po studeném startu se auto chová podivně, volnoběh je stálý, ale blbě reaguje na plyn a cuká! Jakmile se zahřeje na provozní teplotu symptomy zmizí.....Dělá to na benzin/LPG. Nové svíčky, zkoušenou i s novým vzduchovým filtrem, klapka čistá. Voda se neztrácí, olej taky ne. Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Nyní na vagu žádná chyba! Někdy sporadicky ukazatel teploty a spalování válce, ale to bylo daleko dřív, nyní nic a pořád stejný problém. Napadá Vás něco?
Mám na mém VW GIV 1.6 16V 77kW problém. Po studeném startu se auto chová podivně, volnoběh je stálý, ale blbě reaguje na plyn a cuká! Jakmile se zahřeje na provozní teplotu symptomy zmizí.....Dělá to na benzin/LPG. Nové svíčky, zkoušenou i s novým vzduchovým filtrem, klapka čistá. Voda se neztrácí, olej taky ne. Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Nyní na vagu žádná chyba! Někdy sporadicky ukazatel teploty a spalování válce, ale to bylo daleko dřív, nyní nic a pořád stejný problém. Napadá Vás něco?
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 1.6 16V po startu cuká
kukni na svíčky a na čidlo co je v saní
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.6 16V po startu cuká
Svíčky jsou nový.....a myslíš čidlo tlaku sání? s tím udělat co?
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 16V po startu cuká
Podíval bych se jakou teplotu vody (motoru) ukazuje čidlo teploty ve VAGu. Pokud bude lineárně stoupat je to OK, pokud ne vyměnit (cca 300-600 Kč).
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.6 16V po startu cuká
To je taky možnost, že to čidlo je špatný.......ale to by mi ukazatel teploty na palubní desce ukazoval špatně, ne? Nebo se to projevuje i jinak?
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.6 16V po startu cuká
To cidlo je dvojokruh, cize jeden okruh dava hodnotu rj motora a druhy budikom. Budik moze ukazovat ok a motoru mozu ist blbe data. Najlepsie cez VAG porovnat hodnoty z rj motora a z rj budikov (adresa 17). Rozdiel by nemal byt viac ako 3-4 °C.
Cidlo tlaku je zdruzene s cidlom teploty nasavaneho vzduchu, pozri rano este cez VAG teplotu nasavaneho vzduchu, pokial je auto v tieni, mala by byt viac menej rovnaka s teplotou chl. zmesi.. Tlak zase tusim v skupine 003 hodnota 2 (ja ju mam v %), pri sliapnuti na plyn by sa mala hodnota prechodne zvysit. Popripade logovat udaje a krivka by mala viac menej kopirovat krivku otvorenia klapky. Ak budu hodnoty zle, niekedy staci cidlo vybrat a precistit (ja som to robil cisticom na brzdy).
Cidlo tlaku je zdruzene s cidlom teploty nasavaneho vzduchu, pozri rano este cez VAG teplotu nasavaneho vzduchu, pokial je auto v tieni, mala by byt viac menej rovnaka s teplotou chl. zmesi.. Tlak zase tusim v skupine 003 hodnota 2 (ja ju mam v %), pri sliapnuti na plyn by sa mala hodnota prechodne zvysit. Popripade logovat udaje a krivka by mala viac menej kopirovat krivku otvorenia klapky. Ak budu hodnoty zle, niekedy staci cidlo vybrat a precistit (ja som to robil cisticom na brzdy).
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.6 16V po startu cuká
Napojil jsem to dneska na VAG a todle mi vyjelo u 17ky- přístrojovka. Jinak žádná chyba. Taky když je to studené, občas mi nereaguje plynový pedál. Sešlápnu ho a tak dvě sekundy nereaguje a pak auto vystřelí......je to divné, ale tím čidlem by to mohlo teoreticky opravdu být? Bohužel jak změřit tu teplotu to nevím. Mám klasický VAG kabel a VAG-COM, kde oscanuju celé auto, ale jak díky toho změřit teplotu kapaliny nevím, poradíte?
1 Nalezeny chyby:
01039 - Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky
1 Nalezeny chyby:
01039 - Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.6 16V po startu cuká
Pripoj sa na rj motoru, daj merane hodnoty a ja mam napriklad v skupine 001 v poli 2 teplotu chl. zmesi. Budes to mat podobne a mali by tam byt aj nejake popisky pod jednotlivymi hodnotami. Teplotu z druheho okruhu cidla vycitas na adrese 17, merane hodnoty, a tu si fakt nepametam ktora skupina a pole, ale to uvidis.
Pokial budu problemy s oboma okruhmi (kedze ten do budikov obcas skratuje), tak by som pozrel aj vedenie a konektor na cidle..
Pokial budu problemy s oboma okruhmi (kedze ten do budikov obcas skratuje), tak by som pozrel aj vedenie a konektor na cidle..
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 16V po startu cuká
tomakecTD píše:Napojil jsem to dneska na VAG a todle mi vyjelo u 17ky- přístrojovka. Jinak žádná chyba. Taky když je to studené, občas mi nereaguje plynový pedál. Sešlápnu ho a tak dvě sekundy nereaguje a pak auto vystřelí......je to divné, ale tím čidlem by to mohlo teoreticky opravdu být? Bohužel jak změřit tu teplotu to nevím. Mám klasický VAG kabel a VAG-COM, kde oscanuju celé auto, ale jak díky toho změřit teplotu kapaliny nevím, poradíte?
1 Nalezeny chyby:
01039 - Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky
To čidlo ti na budíkách ukáže klidně 90°C i když VAG ukazuje teprve 70°C (je to jen orientační).
Udělej si log od startu studeného motoru až po zahřátí na 90°C nebo to sleduj (já dělal oboje).
Pak se podívej jestli ta teplota v grafu šla plynule nahoru nebo to někde skákalo.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.6 16V po startu cuká
Clovece netrep. Budik ti ukaze 90°C uz od cca 70 - 75°C to je pravda, ale v rj budikov je hodnota spravna. Je to dane konstrukciou budiku, nie cidla. Treba spravit obe skusky, lebo graf ti moze chodit pekne plynulo, ale hodnoty mozu byt posunute o nieco. Krivka ti pojde pekne plynulo hore, ale skonci niekde okolo 79 - 80 (co pri 80° sa meni riadenie motora) a pritom ti termostat otvori dajme tomu pri 87 (neviem aky je tam typ, vravim len pre ilustraciu). Pozries rj budikov a tam bude 87. A je to jasne. Podla grafu by si ale typol ze to je termostatom, ze otvara skor.. Takze tak..
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.6 16V po startu cuká
Tak jsem to dnes vagem změřil. Poslal jsem screeny na leteckou poštu, stáhnutí jednoduché:) První je motor, pak přístrojovka. Je tam těch hodnot víc. Poraďte mi prosím, jestli je to v pohodě díky http://leteckaposta.cz/969185877" onclick="window.open(this.href);return false;
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 16V po startu cuká
bifur píše:Clovece netrep. Budik ti ukaze 90°C uz od cca 70 - 75°C to je pravda, ale v rj budikov je hodnota spravna. Je to dane konstrukciou budiku, nie cidla. Treba spravit obe skusky, lebo graf ti moze chodit pekne plynulo, ale hodnoty mozu byt posunute o nieco. Krivka ti pojde pekne plynulo hore, ale skonci niekde okolo 79 - 80 (co pri 80° sa meni riadenie motora) a pritom ti termostat otvori dajme tomu pri 87 (neviem aky je tam typ, vravim len pre ilustraciu). Pozries rj budikov a tam bude 87. A je to jasne. Podla grafu by si ale typol ze to je termostatom, ze otvara skor.. Takze tak..
Clověče netřepu!!! Pokud jsi to četl pořádně tak jsem se snažil poukázat na to, že hodnota na budíkách není směrodatná. Chtěl jsem naznačit jak zkontrolovat čidlo a hlavně to, aby to nějak skokově nelítalo ( přece jen ten odpor nemusí mít po letech své vlastnosti). Když např. čidlo při 80°C reálné teploty udává jen 60°C tak to asi nebude OK. Jinak u mě jde teplota i k 96°C a termostat teprve otvírá a navíc ještě na půl, takže už to má za sebou. Takže tak
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.6 16V po startu cuká
Tak sorry, pochopil som to trochu inak. Ja som myslel ze pises o hodnote v rj budikov.. Asi sa budem musiet naucit citat.. To co pises je pravda, ja som sa skor pokusal vysvetlit ze ta hodnota nemusi skakat, ale moze byt posunuta v celom rozsahu z dovodu mensieho alebo vecsieho odporu na jednom z okruhov (a prave na tom motorovom..). Preto som pisal ze treba spravit obe skusky.
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.6 16V po startu cuká
A co ty moje teploty jsou teda OK? ještě tam byl vypsanej odpor 86Ohm
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.6 16V po startu cuká
Motor 83, budiky 87° - rozdiel 4°C to by mohlo byt OK. Este skus logovat teplotu z rj motora pri zahrievani, ci to niekde neuleti..