Příprava pro pás
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 27.10.2010 22:29
- Bydliště: Doubravice n. Svitavou
Příprava pro pás
Zdravím všechny příznivce VW. Mám jednu otázku, na kterou jsem nikde nenašel odpověď. Dotaz by se asi nejvíc hodil do kategorie KAROSERIE.
Řeším jak přidat 2-bodový pás na prostřední sedačku ve druhé řadě, který tam nemám (pouze bederní). Jde o to, že na pás musí být na střeše udělána tzv. příprava, což je, zjednodušeně řečeno, přivařený profil ke střeše. Nemáte někdo zkušenosti jak tam ten profil přivařit resp. přidělat? Pokud možno tak, aby se nepoškodila střecha nebo lak atd.?
Nebo je to úplný nesmysl a pokud tam není z výroby, tak to zkrátka nejde? Díky předem za všechny reakce.
Krupa
Řeším jak přidat 2-bodový pás na prostřední sedačku ve druhé řadě, který tam nemám (pouze bederní). Jde o to, že na pás musí být na střeše udělána tzv. příprava, což je, zjednodušeně řečeno, přivařený profil ke střeše. Nemáte někdo zkušenosti jak tam ten profil přivařit resp. přidělat? Pokud možno tak, aby se nepoškodila střecha nebo lak atd.?
Nebo je to úplný nesmysl a pokud tam není z výroby, tak to zkrátka nejde? Díky předem za všechny reakce.
Krupa
VW Sharan II 1.9 TDI bílý
- Rados sv
- Jezdec
- Příspěvky: 214
- Registrován: 19.09.2009 21:38
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: Příprava pro pás
Svého času jsem o tom taky uvažoval,ale nedostatek času to pohřbil.Snad se ozve někdo kdo měl sundanou stropnici a podá info.
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: Příprava pro pás
Nenapsal jsi co máš za auto. Tříbodový pás se začal dávat do mladších modelů. Starší mají, jak jsi správně napsal (dvoubodový) bederní pás . I když se konstrukce auta po mnoho let takřka nezměnila, předpokládám, že stropní ukotvení tříboďáku bude jedna z malá změn, tudíž u starších verzí nebude. Pokud ano, nevidím problém domontovat tam originál bezpečnostní pás. Pokud ne, tak bych se nějakému dovařování kotevního bodu zdaleka vyhnul, i když by to byl zdánlivě krok k větší bezpečnosti. Úmyslně píšu zdánlivě, protože v případě nehody by mohli přijít na řadu kroky vyšetřovatelů, popřípadě pojišťovny směrem k nehomologovanému zařízení, navíc ještě tak důležitému, jako jsou bezpečnostní pásy. Také jsem úmyslně napsal originál bezpečnostní pásy, ze stejného důvodu jako v předešlé větě.
Abys měl jistotu, budeš muset sundat stropní tapec, protože z mnoha zkušeností tady vyplývá: co auto, to originál.
Abys měl jistotu, budeš muset sundat stropní tapec, protože z mnoha zkušeností tady vyplývá: co auto, to originál.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- Tomik-VW
- Řidič
- Příspěvky: 150
- Registrován: 28.05.2010 09:44
- Bydliště: Žandov u CL
Re: Příprava pro pás
je tam příprava,ale vyžaduje to držení(rám)toho pasu,ten se tam dá hned přišroubovat,pak výměna stropu,pokud to tam chceš,tak hurá na SAG vrakáč a při demontáži trpělivost
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 27.10.2010 22:29
- Bydliště: Doubravice n. Svitavou
Re: Příprava pro pás
Autíčko je r.v. 2004 a podle toho, co jsem se dověděl, tak souhlasím s vilikem, že co kus to originál. Pokusím se trochu shrnout informace, které zatím mám. Pro přidání pásu je potřeba splnit tyto podmínky:
- střední sedadlo musí mít zacvakávací klipsy na obou stranách
- stropnice musí mít u 5-tých dveří takový hrb (viz obr. 1)
- pod stropnicí (pod tím hrbem) musí být navařeno ukotvení pro připevnění pásu. Bohužel toto ukotvení tam nemám (viz foto).
Samozřejmě bych uvažoval jen o originálním pásu, byť použitém. Šlo mi o to, jestli tu navářku tam lze nějak dodatečně dodělat či nikoliv. Případných potíží v případě havárie a právních důsledků jsem si vědom.
- střední sedadlo musí mít zacvakávací klipsy na obou stranách
- stropnice musí mít u 5-tých dveří takový hrb (viz obr. 1)
- pod stropnicí (pod tím hrbem) musí být navařeno ukotvení pro připevnění pásu. Bohužel toto ukotvení tam nemám (viz foto).
Samozřejmě bych uvažoval jen o originálním pásu, byť použitém. Šlo mi o to, jestli tu navářku tam lze nějak dodatečně dodělat či nikoliv. Případných potíží v případě havárie a právních důsledků jsem si vědom.
VW Sharan II 1.9 TDI bílý
- Charlie.007
- Jezdec
- Příspěvky: 263
- Registrován: 22.03.2008 10:57
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Re: Příprava pro pás
To se i divím, že tam ten tříboďák už nemáš, když máš r.v. 2004. Mám za to, že se tam dával někdy od roku 2003..., což je můj případ. Já ho tam mám, ale mám i výdechy ve stropě, a to mám N1 (náklaďák) . Že by to na to mělo taky vliv Hold jak píšete, co kus-to originál
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 16.01.2008 21:34
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Příprava pro pás
Ahoj, nevím, jak tato záležitost dopadla, nicméně varianty 6-ti místné opravdu existují. Rozdělení sedadel je 2+2+2. Kotevní místo ve druhé řadě uprostřed je, ale pás zezadu chybí.
Řeším teď stejný problém. Dříve jsem měl Alhambru, kde bylo klasické uspořádání. Teď uvažuji, že se po několika letech k SAG vrátím, ale nabízený Sharan je bohužel 2+2+2.
Stropní tapecírunk jsem pooddělal a žádné speciální kotevní místo jsem nenašel. Byl by někdo ochotný mi sem hodit fotku, jak vypadá uchycení prostředního pásu pod střechou pod tím tapecírunkem?
Díky moc předem
MB
Řeším teď stejný problém. Dříve jsem měl Alhambru, kde bylo klasické uspořádání. Teď uvažuji, že se po několika letech k SAG vrátím, ale nabízený Sharan je bohužel 2+2+2.
Stropní tapecírunk jsem pooddělal a žádné speciální kotevní místo jsem nenašel. Byl by někdo ochotný mi sem hodit fotku, jak vypadá uchycení prostředního pásu pod střechou pod tím tapecírunkem?
Díky moc předem
MB
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava pro pás
Spíš bych řešil jestli má to auto dostatek děr v podlaze na 7 míst. Maximálně seženeš klasickej bederní dvouboďák. Protože jak psal vilik hned na začátku - něco dovařovat, pak náhoda je blbec někde nabouráš, stane se cokoliv, začne se v tom šťourat policie a pojišťovna a je o průser postaráno. Klasickej si prostě seženeš z jakýkoliv sedačky a jen ho plácneš místo jedný klipsny. Akorát je možný, že budeš muset upravit krycí plast, ale ten na funci (ani rostlináře) nemá vliv
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 16.01.2008 21:34
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Příprava pro pás
Ano, dat tam prostredni sedák s dvoubodovym je reseni, ale to v prvni nechci. Rad bych domontoval original pas do origo otvoru. Proto shanim i tu fotku.
Diky
MB
Diky
MB
- Yon
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 07.06.2010 15:17
- Bydliště: mezi Prahou a Kolínem
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 16.01.2008 21:34
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Příprava pro pás
Díky moc!!!