1.6 16V po startu cuká

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od tomakecTD »

Zdravím všecky příznivce VW!! :)
Mám na mém VW GIV 1.6 16V 77kW problém. Po studeném startu se auto chová podivně, volnoběh je stálý, ale blbě reaguje na plyn a cuká! Jakmile se zahřeje na provozní teplotu symptomy zmizí.....Dělá to na benzin/LPG. Nové svíčky, zkoušenou i s novým vzduchovým filtrem, klapka čistá. Voda se neztrácí, olej taky ne. Netušíte někdo, čím by to mohlo být? Nyní na vagu žádná chyba! Někdy sporadicky ukazatel teploty a spalování válce, ale to bylo daleko dřív, nyní nic a pořád stejný problém. Napadá Vás něco? :|
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od xerxes »

kukni na svíčky a na čidlo co je v saní

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od tomakecTD »

Svíčky jsou nový.....a myslíš čidlo tlaku sání? s tím udělat co?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od havajisco »

Podíval bych se jakou teplotu vody (motoru) ukazuje čidlo teploty ve VAGu. Pokud bude lineárně stoupat je to OK, pokud ne vyměnit (cca 300-600 Kč).

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od tomakecTD »

To je taky možnost, že to čidlo je špatný.......ale to by mi ukazatel teploty na palubní desce ukazoval špatně, ne? Nebo se to projevuje i jinak?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od bifur »

To cidlo je dvojokruh, cize jeden okruh dava hodnotu rj motora a druhy budikom. Budik moze ukazovat ok a motoru mozu ist blbe data. Najlepsie cez VAG porovnat hodnoty z rj motora a z rj budikov (adresa 17). Rozdiel by nemal byt viac ako 3-4 °C.
Cidlo tlaku je zdruzene s cidlom teploty nasavaneho vzduchu, pozri rano este cez VAG teplotu nasavaneho vzduchu, pokial je auto v tieni, mala by byt viac menej rovnaka s teplotou chl. zmesi.. Tlak zase tusim v skupine 003 hodnota 2 (ja ju mam v %), pri sliapnuti na plyn by sa mala hodnota prechodne zvysit. Popripade logovat udaje a krivka by mala viac menej kopirovat krivku otvorenia klapky. Ak budu hodnoty zle, niekedy staci cidlo vybrat a precistit (ja som to robil cisticom na brzdy).

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od tomakecTD »

Napojil jsem to dneska na VAG a todle mi vyjelo u 17ky- přístrojovka. Jinak žádná chyba. Taky když je to studené, občas mi nereaguje plynový pedál. Sešlápnu ho a tak dvě sekundy nereaguje a pak auto vystřelí......je to divné, ale tím čidlem by to mohlo teoreticky opravdu být? Bohužel jak změřit tu teplotu to nevím. Mám klasický VAG kabel a VAG-COM, kde oscanuju celé auto, ale jak díky toho změřit teplotu kapaliny nevím, poradíte? :)

1 Nalezeny chyby:
01039 - Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od bifur »

Pripoj sa na rj motoru, daj merane hodnoty a ja mam napriklad v skupine 001 v poli 2 teplotu chl. zmesi. Budes to mat podobne a mali by tam byt aj nejake popisky pod jednotlivymi hodnotami. Teplotu z druheho okruhu cidla vycitas na adrese 17, merane hodnoty, a tu si fakt nepametam ktora skupina a pole, ale to uvidis.
Pokial budu problemy s oboma okruhmi (kedze ten do budikov obcas skratuje), tak by som pozrel aj vedenie a konektor na cidle..

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od havajisco »

tomakecTD píše:Napojil jsem to dneska na VAG a todle mi vyjelo u 17ky- přístrojovka. Jinak žádná chyba. Taky když je to studené, občas mi nereaguje plynový pedál. Sešlápnu ho a tak dvě sekundy nereaguje a pak auto vystřelí......je to divné, ale tím čidlem by to mohlo teoreticky opravdu být? Bohužel jak změřit tu teplotu to nevím. Mám klasický VAG kabel a VAG-COM, kde oscanuju celé auto, ale jak díky toho změřit teplotu kapaliny nevím, poradíte? :)

1 Nalezeny chyby:
01039 - Snimac pro ukazatel teploty chladici kapaliny (G2)
30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky

To čidlo ti na budíkách ukáže klidně 90°C i když VAG ukazuje teprve 70°C (je to jen orientační).
Udělej si log od startu studeného motoru až po zahřátí na 90°C nebo to sleduj (já dělal oboje).
Pak se podívej jestli ta teplota v grafu šla plynule nahoru nebo to někde skákalo.

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od bifur »

Clovece netrep. Budik ti ukaze 90°C uz od cca 70 - 75°C to je pravda, ale v rj budikov je hodnota spravna. Je to dane konstrukciou budiku, nie cidla. Treba spravit obe skusky, lebo graf ti moze chodit pekne plynulo, ale hodnoty mozu byt posunute o nieco. Krivka ti pojde pekne plynulo hore, ale skonci niekde okolo 79 - 80 (co pri 80° sa meni riadenie motora) a pritom ti termostat otvori dajme tomu pri 87 (neviem aky je tam typ, vravim len pre ilustraciu). Pozries rj budikov a tam bude 87. A je to jasne. Podla grafu by si ale typol ze to je termostatom, ze otvara skor.. Takze tak..

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od tomakecTD »

Tak jsem to dnes vagem změřil. Poslal jsem screeny na leteckou poštu, stáhnutí jednoduché:) První je motor, pak přístrojovka. Je tam těch hodnot víc. Poraďte mi prosím, jestli je to v pohodě díky :) http://leteckaposta.cz/969185877" onclick="window.open(this.href);return false;
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od havajisco »

bifur píše:Clovece netrep. Budik ti ukaze 90°C uz od cca 70 - 75°C to je pravda, ale v rj budikov je hodnota spravna. Je to dane konstrukciou budiku, nie cidla. Treba spravit obe skusky, lebo graf ti moze chodit pekne plynulo, ale hodnoty mozu byt posunute o nieco. Krivka ti pojde pekne plynulo hore, ale skonci niekde okolo 79 - 80 (co pri 80° sa meni riadenie motora) a pritom ti termostat otvori dajme tomu pri 87 (neviem aky je tam typ, vravim len pre ilustraciu). Pozries rj budikov a tam bude 87. A je to jasne. Podla grafu by si ale typol ze to je termostatom, ze otvara skor.. Takze tak..

Clověče netřepu!!! :lol: Pokud jsi to četl pořádně tak jsem se snažil poukázat na to, že hodnota na budíkách není směrodatná. Chtěl jsem naznačit jak zkontrolovat čidlo a hlavně to, aby to nějak skokově nelítalo ( přece jen ten odpor nemusí mít po letech své vlastnosti). Když např. čidlo při 80°C reálné teploty udává jen 60°C tak to asi nebude OK. Jinak u mě jde teplota i k 96°C a termostat teprve otvírá a navíc ještě na půl, takže už to má za sebou. Takže tak :thanks:

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od bifur »

Tak sorry, pochopil som to trochu inak. Ja som myslel ze pises o hodnote v rj budikov.. Asi sa budem musiet naucit citat.. To co pises je pravda, ja som sa skor pokusal vysvetlit ze ta hodnota nemusi skakat, ale moze byt posunuta v celom rozsahu z dovodu mensieho alebo vecsieho odporu na jednom z okruhov (a prave na tom motorovom..). Preto som pisal ze treba spravit obe skusky.

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od tomakecTD »

A co ty moje teploty jsou teda OK? :) ještě tam byl vypsanej odpor 86Ohm :) :?:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: 1.6 16V po startu cuká

Příspěvek od bifur »

Motor 83, budiky 87° - rozdiel 4°C to by mohlo byt OK. Este skus logovat teplotu z rj motora pri zahrievani, ci to niekde neuleti..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“