KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Ahoj kolegové. Tak se Vám v krátkosti budu snažit popsat postup výměny ložisek kol na SAG II za pomoci demontážního a montážního přípravku viz.výše. Myslím si, že to půjde použít i pro
SAG I, ale to nemám vyzkoušené. Tak za
1) Pod středovou pokličkou elektronu nebo pod poklicí ocelového disku povolit a demontovat šroub
držící poloosu zataženou v náboji kola. Na to není potřeba žádná extra síla.
2) Povolit kolové šrouby.
3) Zvednout heverem auto na straně povoleného kola a kolo demontovat.
4) V rámci bezpečnosti zajistit auto proti pádu směrem dolů.
5) Demontovat brzdič a brzdové obložení.
6) Demontovat držák brzdiče. Tady je již zapotřebí pořádná síla. Ořech 27 a trhák s metrovou
trubkou.
7) Demontovat brzdový kotouč.
Ze spodní strany těhlice demontovat dva imbus šrouby držící spodní kulový čep.
9) Vyháknou čep ze svého poměrně přesného uložení v těhlici. Tím se nám uvolní těhlice a
zůstane viset na tlumiči a kulovém čepu řízení. Dál nic nedemontovat.
10) Stahovákem vytlačit poloosu z náboje kola a ochránit tisícihran před znečištěním.
11) Vzít tři šrouby M10x100 s úplným závitem, prostrčit je třemi otvory v náboji kola (ob jeden
otvor) pro kolové šrouby, našroubovat na ně matice (ty se opřou zezadu do náboje kola) a
utahováním vytáhnout náboj kola z ložiska. Pokud dojde při vytahování náboje k rozložení
ložiska (jeden vnitřní kroužek ložiska zůstane na náboji) tak se nic neděje. Tento kroužek po
demontáži náboje v klidu stáhneme klasickým stahovákem.
12) Kleštěmi na pérové pjistky demontovat ségrovku držící ložisko v těhlici.
A teď již přichází na řadu vytahovák ložiska.
Sestava spojkového ložiska až po řemenici z klikovky motoru Škoda zůstává po celou dobu demnotáže a montáže ložiska na svém místě.
13) Na stahovák se navlékne železná trubka 89x81x50mm, stahovák se prostrčí zvně ložiska
směrem k převodovce, od strany převodovky se na stahovák navléknou dva vnitřní kroužky
starého ložiska vystředěné PPR trubkou, našroubuje se matice stahováku až po opření do
středu demnotovaného ložiska a postupným plynulým utahováním se vtáhne staré ložisko z
těhlice do železné trubky 89x81x50mm.
Tím je ložisko kompletně demontováno z těhlice. Provedeme kompletní vyčištění těhlice v prostoru pro ložisko, opatrně očistíme snímač ABS a jdeme na montáž.
14) Otvor pro ložisko v těhlici namažeme vazelínou pro montáž ložiska (součást dodávky ložiska).
15) vyjmeme ložisko z ochranného obalu a opatrně ho vmáčkneme na kraj těhlice.
16) Vezmeme montážní přípravek bez veškerých adaptérů a opatrně ho prostrčíme středem
ložiska směrem k převodovce, našroubujeme matici stahováku až po vnitřní stranu těhlice,
řádně vystředíme a opatrným utahováním vlisujeme ložisko do těhlice.
17) Po nalisování přípravek demontujeme, navlékneme na něj vnější kroužek starého ložiska a
postup bodu 16 opakujeme pro dolisování ložiska až nadoraz.
18) Ložisko zajistíme v těhlici pérovou pojistkou. Bývá součástí balení ložiska.
19) Vnitřní část ložiska namažeme vazelínou pro montáž náboje kola (součást dodávky ložiska).
20) Na montážní přípravek bez veškerých adaptérů, navlékneme očištěný náboj kola, opatrně ho
prostrčíme středem ložiska směrem k převodovce, od strany převodovky našroubujeme matici
stahováku až po vnitřní stranu těhlice, řádně vystředíme a opatrným utahováním vlisujeme
náboj kola do ložiska.
21) Demontujeme montážní přípravek, vše překontrolujeme a demontované díly namontujeme
zpět na své místo v obráceném pořadí nežli při demontáži. Body 1-10.
22) Pro upevnění poloosy do náboje ložiska použijeme nový šroub (součást dodávky ložiska).
Všechny šrouby utahujeme předepsaným momentem a postupem dle dílenské příručky
23) Vozidlo postavíme zpět na zem, provedeme zkušební jízdu a ejhle. ONO TO HUČÍ STÁLE, ALE
MÉNĚ.
Nic se neděje. Teď už to máme nacvičené, tak výměna ložiska na druhé straně bude hotová CO BY DUP a potom už to bude v pohodě.
Zopakujeme zkušební jízdu, uklidíme nářadí, umyjeme ruce a jdeme na
Tak to jen tak v krátkosti o použití DEMNOTÁŽNÍHO A MONTÁŽNÍHO PŘÍPRAVKU LOŽISEK KOL SAG II.
P.S. Jde to i bez cigárka, ale pokud výměnu provádíme na sluníčku, dodržujeme pitný režim!!!
SAG I, ale to nemám vyzkoušené. Tak za
1) Pod středovou pokličkou elektronu nebo pod poklicí ocelového disku povolit a demontovat šroub
držící poloosu zataženou v náboji kola. Na to není potřeba žádná extra síla.
2) Povolit kolové šrouby.
3) Zvednout heverem auto na straně povoleného kola a kolo demontovat.
4) V rámci bezpečnosti zajistit auto proti pádu směrem dolů.
5) Demontovat brzdič a brzdové obložení.
6) Demontovat držák brzdiče. Tady je již zapotřebí pořádná síla. Ořech 27 a trhák s metrovou
trubkou.
7) Demontovat brzdový kotouč.
Ze spodní strany těhlice demontovat dva imbus šrouby držící spodní kulový čep.
9) Vyháknou čep ze svého poměrně přesného uložení v těhlici. Tím se nám uvolní těhlice a
zůstane viset na tlumiči a kulovém čepu řízení. Dál nic nedemontovat.
10) Stahovákem vytlačit poloosu z náboje kola a ochránit tisícihran před znečištěním.
11) Vzít tři šrouby M10x100 s úplným závitem, prostrčit je třemi otvory v náboji kola (ob jeden
otvor) pro kolové šrouby, našroubovat na ně matice (ty se opřou zezadu do náboje kola) a
utahováním vytáhnout náboj kola z ložiska. Pokud dojde při vytahování náboje k rozložení
ložiska (jeden vnitřní kroužek ložiska zůstane na náboji) tak se nic neděje. Tento kroužek po
demontáži náboje v klidu stáhneme klasickým stahovákem.
12) Kleštěmi na pérové pjistky demontovat ségrovku držící ložisko v těhlici.
A teď již přichází na řadu vytahovák ložiska.
Sestava spojkového ložiska až po řemenici z klikovky motoru Škoda zůstává po celou dobu demnotáže a montáže ložiska na svém místě.
13) Na stahovák se navlékne železná trubka 89x81x50mm, stahovák se prostrčí zvně ložiska
směrem k převodovce, od strany převodovky se na stahovák navléknou dva vnitřní kroužky
starého ložiska vystředěné PPR trubkou, našroubuje se matice stahováku až po opření do
středu demnotovaného ložiska a postupným plynulým utahováním se vtáhne staré ložisko z
těhlice do železné trubky 89x81x50mm.
Tím je ložisko kompletně demontováno z těhlice. Provedeme kompletní vyčištění těhlice v prostoru pro ložisko, opatrně očistíme snímač ABS a jdeme na montáž.
14) Otvor pro ložisko v těhlici namažeme vazelínou pro montáž ložiska (součást dodávky ložiska).
15) vyjmeme ložisko z ochranného obalu a opatrně ho vmáčkneme na kraj těhlice.
16) Vezmeme montážní přípravek bez veškerých adaptérů a opatrně ho prostrčíme středem
ložiska směrem k převodovce, našroubujeme matici stahováku až po vnitřní stranu těhlice,
řádně vystředíme a opatrným utahováním vlisujeme ložisko do těhlice.
17) Po nalisování přípravek demontujeme, navlékneme na něj vnější kroužek starého ložiska a
postup bodu 16 opakujeme pro dolisování ložiska až nadoraz.
18) Ložisko zajistíme v těhlici pérovou pojistkou. Bývá součástí balení ložiska.
19) Vnitřní část ložiska namažeme vazelínou pro montáž náboje kola (součást dodávky ložiska).
20) Na montážní přípravek bez veškerých adaptérů, navlékneme očištěný náboj kola, opatrně ho
prostrčíme středem ložiska směrem k převodovce, od strany převodovky našroubujeme matici
stahováku až po vnitřní stranu těhlice, řádně vystředíme a opatrným utahováním vlisujeme
náboj kola do ložiska.
21) Demontujeme montážní přípravek, vše překontrolujeme a demontované díly namontujeme
zpět na své místo v obráceném pořadí nežli při demontáži. Body 1-10.
22) Pro upevnění poloosy do náboje ložiska použijeme nový šroub (součást dodávky ložiska).
Všechny šrouby utahujeme předepsaným momentem a postupem dle dílenské příručky
23) Vozidlo postavíme zpět na zem, provedeme zkušební jízdu a ejhle. ONO TO HUČÍ STÁLE, ALE
MÉNĚ.
Nic se neděje. Teď už to máme nacvičené, tak výměna ložiska na druhé straně bude hotová CO BY DUP a potom už to bude v pohodě.
Zopakujeme zkušební jízdu, uklidíme nářadí, umyjeme ruce a jdeme na
Tak to jen tak v krátkosti o použití DEMNOTÁŽNÍHO A MONTÁŽNÍHO PŘÍPRAVKU LOŽISEK KOL SAG II.
P.S. Jde to i bez cigárka, ale pokud výměnu provádíme na sluníčku, dodržujeme pitný režim!!!
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Skvely navod . Velka vdaka .
P.S.: Ak by si niekto netrufol na vyrobu toho stahovaka, tak sa da kupit napriklad tu : http://www.universlovakia.sk/detail.php?id=1405
Len ta cena Hazetu je
P.S.: Ak by si niekto netrufol na vyrobu toho stahovaka, tak sa da kupit napriklad tu : http://www.universlovakia.sk/detail.php?id=1405
Len ta cena Hazetu je
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Skyppy
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Petr FG
- Řidič
- Příspěvky: 147
- Registrován: 24.01.2009 20:14
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Skyppy paráda to je pěkný návod, nějak podobně jsem to dělal na předchozím autě, ale neměl jsem tyč s trapézovým závitem a na 16ti mm závitové tyči s normálním závitem jsem ten závit dost poničil.
Jaký máš průměr té tvojí tyče s trapézovým závitem.
Jaký máš průměr té tvojí tyče s trapézovým závitem.
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Omlouvám se za odmlku, ale pracovní povinnosti mi zabránily v komunikaci se světem. Ten trapézový závit je průměr 26mm. To už je pořádný průměr, který se dá jen velice těžko strhnout. Nejprve jsem to zkoušel také pomocí závitové tyče M20, ale to skoro nešlo a už už jsem viděl, jak se ten závit bortí. Potom jsem v domácích skladových zásobách našel tento trapézový šroub původně určený pro domácí výrobu lisu na ovoce a s tím to jde doopravdy jako po másle.
- Petr FG
- Řidič
- Příspěvky: 147
- Registrován: 24.01.2009 20:14
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
No to jo, průměr 26 mm má stoupání 5 mm a to se asi opravdu strhnout nedá.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Asi by šlo použít i vřeteno - šroub ze starýho svěráku... Skyppy je šikula a ten postup je taky dobře napsanej, dávám ze slohu za 1*
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
S tím vřetenem ze svěráku to je taky dobrý nápad, ale pokud by bylo potřeba, jsem ochoten tuto sestavu šroubu a adaptérů zapůjčit. Doufám, že to nebudu nějakou delší dobu potřebovat.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
To záleží jak kvalitní sadu jsi koupil. Kdysi byla špice SKF, ale v poslední době jsem na SKF už moc chvály neslyšel. Uvidíme jak budeš spokojenej s MEYLE.
Jo a abych nezapoměl, pokud budeš kupovat táhla stabilizátoru, kup si je od stejnýho výrobce a s označením HD (HeavyDuty), prej jsou hodně dobré páč maj v uložení větší koule než běžná táhla a dožijou se vyššího věku.
Jo a abych nezapoměl, pokud budeš kupovat táhla stabilizátoru, kup si je od stejnýho výrobce a s označením HD (HeavyDuty), prej jsou hodně dobré páč maj v uložení větší koule než běžná táhla a dožijou se vyššího věku.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- vwradek
- Člen klubu
- Příspěvky: 67
- Registrován: 01.05.2008 22:57
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Cau chlapy.Co rikate na znacku FEBI?
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
FEBI BILLSTEIN nic moc. Například jsem zažil na vlastní kůži že jejich tyčky stabilizátoru chrastěj hned po namontování. Z toho vyplývá že do ložisek nábojů kol už bych nešel vůbec!!
Všeobecně tahle firma nemá dobrý jméno.
Všeobecně tahle firma nemá dobrý jméno.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Skyppy výborná práce
Kolik u tebe stojí výměna na jedné straně?
Tedy klepu do dřeva, protože to zatím nepotřebuji, ale jeden nikdy neví - že
Ještě bych doplnil drobnost, která jak jsem viděl na vlastní bulvy také dost pomáhá
mnoho mechaniků dává nová ložiska cca na 12h před montáží ještě origo zabalená do mrazáku
důvod je zřejmý - mrazem se ložisko malinko "stáhne" a jde pak lépe nalisovat do těhlice.
Kolik u tebe stojí výměna na jedné straně?
Tedy klepu do dřeva, protože to zatím nepotřebuji, ale jeden nikdy neví - že
Ještě bych doplnil drobnost, která jak jsem viděl na vlastní bulvy také dost pomáhá
mnoho mechaniků dává nová ložiska cca na 12h před montáží ještě origo zabalená do mrazáku
důvod je zřejmý - mrazem se ložisko malinko "stáhne" a jde pak lépe nalisovat do těhlice.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
No buď mrazák a nebo se používá mrazící spray (už ho mám připravenej).
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Já bych volil pozvolnější mražení v mrazáku - šokovka není pro materiál úplně otimální, ale názory se různí - např. http://www.cryo-centrum.cz/auto-moto.html je o jiné teplotě a prý to pomáhá. . .
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: KOLA, LOŽISKA: ložiska předních kol
Při použití přípravku co jsem popisoval, není potřeba žádný mrazák ani hořáček. Ložisko do těhlice zatáhnu bez problémů jednou rukou. Jde to opravdu suprově. Mrazák pro podchlazení ložiska a hořáček pro ohřátí těhlice se používá, pokud není k dispozici nářadí určené pro lisování. Párkrát za své éry s Fiatem UNO jsem to realizoval, ale není to ono. Stejně ve finále přišlo na řadu kladivo a to není pro ložisko to pravé ořechové.M@rty74 píše:Skyppy výborná práce
Kolik u tebe stojí výměna na jedné straně?
Tedy klepu do dřeva, protože to zatím nepotřebuji, ale jeden nikdy neví - že
Ještě bych doplnil drobnost, která jak jsem viděl na vlastní bulvy také dost pomáhá
mnoho mechaniků dává nová ložiska cca na 12h před montáží ještě origo zabalená do mrazáku
důvod je zřejmý - mrazem se ložisko malinko "stáhne" a jde pak lépe nalisovat do těhlice.