Řazení v nízkých otáčkách

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od gorza »

Zdar,
chtěl bych se vás zkušenějších pozeptat co si myslí o tomto problému. Já osobně jsem poslední dobou přešel na toto řazení a jezdím okolo 1000 - 1200 otáček a to klidně i na pětku. Pochopitelně když motor nestíhá, třeba při kopci, podřazuji. Snížila se tím podstatně spotřeba jen si nejsem úplně jist zda to nedělá něco motoru. Při čtení jiných vláken s tímto problémem jsem se dočetl, že pro "moderní" motory to není problém. Ovšem bohužel jsem se nedočetl zda ten můj (1,6 fsi) je moderní.
A to se ještě přiznám že někdy i vynechám trojku a dávám rovnou po dvojce (2 - 2500 ot.) čtyřku.

A když už jsem v tom, tak se ještě optám na další můj zlozvyk a to držet (třeba při čekání na červenou) spojku na podlaze. Ničí se něco nebo je to jedno?
Děkuji předem za vaše názory a nebylo by naškodu napsat k vašemu názoru i vysvětlení :-)
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

misa34
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 11.05.2011 20:18
Bydliště: Kralupy nad Vlt.

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od misa34 »

Spojku na zemi nedržím, jedna paní povídala, že prý to škodí pleti :)
Ne, nevím proč, ale spojka jde prý rychleji kukat. A co se týče nízkých otáček, tak si myslím, že je v motoru větší tlak při akceleraci a dochází k většímu opotřebení třeba hydroštelů. Ale nejsem mechanik, takže je to možná malinko jinak. Třeba se mojí odpovědi někdo chytí a řekne nám, jak to je správně...

Uživatelský avatar
Wolfrein
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 04.01.2010 15:48
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od Wolfrein »

No spojku na podlaze rozhodně nedržet...zbytečně se tím opaluje spojka a navíc vibrace a menší rázy ti jdou do klikovky takže větší opotřebení...a jako dusit motor to nevím no...rozhodně Ti hooodně zleniví a nebude se mu chtít tolik jet jinak jak psal kolega výše tak prostě motor dostává více zabrat.Chce to držet si optimální otáčky podle toho kde máš nejvyšší točivý moment tam máš i nejmenší spotřebu a motor nebude tak línej
Zdroj ISŠA Automobilní Brno :wink:
Passat B5 TDi 85kw Kombál-nesmrtelnej pracant :) 500tis km ++ egr OFF
Passat B5,5 1x1 1.9 TDi 96kw Kombál :)

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od jurod »

U nejvyššího točivého momentu nejnižší spotřeba? 8O
Spíš je tam nejvyšší účinnost, ale spotřeba rozhodně ne :wink:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

misa34
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 11.05.2011 20:18
Bydliště: Kralupy nad Vlt.

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od misa34 »

Účinnost ano, spotřeba ne, ale pokud vezmu v úvahu celkové náklady na servis, PHM, údržbu atd. tak jednoznačně vede jízda kolem největšího točivého momentu... Spotřeba není vše...

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od jurod »

Aha a jaká je tam souvislost? 8O
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
avalancheno1
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1531
Registrován: 20.11.2008 18:22
Bydliště: Strakonice

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od avalancheno1 »

Pokud máš pal. pc tak si tam dej okamžitou spotřebu a uvidíš, že při jízdě bez plynu se zařazenou rychlostí z kopce se Ti vypíná přívod paliva až někde kolem 2tis.ot.. Motor Ti tím dává najevo, že nechce podtáčet.. Motor přímo pohání olejové čerpadlo a to neni schopné dodat dostatečný tlak v nízkých otáčkách. Další problém je s tim že v otáčkách dochází k srovnání malých nevyvážeností a rázů z výbuchu ve válcích. V nízkých otáčkách je na klice celá váha auta, k zápalu dojde občas a síly působí dlouho - tim tlačí kliku do lůžka kde chybí olej a opotřebování se zvyšuje. Problém s nízkym průtokem je, že se olej zdržuje dlouho v míste, které je ohřáté a může se lokálně přehřívat a tim degradovat. Proto řada motorů nechce brzdit naplno při nízkých otáčkách. Nízké otáčky celkově ničí motor (stejně jak přetáčení). Při malém průtoku oleje se líp usazuje karbon a další menší průšvihy..
"Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou problémy"

Uživatelský avatar
Honziczek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 08.04.2012 12:43

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od Honziczek »

Mám dotaz. Mám VW Golf IV 2,3 V5 a do 3500 otáček je úplně mrtvej, od 3500 výš zařezává do sedačky.. Snažím se to roztahat tím, že ty kvalty postupně vytáčím na vyšší otáčky.. řadím cca kolem 5500 otáček.. Má to vůbec cenu? .. Na spotřebě mi nezáleží ;-)
VW Golf IV 2,3 V5 110 KW

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od Doctor Driver »

:D to už trochu přetáčíš ne? :D I když u 2,3 L je to asi jedno, ten vyšší otáčky potřebuje k tomu aby jel a pouze se nedusil, pokud nemá turbínu :) Ale řadil bych dřív 4500 ot. tak ;) V Boře jsem měl 2.8 V6 a to prostě taky v nízkejch otáčkách nejelo - neni to jak turbo-diesel, tak sem točil víc no, ale optimálně tak těch 4000 otáček, ale to neplatí za studena! Tam bych doporučoval nižší otáčky, než se motor zahřeje maximálně tak do 3 tis. otáček. Jestli nechceš, aby ti brzo něco zaklepalo ;) Jinak těm co podtáčí motory a stojí na spojce bych ty nohy uřezal :D V minulosti jsem vlastnil auto Pólo benzínový po dědovi z Prahy, ten jezdil převážnou část kilometrů toho auta po městě - neustále podtáčel, jak říkal někde čekal na semaforech a pak v 90 tis. km byla ta spojka na odpis a hydroštely klepaly jak smyslů zbavené i při zahřátém motoru a nepomohla ani změna oleje na 10W-40, takže podtáčení rozhodně škodí. Pak sem auto prodal do bazaru, protože prodat to takhle někomu bych se neopovážil - ten motor musel určitě už zaklepat, v jakym byl stavu a to měl pouze přes 90 tis. najeto a tim podtáčenim se takhle zničil_převodovka taky šla do kelu a klikovka měla vůli jak vrata od stodoly :D
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Honziczek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 08.04.2012 12:43

Re: Řazení v nízkých otáčkách

Příspěvek od Honziczek »

Za studena řadím kolem 2500 - 3000 otáček ;-) ... Víc ne..
VW Golf IV 2,3 V5 110 KW

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“