FAQ - Časté dotazy ČTĚTE DŘÍVE NEŽ SE ZEPTÁTE!!!

1997 - 2006

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Pravidla fóra
Vítejte v sekci Golf IV / Bora. Pokud jste tu poprvé, přečtěte si prosím Návod na používáni. Dříve než založíte nové téma, projděte si téma Často kladené otázky - FAQ, případně zkuste vyhledávání
Zamčeno
Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Nefunguje dalkove ovladani - asi se vybila baterka nebo klic ztratil synchronizacni kod. Nektere klice maji diodu, pokud pri zmacknuti jakehokoliv tlacitka nesviti/neblika, je s nejvetsi pravdepodovbnosti chyba prave v baterce. Lze ji snadno vymenit, je to typ CR2032 3V nebo (2ks) typ CR2016.

Postup synchronizace (jsou potreba 2 klice):
1. klic ve spinacce do polohy pred startem
2. klic ve dverich a otocit = zamknout/odemknout... pak stisknout DO a je to

Vzdalenost na kterou reaguje DO je mala a vam se nechce/nemuzete jit bliz - zkuste tzv. "chin trick". Klic si prilozte pod bradu, mirne zatlacte nahoru proti kuzi a stistknete tlacitko. Timto vase hlava bude fungovat jako antena a dosah se o nekolik metru prodlouzi.

Vymena oleje, doporuceni jaky olej pouzit, obecne rady - muzete najit zde:
obecne rady pro vymenu oleje
olej do 1.8T
olej do TDI

Navod na spatne startovani TDI - zima klepe na dvere, tak at nemusite rano s nadavkami stihat na posledni chvili MHD.
a) studeny motor:
• predvstrik - kontrola vagem
• padani nafty = bublinky v pruhledne hadicce od filtru - vymenit filtr + termostaticky ventil a OBA O-krouzky na ventilu (PD maji obe hadicky cerne)
• nova baterie, zejmena pokud je jiz starsi... cim vetsi kapacita tim lip (idealne 70-80Ah)
• vymena nebo repase starteru - za cas se v nem udelaji vule, bere moc proudu a netoci motorem jak by mel
• vymena zhavicek - nejlepe vsechny 4, cca 250/ks (zn. Beru nebo Bosch)

b) zahraty motor:
• velka vule ve vstrikovacim cerpadle (ne PD) - pomuze jedine nove cerpadlo
• starter, viz studeny motor
• zvyseni startovaci davky paliva - pres vag (motor, login, prizpusobeni, kanal 5, zvysit o 200, 400 nebo max. 500)

Mlzeni predniho (dalsich) skel - Pri zapnute klimatizaci je vse v pohode. Je to zpusobene tim, ze klimatizace vzduch vysousi, proto se okna rychle odmlzi.
Reseni: vymena pyloveho filtru, je popsana v tomto threadu nazacatku. Dale je take dobre vysusit koberecky a v zime pouzivat gumove (nezapomenout vylivat vodu!). Zde najdete dalsi info.

Zapsani kol do TP - tu najdete nekolik rad:
MDCR - schvalovani vozidel
tema 1
tema 2
tema 3
tema 4

Prověření vozidla v databázích leasingových společností, v registru povinného ručení a v registru odcizených vozidel Policie ČR.

:arrow: http://cebia.com/checklease/frmHledej.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank
Naposledy upravil(a) Tomm dne 07.10.2006 22:35, celkem upraveno 1 x.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Ondrej
Pilot
Pilot
Příspěvky: 700
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrej »

BENZÍN - JEDEN VÁLEC NEJEDE - častá závada u benzínů, hlavně 1.6, 1.8T a V5.

Auto přestane táhnout, motor jde nepravidelně a vibruje, po čase se rozsvítí CHECK.

Příčina může být: (vadná svíčka nebo zapalovací modul).

Zištění závady: při nastartovaném motoru odpojovat jednotlivě kabely (tak aby byl vždy odpojen jen jeden). Nezmění-li se chod motoru při odpojení jednoho z kabelů, válec nejede.

Odstranění: Zkusit prohodit zapalovací moduly ((můžete vzít z jiného válce(myšleno z vašeho motoru)) pokud závada trvá zkusit prohodit svíčky. Pokud nepomůže mohou být špatné kabely.

Upozornění!: Moduly prohazovat při vypnutém motoru, (svíčky samozřejmě také). Nešlapat na plyn, s autem s nefunkčním jedním válcem doject jen nejnutnější vzdálenost a to pomalu (nevytáčet motor). Pokud nejde více než jeden válec vůbec nejezdit! I sjedním nefunkčním válcem raději doporučuji odtáhnout.

Cena opravy: modul origo cca 1100,-, svíčka (bosch platinum long life) cca 450,-

Uživatelský avatar
Oakley
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1526
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oakley »

Info o motorech
Přílohy
tabulka1.jpg
tabulka1.jpg (47.6 KiB) Zobrazeno 133272 x
tabulka.jpg
tabulka.jpg (44.89 KiB) Zobrazeno 133300 x
A4 Avant 3.0 TDI Sline

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Opravoval jsem el.svazek v spolujezdcovych dverich + pri oprave se mi rozlomil drzak stahovacky, tak prikladam navod + fotky.

naradi: plochy sroubovak, krizovy sroubovak, T20, T25, T35, 12paprskova hvezdicka vel. M8, obyc klic vel 10,

Nezapomente u vw (nebo jinde) koupit opravarenskou sadu na stahovacky, rozlisuji se strany (prava a leva = u ridice a u spolujezdce :-) ) Cena u vw cca 1300,- (jedna strana)

postup:
• sundat madlo dveri, tapec, odpojit kabliky od tapecu (navod je v tomto tematu na predchazejici strane)
• povolit zamek a vyndat vlozku zamku, odpojit z kliky (vnejsi)
• stahnout sklo do polohy aby byly videt sroubky na drzacich skla + povolit je + chytnout sklo a "vyjet s nim" nahoru, aby drzelo samo (pripadne zajistit lepici paskou)
• povolit 10 sroubu po obvodu stahovacky (plechu)
• na dalsi cast se hodi vice rukou, pokud mate k dispozici jen svoje, tak doporucuju odpojit kabel z konektoru a z drzaku na plechu stahovacky pro snazsi manipulaci
• zapacit a vyndat plech stahovacky opatrne ven, chce to trochu grif - na jedne strane vadi zamek, na druhe privodni kabel
• v opravarenske sade najdete plech tvaru U ktery je nasazen na navijeci kabelu, opatrne jej stahnete a nasadte na navijec kabelu co mate na plechu stahovacky (jde to spatne, musi se zmacknout pruzinky)
• v jednom ze spodnich "kolecek" stahovacky dat lanko do zarezu a opratne s nim zatocit tak, aby lanko z kolecka zklouzlo
• nyni stahnout jezdce z list ODKLOPENIM do boku (pouze jednoho, nikdy ne oba zaras!) a vyhaknout z nich konce lanek.
• zapamatujte si ktere lanko je "hloubeji" a ktere "na povrchu", mezi obema zarezy je hranka ktera zabranuje kontaktu obou lanek
• nasadit lanka do noveho jezdce a nasadit jezdec na listu
• stejny postup opakovat u druheho jezdce
• nasadit lanko zpet do spodniho kolecka
• zkontrolovat jestli je mezera v jezdci dostatecne velka pro sklo, pripadne drzak skla vice povolit
• nasadit celou stahovacku zpet a pritahnout, dale zamek prisroubovat, prichytit ke klice (vnejsi), umistit vlozku zamku, prichytit el.kabel stahovacky
• spustit opatrne sklo dolu a kontrolovat ze zajede do drzaku
• pritahnout sklo do drzaku a dale postupovat ve skladani tapecu dveri

A nyni fotky:
Přílohy
Obraz083.jpg
Obraz083.jpg (24.74 KiB) Zobrazeno 115206 x
Obraz084.jpg
Obraz084.jpg (31.81 KiB) Zobrazeno 115325 x
Obraz085.jpg
Obraz085.jpg (27.82 KiB) Zobrazeno 115409 x
Obraz087.jpg
Obraz087.jpg (26.18 KiB) Zobrazeno 115465 x
Obraz088.jpg
Obraz088.jpg (25.15 KiB) Zobrazeno 115535 x
Prevzato/Taken from - http://forums.vwvortex.com
Prevzato/Taken from - http://forums.vwvortex.com
WindowRegulator36.jpg (29.13 KiB) Zobrazeno 109717 x
Naposledy upravil(a) Tomm dne 07.08.2007 14:04, celkem upraveno 1 x.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Nevim kam to hodit, tak to dam sem - odkaz na stranku jedne americke R32, je tam hafo ruznych napadu a postupu co vylepsit. Vse i s obrazky. Nejvic me dostala ta analyza jetyho oleje :-) Dole na strance spousta odkazu a videi.

:arrow: http://www.billswebspace.com/vwr32.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Tohle taky stoji za precteni

:arrow: http://www.digiladen.de/r32/" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank


Posledni dobou velmi oblibene tema - jak dodelat palubni PC?
Tak par informaci pro novacky, klidne je odkazujte sem :lol:

Delaly se 3 typy pocitacu:
a) v hodinach, tzv. MFA
b) poloDOT, neboli polovicni Maxidot
c) MaxiDOT = velky graficky displej mezi otackomerem a rychlomerem

Pro dodelani palubniho pc potrebujete nekolik veci, a to:
1) Zjistit cislo svych budiku, budto je vyndat a nebo precist na vagu (diagnostice). Pokud cislo budiku obsahuje 919, tak to znamena ze potrebujete budiky bez CANu (typ datove sbernice, typicky pro r.v. 98-99). Jestlize obsahuje 920, tak potrebujete budiky s CANem.
2) Sehnat samotne budiky, ac se to zda snadne, opak je pravdou. S CAN/bezCAN se musi dodrzet, dale neni zamenitely benzin/diesel a lisi se zda je tachometr do 220 nebo 260 a jednotky v milich/hod nebo km/hod. Doporucil bych vrakoviste, annonci apod. U vw se koupit daji, ale cena je VELMI vysoka. Alternativni moznosti je vyuziti "vymeny repasovatelnych dilu" za snizenou cenu (maji X na konci), info u vw.
3) Kabelaz k cidlu teploty a cidlo samotne. U novejsich typu se daji propojit budiky s originalnim radiem nebo navigaci - ukazuji vice funkci - je potreba dalsi kabelovy svazek.
4) Pravou packu pod volantem (pro sterace) s kolibkou na ovladani palubniho pc.
5) Navod na zapojeni po me nechtejte, ale to je jiz to nejmensi... v nejhorsim postupovat dle schemat.
6) Nakodovat pres vag k ridici jednotce motoru a prizpusobit immobilizer (klice). Pozor na verzi immobilizeru, pri zamene budiku jine verze muzou nastat dalsi problemy.

Navod jak se orientovat v cislech budiku zde - http://www.gti-tdi.de/html/tachometer.html" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Konkretni typy (pouze bez CAN) - http://www.gti-tdi.de/html/tachos_ohne_can.html" onclick="window.open(this.href);return false;" target="_blank

Doplneni k palubnim pc od GolfinoIV:
Existuje viacero typov budikov. Tak som sa rozhodol vlozit ich fotky a popisat ake su. Hlavne z dovodu ze viaceri ludia chcu dorobit PC.

1. budiky bez canu (919) do marca 1999 (podla VW) ale zo skuesnosti niektorych boli az do 6/1999
2. budiky s canom (920) od marca 1999 (podla VW) alebo po 6/1999

najlepsie je pozret cislo na budikoch. je zobrazene na obr.1

1. Budiky bez PC (bez obrazku)
2. Budiky s PC MFA (3.jpg)
3. Budiky s PC polodot (2.jpg)
4. Budiky s PC maxidot (4.jpg)

Pri dorabani PC je potrebne mat packu a natiahnut 4 vodice a v pripade ze v aute nie je climatronic tak aj cidlo vonkajsej teploty.
Do golfa pasuju budiky aj s OI ale plati to iste. OI ma ale ine podsvietenie takze ak by niekto chcel modre treba prerobit.

Cislo dilu teplotniho cidla do narazniku je: 1J0 919 379

(+ obrazky nize)

Ted v zime zase aktualni - nevyhrivaji zrcatka - tato chyba je zaznamenana v pameti zavad komfortni jednotky.
Zrcatka jsou propojena s dvernima komfortkama (na stahovacce) SILOVYMI VODICI (k vyhrivani) a signal k zapnuti/vypnuti vyhrivani jde DATOVOU cestou od komfortky hlavni. To znamena, ze pokud je nekde chyba, tak s nejvetsi pravdepodobnosti je prepalena spiralka ve skle zrcatka. Po vymene skla se musi vymazat pamet zavad z komfortni jednotky pres vag! Originalni skla jsou pekelne drahy a neoriginaly zase cernaji (jak ktery).

FAQ na usa foru, SPOUSTA NAVODU i S FOTKAMA, je to prehledne clenene, clanky samozrejme v anglictine:
:arrow: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... rces-Guide" onclick="window.open(this.href);return false;


Pokud mate vyhrady k vyse uvedenemu postupu, rad opravim nebo doplnim.
Přílohy
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Naposledy upravil(a) Tomm dne 24.05.2007 08:15, celkem upraveno 2 x.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
molczik
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4182
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od molczik »

"Drnčí" vám tapecírunk ve dveřch, či zamykací čudlíky? Řešení může být takvéto:

Po důkladné prohlídce a prohmatání tapeců jsem zjistil, že jediné místo kde muže tapec vrzat je místo kolem zamykacích čudlíků. Ty jsou umísteny v jakémsi "sedle", které je vsazeno do samotného tapecu. Vlivem otřesů se sedlo za nějakou dobu v tapecu uvolní...kolíčky (čudlíky), které mají tendenci se při otřesech také třást s tímto sedle mírně pohybují a to je zdroj neuvěřitelně hlasitého vrzání. Řešením je kapka vteřinového lepidla pod zmíněná sedla (sedlo nehtem mírně nadzvedneme, kápneme lepidlo a pak ho natlačíme zpět a chvilku držíme), sedlo se přestane pohybovat v tapecu a je KLID!!! Pozor, at tam lepidla nedáte moc a neproteče někam dovnitř - stačí opravdu malinká kapička.

Samozřejmě tapec muže vrzat i na jiných místech, nicméně ty moje vrzaly docela značně a po tomto zásahu je téměř 100% klid. Sám jsem čuměl jak jednodušše se to dá vyřešit.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Vse o origo xenonech:
Tady pridavam par rad, obrazku a odkazu pro kompletni montaz xenonu vcetne aut. naklapeni.

Navod na montaz - http://64.154.105.219/auto-leveling_Install.doc" target="_blank

Navod na programovani pres vag - http://64.154.105.219/vag_com_programming-03HIDS.doc" target="_blank

Zapojeni + obrazky instalace cidel - http://bambergvr6.50megs.com/hid_auto_l ... system.htm" target="_blank
Přílohy
Originalni G4 xenon svetlomety.
Originalni G4 xenon svetlomety.
golf4hid.jpg (18.25 KiB) Zobrazeno 106901 x
Zadni cidlo.
Zadni cidlo.
P1020560.jpg (38.13 KiB) Zobrazeno 107126 x
Predni cidlo.
Predni cidlo.
P1020543.jpg (27.34 KiB) Zobrazeno 107141 x
Cidla na podvozek pro automatickou regulaci vysky.
Cidla na podvozek pro automatickou regulaci vysky.
autolevel_sensors.jpg (29.16 KiB) Zobrazeno 107253 x
Schema zapojeni cidel pro automatickou regulaci vysky.
Schema zapojeni cidel pro automatickou regulaci vysky.
Auto_level03.jpg (46.96 KiB) Zobrazeno 107375 x
Toto je jen schema zapojeni prechodek mezi 10pin (norm.svetlo) na 12pin (xenon).
Toto je jen schema zapojeni prechodek mezi 10pin (norm.svetlo) na 12pin (xenon).
HIDharness2.jpg (79.19 KiB) Zobrazeno 106906 x
Jak ma vypadat kabelaz k cidlum.
Jak ma vypadat kabelaz k cidlum.
HID-ALWR_harness.jpg (46.21 KiB) Zobrazeno 107008 x
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Vibrace na volnobeh - zejmena pokud dojizdite ke krizovatce (15-0 km/h), po zastaveni prestanou

Tyka ze pouze TDI motoru roku vyroby 98-2001, zejmena typy AHF, ALH, AGR.

Jde o komplexni problem ktery je zpusoben pravdepodobne chybou ridici jednotky a podporuje ji spatny (vybehany) dvouhmotnostni setrvacnik. Podobne projevy muze mit i spatny ridici (3.) vstrik.

Diagnostika zavady: pripojit vag, motor, login, prizpusobeni a v kanalu 01 sledovat davku paliva. S pripojenym vagem se jet projet a zkusit vyvolat to treseni, v tom momente se podivat na vag a pokud bude davka litat jak splasena, tak je to ono.

Zpusobu odstraneni je mnoho, nektere ucinkuji urcite, jine malokdy.

Na prvnim miste je nutne zminit vymenu dvouhmotnostniho setrvacniku:
a) za novy shodny (u starsiho lze jen obtizne poznat zda neni take vybehany), cena u vw cca 30tis kc, v annonci nebo na dieselpower se da sehnat za 10-12tis
b) jednohmotnostni, ale nese to dalsi problemy. Musi se pouzit setrvacnik z motoru TDI typ 1Z (Golf III) a pritlacak+lamela z VR6 nebo G60, vice info o teto zamene na http://www.dieselpower.cz" target="_blank

Dalsi moznosti opravy:
- zvyseni volnobezne davky paliva (motor, login 12233, prizpusobeni, kanal 01, standardni hodnota je 32768, snizovanim teto hodnoty se davka zvysuje)
- odpojeni spinace na pedalu spojky - pouze pokud NENI v aute TEMPOMAT!!
- vymena ridici jednotky motoru, mozna vsak bude treba vymenit i kabelaz a dalsi upravy
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
PeLa
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jižní Čechy - kousek od Metropole
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PeLa »

Demontáž středové konzole /prostě to, kde je rádio, klima, atd./

O víkendu jsem se rozhodl, že dočasně (než bude nalakováno) vyměním středový rámeček, ve kterém je uložen panel Climatroniku, rádio, atd. Práce byla pohodová. Postup je následující:

1) Jako první přijde na řadu demontáž plastů pod volantem. Musejí se odmontovat všechny tři díly. Jsou uchyceny cca. 12 torx šrouby, které se nacházejí na spodní straně krytu a pod volantem. Tímto se demontuje plast vlevo od rámečku.

2) Poté se musí demonovat středový tunel. Je to kvůli jednomu jedinému šroubu, který drží kastlík před spolujezdce. Nejprve povolit dva šrouby, které se nacházejí v prostoru nohou spolujezdce a řidiče, poté dva šrouby u sedaček (pod černými krytkami), vyndat popelník, povolit jeden šroub pod popelníkem. Dále sundat manžetu řadící páky a středový tunel vysunout směrem dozadu.

3) Následoval kastlík před spolujezdcem. Práce velmi jednoduchá. Kastlík je přichycen 7 šrouby. Tři se nacházejí na spodní straně přístrojové desky (v prostoru nohou spolujezdce), tři v horní části kastlíku (objeví se po otevření dvířek kastlíku) a jeden je vpravo (cca. 10 cm) od zásuvky diagnostiky. Nyní drží kastlík jen na plechových sponách. Stačí trochu zabrat a je venku.

4) Ze středového tunelu vyndat všechny přístroje.
Kastlík nad rádiem - zabrat a vytahnout
rádio - dle výrobce
Climatronik - je uchycen 4 šrouby, které jsou schované pod plastovým krytem.

5) Nyní už stačí povolit pouze 7 šroubů, které jsou na boku a jeden na spodku kastlíku. No a je hotovo.

Po zpětné montáži mi zůstal jen jeden šroub. :D

Snad je to takto jasné.

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ior-parts-(e-brake-center-console-armrest-glovebox-ashtrays" onclick="window.open(this.href);return false;)

edited by Toxyz
Přílohy
DSCN1711.JPG
DSCN1711.JPG (42.83 KiB) Zobrazeno 103778 x
Šipky označují šrouby torx 20.
Šipky označují šrouby torx 20.
DSCN1709.JPG (50.54 KiB) Zobrazeno 104157 x
El Rom de Cuba

http://pelack.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
vandal666
Řidič
Řidič
Příspěvky: 131
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Košice, SK
Kontaktovat uživatele:

brzdové kotúče - rozmery

Příspěvek od vandal666 »

Tak na požiadavku sem dávam do FAQu obrázok s rozmermi sériových kotúčov GIV....
Přílohy
brzdy.jpg
brzdy.jpg (51.31 KiB) Zobrazeno 101924 x

Uživatelský avatar
husmmi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 219
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Benešov / Říčany
Kontaktovat uživatele:

rozebrání stěračů - G4

Příspěvek od husmmi »

menší fotoseriál na rozebrání stěračů

fotky na :arrow: http://vodnar.rajce.idnes.cz/postup_-_s ... _INFORMACE_-----/" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT by Toxyz .....úprava linku

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

manual na GIV/BORU slovensky

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=8 ... 8#p1094038" onclick="window.open(this.href);return false;

původní link nefunkční, novej "up" by vtuni

Uživatelský avatar
SakoVerife
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: NoveVeseli/ZdarnadSazavou/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SakoVerife »

S povolenim od Husmmi predelany Návod rozebraní stěračů do pdf.
Přílohy
giv_vymontovani_sterace.pdf
(985.18 KiB) Staženo 2271 x

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Příspěvek od Tomm »

Drtiva vetsina to vi, ale pro novacky u koncernu:

Demontaz originalniho autoradia:
Pouzivaji se klice - viz obr. v priloze. Lze si je snadno vyrobit, pripadne se daji pouzit i jine vhodne nastroje (nozik, sroubovacek)

Po vymene autoradia za jinou znacku nez koncern se zhorsil prijem signalu, jak to opravit?

Reseni: Koncernovy radia maji v sobe napajeni antenniho zesilovace (v patce anteny) uz zabudovany. Pokud radio vymenite za jiny (ne koncernovy), tak musite zajistit napajeni antenniho zesilovace, jinak budete mit spatnej prijem signalu.

Delaji se ruzny varianty (dle konektoru - iso, din, fakra...), nejcastejsi je tato - http://gsm-caraudio.vltava2000.cz/store ... oodsID=364" target="_blank

A zapojuje se mezi antenu a radio (koax).

POZOR: Pri pouziti neorigo radia hrozi poskozeni pri pripojeni diagnostickeho pristroje VAG, protoze origo radia maji i pin na diagnostiku! Neorigo radia na nej muzou pustit i 12V a to pro VAG znamena temer jiste poskozeni :!:

DOPLNENI: Tyto "klice" se zasunou do drazek v radiu viz obrazek nize:
Přílohy
01_448.jpg
01_448.jpg (28.24 KiB) Zobrazeno 85604 x
gammavyndat.jpg
gammavyndat.jpg (15.4 KiB) Zobrazeno 83537 x
radio.doc
jak demontovat starší typ rádií
(598.5 KiB) Staženo 1199 x
Naposledy upravil(a) Tomm dne 25.06.2007 16:45, celkem upraveno 2 x.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
Mr. Death
Profík
Profík
Příspěvky: 1135
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Demontáž stěrače pátých dveří

Příspěvek od Mr. Death »

Udělal jsem takový malý návod, jak na demontáž stěrače pátých dveří, jenom malá poznámka, je to návod na Varianta, sedan má ještě v tapecu šroubky:

1. Oddělat plastovou krytku stěrače.
2. Odšroubovat matku (13 klíč).
3. Sundat stěrač - první problém, stěrač drží v tisícihranu a nechce povolit, rozhodně nepačte o sklo, mohlo by prasknout a taky může prasknout uchycení stěrače, osvědčil se francouzák a normálně ten stěrač chytit a různě s ním tahat, až povolí.
4. Sundat tapec pátých dveří, který drží jen na takových zacvakávacích úchytkách, mně se nejlíp začínalo u skla a prostě stačí zabrat až to vycvakne.
5. Odšroubovat mechanizmus stěrače (10 klíč, drží na třech šroubcích), vytáhnout napájení a hadičku ostřikovače (bacha na kapalinu, která tam může být) a normálně vytáhnout celý ven.
6. Odšroubovat kovovou krytku mechanizmu (Torx 10) a vytáhnout kovový mechanizmus - druhý problém, nemusí jít vytáhnout, jak je zarezlý, tady pomohlo trubičkou opřít o velmi pevnou podložku (do stolu jsem udělal díru) a pak mlátit z druhé strany kladivem do plastu, tady už docela hrozí poškození, ale mně se to prostě jinak nepovedlo vytáhnout, ten plast je hodně tvrdý, takže nedošlo ani k nějakýmu většímu poškození.
7. Odstranit rez z mechanizmu tak, aby šel kovový váleček (žeby kluzné ložisko?) sundat a vrátit bez problémů a pak všechno důkladně promazat voděodolnou vazelínou a smontovat dohromady a stěrač by měl zase fungovat. Po namontování je dobrý zapnout stěrač bez ramena, aby motorek zajel do obou krajních poloh.

Bohužel je to dost brutální způsob, který může zničit celý stěrač, pokud by se vám podařilo poškodit jenom ten kovový mechanizmus nebo by už prostě nešel očistit, tak v opravárenské sadě se prodává za 1000Kč.

FOTO:
Tady je vidět sundaný mechanizmus, v tomto případě se bohužel zlomila tyčinka s vodou do ostřikovače, takže všechno mírně zarezlo, mechanizmus je ale v dobrém stavu. Dále je na obrázku krytka se zlomenou tyčinkou ostřikovače a triska ostřikovače.
Obrázek

Tady je vidět kovová část mechanizmu, kterou je případně třeba o něco opřít a kladivem vymlátit.
Obrázek

Tady je celý motorek bez mechanizmu.
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Golf IV / Bora“