Passat 1.9TD vaří

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
waynek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ústí nad Labem, Liberec
Kontaktovat uživatele:

Passat 1.9TD vaří

Příspěvek od waynek »

Ahoj, moc Vás prosím o radu. Od jara začínám dolívat vodu jak na běžícím pásu. Zdá se mi, že se to i vaří, vždy začala utíkat voda netěsnou hadicí do topení, utáhl jsem ji dnes, ale myslím si, že to asi nebude dobrý, zdá se mi, že se nafoukla. Dost se to tlakuje. teplotu nevím, neukazuje mi budík, už jsem objednal alespoň čidlo. Už jsem vystřídal i tři víčka expanzky, stále stejný. V čem může být problém? Auto topí bez problému (do interiéru). Sahara se zapíná. Auto potřebuju v práci, bez něj jsem mrtvej a v těhle teplotách je to děs, nechci aby se toho podělalo ještě víc.

Děkuji za každou radu.

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: Passat 1.9TD vaří

Příspěvek od Skyppy »

Zdravím kolego.
Sice nejsem majitelem Passata, ale mám Seat Toledo 1,9Td 55kW, což si myslím že je motor, co máš i Ty. Od samého začátku, co tento vůz vlastním, jsem pozoroval, že se docela dost tlakujou hadice okruhu chlazení. Řešil jsem to jako Ty. Vyměnil jsem víčko expanzky-nic. Vyměnil jsem termostat-nic. Potom jsem kontroloval takovou spešl čuchačkou nad otevřenou expanzní nádobou, jesli nejdou spaliny do vody při běžícím motoru-nic. Voda mi neubývá, olej nepřibývá, nádržku mám čistou (není mastná od motorového oleje) z čehož soudím, že hlava prasklá nebude.
Za tu dobu co to auto mám (ujeto 150.000 kilometrů) je to pořád stejné. Jediné co dělám pro klid duše je, že když od někud přijedu a vzpomenu si na to, tak opatrně povolím víčko expanzky, nechám utéct přetlak, zmáčknu horní hadici od chladiče a uzavřu expanzku. Tím tam vznikne mírný podtlak a je na nějakou dobu klid. Jinak super motor. Je to držák (najeto 350.000), olej nežere a jezdí do 7-mi litrů. Absolutní spokojenost. :yahoo:

Uživatelský avatar
VLK
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 1.9TD vaří

Příspěvek od VLK »

waynek píše:Ahoj, moc Vás prosím o radu. Od jara začínám dolívat vodu jak na běžícím pásu. Zdá se mi, že se to i vaří, vždy začala utíkat voda netěsnou hadicí do topení, utáhl jsem ji dnes, ale myslím si, že to asi nebude dobrý, zdá se mi, že se nafoukla. Dost se to tlakuje. teplotu nevím, neukazuje mi budík, už jsem objednal alespoň čidlo. Už jsem vystřídal i tři víčka expanzky, stále stejný. V čem může být problém? Auto topí bez problému (do interiéru). Sahara se zapíná. Auto potřebuju v práci, bez něj jsem mrtvej a v těhle teplotách je to děs, nechci aby se toho podělalo ještě víc.

Děkuji za každou radu.

na 90% prasklá hlava

Uživatelský avatar
waynek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ústí nad Labem, Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 1.9TD vaří

Příspěvek od waynek »

Je fakt, že v zimě mi rupl řemen na vodní pumpu o čemž jsem opravdu nevěděl a zjistil to až po zastavení, stříkala voda z hadice u topení, ujel jsem bez vodní pumpy cca 5 - 10km. Možná dolívám od té doby, nejsem si přesně jistý. Takže je možný, že v tu zimu praskla hlava? Ten termostat je kde?

David.rsn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 01.06.2011 19:22

Re: Passat 1.9TD vaří

Příspěvek od David.rsn »

Já to taky vidím na tu prasklou hlavu, anebo uhnilo těsnění a voda teče do válce (častý hlavně u Favoritů :))

Uživatelský avatar
waynek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 79
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ústí nad Labem, Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 1.9TD vaří

Příspěvek od waynek »

David.rsn píše:Já to taky vidím na tu prasklou hlavu, anebo uhnilo těsnění a voda teče do válce (častý hlavně u Favoritů :))

Jak jsem dotáhl tu hadici k topení, tak už se voda neztrácí. Takže nikam žádná voda neteče, ani do válce ani po motoru pryč. Stále to může být prasklá hlava, to by se voda ztrácela ne?

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“