MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Ahoj kolegové. Chystám se na výměnu rozvoďáku a s tím spojenou i výměnu vodní pumpy. Můžete mi někdo poradit, jaká pumpa doopravdy patří do mého autí. Dle ETKY by to měla být pumpa 038 121 011 J(JX) obr.1
, ale dle katalogu MEYLE to je pumpa 038 121 011 C(CX) obr.2 . Tak jsem z toho jelen [attachment=0]- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Taky bych potřeboval radu.
Jak poznám špatné vodní čerpadlo. Voda se neztrací.
Jak poznám špatné vodní čerpadlo. Voda se neztrací.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Zdravím SAGisty,
tak mně odešlo vodní čerpadlo. Závada se projevila "různým, nějakým" pískáním, kvílením, bublání (jako když někde pídí voda) a to v různých intervalech. Takže jsem nelenil, dal jsem auto na nájezdy, sundal jsem spodní kryt a poslouchal jsem. Pak jsem sundal klíňák od vodní pumpy a serva, chytl jsem za řemenici od vodní pumpy a světe div se, kymácela se dobré dva milimetry (horizontálně, axiálně v pořádku).
Předtím jsem měl problém, na který mnozí z vás poukazují. Hladina ve vyrovnávací nádobce se mi držela pod ryskou minima a když jsem to dolil tak zase zmizela pod tu trapnou spodní rysku...
Takže pokračuji zakoupením vodní pumpy v AutoKelly za 534,- Kč, což je velmi přijatelná cena. U pumpy bylo i těsnění, takže Starline jde s dobou... Pak jsem zvolil postup č. 2, kdy stačí sundat pouze tu část vodní pumpy s vrtulí. Rozvody jsem teda sundávat nemusel, takže pohodička. Za 3 hodinky opravdu klidné práce s několika cigárky a odvzdušněním ve 2500 ot/min. mám hotovo.
A světe div se hladina ve vyrovnávací nádobce vesele drží mezi ryskami tak jak jsem ji nalil - to dříve rozhodně nehrozilo.
Postup:
1. Sabrina na nájezdy, otevřít kapotu, sundat spodní kryt motoru (cigárko a kafíčko)
2. Demontovat vzduchový filtr
3. Demontovat horní kryt rozvodového řemeny - já ho mám upravený, takže nemusím demontovat silentblok (přidám foto úpravy)
5. Povolit 6 imbusem 3 šrouby na řemenici vodního čerpadla a 4 šrouby na hlavní řemenici
4. Uvolnit servočerpadlo a vyjmout klíňák - zubatý
5. Demontovat řemenici vodního čerpadla a sundat držkový řemen alternátoru a čerpadla klimatizace
6. Demontovat hlavní řemenici a spodní plech, na kterém je napínací mechanismus servo řízení
7. Demontovat spodní kryt rozvodového řemene
8. Přitáhnou plastovými páskami rozvodový řemen u vloženého kola a to pod ním a nad ním (viz.foto), bo to vložené kolo musí ven kvůli povolení šroubů vodního čerpadla a jeho demontáži
9. Demontovat vložené kolo rozvodového řemene (pozor na ztrátu klínku), 18 klíč a slušná síla, díky páskám se nám rozvody nepohnou a kolo jde pěkně ven i zpět (jen nezkoušet startovat, snad žena pochopí, že se na autě maká...)
10. Povolit šrouby okolo vodní pumpy, nechat odtéct chladící kapalinu do kbelíku a potom vesele demontovat vodní čerpadlo. K té chladící kapalině uvádím, že tuto jsem rozhodně nevypouštěl podle mistrů z VW, protože sundávat hadici u termostatu je prasárna je tam servo místo žádné, zlatě když na autech byly vypouštěcí šrouby... (cigárko + kafíčko)
11. Po kafíčku všechno pěkně očistit a namontovat novou vodní pumpu... a pokračovat v montáži opačným postupem...
12. Dolejt chladící kapalinu, zahřát motor, držet ve cca 2500 ot/min. já osobně to držím nějakejch 10 min. než se zapne ventilátor na chladiči, pak do nechat dochladit (turbo), vypnout motor a podle potřeby dolejt kapalinu ( k tomu cigárko + kafíčko)
13. jupíí a jen jezdit...
Zpracuji fotodokumentaci, kterou jsem při té práci dělal a doplním do vlákna.
tak mně odešlo vodní čerpadlo. Závada se projevila "různým, nějakým" pískáním, kvílením, bublání (jako když někde pídí voda) a to v různých intervalech. Takže jsem nelenil, dal jsem auto na nájezdy, sundal jsem spodní kryt a poslouchal jsem. Pak jsem sundal klíňák od vodní pumpy a serva, chytl jsem za řemenici od vodní pumpy a světe div se, kymácela se dobré dva milimetry (horizontálně, axiálně v pořádku).
Předtím jsem měl problém, na který mnozí z vás poukazují. Hladina ve vyrovnávací nádobce se mi držela pod ryskou minima a když jsem to dolil tak zase zmizela pod tu trapnou spodní rysku...
Takže pokračuji zakoupením vodní pumpy v AutoKelly za 534,- Kč, což je velmi přijatelná cena. U pumpy bylo i těsnění, takže Starline jde s dobou... Pak jsem zvolil postup č. 2, kdy stačí sundat pouze tu část vodní pumpy s vrtulí. Rozvody jsem teda sundávat nemusel, takže pohodička. Za 3 hodinky opravdu klidné práce s několika cigárky a odvzdušněním ve 2500 ot/min. mám hotovo.
A světe div se hladina ve vyrovnávací nádobce vesele drží mezi ryskami tak jak jsem ji nalil - to dříve rozhodně nehrozilo.
Postup:
1. Sabrina na nájezdy, otevřít kapotu, sundat spodní kryt motoru (cigárko a kafíčko)
2. Demontovat vzduchový filtr
3. Demontovat horní kryt rozvodového řemeny - já ho mám upravený, takže nemusím demontovat silentblok (přidám foto úpravy)
5. Povolit 6 imbusem 3 šrouby na řemenici vodního čerpadla a 4 šrouby na hlavní řemenici
4. Uvolnit servočerpadlo a vyjmout klíňák - zubatý
5. Demontovat řemenici vodního čerpadla a sundat držkový řemen alternátoru a čerpadla klimatizace
6. Demontovat hlavní řemenici a spodní plech, na kterém je napínací mechanismus servo řízení
7. Demontovat spodní kryt rozvodového řemene
8. Přitáhnou plastovými páskami rozvodový řemen u vloženého kola a to pod ním a nad ním (viz.foto), bo to vložené kolo musí ven kvůli povolení šroubů vodního čerpadla a jeho demontáži
9. Demontovat vložené kolo rozvodového řemene (pozor na ztrátu klínku), 18 klíč a slušná síla, díky páskám se nám rozvody nepohnou a kolo jde pěkně ven i zpět (jen nezkoušet startovat, snad žena pochopí, že se na autě maká...)
10. Povolit šrouby okolo vodní pumpy, nechat odtéct chladící kapalinu do kbelíku a potom vesele demontovat vodní čerpadlo. K té chladící kapalině uvádím, že tuto jsem rozhodně nevypouštěl podle mistrů z VW, protože sundávat hadici u termostatu je prasárna je tam servo místo žádné, zlatě když na autech byly vypouštěcí šrouby... (cigárko + kafíčko)
11. Po kafíčku všechno pěkně očistit a namontovat novou vodní pumpu... a pokračovat v montáži opačným postupem...
12. Dolejt chladící kapalinu, zahřát motor, držet ve cca 2500 ot/min. já osobně to držím nějakejch 10 min. než se zapne ventilátor na chladiči, pak do nechat dochladit (turbo), vypnout motor a podle potřeby dolejt kapalinu ( k tomu cigárko + kafíčko)
13. jupíí a jen jezdit...
Zpracuji fotodokumentaci, kterou jsem při té práci dělal a doplním do vlákna.
Naposledy upravil(a) martin1808 dne 18.10.2011 20:22, celkem upraveno 2 x.
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Pokračování fotoalba...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Poslední série, snad admin odpustí...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- Mikycarp
- Jezdec
- Příspěvky: 370
- Registrován: 21.11.2009 18:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Ty pásky na podržení rozvoďáku jsou sakra dobrý nápad
Jinak super návod
Jinak super návod
SAG - ideální auto na ryby
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Jen doplňuji, že se jedná o tuto vodní pumpu http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false;
Přikládám foto rozdílu v lopatkách..., ale sedí jako pr.... na hrnci...
Přikládám foto rozdílu v lopatkách..., ale sedí jako pr.... na hrnci...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Zdar jak sviňa,
takže jsem byl po tejdnu kde sem byl předtím, ke všemu mě to přestalo topit, zavzdušňoval se bufík, no prostě v pr... Natlakovaná expanská jako prase.... Takže těsnění pod hlavou, už je skoro měsíc venku, hlavu mám na GO. To jste ještě neviděli ty vůle sacích ventilů, divím se, že to bylo schopné plnit válce... Ještě k tomu byl jeden výfukový ventil přihlej, takže paráda. 4ks sacích ventilů vyměniny za nové a ještě dva nové vejfukové. Hlava tlaková zkouška, prasklá není, mírně prohlá, takže se přebrousí, nové vodítka, pan mistr dělá vlastní litinový, prý líp mažou a mě je vlastně jedno. Jo ještě guferka na ventilech a pak by to mělo chodit jak sviňa nebo už to pošlu ze Sněžky dolů...(když jsem to rozebral tak jsem pochopil proč to žralo 0,6l/1000 oleje). No pár hlav už mě prošlo rukama, ale toto jsem neviděl. Myslím si, že předchozí majitel by potřeboval do tlamy.
Rok 2011 udělala naše Sabrina pěkný útok na peněženku, ale MÁM TO AUTO PROSTĚ RÁD! Je úžasný a nějakou plečku 2001 nechci, protože bych stejně koupil vrak jak jsme měli.
takže jsem byl po tejdnu kde sem byl předtím, ke všemu mě to přestalo topit, zavzdušňoval se bufík, no prostě v pr... Natlakovaná expanská jako prase.... Takže těsnění pod hlavou, už je skoro měsíc venku, hlavu mám na GO. To jste ještě neviděli ty vůle sacích ventilů, divím se, že to bylo schopné plnit válce... Ještě k tomu byl jeden výfukový ventil přihlej, takže paráda. 4ks sacích ventilů vyměniny za nové a ještě dva nové vejfukové. Hlava tlaková zkouška, prasklá není, mírně prohlá, takže se přebrousí, nové vodítka, pan mistr dělá vlastní litinový, prý líp mažou a mě je vlastně jedno. Jo ještě guferka na ventilech a pak by to mělo chodit jak sviňa nebo už to pošlu ze Sněžky dolů...(když jsem to rozebral tak jsem pochopil proč to žralo 0,6l/1000 oleje). No pár hlav už mě prošlo rukama, ale toto jsem neviděl. Myslím si, že předchozí majitel by potřeboval do tlamy.
Rok 2011 udělala naše Sabrina pěkný útok na peněženku, ale MÁM TO AUTO PROSTĚ RÁD! Je úžasný a nějakou plečku 2001 nechci, protože bych stejně koupil vrak jak jsme měli.
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
GO hlavy. Na původní zůstaly pouze dva původní výfukový ventily, jinak je vše v novotě. Cena 7.026,-Kč s DPH. Doklad nepotřebuji takže bez DPH to dělá 5.855,-Kč. To je ježíšek...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
To buď v klidu já během měsíce nalil do ShAlhambry 30tis. jen to hvízdlo..
Komplet brzdy + tlumiče a pružiny + velká GO vstřikovacího čerpadla..
Ale je to prostě čupr kárka a mám ji rád..
Komplet brzdy + tlumiče a pružiny + velká GO vstřikovacího čerpadla..
Ale je to prostě čupr kárka a mám ji rád..
-
- Řidič
- Příspěvky: 81
- Registrován: 03.06.2009 21:56
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Mimochodem jaka muze byt prumerna zivotnost vodni pumpy- Alhambra 99, TDI 81kw. Mam najeto 212.000 poctivejch tak si rikam kdy se ta pumpu odporouci do vecnych lovist, jezdim s tim ted docela hodne tak nechci skoncit se spagatem u silnice a cekat na odtah.
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Na origoš vodní pupě VW jsem měl najeto 350.000km a pak jsem auto prodal. Tak nevím.
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
ahojte kluci dělal jste někdo novou pumpu na VR6 začalo to pískat a řekli mi že to je pumpa a já mám jště jedno auto na díly tak si to chci udělat ale mám strach jestli to zvládnu je tam málo místa díky
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- LOVEor
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 03.04.2013 11:09
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
Nazdar Borci !!!
Tak jsem taky měnil vodní pumpu na Alhambře 1.9 tdi 1997 66kW motor AHU.A byl to porod,postupoval jsem podle návodu martina 1808.Ale bohužel jsem při demontáži utrhl tři šroubky z osmi na staré pumpě.Už jsem chtěl auto dát do servisu,ale ten mistřík se choval jako bych po něm chtěl stojku.že prej má moc práce a že aš tak za čtrnáct dní a to jen možná.Tak jsem si řekl že ty zbytky šroubů zkusím vytáhnout sám.Sundal jsem alternátor a klimu.de to snadno každej je na dvou šroubech altík na 13ctkách a klima je 17 a 16ctka.Z klimy se odpojí osmičkou imbusem ta dvě trubky a je to.Dál se musí zhodit blinkry je to torx a pak se vysunou.Dál kryt chladiče,nahoře dva křižáky a po boku osmička klíček.A nakonec pravé světlo ven ,čtyři šrouby torx.Pak jsem dovlekl svářečku a na ty zbytky navařil matky a ejhle podařilo se je vytočit.Vyřil sem to 1,6 elektrodou.Měl sem strach že tam něco po...ru,ale nakonec sem se trefil.Bez kukly...
Ještě bych rád upozornil na ten rozvoďák.Udělejte si rysky všude kde to de.Na čerpadle,na klikovce atd.Mě se ten řemen totiš vysmekl ikdyž jsem to měl stáhlé těma stahovačkama.Kdybych si to preventivně nepoznačil,bych dnes dobře nasranej.Trvalo to celé dva dny.Od devíti do tmy tj. 18:00.Ale právě teď jsem po očistě zasedl konečně do křesla a auto je v pořádku před barákem.Ještě bych poradil postup na nasazení rozvoďáku.Dole na rysku na klikovce,pak nahoře na rysku na vačkovém hřídeli.Pak si nasadíte řemen na to hliníkové kolečko na prostředku a na čerpadle řemen přiložíte na rysku.Pak vemete ráčnu a 22 jku ořech a točíte s čerpadlem a nasadíte řemen tak jak byl.Až tam naskočí.tak dole devatenáctkou točíte klikovkou až se řemen usadí na stře ,tak jak byl.
Byl to porod,necítím ruce a slybším jedincům toto rozhodně nedoporučuju,je to o nervy...Ale zas mě to vyšlo na 450,-Kč
Tak čest práci Draci...
Tak jsem taky měnil vodní pumpu na Alhambře 1.9 tdi 1997 66kW motor AHU.A byl to porod,postupoval jsem podle návodu martina 1808.Ale bohužel jsem při demontáži utrhl tři šroubky z osmi na staré pumpě.Už jsem chtěl auto dát do servisu,ale ten mistřík se choval jako bych po něm chtěl stojku.že prej má moc práce a že aš tak za čtrnáct dní a to jen možná.Tak jsem si řekl že ty zbytky šroubů zkusím vytáhnout sám.Sundal jsem alternátor a klimu.de to snadno každej je na dvou šroubech altík na 13ctkách a klima je 17 a 16ctka.Z klimy se odpojí osmičkou imbusem ta dvě trubky a je to.Dál se musí zhodit blinkry je to torx a pak se vysunou.Dál kryt chladiče,nahoře dva křižáky a po boku osmička klíček.A nakonec pravé světlo ven ,čtyři šrouby torx.Pak jsem dovlekl svářečku a na ty zbytky navařil matky a ejhle podařilo se je vytočit.Vyřil sem to 1,6 elektrodou.Měl sem strach že tam něco po...ru,ale nakonec sem se trefil.Bez kukly...
Ještě bych rád upozornil na ten rozvoďák.Udělejte si rysky všude kde to de.Na čerpadle,na klikovce atd.Mě se ten řemen totiš vysmekl ikdyž jsem to měl stáhlé těma stahovačkama.Kdybych si to preventivně nepoznačil,bych dnes dobře nasranej.Trvalo to celé dva dny.Od devíti do tmy tj. 18:00.Ale právě teď jsem po očistě zasedl konečně do křesla a auto je v pořádku před barákem.Ještě bych poradil postup na nasazení rozvoďáku.Dole na rysku na klikovce,pak nahoře na rysku na vačkovém hřídeli.Pak si nasadíte řemen na to hliníkové kolečko na prostředku a na čerpadle řemen přiložíte na rysku.Pak vemete ráčnu a 22 jku ořech a točíte s čerpadlem a nasadíte řemen tak jak byl.Až tam naskočí.tak dole devatenáctkou točíte klikovkou až se řemen usadí na stře ,tak jak byl.
Byl to porod,necítím ruce a slybším jedincům toto rozhodně nedoporučuju,je to o nervy...Ale zas mě to vyšlo na 450,-Kč
Tak čest práci Draci...
SEAT Alhambra I 1997 1.9 Tdi 66kW
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...
to je sice hezke jak pises jan nasadit rozv. remen ale pokud bys to delal jak se ma tak s tim neni zadny problem schodit kolo z vacky pekne dosponovat a doladit predvstrik