Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cukání

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Uživatelský avatar
johny_26
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 29.10.2008 17:56
Bydliště: Beroun / Mladá Boleslav

Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cukání

Příspěvek od johny_26 »

Ahoj všichni,

mám problém s výše uvedeným motorem :-/ Je prostě náladový. Mám Passata rv. 2006 a najeto má 240 tis. km.. jednou byl cca ve 120 tis. km. na ultrazvukovým čištěním trysek, který pomohlo k navrácení výkonu, protože byl předtím línej. Teď tam ten výkon 170 koní prostě pocitově už není.

Ale k problému. Motor občas točí 1000 ot. na volnoběh, smrdí jak benzín, hrozně přitom duní jakoby byl prdlý výfuk (ale není, jindy je naprosto vše v pořádku) a když se ho pokusím kdykoli přišlápnout, tak je to strašný -> vůbec nic se ze začátku neděje, pak trošku zrychlí, cukne a zpomalí a pak vystřelí za pískání asi turba dopředu. Normálně je slyšet toto pískání až cca od 3500 ot/min, ale když je motor zblázněný, tak je to slyšet klidně od 2500 ot.
A když je motor v tomhle stavu, tak občas, když tam je okolo 2300 ot(na vysoký kvalt) a začnu zrychlovat, tak se hodí do nouzového režimu a musím znova nastartovat, aby z něho vyskočil ,ale nejde tempomat(až po vyplém zapalování po dobu delší jak 20 min).

Neumí někdo poradit?? Nějaké zkušenosti?? Začínám být z toho už zoufalý. Občas je vše v pořádku, občas špatné. Jezdím jek kratší i delší trasy a snažím se, aby DPF nebyl zanešený (kontrolka nikdy nesvítí).

Předem moc díky.
Obrázek Audi A4 Avant 2.0 TDI Automat S-Line (B7)

Uživatelský avatar
jtoxx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 22.07.2010 20:05
Bydliště: Ústí n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od jtoxx »

No tohle muze byt cokoliv. Podle odhadu toho moc nenadelas. Muze byt vaha vzduchu v haji. Nebo hodne zaneseny EGR ventil. Ale prvni vec je zajet na VAG. Bez toho se dnes z takovymi zavadami neobejdes.

Uživatelský avatar
johny_26
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 29.10.2008 17:56
Bydliště: Beroun / Mladá Boleslav

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od johny_26 »

Včera když to cukalo, tak jsem zkusil jet cca 20 min po dálnici na pětku 95km/hod a vypálit DPF a pak to v pohodě jelo..najel jsem pak cca 150 km bez problémů. Dneska to znovu začalo, tak jsem udělal to samé a zase jsem teď najel dalších 200 km bez problémů. Typoval bych to na DPF, protože auto má najeto 240 tis. km a nikdy nebylo DPF měněný ani čištěný. Je možný, že by to tím mohlo být?? Případně bych ho nechal odstranit a k tomu asi ještě vyměnit/vyčistit trysky..nějaké doporučení??
Obrázek Audi A4 Avant 2.0 TDI Automat S-Line (B7)

kopiJa16
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.11.2010 14:31

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od kopiJa16 »

Ahoj, myslím že máme úplně stejný problém s tímto motorem. Akorát já jej mám na Seatu Leon FR, rok 2006. Koupil jsem ho letos v lednu, dovoz z Německa a zhruba po měsíci ježdění se to objevilo. Někdy auto jede parádně bez žádných problémů. A po určitých najetých km se dostane do nějakého zvláštního režimu, kdy se změní zvuk motoru, na volnoběh zvýší otáčky na 1000ot., auto zleniví, při sešlápnutí plynu se nic neděje, pak cukne, nekolikrat skočí a pak až se rozjede, ale stejně ne na plný výkon. Po určitých najetých km, to zase samo přejde a jede normálně.
Zezačátku se to objevovalo pravidelně zhruba po 100km, ale pak už to dělalo téměř pořád, snad každých 30km a pak to dalších 20km jelo v tomhle režimu, no hrozná jízda:-(
V servisu nemohli na nic přijít, pc diagnostika nic neukazuje, auto žádné chyby nehlásí. Mám najeto 165tis tkm, jezdím krátké i dlouhé vzálenosti, DPF filtr zanesen na 40%, prej krizových je až 70%.
Jednou mi auto uplne zdechlo a nechtelo nastartovat, odešlo palivové čerpadlo. Po výměně zase začalo skákat, ale tentokrat při každém sešlápnutí plynu. Mechanik našel roztrhaný palivový filtr. A poté zjistil že je v naftě nějaký bordel. Vytáhl z něj úplně černou naftu, která smrděla spíše po benzínu nebo ředidle, s naftou to nemělo nic společneho:-( Zřejmě už při koupi v něm byla nějaká špatná nafta a při nabrání lepší nafty se ten bordel vevnitř rozpustil a zničil vše kolem co se dalo. Pak mě ještě čekala výměna vysokotlaké pumpy a vyčištění celého naftového systému.
Po tomto vyčištění jede auto o 90% lépe, ale stále se dostává do toho divného režimu, i když už ne v takové intenzitě, děla to asi až po najetí 300km. Ale závada odstraněna není. Už jsem zoufalý.
Včera jsem auto zase zavezl do servisu a mechanik přišel s tím že odstraníme DPF filtr, že to určitě bude dělat on. Dnes ho mám vyzvedávat, tak jsem sám zvědavý, jestli to pomohlo. Pak dám vědět.
A co ty? Už jsi na to přišel čím to je? Já vsázím na ten DPF filtr, tak doufám, že už to fakt je ono:-)

jbedan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 12.04.2011 20:02

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od jbedan »

Ahojte, tak jsem resil stejny problem mam 120000 km. Diagnostika, spatny tlak turba- turbo ven a nic, super stav. EGR ventil ven, vycistit zkontrolavat a nic. Stejny projevy. cukalo to, nemelo vykon. Restart a dobry.. Nikdo nic nenasel.. Nahodou jsem zkousel vsechny podtlakove hadicky a zjistil jsem, ze podtlakovej ventil, ktery ridi klapku v sani, netesni,ale jen kdyz je to teply. Takze sundat sani, pritom ho cely vycistit a vymenit ventil. Za 2h je to hotovy. Vykon a zvuk super, jde to od volnobehu az k omezovaci spotreba taky spadla. Cena 16 Euro. Pokud by to byla el zavada, tak to neco napise..Zkuste to

kopiJa16
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.11.2010 14:31

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od kopiJa16 »

jbedan: To co ty popisuješ, tak nejspíš nebude můj problém:-( Píšeš, že ti to netěsní za tepla. Ale mě se auto do toho "zvláštního" režimu dostává za jakýchkoliv podmínek. Za studena i za tepla, tak v tomhle to asi nebude:-(
Jinak včera v servisu jsem dopadl jak hubkař. Mechanik (je to můj kamarád-za práci si peníze nebere, jen když mění nějaký díl) mi tvrdil, že auto rozebral a DPF filtr je prý jako nový, tak že ho tam nechal. Ale když jsem odjížděl, tak jeho pomocník se prokecl a řekl, že na auto nebylo za celý den šáhlé:-( Strašně mě tím naštval! Po cestě ze servisu se auto zase dostalo do tohoto režimu, ztratilo výkon, cukalo, zvuk motoru jak kdyby jelo na tři válce. Po ujetí asi 20km to přestalo. A ted už jsem najel dalších 50km bez problémů a se suprovým výkonem. Tak jsem zvědavý jak dlouho to zase vydrží jezdit normálně.
Ale stojím si za tím, že problém bude v tom DPF filtru. A chci s tím zajít za někým jiným. Ale první bych chtěl vědět, jestli to je fakt ono. Než někomu dám peníze za něco o čem se jen já domnívám (nejsem automechanik, sám bych si ani žárovku na autě nevyměnil:-D)
Tak co říkáte? Může to být ten filtr. Má někdo zkušenosti s tím, že to po odstranění přestalo dělat? Udivuje mě tam ta pravidelnost, při které se to vrací. Kdyby byl vadný díl nebo nějaká součástka, tak by tam ten problém byl pořád a ne jen 20km ze 200.

jbedan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 12.04.2011 20:02

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od jbedan »

Zkus ten ventil .. nic to nestoji. Sundel z nej tu haicku co do nej vede a potahni pusou. Musi okamzite fungovat.. na to nepotrebujes mechanika. me to nakonec delalo porad. co ti pise diagnostika?

kopiJa16
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.11.2010 14:31

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od kopiJa16 »

Já ani nevím, kde ten ventil najdu:-( Diagnostika nic nepíše, auto bez závad.

jbedan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 12.04.2011 20:02

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od jbedan »

Ventil najdes kdyz sundas kryt motoru, tak je mezi kryten rozvodu a sacim potrubin. kulaty cerny asi 5 cm v prumeru

MaWa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 03.11.2010 12:55

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od MaWa »

jbedan píše:Ventil najdes kdyz sundas kryt motoru, tak je mezi kryten rozvodu a sacim potrubin. kulaty cerny asi 5 cm v prumeru
muzes mi napsat cislo dilu ? vypada to, ze mam stejny problem jako jsi mel ty, tak abych vedel co mam objednat...diky.

kopiJa16
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.11.2010 14:31

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od kopiJa16 »

Tak jsem nechal DPF odstranit u specializované firmy a vypadá to, že to byla trefa do černého. Zatím najeto 300km a bez problémů. Před "vykucháním" jsem najel sotva 100km a už "to" dělalo a ted nic. Dám vědět jak to vypadá po dalších najetých km, snad to vydrží:-)

MaWa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 03.11.2010 12:55

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od MaWa »

Nechci ti kazit radost, ale mel jsem uplne stejny problem, ktery jsi tu popisoval (vcetne totalni ztraty vykonu pri regeneraci DPF, naladovosti, cukani motoru, ztraty vykonu a pritom diagnostika zcela cista) a pomohlo presne to, co tu psal uzivatel jbedan. Problem je, ze o tomhle podtlakovym ventilu nevi skoro ani zadny originalni VW servis, protoze tahle vec snad je jen a pouze v tehle BMR motorech. Kdyz jsem tam ten dil objednaval, tak se i ptali...."a na co to je?" :lol:
Takze myslim, ze jsi kuchal DPF zbytecne a mel jsi nejdriv zkusit za 300,- Kc tenhle ventil + dve hodiny prace v jakymkoliv servise. A opravdu staci ho pusou potahnout a hned vis, jestli jede nebo ne...

edit: jen se snazim vysvetlit, ze mozna resis NASLEDEK problemu a ne jeho PRICINU...

kopiJa16
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.11.2010 14:31

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od kopiJa16 »

Já jsem si ten DPF nechal odstranit právě proto, abych ho mohl jako příčinu vyloučit. Pokud to přejde, tak byl příčinou, pokud ne, tak vím, že mám hledat dál. Doteď se totiž jen měnili věci, které by udajně mohli být příčinou tohoto. A vždycky se řeklo to už fakt musí být ono, ale pokaždé přišlo zklamání a na autě se nic nezměnilo:-( Je taky možné, že ten ventil, o kterém tady píšete už mám dávno vyměněný. Na autě se už kvůli tomuto měnilo tolik věcí a kdybych ho viděl jak vypadá a kde přesně leží, tak poznám, jestli byl taky měněný nebo ne. Právě něco podobného na tom místě jak popisujete se měnilo a stálo to pár stovek. Já jsem laik a nevím. Nemáte obrázek toho ventilu? Já se v motorech moc nevyznám a servisák je zrovna na dovolené, tak jak se vrátí se ho na to zeptám.
A při odstranování DPF mě varovali, že to nemusí odstranit problém, že to může být cokoliv jiného. Ale když jsme se pak s nimi bavili, tak popsali přesně problémy, které mi to dělalo aniž bych cokoliv popisoval já. Potom přišli s tím, že je opravdu ten filtr celý zanesený popílkem a že je zralý na výměnu, že to pak v tom motoru akorát dělá větší paseku:-( Takže uvidíme, ale zatím jsem spokojen. Auto krásně táhne od spodu, plynule zrychluje, žádné cukání,dokonce to vypadá, že i spotřeba šla dolů, ale to posoudím líp až najedu víc km. Od té doby co jsem to auto koupil, tak bylo pro mě jen zklamáním, ale konečně mi začíná dělat radost, tak snad to vydrží:-)

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od motorpower »

kopiJa16 píše:Tak jsem nechal DPF odstranit u specializované firmy a vypadá to, že to byla trefa do černého. Zatím najeto 300km a bez problémů. Před "vykucháním" jsem najel sotva 100km a už "to" dělalo a ted nic. Dám vědět jak to vypadá po dalších najetých km, snad to vydrží:-)
Nevím která to byla firma, ale až se ti to znovu rozsvítí, tak dej vědět... Platí pro všechny :) dotazy na Xkubik :)
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

kopiJa16
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.11.2010 14:31

Re: Motor 2,0 TDI PD DPF (125kW BMR) 2006 - 'náladovost' cuk

Příspěvek od kopiJa16 »

motorpower píše:
kopiJa16 píše:Tak jsem nechal DPF odstranit u specializované firmy a vypadá to, že to byla trefa do černého. Zatím najeto 300km a bez problémů. Před "vykucháním" jsem najel sotva 100km a už "to" dělalo a ted nic. Dám vědět jak to vypadá po dalších najetých km, snad to vydrží:-)
Nevím která to byla firma, ale až se ti to znovu rozsvítí, tak dej vědět... Platí pro všechny :) dotazy na Xkubik :)
Ok, ale mám na to záruku dva roky, takže jestli se mi něco rozsvítí, tak první poletím k nim to reklamovat. A navíc, mě se nikdy nic nerozsvítilo, auto je údajně bez chyb :good:

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“