Bílý dým
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.07.2011 22:23
Bílý dým
zdravím,.. 1,6 SR ročník 98 s automatickou převodovkou (měl sem nepříjemný uraz levé nohy, proto automat) mi po přidání plynu nepříjemně kouří. Zůstane za mnou skoro bílý oblak kouře,.. Po chvíli to přejde, ale poslední dva dny se většinu jízdy dívám do zpětného zrcátka a čekám kdy se to objeví zase. Mám obavy o převodovku, nejsem si totiž úplně jistý že to je ve výfuku,.. další návrhy? Prosím poraďte, předem děkuji za odpověď,..
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
Zdar, jako první bych vysledoval odkud ten dým jde.
Pokud je to z výfuku, tak sleduj chladící kapalinu, zda nemizí, mohlo by být špatné těsnění pod hlavou a pokud to žere vodu, tak to dýmí jak píšeš na bílo. Podívej se do nádobky s chladící kapalinou i na to, zda kapalina není namíchaná s olejem, zda to nesmrdí po spalinách...
Sledoval bych i olej, zda nemizí, případně na víčku zda není emulze.... Také tím těsněním by to mohlo žrát olej a dýmit ale spíše do modra. Dá se to vysledovat.
Jinak co se ti přesně nezdá na převodovce?
Na jiném fóru jsem našel podobný problém:
"Při rychlejší jízdě nebo větší akceleraci (pouze někdy) se mi stane, že vyteče menší množství oleje z převodovky, ten mi jízdou pokryje výfuk a auto začne hrozně dýmit a smrdět. Problém je ten, že to opravdu dělá jen někdy, mechanik s tím ujel cca 40 km po dálnici, rychlost kolem 160 a nic."
Čekni tyhle věci a pak dej vědět....
Pokud je to z výfuku, tak sleduj chladící kapalinu, zda nemizí, mohlo by být špatné těsnění pod hlavou a pokud to žere vodu, tak to dýmí jak píšeš na bílo. Podívej se do nádobky s chladící kapalinou i na to, zda kapalina není namíchaná s olejem, zda to nesmrdí po spalinách...
Sledoval bych i olej, zda nemizí, případně na víčku zda není emulze.... Také tím těsněním by to mohlo žrát olej a dýmit ale spíše do modra. Dá se to vysledovat.
Jinak co se ti přesně nezdá na převodovce?
Na jiném fóru jsem našel podobný problém:
"Při rychlejší jízdě nebo větší akceleraci (pouze někdy) se mi stane, že vyteče menší množství oleje z převodovky, ten mi jízdou pokryje výfuk a auto začne hrozně dýmit a smrdět. Problém je ten, že to opravdu dělá jen někdy, mechanik s tím ujel cca 40 km po dálnici, rychlost kolem 160 a nic."
Čekni tyhle věci a pak dej vědět....
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.07.2011 22:23
Re: Bílý dým
no,.. nervy už mi přetekly,.. dneska se k tomu ještě přidal problém se startováním,.. otáčky vyletí na 1500 a motor začne cukat z posledního a chcípne,.. takže radost,..
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
Jel bych rovnou do servisu... může to mít spojitost s tím co jsem psal a na tom bych moc nejezdil..
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
Ty AKL nám byl čert dlužnej
Minulý motor měl 3 prasklé písty (mám i fota) a čističe vstřikovací soustavy (aditiva) rozpustily ten karbon, co to držel a bylo vymalováno.
Sice motor jezdil, ale zral co mohl (kromě vody samo...).
Teď mám nový motor (cca 60 tis.km) z auta po bouračce z DE (luxusní stav všeho). Po namontování do auta to jelo parádně.
Ujel jsem asi 250 km a kouknu za se sebe a bílý dým (možná modrý ale analyzovat to ve 140 km/h ) ubral jsem plyn a přestalo to.
Druhý den jsem to zpozoroval znovu v cca. 4500 ot/min. Tak jsem zkontroloval olej a skoro všechno pryč. Dokud nejedu na 4000 ot/min tak to nedělá. Mám podezření na dříky (guferka) ventilů (auto mělo proraženou vanu a než se motor přehodil do mého G4 tak vytekl a vršek byl asi dost na suchu). Auto po startu taky hned chcíplo a někdy jsem startoval až na po třetí. Ještě při zapnutí klimy uměly dost kolísat otáčky.
Těsnění sání ani klapka by to být něměly (dal jsem nové a klapka z původního motoru-vyčistěná a nastavená).
Takže si oddělej hadici od sání a mrkni na ústí klapky, jestli není od oleje (i na hadici a na stav membránky od odvětrávání motoru).
Dělal jsem test zaslepením odvětrávání do hadice ke klapce a na otvor od motoru (vyústění odvětrávání na plastu s víčkem oleje) jsem dal hadici s nádobkou a otvory aby motor dýchal. Po ujetí cca 10 km při otáčkách mezi 4-5 tis to nějaké to deci vyhodilo.
Občas mám pocit, že plynový pedál má větší odpor vůči noze při sešlápnutí jakoby tomu bránil přetlak nebo podtlak. To stejné pozoruju i na pedálu brzdy.
Napadají mě 3 možnosti příčiny: 1) dříky ventilů -kéž by, 2) těsnění pod hlavou (voda do oleje ani opačně nejde), 3) prasklá hlava
Minulý motor měl 3 prasklé písty (mám i fota) a čističe vstřikovací soustavy (aditiva) rozpustily ten karbon, co to držel a bylo vymalováno.
Sice motor jezdil, ale zral co mohl (kromě vody samo...).
Teď mám nový motor (cca 60 tis.km) z auta po bouračce z DE (luxusní stav všeho). Po namontování do auta to jelo parádně.
Ujel jsem asi 250 km a kouknu za se sebe a bílý dým (možná modrý ale analyzovat to ve 140 km/h ) ubral jsem plyn a přestalo to.
Druhý den jsem to zpozoroval znovu v cca. 4500 ot/min. Tak jsem zkontroloval olej a skoro všechno pryč. Dokud nejedu na 4000 ot/min tak to nedělá. Mám podezření na dříky (guferka) ventilů (auto mělo proraženou vanu a než se motor přehodil do mého G4 tak vytekl a vršek byl asi dost na suchu). Auto po startu taky hned chcíplo a někdy jsem startoval až na po třetí. Ještě při zapnutí klimy uměly dost kolísat otáčky.
Těsnění sání ani klapka by to být něměly (dal jsem nové a klapka z původního motoru-vyčistěná a nastavená).
Takže si oddělej hadici od sání a mrkni na ústí klapky, jestli není od oleje (i na hadici a na stav membránky od odvětrávání motoru).
Dělal jsem test zaslepením odvětrávání do hadice ke klapce a na otvor od motoru (vyústění odvětrávání na plastu s víčkem oleje) jsem dal hadici s nádobkou a otvory aby motor dýchal. Po ujetí cca 10 km při otáčkách mezi 4-5 tis to nějaké to deci vyhodilo.
Občas mám pocit, že plynový pedál má větší odpor vůči noze při sešlápnutí jakoby tomu bránil přetlak nebo podtlak. To stejné pozoruju i na pedálu brzdy.
Napadají mě 3 možnosti příčiny: 1) dříky ventilů -kéž by, 2) těsnění pod hlavou (voda do oleje ani opačně nejde), 3) prasklá hlava
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
JJ, můžou to být gufera ale i stírací kroužky... napřed bych vysledoval věci kolem chladicí kapaliny a oleje, pak bych řešil další alternativy....
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Bílý dým
Zmeraj tlaky a budes vediet ci kruzky alebo gufera. Ak to ide cez odvetravanie, tak ti to moze tlakovat do vane a preto to vyhadzuje cez odvetravanie. To by poukazovalo na kruzky..
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
Podle tlaků ale nezjistíš stav stíracích kroužků ne? Spíše těsnících, které můžou být dobré, ale stírací můžou být k.o....
Ale nemám ETKU abych se přímo na to mrkl jak to tam je...
Ale nemám ETKU abych se přímo na to mrkl jak to tam je...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
Tak tlak může unikat jak přes kroužky tak přes netěsné ventily (pak přes gufera ventilů), ne? Ale když to do cca 4500 ot/min jede normálně?
Spíš mě zajímá to chcípání při zapnuté (teď už i vypnuté klimě). To zkusím pořešit klapkou a čidlem teploty a uvidíme. Ta ETKA by se hodila aspoň pro představu. Hlavně spotřeba už není 12 a víc l na 100 km (starý motor-prasklé písty), který to do sání neházel a vyměněným cca 6-8l na sto podle stylu jízdy. Půjde asi do servisu.
Spíš mě zajímá to chcípání při zapnuté (teď už i vypnuté klimě). To zkusím pořešit klapkou a čidlem teploty a uvidíme. Ta ETKA by se hodila aspoň pro představu. Hlavně spotřeba už není 12 a víc l na 100 km (starý motor-prasklé písty), který to do sání neházel a vyměněným cca 6-8l na sto podle stylu jízdy. Půjde asi do servisu.
- wlcakk
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 22.07.2010 11:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
Možná to s zím vubec nesouvisi ale bíly dým se mi jednu dobu obevoval taky...
U me byl problem ten ze sem meml v motoru oleje moc. Kdyz sem vytahl tu planzetu s ryskou tak to bylo pres. Pri vetsim nakloneni auta nebo poskoceni se olej dostal do vyfuku a pak to vypadalo jako by sem v kufru zapalil karton.. Vypustil jsem trochu oleje a bylo ok..
U me byl problem ten ze sem meml v motoru oleje moc. Kdyz sem vytahl tu planzetu s ryskou tak to bylo pres. Pri vetsim nakloneni auta nebo poskoceni se olej dostal do vyfuku a pak to vypadalo jako by sem v kufru zapalil karton.. Vypustil jsem trochu oleje a bylo ok..
Chceš-li býti správným Čechem, utírej si pr..l mechem. Není-li mech v dosahu, sjeď si řití po svahu.
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
Zbytečně to budeme řešit, když autor nenapíše víc... Takhle to můžeme jen hádat...
Jen dodám: "Při měření kompres. tlaků nemají gufera ventilů žádný vliv--jedná se spíš o těsnost ventilů v sedlech,
gufera mají vliv jen na spotřebu oleje--těsní ventil ve vodítku."
Jen dodám: "Při měření kompres. tlaků nemají gufera ventilů žádný vliv--jedná se spíš o těsnost ventilů v sedlech,
gufera mají vliv jen na spotřebu oleje--těsní ventil ve vodítku."
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
To je fakt. U mě byly ventily dost zasraté, tak jestli špatně dosedaly a pouštěly ten tlak přes guferka tak je to jasné. Motor je z bouračky a otočilo se to takže ojel mohl jít do sání a tím zas..t ty ventily. Teďka tam leju aditivovaný benzín (snad šetrnější než přísady v lahvičkách) a snad se to rozpustí. Může sem někdo hodit screen z ETKY na AKL (blok motoru, hlava, sání)? Díky.
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: Bílý dým
Za chvilu to tu bude samy obrazok Na tejto stranke najdete vsetko: http://www.wagenstad.com/index.php?model=golf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.07.2011 22:23
Re: Bílý dým
takže verdikt servisu je takový, že po vyčištění a přenastavení klapky se motor může chovat divně a může být bohatší směs,.. motor si na to zvykne, není to závada. Doporučení: častěji kontrolovat chladíci kapalinu, kdyby rychle mizela je to problém, blíže neurčili v čem,.. takže tohle mi k tomu řekli
- havajisco
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16.10.2010 11:41
- Bydliště: Břeclavsko/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílý dým
To jako fakt? Nebyli postižení? A to jen vyčistily klapku? Tak to je paráda. To asi do servisu ani nepůjdu. A při tom kouření ti to vzalo nějaký olej nebo ne? Mě asi 2-3 litry. No když ti začně mizet voda tak je problém v těsnění pod hlavou nebo v hlavě. Bože co to bylo za servis?
Wlcakk: Olej byl mezi ryskami. Ve 140-150 km/h dýmovnice. Po ubrání plynu to přestalo.
Wlcakk: Olej byl mezi ryskami. Ve 140-150 km/h dýmovnice. Po ubrání plynu to přestalo.