Tlak sání- problém 1.6 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Zdarec lidi, měl sem problém s tlakem sání na mém GIV 1.6 16V 77kW. Měl sem pod klapkou falešný luft a motor se choval nepřirozeně. Přišel jsem na to, ře pod klapkou je připojená na 2 šroubech nějaká nerez trubka cca průměru 20mm, která vede ke přední straně motoru. Tahle trubka je prasklá a díky tomu je ten problém. Ovšem nevím co to je za trubku, jaký je její kód, či jak se jmenuje. Hledal sem to na internetu ale nenašel. Byl bych rád, kdyby někdo pomohl :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od bifur »

Trubka pod klapku moze byt jedine trubka od egr ventilu. Napis kod motoru a rok vyroby a dam ti presne cislo aj obrazok..

ajakoamper
Řidič
Řidič
Příspěvky: 114
Registrován: 25.05.2008 08:46
Bydliště: Choceň

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od ajakoamper »

tomakecTD píše:Zdarec lidi, měl sem problém s tlakem sání na mém GIV 1.6 16V 77kW. Měl sem pod klapkou falešný luft a motor se choval nepřirozeně. Přišel jsem na to, ře pod klapkou je připojená na 2 šroubech nějaká nerez trubka cca průměru 20mm, která vede ke přední straně motoru. Tahle trubka je prasklá a díky tomu je ten problém. Ovšem nevím co to je za trubku, jaký je její kód, či jak se jmenuje. Hledal sem to na internetu ale nenašel. Byl bych rád, kdyby někdo pomohl :wink:
mrkni hlavně taky na trubku k posilovači brzd, ráda taky praská a pak to bere falešnej vzduch a dělá to neplechu

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

bifur píše:Trubka pod klapku moze byt jedine trubka od egr ventilu. Napis kod motoru a rok vyroby a dam ti presne cislo aj obrazok..

Moc díky, ano asi to bude od EGR ventilu. Rok je 12/ 2001 a kód motoru zřejmě AUS. Ještě jednou díky za pomoc :wink:
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od bifur »

Mala by to byt potom tato: 036 131 521 AL
Tu je obrazok, trubka ma cislo 20A: http://www.wagenstad.com/index.php?modi ... e=1-133-11" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Ano, to je přesně vono!!! :) Díky :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

kamarád mi doporučil EGR ventil prej rovnou "zalepit" máte s tím nějaké zkušenosti? Omezuje to nějak výkon či spotřebu??
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

zkušenost máme, je to pak živější protože ti to tam nehrne výfukové splodiny a jde líp od spoda tj cca 2000-3000ot. ale jak se říká nic není zadarmo jednotka na to časem stejně přijde a naskočí chyba motoru.. já jsem to zaslepil a byl jsem nadšenej jak se to zlepšilo 400km pohoda a pak to začlo mrdat až to skončilo, že přestal reagovat plyn během jízdy což mě i trocha vyděsilo a raději jsem to vrátil.. to by chtělo poladit přes chip aby to zpětným vedením nepočítalo
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
bifur
Profík
Profík
Příspěvky: 1127
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od bifur »

Bez problemov sa to da zaslepit iba pri mechanickom egr, elektronicke nie. Ako pise majrek001, hodi to casom chybu..

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

No, já právě mám elektronický EGR... ale uvítal bych v nízkých otáčkách vyšší výkon. Takže říkáte dělá to problémy jo?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

dělá, ale zkus si odpojit konektor od EGR a uvidíš tu změnu.. jednou sis koupil 16v a to má prostě rádo otáčky.

já bych začal kontrolou té úžasné klapky co přepiná teplý/studený vzduch - případně zablokovat na studenej. já jsem teď zkoušel jestli mi to funguje fénem a plast už začínal být měkký ale klapka furt přeplá ne teplech vzduch.. nevím jaký máš kod motoru já mám ATN. a tam je takový to sání vlevo kolem motoru a pak jakoby za masku. tak jsem to ovládání klapky úplně vyřezal do pryč (to ovládání zabírá tak 70% trubky)hadici s teplým vzduchem odpojil a z většiny jsem zadělal to nasávání, aby šel vzduch přímo do hadice sání.. a je to o něco živější - ale hlavně když pustím prudce plyn na vyšších stupních to už prakticky necukne a na nižšších mimálně, předtím to cukalo jak zjeb*ny.. tak zkus mrknout třeba i na tohle ono to jsou detaily ale pomůžou. a taky jsem vypozoroval že když zapnu klimu tak už to necukne jako dřív
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Ano, EGR jsem zkusil odpojit. Motor měl nestabilní otáčky, svítila kontrolka motoru a EPC :D Vagem sem vymazal chyby a vše ok. Jde mi o to, že mi ten pedál reaguje pokaždý jinak. Někdy to kolem těch 2000 ot na plnej plyn vystřelí vcelku obstojně a někdy je jen takový zvuk jakoby se ten motor začal dusit. Prostě jak se tomu chce. Kdyby to pořád jelo stejně tak by mě to netrápilo. Ale má to snahu občas jet velice fajn. Někde je chyba. Buď ten egr pouští někdy moc spalin pod klapku, nebo je jinde problém? Jinak jsem zjistil, že čidlo teploty mi nefunguje jak má. Má mít dvě hodnoty a obě jsou rozdílné... na palubce byla normální provozní 90 a na VAGU byla jedna teplota 83 a druhá 35 takže teď nevím čeho je jaká teplota ale problém to je, čidlo koupím nové a pak budeme řešit dál. Jinak ta klapka v sání. Měl jsem ji pernamentně na motor a myslím jsem ji nechtěně již dávno odstranil :D Ale je pravda že pod 2000 otáčky to auto cuká....


Tak ta klapka v sání byla na teplý vzduch. Tak jsem to zkusil dát pernamentně na studený co to udělá :)
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od majrek001 »

o něco lepší to je.. k té teplotě podle budíku to nějak moc neřeš protože je to naprogramovaný cca že když je motor zahřátý od 70°C do asi 110°C tak to ukazuje přesně na 90°C na budíkách. to já jsem měl to sání taky pernamentně na motor a ještě jsem oddělal tu hadici co vede od motoru a sání je o dost studenější před tím na něm nešla udržet ruka
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od Shorty »

Jde nějak zjistit, jestli je ta klapka sání funkční či to saje furt od svodů?
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Tlak sání- problém 1.6 16V

Příspěvek od tomakecTD »

Shorty píše:Jde nějak zjistit, jestli je ta klapka sání funkční či to saje furt od svodů?

Po zahřátí a nějaké době by se měla otevřít klapka a měl by proudit studený vzduch tak nějak by to mělo fungovat. Takže leda dojet a sundat kryt motoru je to přes tu díru myslím vidět. Má někdo jiný nápad?
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“