Praskání H7

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
_GK_
Závodník
Závodník
Příspěvky: 552
Registrován: 09.06.2009 17:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Praskání H7

Příspěvek od _GK_ »

Je to zajímavý jsou to hloupý červený kablíky ale fungují. Nějaký měřitelný odpor mají ale jak to funguje netuším :-)
Po 5 letech se rozlámal zkřehlej plastík držící piny ale to nemá na funkci předsedy vliv.

driverD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 22.10.2007 09:46

Re: Praskání H7

Příspěvek od driverD »

Rozsvicím,až nechám motor chvilu běžet ve volnoběžných otáčkách..

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Praskání H7

Příspěvek od FandaTDI »

driverD : to by pro ty žárovky mělo bejt nejšetrnější, pak bych teda koukl, kolik ti dobíjí altík (aby to nevadilo ještě něčemu dalšímu), pokud to bude v normě(novej by měl dávat kolem 14,4V), tak ještě mrknout na přechodový odpory(očistit kontakty, atp.), potom teda zkusit buď ty kabely, když to funguje a je to jednodušší než pájení (tim pádem i líp odstranitelný ... nesvítí to pak míň než by mělo?...), případně nějakou tu diodu, ta by měla jen osekávat ty napěťový špičky při rozsvícení ...

Uživatelský avatar
wvwvw
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 248
Registrován: 27.03.2008 13:21
Bydliště: SK - TS

Re: Praskání H7

Příspěvek od wvwvw »

alebo skus toto

Ochrana žiaroviek pred prepätím - montáž transilu
Základné info:
Transil je polovodicová súciastka s charakteristikou podobnou zenerovej dióde. Jednoducho
„odrezáva“ napätové špicky - v tomto prípade tak chráni žiarovku pred prepálením. Je velmi rýchly
a úcinný.
Použijeme typ: BZW06-13B15V
(odporúcam použit tento s ‚V‘ v oznacení – je bipolárny, orientácia zapojenia je lubovolná)
Montáž:
Transily namontujeme co najbližšie k spotrebicu – teda priamo na konektor žiarovky H7. Práca je
tak na 15 minút.

driverD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 22.10.2007 09:46

Re: Praskání H7

Příspěvek od driverD »

Asi zkusím jít cestou té diody,a uvidím..
Nebyl sem zastáncem denního svícení,ale dám si ho tam.Ne kvůli vzhledu ale kvůli šetření Hsedmiček :)

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: Praskání H7

Příspěvek od Hans76 »

Praskání žárovek je jen podružný problém, závada je někde jinde. Žárovky sice tímto řešením ušetříš přepětí, ale všechny ostatní spotřebiče a elektroniku už ne.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
wvwvw
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 248
Registrován: 27.03.2008 13:21
Bydliště: SK - TS

Re: Praskání H7

Příspěvek od wvwvw »

To je pravda - treba sa zamerať na reglér, riadne ho premerať prečo prepúšťa napäťové špičky

driverD
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 22.10.2007 09:46

Re: Praskání H7

Příspěvek od driverD »

Prvne pustím parkovačky-nechám to chvilu bejt-pak potkávací

viligo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 10.03.2008 21:53
Bydliště: Praha a okres Rokycany

Re: Praskání H7

Příspěvek od viligo »

Malá výdrž H7 je známý problém (praskají ve všech autech...), je to dáno konstrukcí (H4,H1 tento problém nemají...).Obecně žárovka praskne nejčastěji při zapnutí (...doma Vám také praskne z 99% při rozsvícení...),protože je vlákno studené ,tak má malý (skoro nulový) odpor a ten proudový náraz nevydrží, dále při nastartovaném autě je palubní napětí cca 14,5V a to jim taky nedělá dobře ....!!!!
Já to vyřešil obvodem který žárovky rozsvěcí pomalým náběhem (asi 4 vteřiny - lze nastavit),tedy nedostávají proudový náraz při rozsvěcení a v provozu tento obvod má úbytek napětí asi 0.3V.
Teď mi drží více jak dva roky , předtím maximálně půl roku...!!! Pužívám potkávačky jako denní svícení - přídavné LED se mi nelíbí z několika důvodů - ostatní žárovky nesvítí (jiná úprava na autě...proto jsem řešil praskání H7.....).Video je z kamarádova auta,chtěl to taky....
Pro_GK_ a dvml :je to jenom kablík s vyšším odporem a úbytek napětí na něm snižuje náraz při zapnutí a při svícení snižuje napětí na žárovce asi o 0.5V.......
Podobný problém je s LED , protože LEDkám se musí nastavit trvale stejný proud (napětí pro ně je až v druhé řadě...), což obyčejný předřadný odpor nesplní - změna napětí palubní sítě a z toho plynoucí změna proudu tekoucí LEDkou (Ohmův zákon...), ale to je jiná kapitola....

Uživatelský avatar
Hans76
Profík
Profík
Příspěvky: 1098
Registrován: 28.08.2008 22:29
Bydliště: jih Moravy

Re: Praskání H7

Příspěvek od Hans76 »

Záleží, kolik toho za dva roky najedeš. Když jsem svítil potkávačkami i přes den, tak při ročním nájezdu 35t km mi H7 vydržely cca rok a půl. Pak se většinou v jednom nebo dvou dnech odporoučely obě. Vždy měly už "rozleptané" vlákno, které se rozpadlo.
Od letošního jara už mám ale LED DRL.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------

Uživatelský avatar
viligo2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 18.09.2011 13:03
Bydliště: Praha a Rokycany

Re: Praskání H7

Příspěvek od viligo2 »

Hans76 píše:Záleží, kolik toho za dva roky najedeš. Když jsem svítil potkávačkami i přes den, tak při ročním nájezdu 35t km mi H7 vydržely cca rok a půl. Pak se většinou v jednom nebo dvou dnech odporoučely obě. Vždy měly už "rozleptané" vlákno, které se rozpadlo.
Od letošního jara už mám ale LED DRL.
Najezdím zhruba to samé co Ty a vydržely mi taky tolik právě touto úpravou jsem je neměnil už dva roky (a dělal jsem to do více aut a taky dobrý....),
všechno tam píšu i to ,že se mi dodatečné LED svícení nelíbí z více důvodů.Proč asi koncern vyrábí onen "tajuplný kablík" na předřazení před H7,
jde právě o to zapnutí žárovky omezením proudového rázu ................ale je to obyčejný vodič s nižší vodivostí , a od několika lidí vím,že nefunguje. Je to moc psaní o elektrotechnice v praxi,
elektrikář ví o co jde a pro laika moc vysvětlování.....!!!!!!!!

PS:nešlo mě přihlásit tak mám tento nick......
Dříve:viligo
PASSAT Variant Highline,DSG,2.0TDI,140kW,2016
PASSAT Variant Highline (365) 2.0 TDI, 125kW CFGB DSG 2011-R.I.P 04.2020
Passat Var.Comfortline 1.9TDi 96Kw PD AWX (chip120kW+EGRoff)-sold

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“