Pašík nad 120kmh třepe

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

ales.mart
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.07.2011 21:14

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od ales.mart »

Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. :-) Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
VW PASSAT VARIANT 3C 2.0 TDI BKP

Uživatelský avatar
DMS
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4941
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Mladá VWslaw

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od DMS »

mě tohle dělalo, když jsme při výměně z plecháčů na 7,5J hlinikáče nedali jednu vyvažovací podložku dovnitř hliníkáče.
Ale jinak pašíci se už nějak moc serou, v posl. době 3x odtahovka :(

Uživatelský avatar
ace_rimmer
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 23.11.2009 21:02
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od ace_rimmer »

ales.mart píše:Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. :-) Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
Tohle mi dělaly zadní pneu, nenapadlo mě že to bude kvůli takové blbosti jako je rozdílný tlak, v levé jsem měl 1.5 a v druhé 2 a divně to brnělo, jakmile jsem je dal obě na 2 tak je to mnohem lepší. Je to taková blbost, ale překvapilo mě to, nemyslel jsem, že by to mohlo dělat takový bordel, holt asi v té rychlosti už se to tak mele, že je poznat každá maličkost. A to jsem ještě předtím očistil dosedací plochy všech kol (jak na kolech tak na autě) ocelákem nasazeným na vrtačku úplně dohladka - žádná změna. Až jako druhá věc mě napadlo změřit ten tlak, kola totiž vypadaly na první pohled stejně a dostatečně nafoukané, ale skutečnost byla jiná.

ales.mart
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.07.2011 21:14

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od ales.mart »

ace_rimmer píše:
ales.mart píše:Ahoj hoši, tak z té vaší konverzace snažím něco načerpat, ale nějak se nedaří. Nechci tím říct, tady melete blbosti. To fakt ne. :-) Mám obdobný problém, ale s malinko jinýmy příznaky. Jen s tím rozdilem, ze se mi auto ve 130km/h taky lehce rozvibruje, ale asi tak na 5-7 sekund, pak dalších 5-7 sekund klid, no a tak to jde porad dokola. Jezdím často dálky po dálnici a po pár stech km si připadám jako u Chocholouška v ordinaci. Předem díky, za jakekoliv myšlenky.
Tohle mi dělaly zadní pneu, nenapadlo mě že to bude kvůli takové blbosti jako je rozdílný tlak, v levé jsem měl 1.5 a v druhé 2 a divně to brnělo, jakmile jsem je dal obě na 2 tak je to mnohem lepší. Je to taková blbost, ale překvapilo mě to, nemyslel jsem, že by to mohlo dělat takový bordel, holt asi v té rychlosti už se to tak mele, že je poznat každá maličkost. A to jsem ještě předtím očistil dosedací plochy všech kol (jak na kolech tak na autě) ocelákem nasazeným na vrtačku úplně dohladka - žádná změna. Až jako druhá věc mě napadlo změřit ten tlak, kola totiž vypadaly na první pohled stejně a dostatečně nafoukané, ale skutečnost byla jiná.
Přesně můj problém. Přešel jsem z 15'' na 17'' 7,5J. Auto nemám dlouho a před tím jsem to nevypozoroval. Jen mi bylo divný, že se to tak pravidelně opakuje. Zkusím překontrolovat ten tlak popř převážit. Pak se uvidí. Jinak díky.
VW PASSAT VARIANT 3C 2.0 TDI BKP

lososjun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 03.12.2007 13:34
Bydliště: Plzen

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od lososjun »

Me se to zacalo trepat po vymene brzdovych desticek a kotoucu. Take pri 120 km/h se to zacne trepat, ale pokud v teto rychlosti dam plny plyn, tak se to uklidni a zacne to zas az v dobe, kdy sundam nohu z plynu. Uklidni se to zase az kdyz pridam, nebo pri tech kritickych 120km/h. Tez jsem nechaval kontrolovat kola, tlumice, silenbloky. A nic. Take nevim. Pomooooc

lososjun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 03.12.2007 13:34
Bydliště: Plzen

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od lososjun »

TOTO jsem se docetl jinde:

Odpověď: Tento typ závady není až tak neobvyklý. Projevuje se hlavně u novějších typů automobilů, které mají složitější spojkový mechanizmus. Spojka u automobilu přenáší čím dál větší kroutící moment, který musí být přenášen plynule, ne trhavě. K tomu slouží podle typů spojek jednotlivé tlumící prvky. Může to být pryž, ocelové pružiny nebo nějaké předpružené plechy, které slouží jako listová pružina u automobilů. Pokud se nám tyto tlumící a zároveň pružící díly nějak poškodí, vzniká tato závada. Auto pak vibruje a nebo se trhavě rozjíždí. Důsledků může být několik. Jedno je asi jasné, jde o závadu, která vznikla důsledkem poškozeného dílu, který se otáčí tzn. spojka nebo poloosa. Co se týče poloosy tak to je asi první věc, na kterou bych se podíval a na co bych se zaměřil. Je to díl, který vidíte, aniž by jste něco musel rozebírat. Vzpomínám si, že se mi stalo u jednoho Citroenu r.v. 2007, že v určitých otáčkách se jemně chvěl. Bylo to zvláštní vzhledem k tomu, že auto mělo najeto cca 25000 km. Po důsledné kontrole v originál servise zjistili, že je křivá poloosa, která způsobovala toto chvění.

odstranění zavady spojky: pokud vyloučíme závadu poloosy, tak bych se určitě podíval na spojku. Pokud bude poškozená tak jediné jakým způsobem odstranit závadu je výměna celé spojky. Může tam být dvouhmotnostní setrvačník, tam je cena cca 20 000 Kč za neoriginál a nebo náhrada, sada komplet spojky tzn. přítlačný kotouč, lamela, ložisko a tam je cena cca 8 500 Kč.

odstranění závady poloosy: jediné jak odstranit vybrace poloosy je její výměna. Bohužel podle mých zdrojů se jako neoriginál dělají jen klouby, čímž závadu neodstraníte. Celá poloosa je k dispozici jen jako originál díl a tam odhaduji cenu přes 10 000 Kč.
Autor: Jiří Matwiov

Calibra
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 03.09.2010 17:40
Bydliště: Kopřivnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od Calibra »

Caute lidicky jsem automechanik a vzdycky kdyz jsem resill tento problem byly silentbloky ramen uplne na žvejkačky. To zpusobovalo ze auto pri vysoke rychlosti v uvozovkách klepe nebo vibruje.

Treviss
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 13.05.2010 09:14

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od Treviss »

Calibra píše:Caute lidicky jsem automechanik a vzdycky kdyz jsem resill tento problem byly silentbloky ramen uplne na žvejkačky. To zpusobovalo ze auto pri vysoke rychlosti v uvozovkách klepe nebo vibruje.
A muzu si je nejak sam doma zkontrolovat ci poznat jestli jsou fakt spatne?
Passat B5.5 Variant, AVF 1.9TDI 96kW, 6ti-kvalt, ESP, 4motion

Uživatelský avatar
svincik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 185
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od svincik »

mám tenhle problém taky a nedočetl jsem se jak jste to vyřešili... Díky za poznatky.

Danny89
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 28.05.2009 00:34
Bydliště: Ostrava - Mariánské Hory

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od Danny89 »

zdravím. Mi to dělalo taky a po výměně spodního krytu motoru a podběhů klid. Byly už značně jeté a při 120 se rozvibrovaly celé auto. Ve 150 se to uklidnilo. po výměně klid
Zajímavé slevy na produkty O2 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=172173" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
ace_rimmer
Závodník
Závodník
Příspěvky: 582
Registrován: 23.11.2009 21:02
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Pašík nad 120kmh třepe

Příspěvek od ace_rimmer »

to je přesně ten problém,který mě na autech nejvíc štve, člověk polemizuje co všechno v motoru a podvozku není špatné a nakonec jsou to pitomé podběhy, kde s tím nikdo nepočítá..

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“