Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

Ahoj všem ve spolek. Pustil jsem se do výměny perforované manžety venkovního homokinetického kloubu, tak se a Vámi podělím o zklušenosti.
Mám pašíka B5.5 (facelift) 1.9 TDI-PD 96 kW.

Příjemnou zábavu s Vaším mazlíkem pašíkem:

Tak pánové a případně i dámy. Měnil jsem manžetu vnějšího homokinetického kloubu (kloubu u kola) a musím říct že to byla pěkná j...čka.
Zapomeňte na sundavání nebo sklepávání homokinetického kloubu přímo na vozidle. Není to možné. Alespoň mě se to nepovedlo. Později popíšu
proč.

Postup :
1) Povolit středový šroub (u mého pašíka 1.9 TDI 96kW předohrab) je imbus č.17.
Povolení šroubu doporučuji udělat dříve, než auto zvedneme na hever. Musel jsem na imbus č.17 nasadit tyč cca 1 metr dlouhou a počádně zabrat
(imbus se pěkně ohýbal ale naštěstí se vrátil do původní ho tvaru, ten imbus stojí cca 300,- Kč). U plechového disku je to brnkačka, protože
je šroub přístupný, ale u elektronu to chce vyvcaknout tu středovou plastovou misku se znakem a pod ní je vidět středový šroub, který drží
homokinetický kloub. Povolení nebo rovou úplné vyšroubování středového šroubu není problém, protože drží pouze homokinetický kloub. Pro
manipulaci s metrovou tyčí nasazenou na imbusu doporučuji kolo vytočit příslušným směrem, aby se mi nepovedlo tou tyčí poškrábat lak na
blatníku nebo dveřích. Mě se to naštěstí nepovedlo :lol:.

2) Natrhnout kolové šrouby (nepovolovat úplně)

3) Pašíka na hever a podložit nečím aby vozidlo neleželo jenom na heveru.
Budeme lést do prostoru předního kola. Jde o to aby někomu nepřistál pašík na hlavě, to by byl masakr a hodilo by se to tak akorát na stránky
http://cafe.loveme.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; . Použil jsem fošnu tak, že jsem ji opřel o plochu, kam se dává originální hever. Bacha kam to dáváte, aby jste nic
případným povolením heveru a dosednutím pašíka na tuto podpěru nezničily. Samozřejmě je nutné zatáhnout ruční brzdu a pokud máme tak založit
klíny pod kola aby vozidlo nemohlo popojíždět.

4) Sundat příslušné přední kolo.

5) Povolit a demontovat šroub, který drží horní dvě ramena zavěšení předního kola.
Nic jiného nepovolovat, jinak budete muset na nastavení geometrie přední nápravy. Sundat matici z tohoto šroubu a šroub vyklepnout pomocí o
něco slabší ocelové tyčky než je tento šroub. Až budete vracet šroub zpět, chce to orientovat šroub tak, aby jste mohly při příští demontáži
použít vyklepávání pomocí ocelové tyčky, tzn. šroub do těhlice v místě uchycení dvou horních ramen zasunovat ze zadní strany tak, aby matice
šroubu byla zase vpředu (blíže k vám) :thk: .Né obráceně.

6) Vyklepnutí čepů horních dvou ramen.
Nikdy nemlátit do samotného hliníkového ramene ale pouze do čepu tohoto ramene a samozřejmě ne do gumové manžety ale do ocelové části čepu
tedy ze spodní strany, kde jsou ramena uchycena v těhlici. Po vaklepnutí čepů obou horníchramen očistit uložení ramen v těhlici aby při
zpětné montáži nepřekážel žádný rez ani nečistoty. Usnadní to lepší zaklepnutí čepů obou horních ramen zpět do osazení v těhlici. Po úspěšném
vyklepnutí šroubu a horních dvou ramen se těhlice vykloní ven ale k vysunutí homokinetického kloubu z tisíhranu náboje kola to nestačí.

7) Vytočit rejd předních kol na potřebnou stranu.
Pokud sundavám levé kolo otočím volantem úplně doprava a obráceně u druhé strany. Je to zdůvodu toho, že pokud natočím kola příslušným
směrem, tyč řízení se vysune na tu stranu, kde provádím montáž a oddálí těhlici natolik, že budu schopen vytáhnout homokinetický kloub s
tisícihranu náboje kola ven.

8 ) Vytažení homokinetického kloubu z tisícihranu náboje kola.
Abych lépe vytáhl homokinetický kloub z ticícihranu v náboji kola, zašroubuji na pár otáček středový šroub, pokud jsem jej již vyšrouboval
nebo jej povolím nastolik, aby se na tento šroub dalo zatlačit a vytlačím homokinetický šroub z tisícihranu v náboji kola zatlačením na
středový šroub. Mělo by to jít lehce. Středový šroub pak úplně vyšroubuji a homokinetický kloub úplně vysunu z tisícihranu náboje kola.

9) Sundání homokinetického kloubu z poloosy.
Tady nastala moje kalvárie. Myslel jsem, podle různých názorů na tomto fóru, že půjde sklepnout homokinetický kloub z poloosy přímo na
vozidle dřevěnou paličkou. (to už jsem měl dole i poškozenou manžetu, normálně jsem tu manžetu rozřezal, vazelíny bylo všude jak n.....o).
Ale chyba lávky. Nakonec jsem musel celou poloosu demontovat a upnot do svěráku. Ve výsledku je to lepší řešení. Pojďme na to.

10) Demontáž celé poloosy.
Není to nic náročného. Nikde neteče žádný olej. Není nutné manžetu rozřezávat přímo na vozidle. Zbytková vazelína se vám nemaže na všechno,
co jí příjde do cesty. Jde to vcelku dobře. Jdeme na to. Demontuji plastový kryt u poloosy, který odděluje vnitřní motorovou část od venkovní
kolové části. Je to jeden šroub torx č.25 myslím. Uvidím celkem šest šroubů XZN (torx má šesticípou hvězdičku, ale XZN má 12ti cípou
hvězdičku). U verze TDI-PD 96kW je to klíč XZN č.10. Demontáž je tak trochu práce pro hadího muže ale když máte dostatečný počet nástavců na
ráčnu, jde to vcelku dobře. Při povolování šroubu XZN zařadím rychlost (je jedno jakou) abych mohl šroub povolit a poloosa se mi neprotáčela.
Pokud potřebuji poloosu pootočit, abych se dostal k dalšímu šroubu, jednoduše vyřadím, poloosu pootočím a pak zařadím zpět rychlost, abych
mohl povolit další XZN šroub. Po povolení všech šesti XZN šroubů poloosu lehce vysunu a šup s ní do svěráku.

11) Sundám poškozenou manžetu (normálně to rozřežu třeba nožem na holení elektrických kabelů, který má na konci ostrý zobáček, a gumu manžety
krásně rozřeže)

12) Sklepnutí homokinetického kloubu z poloosy tantokrát ve svěráku.
Chce to pořádný svěrák. Dělal jsem to na malém svěráku ale to nešlo. Mlátil jsem do homokinetického kloubu a stále nešel sklepnout. Pak jsem
zaskočil ke kolegovi do jeho garáže a upnul jsem to do pořádného svěráku a náhle to šlo. Jak na to.
Upnu pořádně poloosu do pořádného svěráku. Našroubuji zpět středový šroub, do homokinetického kloubu tak, abych omezil všechny směry natáčení
homokinetického kloubu (použil jsem středový šroub, který je přiložen v sadě s novou manžetou, abych neničil ten původní). Při zašroubování
středového šroubu se tento opře o polosou ve vnitřní části homokinetického kloubu a úplně zamezí natáčení kloubu. Kloub je teď nepohyblivý
(vůbec neškodí šroub trošku více dotáhnout a vytvořit tak jakési malé předpětí, které nám umožní snadnější sklepnutí homokinetického kloubu z
poloosy). Do takto znehybněného homokinetického kloubu udeřím kladivem. POZOR pouze do pouzdra homokinetického kloubu a nikoliv do vnitřní
klece kde jsou kuličky). Nedá se nic dělat. Musíte do pouzdra homokinetického kloubu mydlit tak dlouho, dokud nesleze z poloosy. Mě se to
povedlo na velkém svěráku za chvilku. Ale ten ocelový drátek, který zajišťuje pozici homokinetického kloubu na poloose a brání nám ve
sklepnutí homokinetického kloubu byl téměř překrojený od tisícihranu. Tak si asi umíte představit, jak se do toho musí udeřit (bolelo mě u
srdce, když jsem do toho musel mlátit kladivem). Pokud se mi podaří na pouzdru homokinetického kloubu vytvořit plošky od úderů kladivem, tyto
plošky lehce zabrousím pilníkem tak, aby se nová manžeta, kterou pak nasadím na pouzdro homokinetického kloubo o tyto plošky nepoškodila.

13) Vyčištení homokinetického kloubu.
Homokinetický kloub raději vyčistím z důvodu, že byla manžeta perforovaná a mohl se dostat dovnitř nějaký bordel.
Pokud se mi podařilo sklepnout homokinetický kloub z poloosy mám vyhráno. Další potřebná práce je už brnkačka. Označim si na pouzdru
homokinetického kloubu malinkým zářezem pozici, abych věděl kam přijde zpět osadit klec a vnitřní kříž homokinetického kloubu. Je nutné po
rozebrání vnitřností homokinetického kloubu tyto osadit zpět do své původní pozice. Nedoporučuji poskládat vnitřnosti homokinetického kloubu
jinak, než byly původně složeny. Udělal jsem to tak, že jsem vyklopil klec, středový kříž a kuličky z pouzdra tak, aby se mi nerozsypali
(drželo to na staré vazelíně). Kuličky jsem poskládal od první až po šestou do řady s tím, že jsem věděl že první kulička je první od zářezu
na pouzdru homokinetického kloubu a tak dále až po šestou kuličku. Pozor na směr počítání pozic pro kuličky ať to počítám stále jedním směrem
třeba po směru hodinových ručiček. Vnitřní kříž s klecí jsem musel stále držet v ruce a mít do pozice číslo jedna zasunutý prst tak aby se mi
to nepootočilo, protože materiál je tak kvalitní, že se mi nepodařilo na něm udělat zářez pro orientaci.
Všechno jsem očistil od staré vazelíny a sesadil zpět do původní polohy před vyklopením klece s vnitřním křížem a kuličkami z poudra
homokinetického kloubu. Je to jako ježek v kleci. Chce to trpělivost.

14) Montáž nové manžety
Poloosu mám stále ve svěráku. Očistím dosedací plochy manžety na poloose a novou manžetu nasunu na poloosu. Jsou tam takové výstupky, takže
není možné manžetu osadit špatně. Prostě ji osadím mezi oba výlisky a zajistím sponkou. U mě byl problém, protože jsem zvolil manžetu z
druhovýroby, menší sponka na upnutí manžety na poloosu byla příliš veliká (z.....ý číňani) takže při utahování spony štípačkami jsem tuto
menší sponku přeštípnul. Nevadí. Musíme si umět poradit. Vzal jsem vázací plastovou zdrhovací pásku a nasadil místo té ocelové přeštípnuté.
Raději jsem tam dal dvě vedle sebe. Zatím to drží vcelku dobře. Do vnitřní části manžety vymáčknu jeden ze dvou pytlíků s vazelínou
(molybdenová vazelína), kterou mám v sadě s novou manžetou. Z poloosy odstraňím dva staré kroužky a starý ocelový drátek ve tvaru"C" (ten,
který jsem poškodil při sklepávání homokinetického kloubu z poloosy) a nasunu nové dva kroužky a nový ocelový drátek ve tvaru "C", který
nacvaknu na zářez v poloose. Do pouzdra homokinetického kloubu se správně osazenými vnitřnostmi vymáčknu druhý pytlík s vazelínou (opět
součást sady s novou manžetou). Takto připravený homokinetický kloub nasunu na poloosu a zacvaknu na ocelový drátek. Jde to velmi snadno.
Žádné násilí. Druhou stranu manžety nasunu na pouzdro homokinetického kloubu a zajistím druhou větší ocelovou sponou. Opět jsem narazil na
problém. Tato spona byla zase o něco menší, takže nešla spojit tak, abych ji mohl kleštěmi utáhnout. Musel jsem trošku narovnat prolis pro
utažení pásky a to se mi vymstilo, protože jsem tuto ocelovou pásku nemohl pořádně dotáhnout (opět z.....í číňani). Nevadí. Ocelovou pásku
jsem tam nechal a ještě jsem použil plastovou zdrhovací pásku a manžetu pro jistotu touto páskou zajistil. Výměnu manžety mám HOTOVOU!!!
Ještě musím osadit poloosu zpět atd. Jdeme na to.

15) Montáž poloosy zpět na vozidlo.
Celou poloosu nasunu zpět do prostoru kde byla původně. Přišroubuji zpět šest šroubů s hlavičkou XZN stejným postupem tak, jak jsem je
sundaval. Zařadím rychlost, dotáhnu šroub, vyřadím, pootočím poloosu, zašroubuji a dotáhnu šroub atd. Šrouby pořádně dotáhněte, přenáší se
přes ně tah motoru na kola.

16) Nasadím poloosu do tisícihranu náboje kola.
Nejprve to chce očistit zuby pro čidlo ABS. Nasunu homokinetický kloub do tisícihranu v náboji kola (pokud by to nešlo, pootočím nábojem kola
tak, aby tisícíhran v náboji kola korespondoval s tisícihranem na homokinetickém kloubu a zasunu do náboje kola). Opět to jde velmi lehce,
žádné násilí. Homokinetický kloub zajistím původním středovým šroubem.

17) Montáž malého plastu odělujícího vnější prostor kola od vnitřního prostoru motoru a zajistím šroubem torx č.25.

18) Montáž vysazených horních dvou ramen závěsu předního kola.
Ramena nasadím a lehce naklepnu do osazení pro čepy těchto dvou horních ramen v těhlici. Nejde to zrovna lehce. Možná budete muset trošku
klepnout do hliníkového ramena. Ale žádné velké násilí. Ať ta ramena nebo čepy ramen nezničíte. Rozhodně neklepejte do gumové manžety. Někdy
pomůže, když pod spodní rameno závěsu předního kola vsunete druhý hever a celý závěs předního kola truchu přizvednete nahoru tak, aby čepy
horních dvou ramen šly lépe zasunout. Dále jsem pořídíl raději nový šroub, který drží tato dvě horní ramena v těhlici a namazal ANTI-SIZE
pastou a naklepl jsem jej tak ,jak byl před demontáží, tedy hlavou šroubu dozadu směrem k motoru a maticí šroubu dopředu ke mně.

19) Montáž kola
Namontuji kolo a lehce křížem dotáhnu kolové šrouby. Pašíka sundám z heveru a dotáhnu středový šroub, který drží homokinetický kloub a kolové
šrouby. Nasadím poklici a je hotovo.

Obědnám si sanitku a nechám se odvézt na měsíční rehabilitaci do lázní. :minzdr: :minzdr:

PRÁCI ZDAR A AŤ JE TADY NA TOMTO FÓRU VÍCE TAKOVÝCHTO POLOPATICKÝCH NÁVODŮ.
Naposledy upravil(a) frodobagin dne 07.11.2010 12:08, celkem upraveno 5 x.

Uživatelský avatar
VWPetr
Profík
Profík
Příspěvky: 1045
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vrbno pod Pradědem
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od VWPetr »

Sorry , nečetl jsem to celé , ale tohle jsem dělal na autě :wink:
Takže tohle neplatí :
Zapomeňte na sundavání nebo sklepávání homokinetického kloubu přímo na vozidle. Není to možné.

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od živočich »

podle mě jde sundat na autě,poprvé jsem taky vyndával celou poloosu ven.Po sundání a prozkoumání stačí pak použít halazenku pr.14mm a délky 30mm -33mm ,z jedné strany na ní udělat zražení 4x45° tu vsunout pod ten šroub co drží náboj.Sražení s měrem ke šroubu.Našroubuješ šroub a utahuješ,tím se to ztáhne ,možna ne celý,ale ten první tah přes ten zajištovací kroužek je dostačující.Jen je potřeba mít kloub s poloosou v ose(při to ztahování)
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od majkl1 »

No vidíš chlape! A pak že to nepůjde :twisted:
Za nějaký čas tu vymyslíme takový postupy, že na např. výměnu pneu nebude ni třeba sundávat kolo. :mrgreen: Origo servisy budou minulostí. :cowb:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

Musím říct, že při upnuté poloose do svěráku jsem zkoušel přesně to samé, tedy stáhnout homokinetický kloub tím, že budu dotahovat středový šroub. Nepovedlo se. Prostě jsem nedokázal ten šroub dotáhnout tak, aby přefikl ten ocelový drátek ve tvaru "C". :oops:

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od živočich »

no a já právě ano,kladivem jsem do toho mlátil aspoň hodinu,kolegové v prací ztoho už měli čurinu,jak se na tom pojímám.
Jelikož jsem to dělal poprvé,tak jsem netušil při tom ztahovaní o co se šroub bude opírat,tak že kamarád na tel. a že tam nic k poškozaní není.Poloosu do svislé polohy,šup tam asi 13 kuličku(z ložiska) natočit šroub a najednou to bylo dole v cuku letu.
Na autě kuličku nemůžeš použít,protože by padla do kloubu(po sundání jde vyndat) ve vodorovné poloze právě použít tu hlazenku.
Zdraví a sílu najdeš ve VW

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od majkl1 »

Prej kamarád na telefonu, myslím, že to byl nějakej škodolibej zmetek, co čekal, že si tam něco zmrvíš. :mrgreen:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od ameron »

frodobagin píše:Našroubuji zpět středový šroub, do homokinetického kloubu tak, abych omezil všechny směry natáčení
homokinetického kloubu (použil jsem středový šroub, který je přiložen v sadě s novou manžetou, abych neničil ten původní).
to si tam nakoniec dal stary stredovy sroub? Prave naopak si to mal spravit. Mal si mlatit po starom a na koniec si tam mal dat novy zo sady. Aj v servisnych manualoch sa pise: vzdy vymenit za novy :).
Inak neviem co to mate vsetci za problem s tymi manzetami ja homokinetak vyberam bez problemov na aute bez vyberania poloosi von (uplne zbytocne) - nasroubujem stredovu sroubu chytim homokinetak normalne do ruky a klepnem kladivom po sroube a je to. Istiaci kruzok sa tym odisti a homokinetak stiahnem dole. Ten nemoze byt ani zahrdzaveny ani nic podobne nakolko je stale mazany vazelinou predsa. Takto som menil manzety na terajsom passate a aj na predoslom niekolko krat a nikdy ziaden problem.

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

Problém je v tom, že ten nový středový šroub, co byl v sadě s novou manžetou vypadal vcelku hůř něž ten původní. Měl menší dosedací plochu hlavičky šroubu, byl černěný. Sada s novou manžetou je totiž druhovýroba. Raději jsem důvěřoval origo šroubu. :lol:

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

... jo a původní šroub je na imbus klíč č.17 a ten nový středový šroub je na maticový klíč č.16 myslím. budu mít jiné druhy šroubů na autě?

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

Přidám pár fotografií. Sice jsou tofotografie z výměny manžety na druhé straně ale poslouží.
Přílohy
Povolit středový šroub a natrhnout kolové šrouby.
Povolit středový šroub a natrhnout kolové šrouby.
Vyklepat šroub aretující horní dvě ramena a obě tato ramena opatrně vyklepnout.
Vyklepat šroub aretující horní dvě ramena a obě tato ramena opatrně vyklepnout.
Otočit řízením na druhou stranu než je strana kde měním manžetu a lehce vysunout poloosu z těhlice.
Otočit řízením na druhou stranu než je strana kde měním manžetu a lehce vysunout poloosu z těhlice.
Odšroubuji malý plast který kryje motorový prostor (jeden torx šroub) a povolím šest šroubů torx a sundám celou poloosu.
Odšroubuji malý plast který kryje motorový prostor (jeden torx šroub) a povolím šest šroubů torx a sundám celou poloosu.
Poškozená manžeta na demontované poloose.
Poškozená manžeta na demontované poloose.

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

... další momentky
Přílohy
Poloosa v celé své kráse.
Poloosa v celé své kráse.
Již sklepnutý homokynetický kloub. Pěkná pakárna to sklepnout. Pěkný prdy jsem do toho musel dát něž to slezlo z poloosy.
Již sklepnutý homokynetický kloub. Pěkná pakárna to sklepnout. Pěkný prdy jsem do toho musel dát něž to slezlo z poloosy.
Vyndaná střeva z homokloubu. Kříž, klec a kuličky. Je velmi nutné poznačit si nulovou pozici (viz zdrhovací pásky) a kuličky poskládány přesně podle toho, jak byly vyndány, aby se všechno vrátilo tak, jak to bylo a na původní místa.
Vyndaná střeva z homokloubu. Kříž, klec a kuličky. Je velmi nutné poznačit si nulovou pozici (viz zdrhovací pásky) a kuličky poskládány přesně podle toho, jak byly vyndány, aby se všechno vrátilo tak, jak to bylo a na původní místa.
Poskládaný homokloub s namačkanou molybdenovou vazelínou připravený na nacvaknutí zpět na poloosu.
Poskládaný homokloub s namačkanou molybdenovou vazelínou připravený na nacvaknutí zpět na poloosu.
Připravená poloosa s nasazenou novou manžetou a natlačenou molybdenovou vazelínou připravená na nacvaknutí homokloubu.
Připravená poloosa s nasazenou novou manžetou a natlačenou molybdenovou vazelínou připravená na nacvaknutí homokloubu.
Naposledy upravil(a) frodobagin dne 10.08.2011 16:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

... a ještě ukázka, jak se tvrdý ocelový drátek zajišťující pozici homokloubu na poloose poškodil při sklepávání homokloubu.
Přílohy
DSCN3662upr1.jpg

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od majkl1 »

Takže jen pár drobných připomínek:
Proč to všichni sundáváte celé z auta a bušíte do toho jak hluchej do vrat? Stačí dát kloub do osy poloosy, vzít šroub, který jste před tím povolili na středu kola a natočit ho do závitu kloubu zpět. Krapet utáhnout a když kloub nenvyskočí sám, stačí lehké klepnutí a je to venku bez násilí. Vše za pár desítek vteřin a bez nutnosti demontáže celé poloosy.
A další postřeh, ta segerovka (pojistka) má takový tvar mít. Když jí sklepneš do kruhového, tak to jednak nebude fungovat a poloosa ti může vyjet z kloubu (osobní zkušenost).
Výměnám prachovek zdar! :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

kelly01
Profík
Profík
Příspěvky: 973
Registrován: 12.01.2008 21:08
Bydliště: Přerov

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od kelly01 »

Já vjedu k soukromníkovi, vrazím mu do ruky manžetu a 2kila(nechce se mi špinit), jdu si do jeho kanclu udělat kávičku a než ji vypiji je hotovo :mrgreen:
A poloosu jsme nikdy nevydělávali :oops:

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“