kolísání otáček neutrál
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- tomaskolomaznik
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 23.04.2011 19:04
kolísání otáček neutrál
Ahoj klubáci ,
mám problém s GIV 1.6 SR. Jakmile se motor zahřeje a popojíždí se v koloně (tam je to nejvíc poznat), tak mi kolísají otáčky. Např. tedy jedu v koloně, vyřadím 1., pustím plyn a auto začne kuckat. Otáčky pak kolísasjí mezi 1000-500rpm, dokud se po cca 5 sekundách neustálí na správných cca 700-800rpm.
Zkusil jsem to natočit, ale bohužel nenašel jsem nikde zácpu, takže jsem jen se zahřátým motorem tůroval. Není to tak markantní, ale třeba to někdo poznáte a pomůžete mi .
Video za dne:
- není to vidět tak markantně, ale jsou dny, kdy to jsem fakt těch 1000-600 a auto málem chcípá:(
Video v noci:
sorry za kvalitu - je tam ale trochu vidět to kolísání a dokonce, že i světla zeslábnout při nízkých otáčkách.
P.S: jsou tam nový rozvody, oleje, filtry, baterka, klimakompresor.
Mohu vás poprosit o radu ? Neví někdo, čím by to mohlo být?
Předem děkuji
mám problém s GIV 1.6 SR. Jakmile se motor zahřeje a popojíždí se v koloně (tam je to nejvíc poznat), tak mi kolísají otáčky. Např. tedy jedu v koloně, vyřadím 1., pustím plyn a auto začne kuckat. Otáčky pak kolísasjí mezi 1000-500rpm, dokud se po cca 5 sekundách neustálí na správných cca 700-800rpm.
Zkusil jsem to natočit, ale bohužel nenašel jsem nikde zácpu, takže jsem jen se zahřátým motorem tůroval. Není to tak markantní, ale třeba to někdo poznáte a pomůžete mi .
Video za dne:
- není to vidět tak markantně, ale jsou dny, kdy to jsem fakt těch 1000-600 a auto málem chcípá:(
Video v noci:
sorry za kvalitu - je tam ale trochu vidět to kolísání a dokonce, že i světla zeslábnout při nízkých otáčkách.
P.S: jsou tam nový rozvody, oleje, filtry, baterka, klimakompresor.
Mohu vás poprosit o radu ? Neví někdo, čím by to mohlo být?
Předem děkuji
- VW-Tim
- Jezdec
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.09.2007 17:25
- Bydliště: MS kraj
Re: kolísání otáček neutrál
vyčistit klapku + základní nastavení
to bych udělal jako první
to bych udělal jako první
wagen cult cars
- tomaskolomaznik
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 23.04.2011 19:04
Re: kolísání otáček neutrál
klapka je dokonale čistá. Před asi 3 týdny jsem měnil sání a díval jsem se na ni.
Základní nastavení udělám jak, prosím?:) Mám k dispozici jen kabel ELM32, ale ještě jsem neměl šanci použít
Základní nastavení udělám jak, prosím?:) Mám k dispozici jen kabel ELM32, ale ještě jsem neměl šanci použít
- d.proky
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 04.06.2011 21:41
Re: kolísání otáček neutrál
mě to dělá u GIII taky jenže mě to občas i chcípne taky nevim co stim ale řikali mi nějaky čidlo teplotní
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání otáček neutrál
Tyhle problémy s 1.6SR jsou tady pořád.
Může to být nějaká netěsnost, může to někde přisávat falešný vzduch, prošel bych nejdříve všechny hadice a sání vzduchu...
Další možnost je zapalování, modul-kabely-svíčky... chce to projít - proměřit.
Další věc je lambda sonda... podívat se alespoň na hodnoty na VAG a celkově se mrknout jestli auto něco nehlásí...
Další možnost je čidlo teploty... teplota na budíku může být ok, ale do RJ jednotky můžou jít chybné údaje.
Mně osobně čidlo ukazovalo teploty tak, že to skákalo 60-90-70-95... a na základě toho motor přidával a blbly otáčky...
Další možnost je klapka, pokud je čistá a nastavená a pořád blbne, chce to si pujčit jinou o které víš, že na 100% funguje... a zkusit to.
Poslední možnost je RJ jednotka motoru.
Já jsem skončil na klapce, kterou jsem ve slušném stavu nesehnal a novou kupovat nechci. Vlastně teď už vůbec ne, když tam bude jiný motor
Může to být nějaká netěsnost, může to někde přisávat falešný vzduch, prošel bych nejdříve všechny hadice a sání vzduchu...
Další možnost je zapalování, modul-kabely-svíčky... chce to projít - proměřit.
Další věc je lambda sonda... podívat se alespoň na hodnoty na VAG a celkově se mrknout jestli auto něco nehlásí...
Další možnost je čidlo teploty... teplota na budíku může být ok, ale do RJ jednotky můžou jít chybné údaje.
Mně osobně čidlo ukazovalo teploty tak, že to skákalo 60-90-70-95... a na základě toho motor přidával a blbly otáčky...
Další možnost je klapka, pokud je čistá a nastavená a pořád blbne, chce to si pujčit jinou o které víš, že na 100% funguje... a zkusit to.
Poslední možnost je RJ jednotka motoru.
Já jsem skončil na klapce, kterou jsem ve slušném stavu nesehnal a novou kupovat nechci. Vlastně teď už vůbec ne, když tam bude jiný motor
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomaskolomaznik
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 23.04.2011 19:04
Re: kolísání otáček neutrál
chápu, chápu takže do servisu :D
Díky moc za rady:) Zkusím se podívat na ten VAG a uvidím, jestli něco najdu
Díky moc za rady:) Zkusím se podívat na ten VAG a uvidím, jestli něco najdu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 16.08.2011 20:03
Re: kolísání otáček neutrál
Zdravím...zkusil bych teplotní čidlo a nebo tu klapku vyčistit.Měl jsem problém s kolísáním na volnoběh a po vyřazení, při otáčení volantem na místě.Klapka vyčištěna, kolísání pryč a lepší výkon:)
VW Bora 1.6 SR 74 KW
VW Bora 1.6 SR 74 KW
- tomaskolomaznik
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 23.04.2011 19:04
Re: kolísání otáček neutrál
čao chlapi,
tak dneska jsem konečně vyřešil problém. na 90% to byl olej v servu.
Čím méně bylo oleje, tím více to dělalo. Dneska jsem vyměnil servoolej, vyčistil klapku, vyměnil olej v převodovce a všechno OK
Třeba to někomu někdy pomůže:)
tak dneska jsem konečně vyřešil problém. na 90% to byl olej v servu.
Čím méně bylo oleje, tím více to dělalo. Dneska jsem vyměnil servoolej, vyčistil klapku, vyměnil olej v převodovce a všechno OK
Třeba to někomu někdy pomůže:)
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: kolísání otáček neutrál
Servoolej? sakra jak to tím může být? ten já sem nekontroloval nikdy. Chybělo ti tam?
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání otáček neutrál
Pak blbne servo čerpadlo a to přímo dokáže ovlivnit otáčky motoru... jako když točíš volantem, tak si přidá samo...
Už tady někdo řešil, že měl blbé servo a blby mu otáčky na volnoběh...
Už tady někdo řešil, že měl blbé servo a blby mu otáčky na volnoběh...
Naposledy upravil(a) jurod dne 14.12.2011 23:08, celkem upraveno 2 x.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomakecTD
- VWjunior
- Příspěvky: 1759
- Registrován: 07.06.2010 21:09
- Bydliště: Prostějov
Re: kolísání otáček neutrál
To já když za studena po startu když vyjíždím tam musím do max vytočit kola a to jako ke konci se ty otáčky trochu zmírní, ale že by se pohupovaly to ne...Vím že na firemním mercedesu bylo málo kapaliny tak to tak divně skákalo i volant jednou šel ok pak zase ne, to pak jo. Buď málo kapaliny nebo opravdu špatné čerpadlo.
- tomaskolomaznik
- Řidič
- Příspěvky: 57
- Registrován: 23.04.2011 19:04
Re: kolísání otáček neutrál
přesně jak píše Jurod.
Muselo to tahat posledních pár kapek oleje, takže dostávalo zabrat. Olej vyšel na 150 Kč a opravdu to pomohlo.
Druhá věc je, že se říká o převodovkovým oleji, že je to doživotní kapalina - houby. Bylo z toho víc bordelu než z oleje do motoru.
Muselo to tahat posledních pár kapek oleje, takže dostávalo zabrat. Olej vyšel na 150 Kč a opravdu to pomohlo.
Druhá věc je, že se říká o převodovkovým oleji, že je to doživotní kapalina - houby. Bylo z toho víc bordelu než z oleje do motoru.