Kolísání ventilace
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Kolísání ventilace
Ahoj klubáci,
mám menší problém s klimatronikem. Někdy se stane, že začné foukat víc a hned zase míň a je to jakoby chvilkově neměli větráky sílu. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?
Dále jsme si nechal doplnit chladící kapalinu, ale ventilátor kompresoru se netočí a tutově to bude těmi uhlíky jaxe zde všude píše. Věc se má ale tak, že klima chladí a já jsem spokojenej že né tolik, pač mi aspoň mimino nenastydne při prudkém ochlazení. Je problém nechat ten ventilátor odpojenej a chladit jen tak na půl když mi to stačí?
díky
Spagre
mám menší problém s klimatronikem. Někdy se stane, že začné foukat víc a hned zase míň a je to jakoby chvilkově neměli větráky sílu. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?
Dále jsme si nechal doplnit chladící kapalinu, ale ventilátor kompresoru se netočí a tutově to bude těmi uhlíky jaxe zde všude píše. Věc se má ale tak, že klima chladí a já jsem spokojenej že né tolik, pač mi aspoň mimino nenastydne při prudkém ochlazení. Je problém nechat ten ventilátor odpojenej a chladit jen tak na půl když mi to stačí?
díky
Spagre
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Kolísání ventilace
Prudké ochlazení záleží na tom, jak si nastavuješ na climatroniku teplotu
K tomu venkovnímu ventilátoru. Pokud se ti chladivo uchladí náporem větru při jízdě, tak je to v poho a výkon klimy je skoro stejný, jako kdyby ti fungoval. Problém nastane při zastavení a přehřátí chladiva v teplých dnech. Vzroste jeho tlak a klima se ti vypne = dusno (teplo a vlhko z klimy) a pokud není čištěná, tak i smrad a nebezpečí respirační infekce (kašel, bolest v krku atd.).
A k tomu prvnímu - "foukání". Pokud se mění množství vzduchu při stejných otáčkách ventilátoru topení, může být na vině špatně fungující servo motorek ovládající klapku pro recirkulační a omezovací klapku. Ta omezovací část stojí za těmito potíži. Jestli je to servem, poznáš na diagnostice.
K tomu venkovnímu ventilátoru. Pokud se ti chladivo uchladí náporem větru při jízdě, tak je to v poho a výkon klimy je skoro stejný, jako kdyby ti fungoval. Problém nastane při zastavení a přehřátí chladiva v teplých dnech. Vzroste jeho tlak a klima se ti vypne = dusno (teplo a vlhko z klimy) a pokud není čištěná, tak i smrad a nebezpečí respirační infekce (kašel, bolest v krku atd.).
A k tomu prvnímu - "foukání". Pokud se mění množství vzduchu při stejných otáčkách ventilátoru topení, může být na vině špatně fungující servo motorek ovládající klapku pro recirkulační a omezovací klapku. Ta omezovací část stojí za těmito potíži. Jestli je to servem, poznáš na diagnostice.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání ventilace
Hans76 píše:Prudké ochlazení záleží na tom, jak si nastavuješ na climatroniku teplotu
K tomu venkovnímu ventilátoru. Pokud se ti chladivo uchladí náporem větru při jízdě, tak je to v poho a výkon klimy je skoro stejný, jako kdyby ti fungoval. Problém nastane při zastavení a přehřátí chladiva v teplých dnech. Vzroste jeho tlak a klima se ti vypne = dusno (teplo a vlhko z klimy) a pokud není čištěná, tak i smrad a nebezpečí respirační infekce (kašel, bolest v krku atd.).
A k tomu prvnímu - "foukání". Pokud se mění množství vzduchu při stejných otáčkách ventilátoru topení, může být na vině špatně fungující servo motorek ovládající klapku pro recirkulační a omezovací klapku. Ta omezovací část stojí za těmito potíži. Jestli je to servem, poznáš na diagnostice.
Tož co se ventilátoru týče, taxe nemusím bat, že se tím něco zničí ještě víc. Klimu využívám málo a do teplých krajů se nechystám:)
Na to servo mrknu skrze wag teda.
Díky
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Kolísání ventilace
Do teplých krajů ani nemusíš. Stačí léto v Česku. Nový ventilátor sahary stojí cca 1300-1400,-, ale je samo tvá věc
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání ventilace
Léto v Česku???? si děláš srandu
Si minimálně rok počkáme
Si minimálně rok počkáme
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Kolísání ventilace
A co ten VAG?
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání ventilace
no to ještě potrvá, než to se sousedem napíchnu:)
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
- ZALL
- Jezdec
- Příspěvky: 290
- Registrován: 11.05.2008 20:55
- Bydliště: Okr. Trutnov (Královehradecký kraj - Východní Čechy)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání ventilace
Mam ten samý problém s climatronicem - servo.
Jak drahá a náročná je asi tak oprava?
To spagre:
Ten ventilátor v motorovém prostoru tzv. saharu bych ti doporučil vyměnit, taky jsem měnil... A i když se nic nezničí dokud funguje ochrana chladícího okruhu, tak je jasné, že to není ideál.
Navíc časem budeš stejně zažívat víc a víc situací kdy oceníš, že sahara funguje (Dlouhá kolona v parném dni atd...)
Jak drahá a náročná je asi tak oprava?
To spagre:
Ten ventilátor v motorovém prostoru tzv. saharu bych ti doporučil vyměnit, taky jsem měnil... A i když se nic nezničí dokud funguje ochrana chladícího okruhu, tak je jasné, že to není ideál.
Navíc časem budeš stejně zažívat víc a víc situací kdy oceníš, že sahara funguje (Dlouhá kolona v parném dni atd...)
PASSAT VARIANT 3BG 2003 1.9TDI PD-96kW AVF + Chiptuning by Motorpower
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Kolísání ventilace
Mám podobný problém.
Když mám Climatronik v poloze econ, všechno je v naprostém pořádku. V zimě pěkně topí, i teď po ránu najede pěkně na mnou zadanou teplotu 20°C, ale! Jakmile překliknu na "auto" nebo zapnu klimu manuálně, tak sice chladí pěkně ( nechal jsem si ji doplnit a zkontroloval těsnost, vše ok ), ale sem tam mi jakoby "přifoukne" větší silou.
Příklad: jedu z práce, zapnu auto, klima jede naplno, mám nastaveno 21°C ( teď v parnu nedávám 20°C ) a vše pěkně chladí, po chvíli už teplota v autě hezky klesne a větráky uberou na intenzitě, řekněme na 4 "větráčky" a sem tam se síla na chviličku rapidně zvýší, aniž by se na climatroniku cokoliv změnilo, nevíte proč to dělá, je to normální nebo je něco špatně? Nelíbí se mi to a co měl kdysi otec Octavii 1 s climatronikem, nepamatuju, že by mu to něco takovýho dělávalo...
Když mám Climatronik v poloze econ, všechno je v naprostém pořádku. V zimě pěkně topí, i teď po ránu najede pěkně na mnou zadanou teplotu 20°C, ale! Jakmile překliknu na "auto" nebo zapnu klimu manuálně, tak sice chladí pěkně ( nechal jsem si ji doplnit a zkontroloval těsnost, vše ok ), ale sem tam mi jakoby "přifoukne" větší silou.
Příklad: jedu z práce, zapnu auto, klima jede naplno, mám nastaveno 21°C ( teď v parnu nedávám 20°C ) a vše pěkně chladí, po chvíli už teplota v autě hezky klesne a větráky uberou na intenzitě, řekněme na 4 "větráčky" a sem tam se síla na chviličku rapidně zvýší, aniž by se na climatroniku cokoliv změnilo, nevíte proč to dělá, je to normální nebo je něco špatně? Nelíbí se mi to a co měl kdysi otec Octavii 1 s climatronikem, nepamatuju, že by mu to něco takovýho dělávalo...
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Kolísání ventilace
Nemusí Tě to stát téměř nic, jen čas. Koukni zde:ZALL píše:Mam ten samý problém s climatronicem - servo.
Jak drahá a náročná je asi tak oprava?
To spagre:
Ten ventilátor v motorovém prostoru tzv. saharu bych ti doporučil vyměnit, taky jsem měnil... A i když se nic nezničí dokud funguje ochrana chladícího okruhu, tak je jasné, že to není ideál.
Navíc časem budeš stejně zažívat víc a víc situací kdy oceníš, že sahara funguje (Dlouhá kolona v parném dni atd...)
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=161&t=159471" onclick="window.open(this.href);return false;
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
-
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.08.2010 18:07
- Bydliště: Holice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání ventilace
shikaree píše:Mám podobný problém.
Když mám Climatronik v poloze econ, všechno je v naprostém pořádku. V zimě pěkně topí, i teď po ránu najede pěkně na mnou zadanou teplotu 20°C, ale! Jakmile překliknu na "auto" nebo zapnu klimu manuálně, tak sice chladí pěkně ( nechal jsem si ji doplnit a zkontroloval těsnost, vše ok ), ale sem tam mi jakoby "přifoukne" větší silou.
Příklad: jedu z práce, zapnu auto, klima jede naplno, mám nastaveno 21°C ( teď v parnu nedávám 20°C ) a vše pěkně chladí, po chvíli už teplota v autě hezky klesne a větráky uberou na intenzitě, řekněme na 4 "větráčky" a sem tam se síla na chviličku rapidně zvýší, aniž by se na climatroniku cokoliv změnilo, nevíte proč to dělá, je to normální nebo je něco špatně? Nelíbí se mi to a co měl kdysi otec Octavii 1 s climatronikem, nepamatuju, že by mu to něco takovýho dělávalo...
Přesně to mi dělá taky.
A už se mi stalo, že sem jel z hor a bylo krásně a klima prostě ani nezačala chladit, taxem myslel, že je pryč chladivo a ejhle druhý den už vše jelo???????? Nechápu. Asi vyměním klimatronik a bude
Paša 2003 v kombíku, Touareg 2008 3.0 TDI
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Kolísání ventilace
Kolísání intezity foukání bez změny počtu čárek na klimatroniku může být způsobeno špatně fungujícím servomotorkem recirkulace. Dělalo mi to také a po opravě servomotorku je vše OK. Už žádné kolísání
Servomotorek V71 totiž neovládá jen recirkulaci, ale i omezovací klapku, která "škrtí" přívod vzduchu v závislosti na rychlosti auta tak, aby bylo množství nasávaného vzduchu stále stejné. Špatná funkce V71 by měla být zjistitelná v paměti závad.
Servomotorek V71 totiž neovládá jen recirkulaci, ale i omezovací klapku, která "škrtí" přívod vzduchu v závislosti na rychlosti auta tak, aby bylo množství nasávaného vzduchu stále stejné. Špatná funkce V71 by měla být zjistitelná v paměti závad.
spagre píše:shikaree píše:Mám podobný problém.
Když mám Climatronik v poloze econ, všechno je v naprostém pořádku. V zimě pěkně topí, i teď po ránu najede pěkně na mnou zadanou teplotu 20°C, ale! Jakmile překliknu na "auto" nebo zapnu klimu manuálně, tak sice chladí pěkně ( nechal jsem si ji doplnit a zkontroloval těsnost, vše ok ), ale sem tam mi jakoby "přifoukne" větší silou.
Příklad: jedu z práce, zapnu auto, klima jede naplno, mám nastaveno 21°C ( teď v parnu nedávám 20°C ) a vše pěkně chladí, po chvíli už teplota v autě hezky klesne a větráky uberou na intenzitě, řekněme na 4 "větráčky" a sem tam se síla na chviličku rapidně zvýší, aniž by se na climatroniku cokoliv změnilo, nevíte proč to dělá, je to normální nebo je něco špatně? Nelíbí se mi to a co měl kdysi otec Octavii 1 s climatronikem, nepamatuju, že by mu to něco takovýho dělávalo...
Přesně to mi dělá taky.
A už se mi stalo, že sem jel z hor a bylo krásně a klima prostě ani nezačala chladit, taxem myslel, že je pryč chladivo a ejhle druhý den už vše jelo???????? Nechápu. Asi vyměním klimatronik a bude
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
-
- Závodník
- Příspěvky: 598
- Registrován: 13.07.2009 13:49
Re: Kolísání ventilace
Hans76: díky za informaci. To jsme nevěděl. Zkusím zjistit, co hlásí paměť závad, ale jak se znám, nic tam nebude:D
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1258
- Registrován: 28.11.2010 19:28
- Bydliště: Rychnov nad kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání ventilace
nechci rejpat, ale ten vetrak bud vymente, nebo novy uhliky, me to vyslo na 34,- , byly ze skodovky de o to, ze jak vzroste tlak vlivem prehrati chladiva, tak musi i vic makat kompresor, po delsim jezdeni je moznost, ze se tímto kompreso zadře (bylo mi to řečeno od človka co dělá a servisuje klimy do aut, takže žádnej nesmysl), mimo to po oprave vetráku se mi znížila spotřeba asi o 0,3l/100, takže vliv to ma staci hledat, navod na opravu tu je, staci asi pul hodka prace a vetrak vali
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 26.10.2009 19:27
Re: Kolísání ventilace
ahoj,
mám dle popisu naprosto totožný problém s climatronikem, chladí dobře, topí dobře, ale po chvíli chlazení začne kolísat (přifukovat) bez změny na climatronicu vzduch, alespoň hodně moc slyšitelně, intenzitu až tak moc na ruce nepoznám
vyřešil opravdu někdo tenhle problém? je tim motorkem v71? na diagnostice mam v závadách V71 a tušim V85, vyplatí se to opravovat? upřímně zas tak moc mě to netrápí, ale nerad bych touhle závadou třeba rozbil něco dalšího.
mám dle popisu naprosto totožný problém s climatronikem, chladí dobře, topí dobře, ale po chvíli chlazení začne kolísat (přifukovat) bez změny na climatronicu vzduch, alespoň hodně moc slyšitelně, intenzitu až tak moc na ruce nepoznám
vyřešil opravdu někdo tenhle problém? je tim motorkem v71? na diagnostice mam v závadách V71 a tušim V85, vyplatí se to opravovat? upřímně zas tak moc mě to netrápí, ale nerad bych touhle závadou třeba rozbil něco dalšího.
shikaree píše:Mám podobný problém.
Když mám Climatronik v poloze econ, všechno je v naprostém pořádku. V zimě pěkně topí, i teď po ránu najede pěkně na mnou zadanou teplotu 20°C, ale! Jakmile překliknu na "auto" nebo zapnu klimu manuálně, tak sice chladí pěkně ( nechal jsem si ji doplnit a zkontroloval těsnost, vše ok ), ale sem tam mi jakoby "přifoukne" větší silou.
Příklad: jedu z práce, zapnu auto, klima jede naplno, mám nastaveno 21°C ( teď v parnu nedávám 20°C ) a vše pěkně chladí, po chvíli už teplota v autě hezky klesne a větráky uberou na intenzitě, řekněme na 4 "větráčky" a sem tam se síla na chviličku rapidně zvýší, aniž by se na climatroniku cokoliv změnilo, nevíte proč to dělá, je to normální nebo je něco špatně? Nelíbí se mi to a co měl kdysi otec Octavii 1 s climatronikem, nepamatuju, že by mu to něco takovýho dělávalo...