Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od majkl1 »

Jasný,
naposled jsem to taky nechal na sousedovi. Nechtěl jsem se zasrat vazelínou, tak jsem mu dal taky 200 s tím, že jsem mu poradil jak na to. On byl šťastný, že si přivydělá, já že nemusím ohýbat hřbet.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vit.siroky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 19.01.2011 19:38

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od vit.siroky »

delal jsem to jeste jinak

povolil jsem na zemi stredovy sroub co drzi poloosu a srouby kola
zvednul a podlozil auto
vymontoval stredovy sroub a sundal kolo
odsrouboval zespoda poloosu na prevodovce
vyheveroval napravu nahoru
poloosu sikmo dolu pod prevodovku vysunul

na obou stranach bez problemu, zda se me to jednodussi nez rozebirat ramena
Passat 2.0 FSI

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od majkl1 »

Můj systém obnáší (krom sundání kola :P ) vyndání třech šroubů (1x středový, 1x u horních ramen a jeden u čepu řízení). Toť vše. Klasicky vyheverováno přes práh obyč heverem. Práce bez vzduchového klíče max. 5 minut a kloub je na hadru vedle auta. :P
Možná není ani ten čep řízení potřeba, to nevím-nezkoušel jsem, ale pak mám více místa.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vit.siroky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 19.01.2011 19:38

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od vit.siroky »

nechapu ten zpusob sundani kloubu, jak tomu ten sroub pomuze ? nejak si to nedokazu predstavit
Passat 2.0 FSI

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od majkl1 »

Ten kloub je nasazený na tisícihranu poloosy a je tedy jakoby "dutý". Konec šroubu, který tam namotáš se tedy opře o konec poloosy a jak budeš utahovat, bude fungovat jako stahovák. Jen je potřeba mít kloub v ose. Už svítá? :lol:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

vit.siroky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 19.01.2011 19:38

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od vit.siroky »

jasne ted uz jo, me nedoslo, ze to je dute, to si zapamatuju, jestli to budu jeste nahodou nekdy delat, nebudu do toho muset tlouct, dekuju
Passat 2.0 FSI

Uživatelský avatar
frodobagin
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 01.11.2010 18:33
Bydliště: Ostrov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od frodobagin »

majkl1 píše:Takže jen pár drobných připomínek:
Proč to všichni sundáváte celé z auta a bušíte do toho jak hluchej do vrat? Stačí dát kloub do osy poloosy, vzít šroub, který jste před tím povolili na středu kola a natočit ho do závitu kloubu zpět. Krapet utáhnout a když kloub nenvyskočí sám, stačí lehké klepnutí a je to venku bez násilí. Vše za pár desítek vteřin a bez nutnosti demontáže celé poloosy.
A další postřeh, ta segerovka (pojistka) má takový tvar mít. Když jí sklepneš do kruhového, tak to jednak nebude fungovat a poloosa ti může vyjet z kloubu (osobní zkušenost).
Výměnám prachovek zdar! :wink:

Jasné, taky mě to zarazilo ale středovým šroubem jsem to zajistil hned po vyndání poloosy a usazení do svěráku. Tedy podstatně lepší podmínky na lehké sklepnutí homokloubu než sklepávání na vozidle ale stejně to nešlo. Nakonec jsem středový šroub dotáhl až na krev a musel jsem do pouzdra homokloubu pořádně mydlit kladivem abych to sundal. Je mi jasné že drátek Céčko zajišťující polohu homokloubu proti posunu a musí být v tom tvaru v jakém je, ale chtěl jsem ukázat, jak ten zasra..j drátek byl poškozený po vyklepnutí homokloubu. Teď už je to doufám jasné. :potlesk:
Jo a když jsem poprvé výměnu manžety na druhé straně musel jsem na tom pojímat obdobně. Taky jsem do toho řezal jako hluchej do vrat. :sorry:

živočich
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1387
Registrován: 07.07.2009 22:33
Bydliště: Žďár nad Sázavou a kósek k tomu

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od živočich »

frodobagin píše:
majkl1 píše:Takže jen pár drobných připomínek:
Proč to všichni sundáváte celé z auta a bušíte do toho jak hluchej do vrat? Stačí dát kloub do osy poloosy, vzít šroub, který jste před tím povolili na středu kola a natočit ho do závitu kloubu zpět. Krapet utáhnout a když kloub nenvyskočí sám, stačí lehké klepnutí a je to venku bez násilí. Vše za pár desítek vteřin a bez nutnosti demontáže celé poloosy.
A další postřeh, ta segerovka (pojistka) má takový tvar mít. Když jí sklepneš do kruhového, tak to jednak nebude fungovat a poloosa ti může vyjet z kloubu (osobní zkušenost).
Výměnám prachovek zdar! :wink:

Jasné, taky mě to zarazilo ale středovým šroubem jsem to zajistil hned po vyndání poloosy a usazení do svěráku. Tedy podstatně lepší podmínky na lehké sklepnutí homokloubu než sklepávání na vozidle ale stejně to nešlo. Nakonec jsem středový šroub dotáhl až na krev a musel jsem do pouzdra homokloubu pořádně mydlit kladivem abych to sundal. Je mi jasné že drátek Céčko zajišťující polohu homokloubu proti posunu a musí být v tom tvaru v jakém je, ale chtěl jsem ukázat, jak ten zasra..j drátek byl poškozený po vyklepnutí homokloubu. Teď už je to doufám jasné. :potlesk:
Jo a když jsem poprvé výměnu manžety na druhé straně musel jsem na tom pojímat obdobně. Taky jsem do toho řezal jako hluchej do vrat. :sorry:
jestli se ten šroub nemusí podložit hlazenkou průměru 12mm a délky 20mm,jestli není krátký aby fungoval jako vytlačovák.
A to jsem si myslel že mám HOSIPA a ona je to LAHOSIPA :mrgreen:
Zdraví a sílu najdeš ve VW

roved
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 29.06.2009 22:34

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od roved »

este jedna vec existuje aj youtube je tam pekne videjko treba dat von klb potom do neho vsunut asi tak 6cm kus tyce s onieco mensim priemerom potom zacat srobovat stary srob na klb a on pri dotahovani sam vyskoci ozaj mozno minutka a jeto lol a ked davate novy naspak tak treba tiez po non trosku rachnut a hned je tam ok :D

petanb6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 25.08.2011 11:58

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od petanb6 »

[quote="kelly01"]Já vjedu k soukromníkovi, vrazím mu do ruky manžetu a 2kila(nechce se mi špinit), jdu si do jeho kanclu udělat kávičku a než ji vypiji je hotovo :mrgreen:
A poloosu jsme nikdy nevydělávali :oops:[/jen jestli to není spíš tak že ne že se ne chceš špinit ale že si třeba neumíš ani našroubovat čepičku na ventilek ? :lol:

petanb6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 25.08.2011 11:58

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od petanb6 »

dnes budu měnit na pašíkovi homokinetickej kloub tak sem zvědavej jestli budu muset vyndavat celou poloosu ale, jiných aut sem jí nemusel vyndavat takže se pak podělím o zážitky jak mi to šlo, jinak díky za rady :))

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od napster »

taky nevim proč to sundával. o weekendu jsem ji taky dělal o otázka 1hod práce.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

petanb6
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 25.08.2011 11:58

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od petanb6 »

tak sem kloub vyměnil v pohodě s kámošem, stačí povolit středovej šroub, sundat kolo, vyklepnout dva spodní čepy děleného ramene, vytáhnout kloub z tisícihranu, odříznu prasklou manžetu a kámoš klepnul úzkou tyčkou dovnitř a já u toho zatahal a kloub byl sundanej, takže zbytečně vyndavat celou poloosu a nesmysl to upínat cituji ¨do velkého svěráku ¨a rumplovat do toho jak hluchej do vrat...................................

karadžo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 88
Registrován: 14.12.2008 18:46
Bydliště: Česká Lípa

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od karadžo »

Dělal sem to asi před měsícem a obě strany.pravou a levou vnější stranu,múj poznatek je takoví,levá (ta kratší) poloosa jde ven bez jakého koli vyndavání a natáčení.ale dělám to venku vyndavám je celí ven do (velkého svěráku) nastrčím hlazenku a dám šroub,utahuji tak blouho až je dole,bez jediného udeření kladivem,nic neřežu sundám spony a starou manžetu stáhnu.Pravou stranu dělám tak že sundám obě horní ramena a čep řízení odklopím a vysunu poloosa,jen pozor na kabel od ABS,pak vše opakuji jako u první poloosi.je to podle mě nejjednoduší něž dělat spodní ramena.Tak čest práci a hlavně at se dílo daří. :good:

cotijedotoho
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 281
Registrován: 26.09.2007 18:36
Bydliště: Teplice - Světec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od cotijedotoho »

servis, ted jsem taky měnil kloub na levym kole a mam problem, dolu šel naprosto bez problémů, jenom jsem dotáhnul ten šroub ve středu, ale problem nastal s nasazením novýho, nasadil jsem ho na poloosu ale vůbec netušim jestli jsem ho zacvaknul za to Cčko, dával jsem do něj rány gumovou palicí, ale nikde žádný cvaknutí, jak teda poznám že jsem ho nasadil dobře? když jsem ho zkoušel vytáhnout rukou tak nešel vyndat, tak jsem přidělal manžetu a jel to projet, no a při zatáčení to tam jakoby dřelo, takže jsem to asi posral, má bejt ta konická podložka a ten gumovej kroužek na těsno, nebo tam má bejt mezera?

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“