NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže?
-
- Řidič
- Příspěvky: 125
- Registrován: 18.05.2009 11:05
- Bydliště: Stropkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže?
mal som podobný problém.veľa mechanikov mi hovorilo že potrebné je vyčistiť nádrž,že je problém v nádrži.Tak som rozobral koberec v zadu za spolujazdcom,šlo to v poode.potom som odšróboval víko nádže a pod ním bol uzáver ktorý som vytočil do ľavej strany,na ňom sa nachádzali namontované sitka,plavák a pod.Nádrž bola čistá.Potom som zistil,že mám zlú hadicu od palivového filtra.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže?
Takisto preverit elektricke napajanie.
Ked das dole koberec a kryt cerpadla po zapnuti zapalovania sa musi serpadlo asi na 2 sekubdy rozbehnut. Pokial sa cerpadlo nerozbehne odpojit konektor a pripojit voltmeter na krajne piny (1 a 4) konektora a znova zapnut apalovanie. Ak sa na 2 sekundy objavi napatie tak potom treba zavadu hladat v samotnom cerpadle. Ak sa napatie neobjavi musis ist po napajani cerpadla.
O spinanie cerpadla sa stara rele J17 (oznacenie 53). Je umiestnene v hornom releovom roste na pozicii 3.
Spinaci kontakt rele je napajany z poistky S13 na pozícii 13 (10A). z druhej strany spinacieho kontaktu rele je napajane palivove cerpadlo v nadrzi (pin1). Druha strana cerpadla (pin 4) je prizemnena.
Rele cerpadla J17 je ovladane rj motora - polom. Pri poziadavke na pracu palivoveho cerpadla Rj motora prizemni cievku rele J17.
Druha strana cievky rele cerpadla J17 je napajana + polom napajania rozvodu motoroveho priestoru. Tento rozvod zabezpecuje napajanie vacsiny cidiel a akcnych celnov riadenia motora. Je isteny poistkou S234 (pozicia 34). Poistka S234 je napajana spinacim kontaktom rele napajacieho napatia J317 (oznacenie 109) pozicia 22 v spodnom releovom roste. Druha strana spinacieho kontaktu rele spolu s jeho cievkou je napajana Poistkou S14 pozicia 14 (25A). Takisto aj toto rele je spinane prizemnenim druhej strany cievky riadiacou jednotkou motora.
Ked das dole koberec a kryt cerpadla po zapnuti zapalovania sa musi serpadlo asi na 2 sekubdy rozbehnut. Pokial sa cerpadlo nerozbehne odpojit konektor a pripojit voltmeter na krajne piny (1 a 4) konektora a znova zapnut apalovanie. Ak sa na 2 sekundy objavi napatie tak potom treba zavadu hladat v samotnom cerpadle. Ak sa napatie neobjavi musis ist po napajani cerpadla.
O spinanie cerpadla sa stara rele J17 (oznacenie 53). Je umiestnene v hornom releovom roste na pozicii 3.
Spinaci kontakt rele je napajany z poistky S13 na pozícii 13 (10A). z druhej strany spinacieho kontaktu rele je napajane palivove cerpadlo v nadrzi (pin1). Druha strana cerpadla (pin 4) je prizemnena.
Rele cerpadla J17 je ovladane rj motora - polom. Pri poziadavke na pracu palivoveho cerpadla Rj motora prizemni cievku rele J17.
Druha strana cievky rele cerpadla J17 je napajana + polom napajania rozvodu motoroveho priestoru. Tento rozvod zabezpecuje napajanie vacsiny cidiel a akcnych celnov riadenia motora. Je isteny poistkou S234 (pozicia 34). Poistka S234 je napajana spinacim kontaktom rele napajacieho napatia J317 (oznacenie 109) pozicia 22 v spodnom releovom roste. Druha strana spinacieho kontaktu rele spolu s jeho cievkou je napajana Poistkou S14 pozicia 14 (25A). Takisto aj toto rele je spinane prizemnenim druhej strany cievky riadiacou jednotkou motora.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 14.08.2011 08:10
- Bydliště: Jihlava ČR
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Mám podobný problém.Asi pred dvoma týždňami som nechaval meniť rozvody a všetky filtre.Včera mi to nešlo naštartovať,palivový filter bol prázdný,po doplnení a odvzdušnení motor naskočil,ale dnes ráno mi to spravilo znova.Mám sharan 1,9 TDI r.v.1997,81 kw.Čítal som tu o palivovom čerpadle v nádrži,má to tam aj moje auto?Pri otočení klúčom mi tam nič necvaká.Predtým som mal starého passata 1,6 TD.a stým som takéto problémy nikdy nemal.Tam som po výmene pal.filtra akurát dolial naftu do nového a to bolo všetko.Ďakujem za rady.
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
cerpadlo v nadrzi nemas! niekde Ti to chyta vzduch a ked dlhsie stojis padne Ti nafta. prekontroluj vsetky vedenia nafty. vravis ze Ti menili filter zameraj sa najprv nan ci dotiahli svorky, vymenili okruzok na ventile ta umela blbost co je na filtri hore atd.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 14.08.2011 08:10
- Bydliště: Jihlava ČR
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Cez tú umelú blbosť som dolieval naftu,a nevidel som tam žiadný krúžok.Zajtra sa nato pozriem,a potom dám vedieť.Vidím že si zo Štúrova,tam som bol na vojne.Hungary?Sorry nie cez ventil,ale to som najprv vybral a tak som dolieval naftu.hiero píše:cerpadlo v nadrzi nemas! niekde Ti to chyta vzduch a ked dlhsie stojis padne Ti nafta. prekontroluj vsetky vedenia nafty. vravis ze Ti menili filter zameraj sa najprv nan ci dotiahli svorky, vymenili okruzok na ventile ta umela blbost co je na filtri hore atd.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 14.08.2011 08:10
- Bydliště: Jihlava ČR
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
O-krúžok je ok.Dotiahol som všetky svorky.Pozeral som aj pod auto,ale len tak narýchlo,nikde som nevidel únik nafty.A ten ventil nemože byť špatný?Zajtra to vyskúšam,a potom uvidím čo ďalej.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
nafta ti unikat nemusí, protože je hustší než vzduch,ale jakmile nastartuješ, může se někde v palivové soustavě přisávat vzduch
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- jeff78
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 02.01.2010 16:19
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Abych Vam rekl pravdu nevim jestli je to normalni, ale podle me ne. Kdyz mam tak 3/4 nafty v nadrzi, tak mi pri otoceni klicku v zapalovani nabehne naftove cerpadlo v nadrzi a jako by mi tam prolitli bulbiny v hadicich. Kdyz je plna nadrz tak to nedela. Nema to c odelat s necim gumovym kolem toho cerpadla?? Upozornuji kdyz mam plnou nadrz, tak to nedela.widle píše:nafta ti unikat nemusí, protože je hustší než vzduch,ale jakmile nastartuješ, může se někde v palivové soustavě přisávat vzduch
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 14.08.2011 08:10
- Bydliště: Jihlava ČR
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Tak dnes som prešiel celú sústavu,vyzerá to ok.Dotiahol som čo som len našiel.Zistil som jednu vec,ak som zatlačil hadicu ktorá ide od palivového filtra k čerpadlu,tak mi to začalo nasávať vzduch,po vytiahnutí hadice troška vyššie ako bola povodne vzduch už nenasávalo.Nechal som ju stáť tak hodinu,a potom mi pekne naštartovalo.Ešte uvidím zajtra ako to bude štartovať,keď bude stáť celú noc.Vďaka za rady.
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Já jsem měl podobný problém na jednom ze svých předchozích aut (ne SAG). Po celonočním stání byl systém zavzdušněný den co den. Dělal jsem s tím psí kusy, až jsem přišel na takovou blbost, že mi nefungoval přivzdušňovací ventil umístěný na nádrži. Tudíž denním ježděním vznikl v nádrži mírný podtlak a potom při klidu si to našlo sebemenší skulinku a tou to za pomocí okolního vzduchu vyrovnalo tlaky. Samozřejmě nejslabším článkem byly gumo/hadrové přepadové hadičky mezi vstřikama.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 06.09.2010 08:11
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Mam Sharan II 2.8 benzin 150kW, trochu mi nie je jasne, ci musim pocut zabzucat palivove cerpadlo vzdy pri otocenim klucika zapalovania do polohy 2? Lebo palivove cerpadlo pocujem ked otvaram dvere vodica. Takze mam taku predstavu, ze tymto otvorenim dveri vlastne natlaci benzin a po zapnuti zapalovania uz cerpadlo nezabzuci. Je to tak? Inak, startuje mi to rano az na 2-krat. Cez den uz so startovanim na prvy krat nerobi problem. Rad by som to dal do poriadku.
- 007houmr
- Jezdec
- Příspěvky: 319
- Registrován: 16.02.2009 20:54
- Bydliště: Třebíč
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Nevíte někdo, jsetli to čerpadlo v nádrži je stejný pro rok výroby 2003 i pro rok 2007? Potřebuju vyměnit, málo tlačí a mám nabídku z novějšího modelu. Předpokládám, že bude stejný, ale raději se ptám. Díky všem za odpověď!
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016
- jeff78
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 02.01.2010 16:19
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
kolik stoji takove cerpadlo v nadrzi. Mam jeden problem. Dela to od 3/4 nafty v nadrzi, ze se mi odvzdusni cerpadlo a prolitnou mi bubliny. je to pekne slyset a me to stve. Kdyz mam plnou nadrz, tak pekne tlakuje. nemuze to byt spuchrela nejaka gumicka nebo okrouzek?? Nema s tim nekdo zkusenosti. Podle me je to nesvar vetsiny sharanu.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5
- 007houmr
- Jezdec
- Příspěvky: 319
- Registrován: 16.02.2009 20:54
- Bydliště: Třebíč
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Teď sem zjistil, že čerpadlo se při otočení klíčku rozběhne zhruba na 1 - 2 sekundy a pak když naskočí motor, tak se rozjede tady. Je to tak správně? Měl sem za to, že při chodu motoru netlačí. Může mě někdo říct, jestli to tak má být??? Díky.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
Re: NÁDRŽ, ČERPADLO: jak vytáhnout naftové čerpadlo z nádrže
Chci se zeptat zda se dá to čerpadlo otestovat přes VAG? Měl jsem benzínovou Fabii HTP a ta to měla v testu akčních členů. Zde u SAGu to nění.