opet potíže s olejem 1,4 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15.04.2011 10:20
opet potíže s olejem 1,4 16V
Ahoj, vím, že je to již nekolikrat rozebírané ale už si opravdu nevím rady. Mam GIV 1999, 1,4 16V je to pro me srdcovka ale starostí přibejvá:( Když jsem ho koupil pouzival jsem olej 5W40 (plnou s.) ale motor mi bral olej. Bral si tak cca 0,75 - 1l na 1000km. V Zimě si nevzal prakticky nic ale nyní v léte to opet zaclo. Tak jsme tu získal radu nalít mu polos. 10w40, že by díky změně v řidkosi oleje mohl mít menší uniky. Načež jsem rady vyzkoušel, bohužel to byla rána pod pás. Ujel jsem cca 600 km a olej je na spodní hrane rysky! Takovouhle pomoc jsem si nepředstavoval a tak trosku jsem doufal, že to zůstane alespon ve stejném stavu, přičemž 10w40 je levnejsí olej. Nechaval jsme si po koupi vozu ( loni) meřit tlaky na válcích byly ok, menili mi tam nejake menší gumičky ( bohužel jsem neznalec, tak nevim o co se jednalo), kaluže pod vozem nejsou, netesnosti take videt nejsou! Při sešlápnutí plynu vuz s olejem 5w40 nekouril po výmene za 10w40 pomerne dost hulí. Pokud jsou otáčky kolem 4-6 t. , vychází z něj bílý oblak kouře v poměrně velkém množství.
Nyní se potýkám s otázkou co dál. Prodat vůz? vymenit motor? nechat ho celý přetěsnit s riskováním, že to může být zádrhel jinde a zbytečne vyhodím peníze. Poslední co mě napadlo, nestrkat do auta již žádné peníze a jen vymenit olej zpět n 5w40 a dojezdit co to dá? Nyní sem píšu spíše o radu co by mi mohlo pomoci, či jak byste řešili vzniklou situaci.
Vím, že to sem nepatří ale jsem student takže finanční problematika se me také týká:( bohužel. Niméne jsem ochoten zaplatit nejaký peníz za vyřešení problemu. Děkuji moc
Nyní se potýkám s otázkou co dál. Prodat vůz? vymenit motor? nechat ho celý přetěsnit s riskováním, že to může být zádrhel jinde a zbytečne vyhodím peníze. Poslední co mě napadlo, nestrkat do auta již žádné peníze a jen vymenit olej zpět n 5w40 a dojezdit co to dá? Nyní sem píšu spíše o radu co by mi mohlo pomoci, či jak byste řešili vzniklou situaci.
Vím, že to sem nepatří ale jsem student takže finanční problematika se me také týká:( bohužel. Niméne jsem ochoten zaplatit nejaký peníz za vyřešení problemu. Děkuji moc
1.4 16V .......
- Skrat-G4
- VWexpert
- Příspěvky: 3525
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
Pokud by jsi byl ochoten do toho nějaký love dát, tak bych zkusil změnit servis a ať na to někdo zkušenej přez motory tento problém vyřeší.
A co jsem slyšel z doslechu, tak toto se stává, lidem, kteří motor vytáčí když je studenej
A co jsem slyšel z doslechu, tak toto se stává, lidem, kteří motor vytáčí když je studenej
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15.04.2011 10:20
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
No to je právě ono, že motoru jsem ted vubec zabrat nedal nejvice 4000ot. na dálnici. Jenže Každá z možností je poměrně dost nákladná a neni tu jistota, že to bude ok. Kdybych tam vrazil zpet plnou s. 5w40 vrátilo by se to alespon k puvodní spotřebe oleje nebo už se to nevratí ? Protože tohle je fakt nesnesitelné !
1.4 16V .......
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
jak jsi psal talaky mužou být dobré takže pístni kroužky O.K ale stíraci kroužky budou v Hájí jiná možnost než vymenik kroužky ti nezbývá
- tom.ik
- VWagenista
- Příspěvky: 1327
- Registrován: 07.11.2009 16:10
- Bydliště: Písek ok.F-M sev.morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
Podle mně lit tam plnou syntetiku je totální blbost,polosyntetika je hustší a tím pádem by ti ji mělo brat mín,když dáš řídší olej tak to bude ještě horší,pokud máš už po vyměně těch gumiček kolem ventilu tak pak jedině ty pístní kroužky!
SEAT ALHAMBRA 1.9 Tdi 85 kW+chip od Tdi Drapek
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip
škoda SUPERB 1.8T tiptr. LPG
BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i,golf II 1.6D,golf III 1.9D
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip
škoda SUPERB 1.8T tiptr. LPG
BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i,golf II 1.6D,golf III 1.9D
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15.04.2011 10:20
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
No toho jsem si vědom. Ale nejde mi do hlavy proč to v zimě olej nebere vubec ?? A nebo je tu vec kterou absolutne nechapu. Minuly týden jsem tam mel 5w40 a bralo to cca 4krat neme než když jsem ve ctvrtek do motoru nalil 10w40, jakto ? Vsak to je upne opačný efekt bo snad ne ??
1.4 16V .......
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28.07.2009 16:27
- Bydliště: Volyně,Neuslužická 395
- Kontaktovat uživatele:
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
čau,mám uplně stejnej motor a stejnej problém:(:( nikde olej neteče ale ubíva hrozně rychle,jediný co ti řeknu tak do tohodle motoru je největší kravina lejt 10W/40 protože hydroštely mají uzoučký kanálky a strašně dlouho trva než se natlakujou a tim pádem je ničíš..ted auto potřebuju ale přemýšlím taky o pístních kroužkách udělat protože už jsem toho vyzkoušel taky dost..
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
To sortnerr každý mechanik ti řekne že pokud má motor nalitano víc jak 100 000 tak je blbost do něho cpát full syntetiku,takže přikláním se k 10W 40
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28.07.2009 16:27
- Bydliště: Volyně,Neuslužická 395
- Kontaktovat uživatele:
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
jo to sice jo ale když ti to oddělá hydroštěly a musíš jích kupovat 16 po 300,- tak už ho tam nedáš zpátky..
-
- Jezdec
- Příspěvky: 323
- Registrován: 14.04.2008 18:38
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
zajímavé, to slyším poprvé. Akorát přemýšlím, že by výrobce byl tak hloupej a předepsal do toho motoru olej, kterej ho ničí.. K čemu se ale přikláním je výměna stíracích kroužků. A ikdyž chápu situaci studenta, sám nejsem milionář, ale když už jsem měl motor na prvočinitele, vyměnil jsem co šlo.. Protože nevím kolikrát kdo dělá motor, ale já to každého půl roku v plánu nemám. Ještě k těm hydroštelům, slyšel sem o tom, že není moc poznat, když se spatně docvakne kyvadlo do hydroštelu,tím pádem jde křivě a tím ho odkouří. Možná za 5tis možná za 30tis km..sortnerr píše:jediný co ti řeknu tak do tohodle motoru je největší kravina lejt 10W/40 protože hydroštely mají uzoučký kanálky a strašně dlouho trva než se natlakujou a tim pádem je ničíš..ted auto potřebuju ale přemýšlím taky o pístních kroužkách udělat protože už jsem toho vyzkoušel taky dost..
Já teda na 5W40 nejezdím, nicméně si o tom pár věcí přečtu, v tuhle chvíli si ale myslím, že do motoru patří 10W40 polos. Magnatec od Castrolu to jistí.
Výsledek: je škoda, že člověk co ti měnil těsnění na dříkách ventilů, což bývá častá příčina úniku oleje, nešel rovnou i po těch stíracích kroužkách, páč to je druhý podezřelý v řadě. Ušetřil by si za další demontáž motoru, další těsnění pod hlavu, další šlouby do hlavy.. atd...
Zábava začíná tam, kde to všichni otáčí..
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
taky o tom silně pochybuju že by se vlivem použiti oleje 10W ničily hydroštely a co se týče použití oleje castrol tak už to není olej co býval nějak se mi prostě nezdá raději už používím Valvoline,Shell,Esso
- Kobrik
- Řidič
- Příspěvky: 116
- Registrován: 28.01.2011 19:31
- Bydliště: Veselí nad Moravou
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
Taky si myslím, že je to blbost. Někdy měním olej 2x ročně. U předchozích aut, kdy bylo předepsáno 5W-40 jsem na léto dával 10W-40 a na zimu 5W-40. Nikdy jsem problém nezaznamenal. Více info: http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2" onclick="window.open(this.href);return false; . V podstatě je to jedno, co tam člověk nalije. Za provozních teplot mají tyto viskosní třídy v téměř stejné mazací účinky. Důležitá je specifikace.
Škoda Octavia 1.8T AGU + chip Sportmotor + LPG BRC
- bifur
- Profík
- Příspěvky: 1127
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
sortnerr: Vysvetlis mi potom preco sa mi zlepsil a zkultivoval chod motora po prechode na 10W-40? Ja by som skor povedal, ze celkovo mazanie tohto motora je trosku poddimenzovane. Casom jak sa motor vybeha, zacne mat problem s tlakom oleja (samozrejme ze nie vsetky, zalezi aj od stavu a majitelov). Potom prave dochadza k tomu co popisujes. Spodok je mazany obstrekom, tam by problem byt nemal, ale hore to uz pekne straca tlak. Potom len vyzeraju hydrostely a hlavne voditka ventilov. Ja som dal spravit aj spodok aj vrch motora a potom len zacala sranda. S 5W-40 mi tlak neprelezie cez 1,5 baru (pri 2000 ot. ma mat 2 bary a viac). S 10W-40 tlak ide do 1,8 baru. S Shell Helix Ultra Sport 10W-60 (jediny 10W-60 co splna pozadovanu vw normu) konecne to auto ide poriadne. Tlak este zmerany nemam, ale urcite napisem ked to zmerame. A co sa tyka hydrostelov, s 10W-60 ich za studena pocujem iba trochu, s 5W-40 to bola ina zvonkohra.. Velmi silno pochybujem ze by vyrobca odporucal 10W-60 do motora ktoremu skodi uz 10W-40 (jasne ze 10W je 10W, ale treba si pozriet viskozitu za studena a rozhodne nie je rovnaka).
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
bifur to napsal dobře ví o čem píše do nového motoru 5W proč ne ale do starého motoru určitě 10W
- Baltazar_
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 06.01.2009 16:43
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: opet potíže s olejem 1,4 16V
Ahoj klubáci, mám stejný problém, mam tedy 1,6 16V 77 kW, ale začal se mi ztrácet olej.. co jsem měnil olej naposledy..tak problém nebyl, co jsem tam nalil, tak sem při výměně vylil.. ale teď se mi začal ztrácet a docela dost.. nevím čím to je, někdo mi říká že buď to bude dřík, někdo zase pístní kroužky..když mi to sečetl suma sumárum kolem 9000, myslel sem si že by to taky mohlo bejt olejem jeden teď už rádoby si říkajíc mechanik mi doporučil olej Havoline 5W 30, myslím si, že to bude špatně..protože jak začne bejt trochu tepleji.. tak při zatáčce se mi skoro vždy rozbliká kontrolka oleje, který má hladinu dobrou, protože si to hlídám..když vím, že se začal ztrácet..