Tak jsem dnes s baterkou a špinavých montérkách oblezl motor, jak to jen šlo.
Kape to někde cca 20 cm vlevo (při pohledu zepředu) od expanzní nádoby, ale níž v prostoru motoru.
Už jsem taky vypozoroval, že když stojím čumákem nahoru, tak to kape jen při nastartovaném motoru, zatímco při stání z kopce, to kape trochu i samovolně.
Asi nezbývá, než navštívit servis a podívat se na to zespodu.
Opraveno, hotovo.
Byly to dvě prasklé hadice, z kterých to kapalo. Příčina byla ale nepravedelně chodící vodní pumpa. Jakmile se ohřála, tak se přestala točit.
Takže výměna pumpy, rovnou u toho udělané rozvody, dvě nové hadice.
Zaplatil jsem, 13k a s poděkováním jsem odjel
Zdravím Pánové ! Tak z tou spátečkou u Sharana II je v hadici opravdu váleček který má uprostřed ze strany od motorového okruhu osazení d= cca5 mm a v něm teprve dirku d = cca 3mm skrz jako první pomoc odpojte hadičku a jak již někdo na konci tematu uváděl pročistěte dirku jehlou add1 Vám konečně půjde odvzdušnit topení a add2 pokud nemáte již něco odešlého na motoru tak se přestane přehřívat. Přikládám foto kde bazmek najdete a jak vypadá jinak u měl byl origo z fabriky a ne jak někdo píše že je to z jiného auta. Můj Sharan je původem z německa... tak nevim jestli tenhle měnič průměru a tudíš prútoku je standadní i pro ostatní a asi by stálo za zmínku že se jedná o model s dvojzónou klimatronikem a tudíž i s bufíkem (taky ORIGO Z FABRIKY takže na vodě nikdo nic neměnil) i když si odobně myslím že tahle hadička bude na všech autech tohodle typu ( r.v. 10 měsíc 2002 a dál úplně stejná) a tůdíž při jejím ucpání budeme mít stejný problém všichni.
Tak tedy kolagáčci, také se už řadím mezi ty z vás, kteří jste už MUSELI měnit radiátor topení z důvodu nějaké závady respektive tekoucí vody "pod nohy". U mne to byl prasklý mezikus plastové dvojtrubičky radiátoru topení. Dělal jsem si to sám, protože nechat to v servisu, aby by mne svlékli z kůže, když nový set radiátoru s plastovým vedením mám za 1000 Kč, tak ty nervy a čas jsem věnoval pomalému rozebírání interiéru jak v kabině, tak v motorovém prostoru. Kdo to dělal, ví o čem mluvím a je to prostě děs a hrůza.....povolit snad milion šroubků, odpojit další množství káblíků a konektorů a to nemluvím o demontáží tolik důležitých zařízení. pro ilustraci jen přidávám několik foto, abych předal trošku svých zkušeností těm, kdo se na to někdy budou chystat.
No, nevím jestli "od podlahy", ale byl to "vopruz" obnažit vše pod palubkou a dostat se na radiátor a ještě jej vymontovat a vyndat. Ale nyní mám "opačný" problém, začínám už to "lego" seskládávat, radiátor mám připraven, takže jen nabrat odvahu, počkat na dobré počasí a jde se "utápět" nervíky...... Po mých současných zkušenostech bych to do servisu v životě nedal, ne že by to neudělali, to ano, ale stálo by to balík....hlavně ta práce. Proto každému trošku manuálně zručnému doporučuji, pokud by měl řešit podobný problém, tak nastudovat odkazy, fotografie, plánky, případně si dělat vlastní dokumentaci zapojení různých konektorů a hurááá do toho, vždyť je to "jen" stavebnice (teď už se mi to říká snadno, že?)
Hlavně až tam ten bordel nacpeš z5, dřív než zaklapneš horní a dolní dekl, zkontroluj všechny konektory co vedou do "krabiček", abys pak nemusel pracně zjišťovat co je kde odpojený.
Jo jo, jak říkáš, pořádně zkontrolovat konektory....pro jistotu jsem si vše ještě fotil, takže noťas mam při "přemýšlení" na sedačkách a pohledem kontroluji, jak to vypadalo PŘED "rozborkou". Ale je to děs běs.....
Jo jo, servisní "opice" mají určitě pořádně natrénované pohyby a úkony, jak demontovat a namontovat radiátor topení navíc s využitím speciálních přípravků, ale co už, můj "mazel" stojí na dvorku a s využitím nářadí Gola to zvládnu také (když už jsem to rozebral, tak snad to i poskládám ...