Airbagy
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 27.12.2010 13:52
- Bydliště: Hukvaldy
Airbagy
Už od několika lidí jsem slyšel, že by se airbagy měly po několika letech preventivně vyměnit, nebo alespoň nechat zkontrolovat, co vy na to? Kolik by vůbec taková sranda vyšla? Máte zkušenosti?
Golf IV Variant 1,9 TDi 66Kw, r.v. 01, motor ALH, dovoz Itálie
Golf, to není auto, to je POJEM.
Golf, to není auto, to je POJEM.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Airbagy
jedine co mužeš vyzkoušet tak je na vagu akční člen,pokud by byl bag vadný tak jednotka by to poznala
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Airbagy
Vyměnit je nesmysl, výměna by tě vyšla na polovinu ceny auta. To říkají jenom lidi co chcou vydělat a hloupí redaktoři v TV a časopisech. ŘJ sama pozná jestli je někde chyba a dá ti o tom vědět kontrolkou airbagu. Nejlíp co můžeš udělat je co říká luki.
Jinak airbag je dělanej z nějaké speciální látky, která tak moc nestárne, takže se minimálně 50 let nemusíš bát, že by se ti při kolizi airbag roztrhl a nezachránil tě tak před nárazem hlavou do volantu.
Jinak airbag je dělanej z nějaké speciální látky, která tak moc nestárne, takže se minimálně 50 let nemusíš bát, že by se ti při kolizi airbag roztrhl a nezachránil tě tak před nárazem hlavou do volantu.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 413
- Registrován: 06.10.2008 19:33
- Bydliště: Praha 9
Re: Airbagy
V servisním manuálu se uvádí,ž životnost je 15 let. Ale neznám nikoho,kdo by to řešil.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karwin
Re: Airbagy
Nejde u spolehlivosti o materiál samotného bagu, který vydrží, dokud ho nesežerou moli, ani o roznětku, kterou si hlídá (její odpor) řídící jednotka bagů, ale o samotnou tlakovou patronu, která diagnostikovat nejde. A tu je její životnost omezena. Neviděl jsem nikde údaj o životnosti 15 let, ale automobilky zaručují spolehlivost po dobu životnosti auta. Smutné je, že nikde není veřejně definováno, jaká ta životnost je, ale když vemu v potaz, že u specifikovaných náplní, jako "celoživotní" je bráno "vyměnit max po 8 letech/ 160tis.km" pak to logicky odpovídá době životnosti. Vozy po roce 2006 mají tyto doporučené intervaly výměny "celoživotních" náplní ještě kratší.
Že se bagy po nějaké době nenafouknou jsem se přesvědčil u bouraných nejen koncernových vozů (cca 10 a víceletých), kdy zatímco řídící jednotka airbagů měla zapsána crashdata, tak ne všechny bagy, jenž byly iniciovány byly vystřelené (zatímco jejich roznětky byly spálené po iniciaci jednotkou) - např. u Audi A3 z roku 2001 (= mnoho společného s Golfem IV) měl střelený po čelním nárazu bag spolujezdce, zatímco bag ve volantu byl celý, ale konektor byl na bagu ve volantu připečen. Jednotka zde iniciuje vždy najednou oba čelní bagy. Kdyby byla diagnostikována špatná patrona bagu (příliž vysoký odpor, příliš nízký odpor, zkrat) ve volantu před srážkou, rozsvítila by se kontrolka airbagů a celá jednotka by nebyla aktívní (zablokovala by se) = nestřelil by bag u spolujezdce a v jednotce by nebyly zapsány crashdata.
Že se bagy po nějaké době nenafouknou jsem se přesvědčil u bouraných nejen koncernových vozů (cca 10 a víceletých), kdy zatímco řídící jednotka airbagů měla zapsána crashdata, tak ne všechny bagy, jenž byly iniciovány byly vystřelené (zatímco jejich roznětky byly spálené po iniciaci jednotkou) - např. u Audi A3 z roku 2001 (= mnoho společného s Golfem IV) měl střelený po čelním nárazu bag spolujezdce, zatímco bag ve volantu byl celý, ale konektor byl na bagu ve volantu připečen. Jednotka zde iniciuje vždy najednou oba čelní bagy. Kdyby byla diagnostikována špatná patrona bagu (příliž vysoký odpor, příliš nízký odpor, zkrat) ve volantu před srážkou, rozsvítila by se kontrolka airbagů a celá jednotka by nebyla aktívní (zablokovala by se) = nestřelil by bag u spolujezdce a v jednotce by nebyly zapsány crashdata.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Airbagy
Seš si jistej tím, že když jednotka zjistí, že je odpor příliš velký/malý, že se bag nepokusí vystřelit ? Já sem někde četl, že k iniciaci dojde vždy, jedině že by sama jednotka bagu byla vadná.
Jinak životnost auta by teoreticky mohla být tak dlouhá jak dlouho poskytuje například VW záruku na prorezivění karosérie, tj. 10 let. Ovšem pokud se airbag nebere jako spotřební materiál a nemá předepsany výměny intervaly, což nemá.
Jinak životnost auta by teoreticky mohla být tak dlouhá jak dlouho poskytuje například VW záruku na prorezivění karosérie, tj. 10 let. Ovšem pokud se airbag nebere jako spotřební materiál a nemá předepsany výměny intervaly, což nemá.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 413
- Registrován: 06.10.2008 19:33
- Bydliště: Praha 9
Re: Airbagy
Já ten údaj o 15 ti letech životnosti našel v servisnim manuálu od octavie. Chtěl jsem sem ten list dát,ale je tu omezená velikost na 256kb. Píše se v něm právě o životnosti patron,řídící jednotce a snímačích nárazu.
- vtuni
- Moderátor
- Příspěvky: 15402
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road
Re: Airbagy
no co na to říct
..kdo se bojí nesmí do lesa...
takže pokud se bojíš..prodej golfa...přisyp 300 tis..kup novou oktu a máš zase na pár let klid...
pokud nemáš navíc v peněžence 300tis... vem si 100tis úvěr a nech si ve VW vměnit všechny 4 bagy ve svém G-IV..čímž teoreticky zvýšíš hodnotu svého povozu na dvojnásobek... prakticky jsi vyhodil 100tis do kanálu....
pokud chceš ušetřit tak si nech golfa..tak jak je a jezdi jako dospělý heterosexuální běloch..a když budha, allah, bůh a krišna dají..tak bagy nebudeš potřebovat
..kdo se bojí nesmí do lesa...
takže pokud se bojíš..prodej golfa...přisyp 300 tis..kup novou oktu a máš zase na pár let klid...
pokud nemáš navíc v peněžence 300tis... vem si 100tis úvěr a nech si ve VW vměnit všechny 4 bagy ve svém G-IV..čímž teoreticky zvýšíš hodnotu svého povozu na dvojnásobek... prakticky jsi vyhodil 100tis do kanálu....
pokud chceš ušetřit tak si nech golfa..tak jak je a jezdi jako dospělý heterosexuální běloch..a když budha, allah, bůh a krišna dají..tak bagy nebudeš potřebovat
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO
- vitouss
- Profík
- Příspěvky: 940
- Registrován: 29.09.2007 10:32
- Bydliště: pracoVWně Brno
Re: Airbagy
já žádný nemám tudíž se nemusím bát že nevystřelí
http://www.verejnydluh.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10165
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Airbagy
to je good řešení jezdit bez bagu
-
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karwin
Re: Airbagy
Ve svém autě bych taky výměnu bagů neřešil, ale má zatím jen 6 let a tak se o ně nestarám.
Ale v několika dovezených audinách byla na sloupku nálepka o výměně bagů, čili v DE spíš o bezpečnost dbají (aspoň u aut vyšší cenové kategorie). Jakmile se mi pod ruce dostane další takováto, pořídím foto.
Jinak článků o životnosti bagů je na netu koukám dost, např tyto:
http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/10 ... zivotnost/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoservis.cz/clanky/airbag-v-aute" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale v několika dovezených audinách byla na sloupku nálepka o výměně bagů, čili v DE spíš o bezpečnost dbají (aspoň u aut vyšší cenové kategorie). Jakmile se mi pod ruce dostane další takováto, pořídím foto.
Jinak článků o životnosti bagů je na netu koukám dost, např tyto:
http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/10 ... zivotnost/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoservis.cz/clanky/airbag-v-aute" onclick="window.open(this.href);return false;
- budback
- Jezdec
- Příspěvky: 346
- Registrován: 25.09.2007 19:19
- Bydliště: kousek od Třeboně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Airbagy
Zdravím
Mám podezření na špatné vedení k airbagům... nenapsal by mi někdo kolik ohmu má mí jaké vedení, kolik airbag a kolik popřípadě kroužek ?? VAG mi hlásí příliž nízký odpor na straně řidiče
Mám podezření na špatné vedení k airbagům... nenapsal by mi někdo kolik ohmu má mí jaké vedení, kolik airbag a kolik popřípadě kroužek ?? VAG mi hlásí příliž nízký odpor na straně řidiče
-
- Jezdec
- Příspěvky: 413
- Registrován: 06.10.2008 19:33
- Bydliště: Praha 9
Re: Airbagy
Pokud to hlásí příliš nízký odpor,tak je buď vadnej pytel,nebo zkratované vedení. Když pytel odpojíš,mělo by to hlásit odpor příliš vysoký. Jinak odpor pytle by měl být cca. 3,3ohm
- budback
- Jezdec
- Příspěvky: 346
- Registrován: 25.09.2007 19:19
- Bydliště: kousek od Třeboně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Airbagy
Hlási mi to sporadickou chybu tak jsem předpokládal někde špatnej kabel ...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Karwin