Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destiček
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- frodobagin
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 01.11.2010 18:33
- Bydliště: Ostrov
- Kontaktovat uživatele:
Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destiček
Passat AVF 96kW - výměna předních brzdových kotoučů a destiček (BREMBO za 3.550 Kč - to jde ?????? - uvidíme jak se jim povede v akci ??)
1) Sundat přední kolo
2) Povolit dva šrouby M18 na brzdiči a celý brzdič položit na nějakou podpěru, ať to nevisý na kabelech a brzdové hadičce
3) Odpojit konektor čidla opotřebení brzdové destičky z držáku pootočením o 90° a vytažením směrem nahoru
4) Vytlačit brzdové destičky z brzdiče (jde trochu ztuha ale vcelku dobře)
5) Vytlačit plovoucí třmen brzdiče z držáku brzdiče (jde to rukou bez násilý)
6) Vyčistit od rezi a nánosů jak držák posuvného třmenu brzdiče tak samotný třmen brzdiče kvůli lehčí montáži nových brzdových destiček
7) Vyčistit pístek brzdiče od rezu a zkontrolovat gumovou manžetu, zda není perforovaná popřípadě vyměnit
8 ) Zatlačit pístek brzdiče třeba truhlářskou svěrkou co nejvíce dovnitř, aby se dal posléze nasadit brzdič s destičkami na nový brzdový kotouč
9) Lehce promáznout vodící trny plovoucího brzdiče vazelínou na brzdové systémy
10) Lehce nanést měděnou vazelínu na styčné plochy držáku brzdiče a plovoucího třmenu brzdiče aby při brždění tyto styčné plochy nepovrzávaly
11) Natlačit držák třmenu brzdiče do plovoucího třmenu brzdiče (opět to jde velmi lehce takže pouze rukou bez násilý)
12) Nasadit brzdové destičky do takto zkompletovaného brzdiče (nesmíme zapomenout protáhnout kabel čidla opotřebení brzdové destičky a nasadit konektor nové destičky do držáku a doporučuji
vyčistit kontakty v obou konektorech jak destičky tak kabelu do ŘJ vozidla kvůli dobrému kontaktu a aby jste nemuseli znovu demontovat kola vozidla)
13) Odmastit nový brzdový kotouč a velmi dobře očistit dosedací plochu brdového kotouče na ložisku předního kola (dělám to mosazným kartáčkem kvůli zabránění poškrábání)
14) Nasadit kotouč na středové osazení a nasadit zkompletovaný brzdič na kotouč
15) Zašroubovat šrouby brzdiče 2 x M18
16) Před nasazením kola důkladně očistit dosedací plocha kola na disku od různých zbytků tak, aby kolo dosedlo co největší plochou na středovou část brzdového kotouče. Zkoušel jsem to
pilníkem, smirkem a mosazným kartáčem, ale ty napečený srágory šli velmi ztuha dolu. Poté nasadit přední kolo.
17) Pokud se rozsvítí kontrolka opotřebení brzdových destiček jako mě, musíte opět zdemontovat přední kola a vyčistit kontakty na konektoru opotřebení brzdových destiček (doporučuji hned při
montáži vyčistit kontakty v konektorech např. kontaktolem) popřípadě zkontrolovat, zda nejsou poškozeny drátky od brzdové destičky nebo kablík vedoucí do řídící jednotky a nebo konektory.
Mě se z toho vysypaly kousky umělé hmoty a konektor nešel dobře zatlačit a tak se jednou kontrolka rozsvítila, podruhé zase ne. Pak opět rozsvícená kontrolka? Při příští výměně brzdových
destiček budu muset ten konektor vyměnit.
POZOR při prvních sešlápnutích pedálu brzdy to vůbec nebrzdí, protože pístky jsou zatlačené až na doraz (tak ať si nenamelete kokos)
Samozřejmě po prvních ujetých kilometrech to sice brzdí o něco lépe ale kotouče a destičky si musí vzájemně sednout (obrousit styčné plochy). Takže stále opatrně brzdit.
Říká se že prvnívh 200 km po výměně je problémových takže s rozumem.
Zdarec.
1) Sundat přední kolo
2) Povolit dva šrouby M18 na brzdiči a celý brzdič položit na nějakou podpěru, ať to nevisý na kabelech a brzdové hadičce
3) Odpojit konektor čidla opotřebení brzdové destičky z držáku pootočením o 90° a vytažením směrem nahoru
4) Vytlačit brzdové destičky z brzdiče (jde trochu ztuha ale vcelku dobře)
5) Vytlačit plovoucí třmen brzdiče z držáku brzdiče (jde to rukou bez násilý)
6) Vyčistit od rezi a nánosů jak držák posuvného třmenu brzdiče tak samotný třmen brzdiče kvůli lehčí montáži nových brzdových destiček
7) Vyčistit pístek brzdiče od rezu a zkontrolovat gumovou manžetu, zda není perforovaná popřípadě vyměnit
8 ) Zatlačit pístek brzdiče třeba truhlářskou svěrkou co nejvíce dovnitř, aby se dal posléze nasadit brzdič s destičkami na nový brzdový kotouč
9) Lehce promáznout vodící trny plovoucího brzdiče vazelínou na brzdové systémy
10) Lehce nanést měděnou vazelínu na styčné plochy držáku brzdiče a plovoucího třmenu brzdiče aby při brždění tyto styčné plochy nepovrzávaly
11) Natlačit držák třmenu brzdiče do plovoucího třmenu brzdiče (opět to jde velmi lehce takže pouze rukou bez násilý)
12) Nasadit brzdové destičky do takto zkompletovaného brzdiče (nesmíme zapomenout protáhnout kabel čidla opotřebení brzdové destičky a nasadit konektor nové destičky do držáku a doporučuji
vyčistit kontakty v obou konektorech jak destičky tak kabelu do ŘJ vozidla kvůli dobrému kontaktu a aby jste nemuseli znovu demontovat kola vozidla)
13) Odmastit nový brzdový kotouč a velmi dobře očistit dosedací plochu brdového kotouče na ložisku předního kola (dělám to mosazným kartáčkem kvůli zabránění poškrábání)
14) Nasadit kotouč na středové osazení a nasadit zkompletovaný brzdič na kotouč
15) Zašroubovat šrouby brzdiče 2 x M18
16) Před nasazením kola důkladně očistit dosedací plocha kola na disku od různých zbytků tak, aby kolo dosedlo co největší plochou na středovou část brzdového kotouče. Zkoušel jsem to
pilníkem, smirkem a mosazným kartáčem, ale ty napečený srágory šli velmi ztuha dolu. Poté nasadit přední kolo.
17) Pokud se rozsvítí kontrolka opotřebení brzdových destiček jako mě, musíte opět zdemontovat přední kola a vyčistit kontakty na konektoru opotřebení brzdových destiček (doporučuji hned při
montáži vyčistit kontakty v konektorech např. kontaktolem) popřípadě zkontrolovat, zda nejsou poškozeny drátky od brzdové destičky nebo kablík vedoucí do řídící jednotky a nebo konektory.
Mě se z toho vysypaly kousky umělé hmoty a konektor nešel dobře zatlačit a tak se jednou kontrolka rozsvítila, podruhé zase ne. Pak opět rozsvícená kontrolka? Při příští výměně brzdových
destiček budu muset ten konektor vyměnit.
POZOR při prvních sešlápnutích pedálu brzdy to vůbec nebrzdí, protože pístky jsou zatlačené až na doraz (tak ať si nenamelete kokos)
Samozřejmě po prvních ujetých kilometrech to sice brzdí o něco lépe ale kotouče a destičky si musí vzájemně sednout (obrousit styčné plochy). Takže stále opatrně brzdit.
Říká se že prvnívh 200 km po výměně je problémových takže s rozumem.
Zdarec.
Naposledy upravil(a) frodobagin dne 11.09.2011 14:47, celkem upraveno 9 x.
http:/www.osel.cz
- frodobagin
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 01.11.2010 18:33
- Bydliště: Ostrov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 24.01.2012 23:24
- Bydliště: Praha
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
Moc pěkný návod. Díky!
Passat Variant 1.9TDi 81kW + chip 97'
Passat Variant 1.9TDi 96 kW 01'
Passat Variant 1.9TDi 96 kW 01'
- jimmy.floyd
- Řidič
- Příspěvky: 164
- Registrován: 27.02.2011 22:35
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
jak ty brzdy se chovaj , já jsem dal komplet předek, zadek ferodo. a nemůžu si stěžovat, a pořizovací cena 4000
VW Passat Variant , 1.9TDI 96KW, HighLine
- sipmart
- Řidič
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
chci se zeptat na passatu B5, r.v. 1997, 66kW mám u předních brzd sjetou 2x více vnitřní destičku jak vnější....můžou se tyhle destičky prohodit, tak aby pak vydrželi tak nějak stejně? Vím, že jsou už zajeté na té svojí straně kotouče, ale zase by si po nějaké době sedly, ne? je tam brzdový třmen Lucas C-54.
vím, že bývá nějaký rozdíl mezi vnitřní a vnější destičkou, že se z vnější destičky oddělává při montáži nějaká folie, ale nevím proč?
dělá vám to taky, že se vnitřní ze strany pístku sjíždí víc jak vnější?
vím, že bývá nějaký rozdíl mezi vnitřní a vnější destičkou, že se z vnější destičky oddělává při montáži nějaká folie, ale nevím proč?
dělá vám to taky, že se vnitřní ze strany pístku sjíždí víc jak vnější?
- Atreyu
- Závodník
- Příspěvky: 573
- Registrován: 14.09.2009 23:22
- Bydliště: Vyškovsko
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
mas zarezly vodici tycky na trmenu.ty na kterych by mela chodit venkovni cast brzdice.
je na nich takova varhankova guma.ty musis vyndat obrousit namazat vazelinou a pokud je dobra ta guma (neni praskla) tak gumu zpatky.a samozrejme novy desky (kotouce).
ja to delam skoro kazdej rok
je na nich takova varhankova guma.ty musis vyndat obrousit namazat vazelinou a pokud je dobra ta guma (neni praskla) tak gumu zpatky.a samozrejme novy desky (kotouce).
ja to delam skoro kazdej rok
-
- Pilot
- Příspěvky: 817
- Registrován: 10.07.2008 21:52
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
Atreyu píše:mas zarezly vodici tycky na trmenu.ty na kterych by mela chodit venkovni cast brzdice.
je na nich takova varhankova guma.ty musis vyndat obrousit namazat vazelinou a pokud je dobra ta guma (neni praskla) tak gumu zpatky.a samozrejme novy desky (kotouce).
ja to delam skoro kazdej rok
Já vůl jsem měnil loni jen desky a ted při sešlápnutí pedálu vybrace,mrzí mě že jsem nevyměnil i kotouče
- Teea
- Jezdec
- Příspěvky: 406
- Registrován: 21.06.2010 07:19
- Bydliště: Karviná
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
Cim mazes ty vodici tycky ? Nejdyl mi tam vydrzela vazelina ATE na brzy ale i tak po 3/4 roce zase jedna vnitrni deska sjeta sikma. A to jsem pekne vycistil dirky dal nove gumicky a stejne to nakonec zase trochu prituhloAtreyu píše:mas zarezly vodici tycky na trmenu.ty na kterych by mela chodit venkovni cast brzdice.
je na nich takova varhankova guma.ty musis vyndat obrousit namazat vazelinou a pokud je dobra ta guma (neni praskla) tak gumu zpatky.a samozrejme novy desky (kotouce).
ja to delam skoro kazdej rok
- klasek
- VWexpert
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kaňk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
Nestačí jen vyčistit tyčky. Je potřeba očistit a namazat i dosedací plochy na třmenu, kde se destička pohybuje. Nejlépe nějakým šábrem, dlátem atd. Destička musí ve třmenu chodit volně, pak se nemůže stát, že bude jedna sjetá víc jak druhá. Dobré je ještě vyzkoušet, zda není přirezlý píst v brzdiči.
- Teea
- Jezdec
- Příspěvky: 406
- Registrován: 21.06.2010 07:19
- Bydliště: Karviná
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
Sorry jsem to nenapsal. Docedaci plochy desticek mam volne cistim a mazu vzdy. Vzdycky to prituhne jen na tech tyckach.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.02.2011 22:08
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
Vyměnil jsem přední třmeny ale destičky nechal staré.Po nasazeni třmenu destičky drhnou asi centimetr a pul o kotouč při náklonu v zatačkách a brzdění děsně vržou.Při rozjezdu taky připadá mi že jen dřou o kotouč a já brzdím jen zadníma.Prosím o rado co s mým problémem,předem děkuji.
- probe
- Jezdec
- Příspěvky: 244
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Poděbrady
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
supr návod... jen bych ještě dodal před zatlačováním pístů si odšroubovat víčko od nádržky a hlídat, aby brzdovka nevytekla..... a docela bych doporučovat písty párkrát vyjet a znovu zatlačit, přece jen se uvolní...
- Hans76
- Profík
- Příspěvky: 1098
- Registrován: 28.08.2008 22:29
- Bydliště: jih Moravy
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destič
A když je pístek vyjetý na max, tak i kouknout pod manžetu, zda není vyrezlý. Ušetří se tím zbytečná práce při pozdějším zjištění, že teče.
Octavia III Kombi L&K 2019, 2.0 CR TDI 135kW 4x4 7q automat
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
Fireblade CBR900RR
VTR 1000 SP2
---------
VCDS + HEX-CAN V2
---------
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 21.04.2013 22:00
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destiček
kdyz sem ulomil pruzinu na trmenu , mela zajistit desticky, ted mi cdhrasti brzdi,, koupil jsem nove pruzinky ale ulomil jsem je hned u trmenu xd da se to nejak vyvrtat, jaky vrtak ,
- Mirek.Sluka
- Člen klubu
- Příspěvky: 368
- Registrován: 24.01.2013 23:55
- Bydliště: Ostrov u KV
Re: Passat B5.5 - Výměna předních brzdových kotoučů a destiček
Pecka navod... Taky jsem ted delal brzdy predek brembo/textar a brzdi to jak prase A to vse za super cenu 3k.
VW Passat 1.9tdi 96kW 2002 kombajn...