vw 1,4 16V 55 kw

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Danielaaa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 07.09.2011 12:27

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Danielaaa »

Basinga píše:Já bych nestresoval. Pokud má motor výkon, na 99% bude stačit vyměnit gufera u hydraulických zdvihátek ventilů.
Zajeď k nějakému slušnému mechanikovi, materiálově je to pár korun....
Příští týden nechám vyměnit svíčky a změřit tlak ve válcích, aby se zjistilo zda má výkon. Je to slabší auto než jsem vždy mívala a ten tah neumím posoudit. Když se mění gufera taky se musí rozebrat motor??
anebo ho prodám a budu mít svatý klid

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od ron »

je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla :?: :?
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Basinga
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 14.07.2011 18:48
Bydliště: Teplice

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Basinga »

Svíčky bych měnil, jen pokud budou špatné, nicméně podle jejich barvy se dá leccos zjistit. Měření tlaku je většinou neprůkazné (vzhledem k způsobu, jak se provádí). Dělal jsem výměnu gufer zdvihátek na 2l motoru a mechanik motor
nerozebíral (resp. nesundaval hlavu, pomohl si otvorem na svíčky). U 16ti ventilu nevím, maximálně se sundá hlava.
Golf Sportsvan 2016, 1,4 /92kW
Touran 2019, 1,5 TSI 110kW, DSG7

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od DandyCZ »

U 16V mi to udělali též bez sundání hlavy, konstrukce je stejná jako na tý 1.4 16V, já mám akorát 1.6 16V....konstrukce motorů je totožná...

Danielaaa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 07.09.2011 12:27

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Danielaaa »

ron píše:je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla :?: :?
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...
Je tam olej 5/40 měněný před 3 tis. km. Moc se v tom nevyznám, jaký olej bych měla tedy koupit, kdyby se dělal výplach a výměna oleje??
anebo ho prodám a budu mít svatý klid

Basinga
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 14.07.2011 18:48
Bydliště: Teplice

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Basinga »

v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Golf Sportsvan 2016, 1,4 /92kW
Touran 2019, 1,5 TSI 110kW, DSG7

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od 11mAjA11 »

Basinga píše:v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Souhlasím .

Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..

Ale je to každého věc samozřejmě.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Danielaaa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 07.09.2011 12:27

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Danielaaa »

11mAjA11 píše:
Basinga píše:v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.

Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Souhlasím .

Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..

Ale je to každého věc samozřejmě.
A na kolik se taková věc odhaduje?? Jestli nevyjde levněji dolívat olej :mrgreen:
anebo ho prodám a budu mít svatý klid

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od 11mAjA11 »

Gufero kus 20-30kč (x16) , vodítko 20-30kč (x16) , zafrézování a zapastování ventilů těžko říct ( výměna vodítka, gufera, zabroušení ventilů ) , začištění hlavy těžko říct ( u nás vychází brošení s natlakováním 500,- ) těsnění pod hlavu cca. +/-1000,-( možná o chlup víc) nevím to střílím,
Rozebrání ,složení fakt nevím +/- 2000,- a ještě záleží jestli to necháš složit na staré rozvody ( když ne tak ještě rozvodová sada s vodní pumpou )
No nejlevnější to nebude a když zjistíš ještě navíc vyběhané válce tak to bude raketa..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
Davwe
Profík
Profík
Příspěvky: 929
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Davwe »

Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to :)

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od DandyCZ »

To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...

Danielaaa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 07.09.2011 12:27

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Danielaaa »

DandyCZ píše:To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...
Moje nehulí ani nesmrdí, jen žere olej. Dobrý to není, ale po 2 měsících co jsem ho koupila fakt zbytečných 20 klacků nemám :roll:
anebo ho prodám a budu mít svatý klid

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od DandyCZ »

Mě to taky nejdřív připadalo že nehulí, až když sem dával "sportovní" tlumič tak sem to začal pozorovat....
malej testík, držet to chvíli kolem 4 tisíc, pak prošlápnout a pustit, je na to potřeba dva..aby ten druhej koukal co se děje pod dutem, ptž GIV má výfuk nasměrovanej do asfaltu, proto za ním nemusí být nic videt za jízdy...
jinak s těma penězma to chápu, já ho měl měsíc odstavený, než na to byly peníze....:(

Danielaaa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 07.09.2011 12:27

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od Danielaaa »

Davwe píše:Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to :)
Asi to tak dopadne, za 2000km si snad na olej ušetřím, pokud to bude brát míň, doleje se. Je to golf variant s 1,4 motorem. Pro mě málo svižné autínko, pokud se to zmírní budu ráda, ale dvacítku nedám, když by šlo z domu .
anebo ho prodám a budu mít svatý klid

Uživatelský avatar
DandyCZ
Závodník
Závodník
Příspěvky: 594
Registrován: 21.04.2009 08:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: vw 1,4 16V 55 kw

Příspěvek od DandyCZ »

Tak v tom případě jsou na snadě asi dvě možnosti:
1) vyměnit 5w40 za 10w40 a sledovat jak se to změní...prakticky optázka jen olej+filtr
2) add bod 1 a s tím udělat i výměnu gufer ventilů. mě to udělali za 2500kč(bez materiálu, ten stál 350), třeba někdo umí i levněji

V obou případech bych sledoval o kolik se to z lepší, ale pak stejně poslat z domu...
asi bych to nejezdil dokud to bude držet, protože se pak může stát že se to dále zhorší, a pak už buď prodat hodně pod cenou, nebo opravit celé...

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“