MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od 007houmr »

Tak tohle jsem měl vědět dřív a ušetřil bych si pár hodin šťourání v motoru. Samozřejmě rozvody byly dělány podstivě a všechno bylo zaaretované jak má být. Momentálně mě auto velice špatně startuje a proto zkouším vše, co je možné. Už se na to dívala spousta lidí, kteří dělají s autama, vyměnili sme na zkoušku všechny možné součásti palivové soustavy, ale pořád nic. Vím, že je to tady OT, ale nevíte někdo z okolí Znojma/Třebíče/Brna/Kolína o někom, kdo opravdu, ale opravdu zná tyto motory a uměl by pomoci? Do autorizáku jít nechci, protože by mě vyměnili půlku auta a stálo by mě to víc než to auto. Díky moc!
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od abeljozef »

Toto je len zjednoduseny popis, ono je tam toho viac len to by bol extremne dlhy elaborat.

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od MirekX »

nepatrně rozhozenýma rozvodama se skutečná spotřeba motoru nemění, to je pravda. Co se ale mění je údaj o spotřebě na palubáku, a to o hodně (osobně vyzkoušeno, rozdíl klidně i 0,5 litru) je to tím, že ŘJ motoru počítá spotřebu z času vstřiku. A ten se mění, protože dle různého časování vačky ke klice vstřik probíhá v jiném místě na vačce a pokaždé má pístek PD jednotky jinou rychlost pohybu a tudíž na stejný objem vstříknuté nafty je třeba jiného času. (nepatrně)
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od martin1808 »

Marek77 píše:Hodnota předvstřiku je závislá na teplotě nafty. Je třeba mít k dispozici graf a nastavovat to podle něho. Vyjadřuje závislost předvstřiku na teplotě paliva. VAG-COM má vlastní aplikaci TDI-Graph, kde je zobrazené rozpětí hodnot a je třeba předvstřik nastavit mezi čáry grafu.
Zdravím... Mám trapný dotaz bo jsem pod svým VAG-COM verze 4.09 TDI Graph nenašel. Ve složce s nainstalovaným programem je, ale při diagnostikování motoru mám v nabídce VAG-Scope a to je vše. Dle fotek z 1. stránky tam místo položky "TDI-časování" mám "Logování". Předpokládám, že asi ve verzi 4.09 TDI Graph není. Jen mi prosím písněte, zda-li je tomu tak či kde to najdu...
Díkec!
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od Marek77 »

Ve verzi 4.09 určitě je.

Adresa 01 - Motor
04 - Základní nastavení - kanál 000. Začne blikat kontrolka žhavení a motor změní zvuk.

V deseti okénkách se ukáže deset čísel a vpravo dole se místo ikony LOG objeví ikona TDI Graph. Na tu se klikne a je hotovo.

pozn.: Motor musí mít provozní teplotu!!!

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od martin1808 »

Marek77 píše:Ve verzi 4.09 určitě je.

Adresa 01 - Motor
04 - Základní nastavení - kanál 000. Začne blikat kontrolka žhavení a motor změní zvuk.

V deseti okénkách se ukáže deset čísel a vpravo dole se místo ikony LOG objeví ikona TDI Graph. Na tu se klikne a je hotovo.

pozn.: Motor musí mít provozní teplotu!!!
Děkuji za radu, zkusil jsem to a po odkliknutí 04 - Základní nstavení mně to hodí hlášku, že mám použít kabel HEX-CAN což nemám já používám OBDII. Takže jsem asi namydlenej...
Posílám foto...
Přílohy
vag-motor.JPG
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od Marek77 »

Já používám klasický kabel KKL a funguje mi to úplně normálně. Zvláštní...

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od marasoba »

To martin1808:
Když jsem si pořizoval VAG, tak jsem někde četl, že VAG 4.09 CZ nepodporuje některé funkce s kkl kabelem. Zkusil bych použít VAG 3.04, tam mi jde vše.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od dvorky1 »

zdarky a ten graf na VAGu 304 vyvolám stejným způsobem jako je tady výše popisované??Dá se někde sehnat návod k VAGu jak ho ovládat a jak používat ty různé kody??Co znamenají a k čemu se užívají?Jsem v tom nováček a snažím se to někde vyčíst už 3 dny ale pořád nic. Zatím jen nastavení startovací dávky a teď možná ten graf na 304 VAGu. Díky všem za nasměrování.Martin

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od Marek77 »

TDi graf je zobrazuje na všech verzích stejně.

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od martin1808 »

Marek77 píše:TDi graf je zobrazuje na všech verzích stejně.
Tak to bych rád jednou spatřil. Já už jsem si dal VAG právě na NB a pořád stejný příběh..."použíj originál kabel HEX-CAN", jinak řídící jednotky mně to najde, chyby ukáže, odstraní, ale dostat se do základních nastaní jednotek apod. smolíček pacholíček...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od Marek77 »

Musíš mít registrovanou verzi VAGu a hardwarový klíč ke kabelu. Ale to jsem předpokládal, že samozřejmě máš.

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od martin1808 »

Marek77 píše:Musíš mít registrovanou verzi VAGu a hardwarový klíč ke kabelu. Ale to jsem předpokládal, že samozřejmě máš.
Hurá, konečně změřeno. Výsledek v příloze. Předpokládám, že je O.K.
Přílohy
Předvstřik (1).jpg
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od golfgti16vv »

ne to je špatně ta spojnice dvou čar musi byt lehce nad modrou čarou

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, PŘEDVSTŘIK: jaká má být hodnota předvstřiku?

Příspěvek od Marek77 »

Ano - přesně tak. Není to totálně blbě, ale je to málo. Spojnice žlutých čar musí být nad středovou modrou - nestačí jen nad červenou.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“