Příští týden nechám vyměnit svíčky a změřit tlak ve válcích, aby se zjistilo zda má výkon. Je to slabší auto než jsem vždy mívala a ten tah neumím posoudit. Když se mění gufera taky se musí rozebrat motor??Basinga píše:Já bych nestresoval. Pokud má motor výkon, na 99% bude stačit vyměnit gufera u hydraulických zdvihátek ventilů.
Zajeď k nějakému slušnému mechanikovi, materiálově je to pár korun....
vw 1,4 16V 55 kw
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 07.09.2011 12:27
Re: vw 1,4 16V 55 kw
anebo ho prodám a budu mít svatý klid
- ron
- Profík
- Příspěvky: 952
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: vw 1,4 16V 55 kw
je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 14.07.2011 18:48
- Bydliště: Teplice
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Svíčky bych měnil, jen pokud budou špatné, nicméně podle jejich barvy se dá leccos zjistit. Měření tlaku je většinou neprůkazné (vzhledem k způsobu, jak se provádí). Dělal jsem výměnu gufer zdvihátek na 2l motoru a mechanik motor
nerozebíral (resp. nesundaval hlavu, pomohl si otvorem na svíčky). U 16ti ventilu nevím, maximálně se sundá hlava.
nerozebíral (resp. nesundaval hlavu, pomohl si otvorem na svíčky). U 16ti ventilu nevím, maximálně se sundá hlava.
ex Golf Sportsvan 2016, 1,4 TSI/92kW
Touran 2019, 1,5 TSI 110kW, DSG7
Touran 2019, 1,5 TSI 110kW, DSG7
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: vw 1,4 16V 55 kw
U 16V mi to udělali též bez sundání hlavy, konstrukce je stejná jako na tý 1.4 16V, já mám akorát 1.6 16V....konstrukce motorů je totožná...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 07.09.2011 12:27
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Je tam olej 5/40 měněný před 3 tis. km. Moc se v tom nevyznám, jaký olej bych měla tedy koupit, kdyby se dělal výplach a výměna oleje??ron píše:je tam longlife olej nebo ne? tahle zásadní info mi nějak unikla
pokud jo, výplach a přechod na slušnou polosynt. by mohl pomoci, už se mi to 2x vyplatilo, namísto toho marketingovýho nesmyslu s názvem longlife...
anebo ho prodám a budu mít svatý klid
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 14.07.2011 18:48
- Bydliště: Teplice
Re: vw 1,4 16V 55 kw
v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.
Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
ex Golf Sportsvan 2016, 1,4 TSI/92kW
Touran 2019, 1,5 TSI 110kW, DSG7
Touran 2019, 1,5 TSI 110kW, DSG7
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Souhlasím .Basinga píše:v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.
Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..
Ale je to každého věc samozřejmě.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 07.09.2011 12:27
Re: vw 1,4 16V 55 kw
A na kolik se taková věc odhaduje?? Jestli nevyjde levněji dolívat olej11mAjA11 píše:Souhlasím .Basinga píše:v tuto chvíli bych to neřešil,zjistěte v dokumentaci, jaký olej tam patří. Přechod z 5W40 na 10W40 je možný, většinou spotřeba oleje klesne, ale Váš problém to nevyřeší.
Nechte vyměnit gufera zdvihátek, doporučoval bych hlavu dolů a zkontrolovat stav válců.
Ale pokud je v plánu si nějakou dobu to auto nechat ( 2-4 roky ) tak bych asi nechal udělat hlavu komplet ( tzn. gufera a vodítka ventilů + zabrousit sedla ventilů , a nechat ji mírně líznout(začistit) ), a když bude hlava dole pozná se i stav válců, pístů, pístních čepů , atd. .. je to sice nějaká investice ,le zas je to jistota no..
pro sebe bych to teda řešil pořádně..
Ale je to každého věc samozřejmě.
anebo ho prodám a budu mít svatý klid
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Gufero kus 20-30kč (x16) , vodítko 20-30kč (x16) , zafrézování a zapastování ventilů těžko říct ( výměna vodítka, gufera, zabroušení ventilů ) , začištění hlavy těžko říct ( u nás vychází brošení s natlakováním 500,- ) těsnění pod hlavu cca. +/-1000,-( možná o chlup víc) nevím to střílím,
Rozebrání ,složení fakt nevím +/- 2000,- a ještě záleží jestli to necháš složit na staré rozvody ( když ne tak ještě rozvodová sada s vodní pumpou )
No nejlevnější to nebude a když zjistíš ještě navíc vyběhané válce tak to bude raketa..
Rozebrání ,složení fakt nevím +/- 2000,- a ještě záleží jestli to necháš složit na staré rozvody ( když ne tak ještě rozvodová sada s vodní pumpou )
No nejlevnější to nebude a když zjistíš ještě navíc vyběhané válce tak to bude raketa..
- Davwe
- Profík
- Příspěvky: 929
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: vw 1,4 16V 55 kw
To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 07.09.2011 12:27
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Moje nehulí ani nesmrdí, jen žere olej. Dobrý to není, ale po 2 měsících co jsem ho koupila fakt zbytečných 20 klacků nemámDandyCZ píše:To samý sem udělal já, za rok a půl to stejně skončilo pod kudlou...zbytečně se zanáší katalyzátory a sondy(konkrétně u tý mý poplenice sou dva)....jak to spaluje takhle olej, není to dobrý...
nejdříve mi to bralo cca 1l/1000km..to bylo 5w40, tak sem dal 10w40 změnilo se to cca na 1l/1800-2000km, pak se v tom cosi hnulo, najednous potřeba 1l na 900km u 10w40...nebylo pak co řešit..auto si chci nechat, tak sem do toho ty prachy vrazil, lepší než koupit jiný, popř jinej motor, do kterýho člověk stejně nevidí....a nehledě na to že to auto když hulí a žere takhle olej je téměř neprodejný...
anebo ho prodám a budu mít svatý klid
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Mě to taky nejdřív připadalo že nehulí, až když sem dával "sportovní" tlumič tak sem to začal pozorovat....
malej testík, držet to chvíli kolem 4 tisíc, pak prošlápnout a pustit, je na to potřeba dva..aby ten druhej koukal co se děje pod dutem, ptž GIV má výfuk nasměrovanej do asfaltu, proto za ním nemusí být nic videt za jízdy...
jinak s těma penězma to chápu, já ho měl měsíc odstavený, než na to byly peníze....
malej testík, držet to chvíli kolem 4 tisíc, pak prošlápnout a pustit, je na to potřeba dva..aby ten druhej koukal co se děje pod dutem, ptž GIV má výfuk nasměrovanej do asfaltu, proto za ním nemusí být nic videt za jízdy...
jinak s těma penězma to chápu, já ho měl měsíc odstavený, než na to byly peníze....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 33
- Registrován: 07.09.2011 12:27
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Asi to tak dopadne, za 2000km si snad na olej ušetřím, pokud to bude brát míň, doleje se. Je to golf variant s 1,4 motorem. Pro mě málo svižné autínko, pokud se to zmírní budu ráda, ale dvacítku nedám, když by šlo z domu .Davwe píše:Ja bych tam nalil polosyntetiku, jestli uz tam neni a kaslal bych na to
anebo ho prodám a budu mít svatý klid
- DandyCZ
- Závodník
- Příspěvky: 594
- Registrován: 21.04.2009 08:56
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: vw 1,4 16V 55 kw
Tak v tom případě jsou na snadě asi dvě možnosti:
1) vyměnit 5w40 za 10w40 a sledovat jak se to změní...prakticky optázka jen olej+filtr
2) add bod 1 a s tím udělat i výměnu gufer ventilů. mě to udělali za 2500kč(bez materiálu, ten stál 350), třeba někdo umí i levněji
V obou případech bych sledoval o kolik se to z lepší, ale pak stejně poslat z domu...
asi bych to nejezdil dokud to bude držet, protože se pak může stát že se to dále zhorší, a pak už buď prodat hodně pod cenou, nebo opravit celé...
1) vyměnit 5w40 za 10w40 a sledovat jak se to změní...prakticky optázka jen olej+filtr
2) add bod 1 a s tím udělat i výměnu gufer ventilů. mě to udělali za 2500kč(bez materiálu, ten stál 350), třeba někdo umí i levněji
V obou případech bych sledoval o kolik se to z lepší, ale pak stejně poslat z domu...
asi bych to nejezdil dokud to bude držet, protože se pak může stát že se to dále zhorší, a pak už buď prodat hodně pod cenou, nebo opravit celé...