TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
kewin357
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 23.06.2011 13:49
Bydliště: SR

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od kewin357 »

mam v plane ovladat to vypinacom zapnut vypnut manualne + prepnut aj na automat (riadenie seriovin termostatom) a v kabine som rozmyslal o neakom klasicom termostate mozno nieco ako v bytoch na stene..

nevravim ze ta riadiaca jed. je zle,len mam este vela inych prvoradych investicii ako napr. montaz tazneho, rozvody ,vymena naplni .. takze o tom teraz urcite neuvazujem.
preto sa skor zameriavam ako si to spravim sam doma a bez zbytocnych vydavkov ako to poriesil zakladatel tejto temy no ja to chcem rozsirit o to vyhrievanie kabiny.

a ako vlastne funguje ta riadiacka?nastavim si urcitu tep .v kabine a udrzuje mi ju ,alebo?
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od patper »

stw píše:S Jozefovou robotou a RJ len spokojnost :good: odskušané :drinks:
ja ovládam bufa s magicarom alebo hodinami pod stropom...
Presne tak :idea: :good: Mam to od Dabela - Abela take tak :pleasantry: :good: :good: :good: Naprosta spokojenost :thanks:

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od abeljozef »

kewin357 píše:mam v plane ovladat to vypinacom zapnut vypnut manualne + prepnut aj na automat (riadenie seriovin termostatom) a v kabine som rozmyslal o neakom klasicom termostate mozno nieco ako v bytoch na stene..
Prave toto je cesta do potencionalnych problemov. Po elektrickej stranke aj to ma byt spravne zapojene traba napajat rozne obvody a aj ich spravne prudovo dimenzovat.
Riadiaca jednotka ak je klimatronik podporuje 3 mody prace
- len ohrev vody
- vykurovanie z realnou regulaciou teploty
- HE mod rozmrazovania okien.
Dalej zabezpecuje oneskoreny start vetraka aby sa znizilo zatazenie baterie, a casovo obmedzuje chod aby nedoslo k uplnemu vybitiu. Tiez riesi ochranny dobeh cirkulacie vody aby voda bufikom po vypnuti este cirkulovana a nedoslo k prehriatiu nakolko po odstaveni bufika plamen este cca 30 sekund hori.

Mikroprocesorova verzia bude aj kontrolovat pracu bufika a v pripade anomalie (neuspesny start, zhasnutie pamena) odstavy system, bude schopna strazit napatie na baterii a v pripade poklesu napatia odstavi system, bude konfigurtovatelna (budem sa snazit vytvorit uzivatelske rozhranie cez maxidot). Casom chcem aby jej sucasou bol GSM modul. Toto sa este len vyvyja.

Uživatelský avatar
kewin357
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 23.06.2011 13:49
Bydliště: SR

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od kewin357 »

tak to znie super,ako to dokaze vsetko ovladat a strazit bez toho aby sa clovek bal ze mu to niekde vyhori,vybije bateriu alebo nieco nepracuje ako by malo.
mozno to na zatial neham tak, ako to mam a ked porobim nutnu udrzbu tak to zverim do ruk odbornikovi :)

vsak spokojnost zakazikov vravi sama za seba :)
SHARAN 1.9TDI 96kW a niečo naviac , 4/2004 sport campervan edition

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z (2/2003)

Příspěvek od martin1808 »

Honza42 píše:Jéje, uspěch! Tož budu pokračovat:
To znamená, že jsi podle tvého schématu na obrázku přerušil na pozici 6 (venkovní čidlo teploty) a 7 (D+ motor běží)?
Přílohy
příhřev 15 - schema.jpg
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od martin1808 »

Honza42 píše:Dovolil jsem si přidat na téma Bufík nové téma. Je jich sice již založeno dost, ale ve všech je nakonec taková nějaká všehochuť. Toto se týká úpravy příhřevu na nezávislý příhřev. Nevýhody automaticky ovládaného příhřevu:
1) Někdy mu dlouho trvá, než se zapne, zvlášť pokud jezdíte krátké trasy.
2) Nelze ho zapnout při vypnutém motoru ( v předstihu)
3) Časté zapínání a vypínání ničí síťku a svíčku, typicky např. pokud nastartujete studený motor a začnete pojížďky po městě. Při každém vypnutí motoru vypne bufík, pak zase zapne .... od masny přes zeleninu a papírnictví po obuv..... a svíčka je v háji. Za takových okolností ho chci buď úplně vypnout a nebo nechat trvale zapnutý. To samé platí, pokud jedu jen velmi krátkou trasu.

Východiska:
1) Jsem strojař, ne elektrikář. Nebudu se tedy pouštět do větších akcí. Chci to rychle a jednoduše.
2) Chci poznat zapnutý bufík, když opouštím auto, ale nechci aby mi svítila kontrolka za jízdy do očí.
3) Stačí mně nezávislý příhřev. Pokud budu chtít vyjímečně i nezávisle topit, tak si na tu chvíli zapnu klíček (aby šel i ventilátor topení). Nezávislé topení by mně navíc sežralo záhy baterku (největší odběr má ventilátor topení).
4) Mám ročník 2/2003 a D5W-Z ve verzi, kde přídavné elektrické čerpadlo není spínáno přes relé 430, ale nějak jinak (nevím jak)
5) Chci se co nejmíň šťourat v autě - v podstatě vše uděláme v levém prahu auta.

Provedení: (teď se pokusím vkládat fotky, ale moc to neumím, tož uvidíme)
Zdravím, je to skvělý příspěvek! Já mám v naší Alhambře mám bufík D3W-Z, ten jsem před pár dny doplnil o vodní čerpadlo, které jsem umístil přímo u bufíku. Konečně to nastartované na volnoběh chodí, aniž by se bufík přehřál. Chtěl bych využít tvého příspěvku, možná mám tím, že jsem čerpadlo doplňoval trochu malinkou výhodu, že nemusím hledat jeho napojení na relé ve tvém případě. Každopádně mám odlišné barevné označení svazku kabelů, které vedou z bufíku. Stálý, silný kabel + je červenobílý, kostra hnědá (což je stejné), ale potom mám modrý, to je u mně D+ (motor běží), zelený (pal. čerpadlo) a pak mám šedobílý a šedý (ten vede asi k čidlo, poněvadž u tepl. čidla pod stěračem mám černý a šedý). Já to doplním přiloženým obrázkem a pokud by někdo byl tak laskav a sdělil by mně zda-li mohu použít tvé zapojení budu rád. S tvým tichým dovolením jsem použil tvůj obrázek schéma jako podklad pro mé dokreslení.

Jinak to připojení mně poradil Marek77 za což mu děkuji, funguje to...

From Marek77:

Já jsem čerpadlo umístil přímo k bufíku do hadice, která vede z bufíku do přední části vozu, a plechovou páskou jej přichytil k tělesu bufíku. Je to bez nutnosti úprav (rozřízne se hadice v koleni a nasadí na ni čerpadlo).

Z hlediska elektriky jsem to vyřešil prostě: Do bufíku vede skrz práh svazek drátů. Silný červený a silný hnědý je trvalý přívod elektřiny. Z červeného drátu jsem udělal odbočku na kontakt 30 spínacího relé, jež jsem ukryl do plastu prahu. Z kontaktu 87 relé a drátu kostry jsem vyvedl dvoulinku na svorky čerpadla (skrz průchodku kabelového svazku pro bufík). Relé spínám signálem D+ a kostrou (slabý modrý drátek jmenovaného svazku na svorku 86 a silný hnědý na svorku 85). Jakmile naskočí motor, na drátu
D+ vyskočí napětí a čerpadlo se roztočí. Jakmile motor vypnu, na drátu D+ je napětí nulové a čerpadlo stojí. Prosté, jednoduché, funkční.
Přílohy
Moje zapojení D3W Z_1.jpg
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od abeljozef »

Jednoduche ale potencionalne nebezpecne pri poruche cerpadla. Ono je pekne napajat sa na kable kde sa zachce ale co prudove dimezovanie ?

Takto uz zopar aut aj zhorelo.

Dalej tam chyba dobeh na dochladenie.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od trepifajxl »

Navíc k tomu co píše abeljozef je ještě další věc a to je cirkulace vody. Protože dáte čerpadlo jen do okruhu zadního topení a topení jsou spojena paralelně tak dochází k tomu, že tlačíte vodu ze zadního topení přez bufík k rozbočce ke které přitéká voda z obou radiátorů a má jednou trubkou odcházet do motoru. Ale tlak el. vodní pumpy se snaží tlačit vodu do předního radiátoru obráceně (to je prostě jasný že voda nezahne jen jedním vývodem a tlačí se do obou).To na voze s vypnutým motorem nevadí, ale na voze s nastartovaným motorem se mechanická pumpa motoru snaží hnát vodu správným směrem a tak voda v předním radiátoru jde směrem kterým je vyšší tlak. A protože na volnoběh je tlak téměř stejný voda v předním radiátoru stojí a tudíž přední radiátor netopí. Po přidání plynu má vyšší tlak mech. pumpa a topení zase začne topit. Tak jen aby jste se nedivili proč Vám to na křižovatce nebo v zácpě netopí. Čerpadlo patří před rozbočku do mot. prostoru.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od martin1808 »

Děkuji za Vaše příspěvky, já jsem se chtěl hlavně dozvědět, zda-li jsou ty kabely D+ a k teplotnímu čidlu přerušené. Znovu jsem si přečetl úvod příspěvku a vzhledem k tomu, že se v daném případě opravdu jedná ze strany Honza42 o trvalé užití pouze k nezávislému použití bufíku (je spínán jím instalovaným tlačítkem, původní automatika vyřazena) předpokládám, že tomu tam je. O mnou provedené úpravě dle stručného návodu Marek77 je patrné, že ne jen tento, ale jakýkoliv zásah do stávající elektroinstalace je svým způsobem riskantní, budiž. Taky jsem zjistil, že některé modely mají právě to vodní čerpadlo umístěno v úchytu (originálním) na bufíkem a mnou provedené připojení do okruhu vody je vlastně totožné.
Jestli mně něco v této souvislosti uniklo tak mně prosím opravte. Je pravdou, že nejsem eletrikář jen obyčejný automechanik, takže shora uvedené zásahy ve věci nebudou 100%.
Rád bych udělal z mého D3W-Z nezávislé topení na chodu motoru, tzn. že jej budu spínat sám jen já a vyřadím tím venkovní čidlo. Připadně na spínání použiju nějaký GSM modul a je to.
Otázka zní mohu ty uvedené dráty odpojit od stávajícího systému kabeláže a zapojit dle Honza42 u mé D3W-Z?
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od abeljozef »

Ak je zasah spraveny spravne tak riskantny nie je, toto ma od spravneho prevediania hodne daleko.

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od martin1808 »

Hotovo, funguje to parádně... :laugh: Zkrátka to zapnu až chci já (nezávislost!) a hlavně dnes bylo 10 st. C 20 min. chodu bufíka před odjezdem a motor je na 75 st.C. Tak ještě uvidíme až udeří mrazy... Měřil jsem proudovou spotřebu a uakažovalo mně to 0,15 - 0,18 A při chodu. Teď už si jen pořídím GSM modul ať nemusím lítat k autu a hotovo. :gey:
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
petrg
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 26.09.2007 11:06
Bydliště: PRAHA

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od petrg »

ahoj
Není tu někdo z Prahy kdo by mi mohl zapůjčit řídící jednotku do bufíka?
Nechce naskočit potvora, ač dostal novou svíčku a sítko.
Mám D5W-Z.
Tak změna, našel jsem ucpanou komůrku u žhavičky,takže teď už jen sehnat těsnění a snad pojede.
Ford Galaxy 1,9TDI 85KW Ghia, 2003

Uživatelský avatar
Bondik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 25.03.2008 09:38
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od Bondik »

Zdravím.
Zkoušel někdo předělat bufík na nezávislé topení pomocí originální sady od Webasta?
Nabízené například zde:
http://www.adusservis.cz/sady-pro-prihr ... --seat--vw" onclick="window.open(this.href);return false;
A pokud ano,jak postupovat (je to podobné jako u samodomo předělávky) a zda je u této sady nějaký návod na montáž?
Počítám,že by to mohlo být i kompatibilní s programovacími hodinami od Webasta,že?
A nakonec TO ABELJOZEF:
Jak jste na tom s vývojem postupu předělávky na nezávislé(o hodně vylepšené a GSM ovládané)topení??
Díky :D za všechny postřehy a rady
TDI ;))

jukinoo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 376
Registrován: 22.09.2008 23:05
Bydliště: ziar nad hronom

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od jukinoo »

je to podobne tej samodomo prerabke ktora je aj tu na fore tiez sa len cez diody napajas a cidlu vonku to bezne montuju uz som to videl na desiatkach aut je tam priprava aj na hodiny aj na DO momentalne mam jednu taku sadu aj doma

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provede

Příspěvek od abeljozef »

Oproti tej diodovej prasacine prezentovanej na forach je toto spravene na serioznej urovni. Nema to elektronicke ochrany ale moze to bezpecne fungovat.

Len ta cena je dost vysoka. Za tuto cenu to mam aj z elektronickymi ochranami, ochrannym dobehom cerpadla, oneskorenym zapnutim vetraka a nezaberie to 4 pozicie v releovom roste.

GSM mikroprocesorova jednotka je zatial este stale na stole vo vyvojovych kitoch. Je na nej este dost pisania softwaru.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“