MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do oleje

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
bechin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 30.07.2010 19:12
Bydliště: Plzeň-sever

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od bechin »

Ahoj všichni, potřeboval bych poradit jakmile přidám při nižších otáčkách (cca 1700) tak se z výfuku vyvalí oblak černýho dýmu. Ale jak se auto chytne(někde kolem 1900-2000) tak to kouřit přestane. Je to stejné ať je motor studený nebo teplý. Zatím sem vyměnil vzduchovej filtr a je to stejný. Nevím jestli by i pomohlo vyměnit naftovej filtr. Auto ale jinak docela táhne. Mam 1,9TDi 96kW r.v.2003. Poradíte mi někdo?
Wv Sharan 1,9 TDi 96kW, r.v. 2003

don carlos
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 28.10.2007 18:02
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od don carlos »

Pánové, dneska jsem rozhýbal lopatky turba (v krajní poloze se sekaly, a turbo tlačilo stále na max). Po té jsem zjistil, že je načatý ventil N75, takže jsme ho nějak rozchodili. Auto, už funguje, jak má, (vag), ale zdá se mi, že to začalo strašně hulit. Je to takové to zakouření asi na 4-5 vteřin při sešlápnutí plného plynu. ATD ve fabii mi to nedělalo. Myslíte, že se vypalují saze a časem to ustane? AUY chip 100 kw.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Janchi999 »

Plny plyn a na par sekund cierny dym? A to nepoznas, ze " no smoke, no fun... " ??? :lol: . Nemusis sa bat. U mna po chipnuti RJ tiez vyvali cierny dym, bezny to jav... :wink:
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Jose1 »

....já bych si troufnul oponovat.... :wink:
Spousta lidiček tvrdí, že černej dým je v pohodě. Ale já si myslím, že nafta by se měla spalovat smysluplně, a černý dým zrovna moc nesignalizuje, že tomu tak je....i když je to jen přechodně.
Něco té směsi musí nutně přebývat, nebo scházet....
To jen tak....akademicky.
Co.....? :D
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Janchi999 »

No, ono nieje dym, ako dym... Toto je len prvotne vyvalenie dymu na par sekund a pri plnom plyne... Potom to prestane. Ja ked som si daval chipovat RJ, vysvetloval mi to mechanik,ze pri upravach v RJ treba odstavit nejaky limiter dymivosti... Ci take daco. Presnejsie by sa mali vyjadrit chiptuneri... Viem, len isto,ze na seriovom softe pri plnom plyne mi auto nachvilku "nezahulilo" ... :)
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od MirekX »

pokud to takhle hulí a před čipem to nedělalo, je to špatným softem.
Já bych to reklamoval, rozhodně to motoru neprospívá a je to zbytečný, líp než bez kouře to stejně nepojede
Pokud ten soft udělá někdo šikovný, kouřivost se od série nezmění (nekouří to)
Ten čip byl tak za 3tisíce, co? :)
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Janchi999 »

No, nehulilo to pred cipom. I ked, neviem, ci myslime obaja presne na to iste. U mna cierny dym vyleti fakt len na okamih a potom uz nedymi. To znamena, jemne drzim plyn, zrazu stlacim na podlahu (tu na okamih vyleti cierny dym) a stale drzim plyn na podlahe ( pritom uz cierno nedymim). A aby som to uplne upresnil, zadymim len v rozmedzi 1500 - 1700 otacok a nizsich... A kvoli tomu som si to vlastne aj vsimol. Sem-tam zabudnem podradit a z nizkych otacok akcelerujem... Viem,je to hlupost, ale obcas sa pozabudnem :D . Co sa tyka este tej dymivosti, tak ak drzim otacky nad 1700 a rozhodnem sa sliapnut plny plyn, nezadymim... Ono aj ten dym sa tazko posudzuje. Je to skor taky slabsi cierny dym. Urcite to neni husty oblak ciernoty :D .

K tomu softu, reklamovat ho nemusim. Soft je kvalitne spraveny, uz len z toho dovodu,ze to robil borec na VW. Nemam dovod mu neverit, alebo pochybovat o nom. Jednak ho poznam uz dlhsie osobne a po druhe, na dieselpoweri je tiez velmi znamy. A koniec koncov citit aj vykon na aute. Od spodnych otacok velmi svizne akceleruje... :wink:

Ale beriem v uvahu aj to,ze mozno mam skrytu zavadu a soft tomu dopomohol, aby sa zavada prejavila viac... :)
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od MirekX »

tak to jo. Ale jak jsi psal, že to zahulí pár vteřin bylo divný, za pár vteřin je tam na trojku z 1500 otáček 4000. a to by nebylo moc dobrý.... :D
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od martin1808 »

martin1808 píše:Zdarec mně zase motor hulí modře při volnoběhu a jak se rozjedu tak je za mnou oblak modrého kouře. Když to mám na volnoběh v garáži a přidám na místě na 2000ot/min tak to hulí modře jak prase a jde strašně cítit nafta!
Studenej motor chytá jak bůh, teplej, ale nastartuju až po min. 10 vt. kdy už má i zaánovní baterie 100Ah dost... Takhle mně to blbne a hulí od loňského léta, letos na jaře jsem měnil turbo, nechal jsem udělat vstřiky, nastavení čerpadla, tlaky ve válcích v normě a vyčištění palivové soustavy to mně vyšlo na 2.500,- Kč, chvíli to startovalo normálně, ale dál to hulilo a teĎ jsem někdy rád, že to teplý nahodím... Spotřeba paliva 4,8 - 7,0 l/100km v normě, spotřeba oleje 0,3 - 0,5l/1000km taky v normě před tím než mně odešlo turbo tak 1l/1000km.
Prosím o radu...
Zdravím SAGisty...
Potřeboval bych drobnou konzultaci k mému příspěvku. Už jsem udělal snad vše, abych se toho hulení nafty zbavil nebo alespoň, abych jej eliminoval na minimum. Za tepla už startuji bezobtíží, vyčištění startéru a nastavení předvstřiku do tolerance (musel jsem přechodit o zub rozvodový řemen na čerpadle) a teplý starty O.K., studený jak by smet. Motor má při startech zcela kultivovaný zvuk bez vynechávání a vše se jeví zcela bezprolémově, ovšem...
...stačí nechat motor chvíli běžet na volnoběh nebo třeba odvzušňovat chlazení ve 2500 ot/min. a máte vidět ty oblaka modrého kouře! Např. stát ve městě pár sekund na červenou a pak přidat, tak nezávidím řidičům za mnou. Tohle mně vážně štve. Teď už přemýšlím nad výměnou vstřikovacího čerpadla za jiné, za nové rozhodně dávat 25 tis. Kč nebudu a ještě mně napadá, že by mohl být zdrblej soft na ŘJ motoru. Na VAGu žádné chyby nejsou, vše se chová zcela normálně. K tomu modrému kouři mohu 100% říct, že je to samá nafta, žádný olej. Je to jako zadýmovací clona na tanku.
Je zajímavé, že toto se děje zejména při volnoběhu, tzn. když ve plynový pedál v poloze 0, popřípadě běhu ve zvýšených otáčkách bez zátěže (odvzdušňování chlazení). Podotýkám, že můžu jet třeba pod kopec s ubraným plynem a potom když přidám tak to hulí. Ten kouř po chvíli ustoupí, vypálí se z vejfuku a pak to už v otáčkách v zátěži nehulí, ale to je odvislé podle toho jak dlouho to běží na volnoběh. Čím déle to jede na volnoběh, tím déle to pak hulí a máte vidět, když jsem třeba dělal předvstřik, což trvalo se zahřátím nějakejch 30 min., jak to potom hulilo, slušné 2 km se za mnou táhla modrá vlečka kouře, ze které by se mohla sbírat nafta.
Co Vám budu povídat, toto mně zkrátka se.. a trpím za řidiče jedoucí za mnou. Chci to řešit, ale nějak reálně. Takže Vás tímto prosím, kdyby někdo věděl o řešení či konkrétní diagnóze mé závady, prosím pomozte.
Dodávám, že na emisích to prošlo, což nechápu (jen museli vyházet pořádně saze z laufu). Já uvažuji nad zakoupením jiného čerpadla k AFN motoru, což obnáší cca 4.000,- Kč. Celkem přijatelná cena, teď bude záležet na výsledku. Jinak už nevím... :(

PS: Pokud by na nějaké křižovatce v této zemi stála před Vámi modrá Alhambra I. s E značkou tak si držte odstup, nejlépe si zapněte na ventilaci pouze vnitřní okruh, ať si nezpůsobíte koma. Všem kdo se nadýchá těmito splodinami se předem omlouvám a podotýkám, že závada je pouze na mém přijímači...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od martin1808 »

Všechny zdravím!
Můj problém jsem vyřešil. Cena 7.500,- Kč.
Fouklé těsnění pod hlavou, Totálně vychozená vodítka ventilů (chápu kudy to tahalo olej), nová guferka, nové sací ventily (vychozené v dřících), jeden výfukový ventil (byl trochu hozenej), srovnání hlavy, nová vodní pumpa FEBI (Starline jsem po měsíci poslal na reklamaci a vrátili mě prachy).
Teď motor nezahulí, voda je v expanské kde má být, nezávislé topeníčko se mě nezavzdušňuje, spotřeba oleje prozatím 0. Když to tak půjde dál jsem spokojen. O zvuku motoru teď ani nemluvím, ten chodí jak novej!
Co Vám budu povídat, skvělé. Už mám naplánovanou cestu s rodinou do CHRV a další do BG.
PS: jen se divím, že jsem takto vydržel trpět 3,5 roku co to auto máme
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Mirďas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 16.12.2011 19:59
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Mirďas »

Ahoj chlapci, nevím, jestli můj dotaz patří zrovna sem, ale dnes jsem zpozoroval následující. Už dvakrát se mi stalo, že mi nešlo povolit víčko na nalévání oleje. Sundal jsem ten vrchní plast, povolím to celé i s tím nástavcem a je z toho cítit benzín. Nevíte někdo co by kde mohlo být špatně? Vyndal jsem i měrku oleje a odtamtud to je cítit také. Nic extra hodně, jen tak lehce. Zatím, snad. Díky za pomoc. :)
VW Sharan I 2000, 1.8 T 20V AJH

Uživatelský avatar
machstrechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 06.02.2008 20:13
Bydliště: Kamenná

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od machstrechy »

ahojte chci se zeptat hulí mi to bílej kouř a mám 2,8 benzín bez turba a když je to studený.

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Skyppy »

Zkus mrknout na přílohu.
Přílohy
prirucka 1.pdf
(180.37 KiB) Staženo 195 x

Mirďas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 137
Registrován: 16.12.2011 19:59
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Mirďas »

No, tak podle příručky by měla mechanická pumpa propouštět benzín. Tož to znamená co?:c)))
VW Sharan I 2000, 1.8 T 20V AJH

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, KOUŘENÍ: najednou začal kouřit, únik pliva do ol

Příspěvek od Skyppy »

Nevím tedy podle jaké příručky, ale přeci:
Ne jednou se mi stalo, že jsem se vrtal v autě s podobným problémem. Nebyl to tedy ani jednou SAG, takže nebudu tvrdit, že mají stejné benzínové pumpy. Tyto auta, která jsem měl na opravu měla klasickou mechanickou pumpu poháněnou vačkovým hřídelem. (SAG má elektrickou v nádrži) V těchto pumpách je membrána oddělující prostor čerpání benzínu od prostoru klikové skříně. Stačilo, aby tato membrána byla malilinko naprasklá nebo narušená a docházelo k mírnému propouštění benzínu do prostoru klikové skříně a průšvih byl na světě.
Toť pouze moje zkušenost.
A teď šup do mě. :laugh: :laugh:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“