BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Steve28
Řidič
Řidič
Příspěvky: 140
Registrován: 26.05.2009 21:01

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Steve28 »

Ahojte,

zrovna to mam tiez za sebou. Spodne tycky v prasiatku som mal zahrdzavene tak som kompletne zrepasol aj valceky a menil som aj lanka rucnej brzdy. Kotuce boli v pohode len sme ich "zdrsnili" na sustruhu........ :lol: Cely komplet material vysiel zo 120 eur aj s Bremsenom. :good:
Přílohy
After.
After.
301967_1802587363972_1818504438_1134229_175945577_n.jpg
311627_1802586163942_1818504438_1134224_1340812110_n.jpg
313975_1802586443949_1818504438_1134225_1870709827_n.jpg
Before.
Before.

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od ruza »

Včera jsem vyměnil zadní kotouče a desky a po výměně jsou brzdy úplně gumové. (bez motoru pedál drží normálně, za běhu motoru se propadá) Několikrát jsem odvzdušnil všechna kola pomocí VAGu, ale výrazné zlepšení se nedostavilo. Únik nikde žádný není, ani kapalina nemizí.
Dnes jsem zvedl zadek a zkoušel jestli brzdí. kolo se zablokuje až po velmi silném zašlápnutí brzdového pedálu (bez motoru). Napadlo mě, jestli to nesouvisí s tím, že jsem zašrouboval brzdový píst do třmenu víc, než bylo potřeba. Faktem je, že po nasazení brzd. třmenu na nové desky tam byla vůle cca 2-3mm. (dalo se třmenem pohybovat po držáku třmene) Po prvním kontrolním našlapání však už třmenem pohnout nešlo. Nabyl jsem tedy dojmu, že se vůle vymezila, ale zřejmě ne. Na ručku blokuje okamžitě, ale na brzdový pedál až hluboko dole.

Sedne si to samo?

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od M@rty74 »

ruzo vyprdni se na VAG a zkus to pořádně odvzdušnit "po staru" - našlapat, podržet, povolit- každé kolo aspoň 5x v pořadí LZ,PZ,PP,LP .
Zkoušet brzdy bez motoru a tudíž bez posilovače mě nějak nikdy ani nenapadlo a výsledek podle mě neni směrodatný. Vem si jenom tu vzdálenost od brzdového válce ke kolu-to musíš sakra dupnout na pedál, nežli tlak doleze až dozadu. Ručka je mechanická záležitost, proto brzdí okamžitě.

Ale je to jen můj názor, tak mě nekamenujte :laugh:
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od ruza »

Než jsem to dělal vagem, odvzdušnil jsem to klasicky. Až když to bylo stejné, zjistil jsem, že se to dělá taky vagem.
Myslím si, že odvzdušněno mám dobře... Otočil jsem v tom přes půllitr brzdovky, takže mám zároveň vyměněnou brzdovku :D

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od M@rty74 »

Na výměnu je litr základ...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
ruza
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 20.05.2008 20:56
Bydliště: ČR

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od ruza »

Dobrá, tak nemám vyměníno úplně, ale mám měněno v létě, takže z toho stejně tekla čistá kapalina...

Teď jsem jel cca 40 km a auto brzdí řekl bych dobře. Jen ten brzdový pedál se na volnoběh stále propadá. Je to znát při delším brzdění, je potřeba "našlápnout"...

Můžete mi někdo říci, co s tím?

EDIT: Po pár tisících km se problém vyřešil sám...
Naposledy upravil(a) ruza dne 14.05.2012 13:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pelikaan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 17.03.2010 15:33
Bydliště: Dolní Kalná

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od pelikaan »

Ahojte, nevíte jestli se neprodávaj zadní kotouče v nerez provedení? V mototechně na mě koukali jako na blázna. Nechápu, proč by ne. Každej rok, nebo dva mám zadní kotouče zralé na výměnu, nebo na přetočení - Hrozně mi reznou a pak to kope do pedálu a ozejvaj se z auta strašný zvuky při brždění.

Nevíte? Neslyšeli jste?

Díky za odpovědi

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Skyppy »

Keramika prosím. Proč ne. Ale NEREZ kotouč na auto??

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od abeljozef »

To je absolutny nezmysel, deformacia kotucov - kopanie do brzdoveho pedala nema nic spolocne z ich hrdzavenim.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od kubenec »

pelikaan píše:Ahojte, nevíte jestli se neprodávaj zadní kotouče v nerez provedení? V mototechně na mě koukali jako na blázna. Nechápu, proč by ne. Každej rok, nebo dva mám zadní kotouče zralé na výměnu, nebo na přetočení - Hrozně mi reznou a pak to kope do pedálu a ozejvaj se z auta strašný zvuky při brždění.

Nevíte? Neslyšeli jste?

Díky za odpovědi
Nerez by na brzdy nefungovala. Pěkně by se kroutila změnou teplot a hlavně ta cena. Kvalitní sportovní kotouče by vyšli levněji.

rando
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 27.08.2012 19:12

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od rando »

Omlouvám se jestli to sem nepatří ,ale chci se zepat zda by mi někdo mohl změřit rozteč zářezů na válečku pro nasazení přípravku na zatlačení válečku?Nejlépe změřit rozteč na přípravku.Toto auto nemám ,tek nemám kde oměřit :-) Je to na O1 81kw r.v.99. Děkuji.

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od StepanMatl »

abeljozef píše:To je absolutny nezmysel, deformacia kotucov - kopanie do brzdoveho pedala nema nic spolocne z ich hrdzavenim.
Opravdu je to nesmysl? Také se mi při brždění ozývají hrozný zvuky (takové hučení, jako motorová brzda u náklaďáku) a brzdový pedál se klepe.
Také to přičítám zadním kotoučům, jsou hrozně zrezlé, zítra udělám kotouče i desky, tak uvidím... Snad to zmizí, protože jinak nevím, co jiného by to dělalo.
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Nix
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 04.09.2012 21:19
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Nix »

Taky jsem sundaval kotouče a stočil na soustruhu, brzdilo to tak na 30% plochy (všechny 4 plochy strašně zničené). Největší problém bylo povolit imbus, který drží kotouč na náboji - sekáč, kladivo, zpětně jiný šroub. Po přetočení kotoučů a zatočení pístků se mi teď náhodně rozsvěcuje kontrolka brzd - někdy je celý den klid, jindy se rozsvítí při prvnim zabrzdění, po chcípnutí a novém startu zhasne. Naposled jsem jí ale přistihnul jak se rozsvítila při rozjezdu do kopce (na značce bylo 20%). Kopání do pedálů mi při brzdění dělalo mondeo z bazaru - stálo tam nějakou chvíli a kotouče orezly pod destičkama jinak - taky po přetočení bez problémů. Koukal jsem, že mam zcela zničené prachovky u lanek od ruční brzdy. Servisák mi řikal, že namá smysl to měnit, že při současné kvalitě dílů bych to měnil do roka znova - údajně to hodně trpí teplem od kotoučů. Tak jsem to nějak opatlal olejem, zatim ručka funguje. Jo a po přetočení jsem nechal původní destičky.
Sharan 2.0i 85kW *1997, Plzeň a okolí dalších pivovarů ;o)
V minulym životě jsem musel být blondýna. Jinak si to neumim vysvětlit...

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od StepanMatl »

Tak brzdy vyměněny, všechny podivné zvuky zmizely a brzdí to jak svině ;-)
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
Tuca
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Tuca »

Ahoj,

mám dotaz jestli je možné namontovat zadní brzdový třmen na mojí Alhambru se stávajícím průměrem kotouče 268mm a na tyto kotouče namontovat brzdový třmen i s uchycením z průměru kotouče 294mm? Vadí to něčemu?

Ty větší sem získal repasované jako nové a až při montáži sem si všimnul trošku jiných čísel. Už sem je tam namontoval a vypadá to že se to chová normálně.

Děkuji za radu

Omlouvám se adminům. Mé nové téma bylo zamknuté. Tak dávám sem. Děkuji za smazání starého příspěvku.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“