1.8T 20V - cvakání evergreen - video
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- Hanz1983
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12.07.2011 18:30
- Bydliště: Praha
1.8T 20V - cvakání evergreen - video
Ahoj klubáci,
vím, že se to tady už řešilo, ale jen obecně. Mám problém s cvakáním u motoru 1.8T 20V, najeto zhruba 200 000. Při volnoběhu slyším z pravé strany bloku motoru (možná hlavy) cvakání, jakoby od relé. Někdy cvaká už od nastartování a po celou dobu jízdy, jindy se po zahřátí uklidní, někdy necvaká ani po nastartování. Nějaká rada? Níže přikládám video (nejlépe to jde slyšet 00:38 - 00:42), snad ten zvuk někdo pozná, přece jen video vydá za tisíc slov.
Díky a ať to jezdí
H.
vím, že se to tady už řešilo, ale jen obecně. Mám problém s cvakáním u motoru 1.8T 20V, najeto zhruba 200 000. Při volnoběhu slyším z pravé strany bloku motoru (možná hlavy) cvakání, jakoby od relé. Někdy cvaká už od nastartování a po celou dobu jízdy, jindy se po zahřátí uklidní, někdy necvaká ani po nastartování. Nějaká rada? Níže přikládám video (nejlépe to jde slyšet 00:38 - 00:42), snad ten zvuk někdo pozná, přece jen video vydá za tisíc slov.
Díky a ať to jezdí
H.
VW Passat 1.8T, 1997, sedan. A až přijdu na to, jak se sem cpou fotky, tak vám ho i ukážu. Tedy mého Passata.
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
Když auto hodinu stojí jak dlouho trvá než zmizí kovovej zvuk jak od dieslu po nastartování ?
Co tam leješ za olej ?
Jde to určitě od hlavy někdy cvaká ventil nad airboxu to je normální.
Co tam leješ za olej ?
Jde to určitě od hlavy někdy cvaká ventil nad airboxu to je normální.
- Hanz1983
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 12.07.2011 18:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
Teď jsem to zkoušel, stálo asi dvě hodiny a zvuk se ustálil po zhruba pěti vteřinách a cvakání úplně utichlo. Předtím jsem s ním jel zhruba 100km. Jde to určitě od pravé strany pohledem zepředu, airbox je ticho.
Je pravda, že mě olej už taky napadl - minulý majitel tam dával Castrol 10W - 40 (najeto má 212000), můj mechanik se divil, že je v něm tenhle olej, prý by dával spíše 5W a to nejlépe 5W - 30.
Otázka - když jezdilo bůh ví jakou dobu na 10W 40, můžu ho teď při výměně změnit na 5W 30, nebo mu budu škodit?
Je pravda, že mě olej už taky napadl - minulý majitel tam dával Castrol 10W - 40 (najeto má 212000), můj mechanik se divil, že je v něm tenhle olej, prý by dával spíše 5W a to nejlépe 5W - 30.
Otázka - když jezdilo bůh ví jakou dobu na 10W 40, můžu ho teď při výměně změnit na 5W 30, nebo mu budu škodit?
VW Passat 1.8T, 1997, sedan. A až přijdu na to, jak se sem cpou fotky, tak vám ho i ukážu. Tedy mého Passata.
- aivos
- Pilot
- Příspěvky: 806
- Registrován: 18.08.2009 14:15
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
POZOR pokud v autě máte olej 10W tak se nedoporučuje tam dávat oleje řidší oleje (0W a 5W) mohly by rozpustit karbonové usazeniny v motoru a ucpat mazací kanálky!
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
To byla právě moje doměnka jestli něco cvaká nahoře tak to budou nemazaný hydroštěly sítko pumpy může bejt zasraný karbonem a prostě to až nahoru nedotlačí.
Dávat 10W je běžnej způsob jak vyřešit různé neduhy které se s kilometry objevují, ale zpátky už to tak lehce nejde.
Dávat 10W je běžnej způsob jak vyřešit různé neduhy které se s kilometry objevují, ale zpátky už to tak lehce nejde.
- Mario02
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 17.06.2008 18:25
- Bydliště: Třinec
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
Řekl bych že jasné hydroštely neboli zdvihátka ventilů, buď ten malý tlak mazání a nebo spíše jsou prostě opotřebované nebo zatuhlé. Doporučené je měnit všechny. 20 ventilů rovná se 20 zdvihátek. Cena v autokelly (určitě půjdou sehnat levněji) 620Kč za kus. Tak že to máme 20x620Kč=12400Kč+práce . Každopádně nejsí sám komu to klepé jak 30let starý diesel ja jsem na tom hodně podobně.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 07.02.2011 20:36
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
presedlal som z 10W na 5W bez akýchkoľvek problémov. Momentálne prechádzam prvý interval výmeny oleja na 5W oleji (10 000km) a zatiaľ OK. Používam pred výmenou však aj preplach na ktorom sa ešte pár kilometrov jazdí.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 10.05.2009 12:06
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
taky jsem přešel z 10w na 5w bez problémů, jestli na ten 10w máš naježděných 10 -20 000 km tak to neřeš
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 16.10.2007 15:57
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
zdar. tento problém jsem taky řešil asi rok, postupně se to zhoršovalo a nikdo nevěděl. Nechal jsem udělat rozvody, mikrořemen + nějakou řemenici atd. už jsem to málem nechal rozkuchat.
Pak při cestě z prace STOP tlak oleje. V servisu zjistili nizký tlak. Byl ucpaný sací koš!!
Pozor po vyčištění tlak ok + přestalo cvakání + přěstal mizet olej!!!
Tudíž cvakání = špatně mazání na volnoběh. A že to bere méně oleje mi nikdo nevysvětlil. (dříve 1l -4000km, nyní 1l -8000km)
Pak při cestě z prace STOP tlak oleje. V servisu zjistili nizký tlak. Byl ucpaný sací koš!!
Pozor po vyčištění tlak ok + přestalo cvakání + přěstal mizet olej!!!
Tudíž cvakání = špatně mazání na volnoběh. A že to bere méně oleje mi nikdo nevysvětlil. (dříve 1l -4000km, nyní 1l -8000km)
- Marshall007
- Jezdec
- Příspěvky: 357
- Registrován: 13.04.2008 13:16
- Bydliště: SK-Levice
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
to miznutie oleja si neviem vysvetlit, lebo mne sitko vycistili a zere mi 1l na 3000km, prave tak by to asi malo byt, lebo je sitko ciste, lepsie maze motor a tym padom ten olej ma teraz taky tlak ze ho vytlaci cez take medzeri cez ktore to predtym to spinave cerpadlo nepretlacilo. Ci?
Moj passatik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=101&t=14077 PHM: Benzin LPG
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
Ex Golfik: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=80&t=12952
- _GK_
- Závodník
- Příspěvky: 552
- Registrován: 09.06.2009 17:47
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
Nežralo to prostě jen proto že některé nemazané části se přehřívali a pálili to na karbon ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 16.10.2007 15:57
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
to nevím, ale asi by to nebylo takové množství. Jinak už jsem měl domluvený gufera ale zatím to nechám.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 16.10.2007 15:57
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
ještě. Marshall, jestli nemáš problémy s turbem, nebo nějaký unik nech si ty gufera udělat. mělo by to být a 3000kč.
Pak budeš mít snad klid. hoj
Pak budeš mít snad klid. hoj
-
- Řidič
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14.11.2009 11:44
- Bydliště: Most
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
těbuch mě poslední dobou taky nějak divně klape motor (přijde mi to jako ventily), taky se chystám mrknout se a popřípadě vyčistit ol. sítko. No ale napadlo mě jestli by třeba nestačilo jen udělat průplach motoru při výměně oleje, je to přeci jen levnější varianta a bez práce. Kámoš v servisu mi řekl že ten prostředek by měl rozpustit veškerej karbon v motoru a vyčistit ho.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 16.10.2007 15:57
Re: 1.8T 20V - cvakání evergreen - video
čau sendis, jak tomu nerozumím, jsem si jist že propláchnutím nic nespravíš.