MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od Skyppy »

Ahoj kolegové. Chystám se na výměnu rozvoďáku a s tím spojenou i výměnu vodní pumpy. Můžete mi někdo poradit, jaká pumpa doopravdy patří do mého autí. Dle ETKY by to měla být pumpa 038 121 011 J(JX) obr.1
PUMPA 2.jpg
PUMPA 2.jpg (16.61 KiB) Zobrazeno 12430 x
, ale dle katalogu MEYLE to je pumpa 038 121 011 C(CX) obr.2
PUMPA 1.jpg
PUMPA 1.jpg (16 KiB) Zobrazeno 12430 x
. Tak jsem z toho jelen :fool:[attachment=0]

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od majatrabi »

Taky bych potřeboval radu.
Jak poznám špatné vodní čerpadlo. Voda se neztrací.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od martin1808 »

Zdravím SAGisty,
tak mně odešlo vodní čerpadlo. Závada se projevila "různým, nějakým" pískáním, kvílením, bublání (jako když někde pídí voda) a to v různých intervalech. Takže jsem nelenil, dal jsem auto na nájezdy, sundal jsem spodní kryt a poslouchal jsem. Pak jsem sundal klíňák od vodní pumpy a serva, chytl jsem za řemenici od vodní pumpy a světe div se, kymácela se dobré dva milimetry (horizontálně, axiálně v pořádku).
Předtím jsem měl problém, na který mnozí z vás poukazují. Hladina ve vyrovnávací nádobce se mi držela pod ryskou minima a když jsem to dolil tak zase zmizela pod tu trapnou spodní rysku...
Takže pokračuji zakoupením vodní pumpy v AutoKelly za 534,- Kč, což je velmi přijatelná cena. U pumpy bylo i těsnění, takže Starline jde s dobou... Pak jsem zvolil postup č. 2, kdy stačí sundat pouze tu část vodní pumpy s vrtulí. Rozvody jsem teda sundávat nemusel, takže pohodička. Za 3 hodinky opravdu klidné práce s několika cigárky a odvzdušněním ve 2500 ot/min. mám hotovo.
A světe div se hladina ve vyrovnávací nádobce vesele drží mezi ryskami tak jak jsem ji nalil - to dříve rozhodně nehrozilo.
Postup:
1. Sabrina na nájezdy, otevřít kapotu, sundat spodní kryt motoru (cigárko a kafíčko)
2. Demontovat vzduchový filtr
3. Demontovat horní kryt rozvodového řemeny - já ho mám upravený, takže nemusím demontovat silentblok (přidám foto úpravy)
5. Povolit 6 imbusem 3 šrouby na řemenici vodního čerpadla a 4 šrouby na hlavní řemenici
4. Uvolnit servočerpadlo a vyjmout klíňák - zubatý
5. Demontovat řemenici vodního čerpadla a sundat držkový řemen alternátoru a čerpadla klimatizace
6. Demontovat hlavní řemenici a spodní plech, na kterém je napínací mechanismus servo řízení
7. Demontovat spodní kryt rozvodového řemene
8. Přitáhnou plastovými páskami rozvodový řemen u vloženého kola a to pod ním a nad ním (viz.foto), bo to vložené kolo musí ven kvůli povolení šroubů vodního čerpadla a jeho demontáži
9. Demontovat vložené kolo rozvodového řemene (pozor na ztrátu klínku), 18 klíč a slušná síla, díky páskám se nám rozvody nepohnou a kolo jde pěkně ven i zpět (jen nezkoušet startovat, snad žena pochopí, že se na autě maká...)
10. Povolit šrouby okolo vodní pumpy, nechat odtéct chladící kapalinu do kbelíku a potom vesele demontovat vodní čerpadlo. K té chladící kapalině uvádím, že tuto jsem rozhodně nevypouštěl podle mistrů z VW, protože sundávat hadici u termostatu je prasárna je tam servo místo žádné, zlatě když na autech byly vypouštěcí šrouby... (cigárko + kafíčko)
11. Po kafíčku všechno pěkně očistit a namontovat novou vodní pumpu... a pokračovat v montáži opačným postupem...
12. Dolejt chladící kapalinu, zahřát motor, držet ve cca 2500 ot/min. já osobně to držím nějakejch 10 min. než se zapne ventilátor na chladiči, pak do nechat dochladit (turbo), vypnout motor a podle potřeby dolejt kapalinu ( k tomu cigárko + kafíčko)
13. jupíí a jen jezdit...

Zpracuji fotodokumentaci, kterou jsem při té práci dělal a doplním do vlákna.
Přílohy
01. Upravený horní kryt rozvodů.jpg
02. Na nájezdech.jpg
03. Vzduchový filtr - demontáž.jpg
04. Horní kryt rozvodů - demontáž.jpg
05. Horní kryt rozvodů po demontáži.jpg
Naposledy upravil(a) martin1808 dne 18.10.2011 20:22, celkem upraveno 2 x.
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od martin1808 »

Pokračování fotoalba... :lol:
Přílohy
06. Spodní strana - povolení imbusů na vodní pumpě a hlavní řemenici.jpg
07. Po demontáži řemenů a řemenic a držáku napínáku serva.jpg
08. Detail na vodní pumpu, ještě sundat kryt rozvodů a vložené kolo.jpg
09. Vložené kolo rozvodu musí ven....jpg
10. Pohled na vložené kolo rozvodového řemene - zezhora.jpg
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od martin1808 »

Poslední série, snad admin odpustí... :good:
Přílohy
11. Použítí plastových pásek k zajištění rozvodového řemene pro demontáž vloženého kola.jpg
12. Nyní můžeme demontovat vodní pumpu....jpg
13. Po demontáži vodní pumpy.jpg
14. Poznej rozdíl....jpg
15. A je to tam, hotovo....jpg
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
Mikycarp
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 370
Registrován: 21.11.2009 18:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od Mikycarp »

Ty pásky na podržení rozvoďáku jsou sakra dobrý nápad :good: :good: :good:
Jinak super návod :drinks:
SAG - ideální auto na ryby

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od martin1808 »

Jen doplňuji, že se jedná o tuto vodní pumpu http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false;
Přikládám foto rozdílu v lopatkách..., ale sedí jako pr.... na hrnci... :drinks:
Přílohy
Jediný rozdíl je v lopatkách....jpg
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od martin1808 »

Zdar jak sviňa,
takže jsem byl po tejdnu kde sem byl předtím, ke všemu mě to přestalo topit, zavzdušňoval se bufík, no prostě v pr... Natlakovaná expanská jako prase.... Takže těsnění pod hlavou, už je skoro měsíc venku, hlavu mám na GO. To jste ještě neviděli ty vůle sacích ventilů, divím se, že to bylo schopné plnit válce... Ještě k tomu byl jeden výfukový ventil přihlej, takže paráda. 4ks sacích ventilů vyměniny za nové a ještě dva nové vejfukové. Hlava tlaková zkouška, prasklá není, mírně prohlá, takže se přebrousí, nové vodítka, pan mistr dělá vlastní litinový, prý líp mažou a mě je vlastně jedno. Jo ještě guferka na ventilech a pak by to mělo chodit jak sviňa nebo už to pošlu ze Sněžky dolů...(když jsem to rozebral tak jsem pochopil proč to žralo 0,6l/1000 oleje). No pár hlav už mě prošlo rukama, ale toto jsem neviděl. Myslím si, že předchozí majitel by potřeboval do tlamy.
Rok 2011 udělala naše Sabrina pěkný útok na peněženku, ale MÁM TO AUTO PROSTĚ RÁD! Je úžasný a nějakou plečku 2001 nechci, protože bych stejně koupil vrak jak jsme měli.
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
martin1808
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 25.01.2010 15:52
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od martin1808 »

GO hlavy. Na původní zůstaly pouze dva původní výfukový ventily, jinak je vše v novotě. Cena 7.026,-Kč s DPH. Doklad nepotřebuji takže bez DPH to dělá 5.855,-Kč. To je ježíšek... :smoke:
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od 11mAjA11 »

To buď v klidu já během měsíce nalil do ShAlhambry 30tis. jen to hvízdlo..
Komplet brzdy + tlumiče a pružiny + velká GO vstřikovacího čerpadla..
Ale je to prostě čupr kárka a mám ji rád.. :laugh: :laugh: :laugh:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Jenousch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 03.06.2009 21:56

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od Jenousch »

Mimochodem jaka muze byt prumerna zivotnost vodni pumpy- Alhambra 99, TDI 81kw. Mam najeto 212.000 poctivejch tak si rikam kdy se ta pumpu odporouci do vecnych lovist, jezdim s tim ted docela hodne tak nechci skoncit se spagatem u silnice a cekat na odtah.

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od Skyppy »

Na origoš vodní pupě VW jsem měl najeto 350.000km a pak jsem auto prodal. Tak nevím.

Uživatelský avatar
machstrechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 438
Registrován: 06.02.2008 20:13
Bydliště: Kamenná

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od machstrechy »

ahojte kluci dělal jste někdo novou pumpu na VR6 začalo to pískat a řekli mi že to je pumpa a já mám jště jedno auto na díly tak si to chci udělat ale mám strach jestli to zvládnu je tam málo místa díky

Uživatelský avatar
LOVEor
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 03.04.2013 11:09

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od LOVEor »

Nazdar Borci !!!

Tak jsem taky měnil vodní pumpu na Alhambře 1.9 tdi 1997 66kW motor AHU.A byl to porod,postupoval jsem podle návodu martina 1808.Ale bohužel jsem při demontáži utrhl tři šroubky z osmi na staré pumpě.Už jsem chtěl auto dát do servisu,ale ten mistřík se choval jako bych po něm chtěl stojku.že prej má moc práce a že aš tak za čtrnáct dní a to jen možná.Tak jsem si řekl že ty zbytky šroubů zkusím vytáhnout sám.Sundal jsem alternátor a klimu.de to snadno každej je na dvou šroubech altík na 13ctkách a klima je 17 a 16ctka.Z klimy se odpojí osmičkou imbusem ta dvě trubky a je to.Dál se musí zhodit blinkry je to torx a pak se vysunou.Dál kryt chladiče,nahoře dva křižáky a po boku osmička klíček.A nakonec pravé světlo ven ,čtyři šrouby torx.Pak jsem dovlekl svářečku a na ty zbytky navařil matky a ejhle podařilo se je vytočit.Vyřil sem to 1,6 elektrodou.Měl sem strach že tam něco po...ru,ale nakonec sem se trefil.Bez kukly...
Ještě bych rád upozornil na ten rozvoďák.Udělejte si rysky všude kde to de.Na čerpadle,na klikovce atd.Mě se ten řemen totiš vysmekl ikdyž jsem to měl stáhlé těma stahovačkama.Kdybych si to preventivně nepoznačil,bych dnes dobře nasranej.Trvalo to celé dva dny.Od devíti do tmy tj. 18:00.Ale právě teď jsem po očistě zasedl konečně do křesla a auto je v pořádku před barákem.Ještě bych poradil postup na nasazení rozvoďáku.Dole na rysku na klikovce,pak nahoře na rysku na vačkovém hřídeli.Pak si nasadíte řemen na to hliníkové kolečko na prostředku a na čerpadle řemen přiložíte na rysku.Pak vemete ráčnu a 22 jku ořech a točíte s čerpadlem a nasadíte řemen tak jak byl.Až tam naskočí.tak dole devatenáctkou točíte klikovkou až se řemen usadí na stře ,tak jak byl.

Byl to porod,necítím ruce a slybším jedincům toto rozhodně nedoporučuju,je to o nervy...Ale zas mě to vyšlo na 450,-Kč


Tak čest práci Draci... :thanks:
SEAT Alhambra I 1997 1.9 Tdi 66kW

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od golfgti16vv »

to je sice hezke jak pises jan nasadit rozv. remen ale pokud bys to delal jak se ma tak s tim neni zadny problem schodit kolo z vacky pekne dosponovat a doladit predvstrik

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“